Strona 1 z 1

Stukający przegub

PostNapisane: 7 paź 2005, 09:11
przez warszawin
Witajcie. Czy trudno jest wymienić stukający przy skręcaniu lewy zewnętrzny przegub w mojej Xedos 6. Może ktoś posiada jakiś opis tej czynności? Pozdrawiam

PostNapisane: 7 paź 2005, 09:21
przez tomekrvf
-odkręcasz nakrętkę przegubu
-podnosisz auto
-zdejmujesz koło
-wyciągasz sworzeń ze zwrotnicy
-wyciskasz przegub z piasty i zbijasz go z półosi(najpierw musisz oczywiście zdjąć opaski osłony przegubu)
– zakładasz nowy przegub wypełniony smarem
Moment dokręcenia nakrętki przegubu to około 250 Nm

PostNapisane: 7 paź 2005, 09:32
przez pawelc
warszawin trudno?, raczej nie jak wszystko idzie gładko ale jak trafi Ci sie zapieczony przegub tak miałem raz (poprostu nie chciał wyjść z piasty chyba na klej go ktos włożył)to wymontowanie piasty będzie konieczne i dobry " czujnik" taki z 5 kilogramów i też był problem łożysko oczywiście było od razu do wymiany ,ale zawsze możesz spróbowac "uparte" sztuki aż tak często się nie zdarzaja

PostNapisane: 7 paź 2005, 09:37
przez es
tomekrvf napisał(a):-odkręcasz nakrętkę przegubu


Uzywajac duuuuuzego klucza

-podnosisz auto
-zdejmujesz koło
-wyciągasz sworzeń ze zwrotnicy


Raczej wybijasz. W pracy pomaga poluzowanie srub wahacza (dokreca sie na obciazonym wahaczu), a nawet zdjecie calej piasty z kolumny amortyzatora. Robi sie po prostu wiecej miejsca w polu operacji.

-wyciskasz przegub z piasty i zbijasz go z półosi(najpierw musisz oczywiście zdjąć opaski osłony przegubu)
– zakładasz nowy przegub wypełniony smarem


Przyznam, ze troche sie natrudzilem przy zakladaniu. Pierscien zabezpieczajacy nalezy wcisnac palcami w rowek w polosi o dopiero bardzo delikatnie nasuwac przegub. Koniecznie w pozycji na wprost.

Moment dokręcenia nakrętki przegubu to około 250 Nm


He, he. Na koniec dodalbym: powodzenia. W amatorskich warunkach to troche wredna robota. Wskazana jest pomoc innego stracenca oraz kanal, ktorym w czasie mojej udreki chwilowo nie posiadalem. Ale da sie zrobic, a satysfakcja gwarantowana ;)

PostNapisane: 7 paź 2005, 09:43
przez Marcin L
a ja ze swojej strony dodam że jeżeli manszeta nie jest uszkodzona i nie wyszedł smar to nie trzeba się spieszyć bo raczej taki przegub szybko się nie rozleci, mój ojciec zrobil na stukającym przegubie (stuka tylko przy mocnych skretach) paredziesiat tysiecy kilometrow i wciaz jezdzi :)

PostNapisane: 7 paź 2005, 10:59
przez warszawin
Pewnie można jeszcze na tym jeździć ale to stukanie przy skrętach mnie dobija. A czy znacie dobrego producenta takich przegubów.?

PostNapisane: 7 paź 2005, 12:06
przez es
Sprawdz tu.

http://www.eurodriveshafts.pl/index.php

Jezdze pol roku i wciaz jest na miejscu.

PostNapisane: 7 paź 2005, 16:58
przez Waclaw_Szubert
warszawin napisał(a): A czy znacie dobrego producenta takich przegubów.?

Przede wszystkim polecam http://www.motomax.pl lub http://www.polosie.pl to i tak to samo :) Zobacz rowniez:
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4535&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=regeneracja półosi">tutaj</a> a przede wszystkim skorzystaj z opcji szukaj: http://forum.mazdaspeed.pl/search.php
pozdrawiam

PostNapisane: 8 paź 2005, 15:51
przez SHY
Jest jeszcze www.przeguby.pl ale jaka jakosc to nie wiem

PostNapisane: 8 paź 2005, 16:28
przez warszawin
Wiele informacji .... za wszystkie dziękuję. Dobrze mieć oparcie w miłośnikach MADZI.
Pozdrawiam

PostNapisane: 8 paź 2005, 18:16
przez SHY
Marcin L napisał(a):mój ojciec zrobil na stukającym przegubie (stuka tylko przy mocnych skretach) paredziesiat tysiecy kilometrow i wciaz jezdzi

Ja kupilem samochod ze stukajacym przegubem. Przejechalem juz 27kkm i nie czuje zeby bylo specjalnie gorzej. Jak sie oszczedza na zakretach to powinno byc ok.

Pzdr

PostNapisane: 9 paź 2005, 12:21
przez mtaranti
zalecam odkręcać śrubę dobrym (mocnym) kluczem przy załozonym kole. a dopiero później dzialać dalej. Zalecam także wyjąć calą półoś poprzez rozebranie przegubu przy skrzyni( tzn zdjąć gume osłonową i wyjąć taki duży pierścionek blokujący z drutu i wtedy wysunie się środek przegubu. zalecam tak gdyż zbić przegub z półosi będzie baaardzooo ciężko. Przyokazji wyczyścisz i nasmarujesz srodkowy. nie przesadzaj ze smarem bo i tak ci go wysadzi.
miłej roboty pozdrawiam!

PostNapisane: 10 paź 2005, 10:40
przez hazell
mtaranti napisał(a):zalecam odkręcać śrubę dobrym (mocnym) kluczem przy załozonym kole

Dokładnie i to kluczem 32 z trzpieniem 3/4
mtaranti napisał(a):wyjąć calą półoś poprzez rozebranie przegubu przy skrzyni

Po prostu wyszarpnij półoś ze skrzyni (z wyczuciem) – tylko najpierw spuść olej.
mtaranti napisał(a): zalecam tak gdyż zbić przegub z półosi będzie baaardzooo ciężko

A czasem wręcz niemożliwe... często kończy się cięciem starego.
Ja u siebie wymianę przegubów opanowałem do perfekcji <lol>
Powodzonka.