Wymiana sprężynek hamulca ręcznego.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez KacY » 17 wrz 2012, 20:06

Po przeprowadzeniu zabiegu odmłodzenia gumek wewnątrz tylnych zacisków hamulcowych jak
pokazuje sprawnie przeprowadzona fotorelacja
viewtopic.php?t=64160
nadal pozostaje stara już <ok> sprężyna na dźwigni przy zacisku trzymająca linkę od hamulca ręcznego.
U mnie problem objawiał się tym, że przy jednym kole po spuszczeniu dźwigni hamulca ręcznego nie odbijała do końca dźwigienka przy zacisku od linki co w sumie kończyło się tarciem klocka o tarczę a dalej już sami wiecie :]
Postanowiłem wytoczyć sprężynie <killer> wojnę!
Myślałem, myślałem i ......wymyśliłem <czarodziej>
Odpaliłem Madzinę i czym prędzej na wszystkich sygnalizatorach świetlnych nadających kolor zielony oczywiście z prędkością dozwoloną na danym odcinku drogi popędziłem do najlepszego sklepu motoryzacyjnego "Castorama" :D i zakupiłem za bagatela 7,66zł takie co:
Obrazek
Z kompletu 3 sprężyn wybrałem sobie dwie. Tą z lewej i środkową <oczko>
i dalej już postępowałem tak:
Obrazek
co by po chwili wyglądało tak:
Obrazek
po czym złożyłem wszystko do kupy i finalnie wygląda to tak:
Obrazek
Obrazek
i od tej chwili nie ma, że boli!!
Ręczny puszcza zawsze!! <jupi>
Może ciut więcej siły trza w zaciągnięcie wajchy ale przy tym problemie który pokonaliśmy to <faja>
Może się komuś przyda- u mnie w każdym razie działa <jupi> <jupi>
Ori sprężynkę osobiście zostawiłem ale nie wiem czy jest potrzebna, zobaczymy jak wyjdzie w praniu.
Mam nadzieję, że komuś pomogę.
Ps. aby łatwiej szło to po <piwo> na stronę zeszło :)
Ostatnio edytowano 18 wrz 2012, 15:27 przez KacY, łącznie edytowano 1 raz
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____

Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 21:01
Posty: 254 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 2.0Pb/Lpg 06r.

Postprzez sebek-71 » 17 wrz 2012, 22:47

Linki wymień i zrób regenerację tylnych zacisków!!
Obiecuje, że pomoże :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez KacY » 18 wrz 2012, 08:24

sebek-71 napisał(a):Linki wymień i zrób regenerację tylnych zacisków!!


KacY napisał(a):Po przeprowadzeniu zabiegu odmłodzenia gumek wewnątrz tylnych zacisków hamulcowych jak
pokazuje sprawnie przeprowadzona fotorelacja
viewtopic.php?t=64160

:)
a po drugie wymienić linki używane na używane mija się z celem a nowe kupić za parę stówek :|
Chyba lepiej wydać 7zł z groszem i na 100% będzie dobrze działać.
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____

Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 21:01
Posty: 254 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 2.0Pb/Lpg 06r.

Postprzez sebek-71 » 18 wrz 2012, 08:49

Nie wszystkie używane linki hamulcowe muszą, albo są pozapiekane :) Poza tym, kiedyś też myślałem, że to linki nie odbijają, a to niestety były zaciski.Kupiłem nowe i po problemie było :D
No, ale patencik dobry <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez LAJCIK29 » 7 paź 2012, 15:00

To jest fakt pomysł super u mnie też nie odbija lewa strona ale mam linkę do wymiany bo chyba te teflonowe powłoki na lince i pancerzu się powycierały i zaczęło rdzewieć i łapać. Ręczny bez linki dość lekko pracuje ale jak ktoś ma stare i wyeksploatowane sprężynki to takie rozwiązanie jest bardzo pomocne. Osobiście gratuluję pomyłowości <spoko>
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez ryziu1989 » 15 lis 2012, 22:20

Witam... Od dłuzeszgo czasu borykam sie z dziwnym dżwiekiem dobiegajacym z prawego tylnego hamulca... Jeżeli samochód jest obciążony z tyłu to na zakretach albo jakiś hopkach slychać dość nieprzyjemny dżwięk jak szybko zaciągne reczny albo przyhamuje to dżwięk ustaje.
Tylne zaciski sa po regeneracji, nowe klocki, prowadnice i sprężynki od klocków.
Dlatego zwracam sie do założyciela postu czy miałeś może podobne objawy ? Bo byłbym skłonny również skoczyć do castoramy po takike sprężyny :D:D
ryziu1989
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2010, 00:30
Posty: 52
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 CA 93'

Postprzez sylwo » 16 lis 2012, 12:42

ryziu1989 napisał(a):Jeżeli samochód jest obciążony z tyłu to na zakretach albo jakiś hopkach slychać dość nieprzyjemny dżwięk

Może poduszka amortyzatora trzeszczy :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez KacY » 16 lis 2012, 15:04

ryziu1989 u mnie jedynie nie odbijał ręczny do końca tak jak LAJCIK29 mówi. Jedynie czasem jakby coś pukło i zerknąłem, że tak jakby klocek był o 1mm krótszy i "lata" w tym zacisku ale
nie przejmuje się tym bo hamuje i klocek przylega cały do tarczy. Żadnych innych hałasów nie ma.
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____

Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 21:01
Posty: 254 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 2.0Pb/Lpg 06r.

Postprzez ryziu1989 » 16 lis 2012, 15:50

Poduszka raczej odpada bo miałem wymieniane jakos w marcu tylne amortyzatory i poduszki... I jak szybko zaciągne reczny to dżwiek natychmiast ustaje... testowałem rownież jazdę z lekko zaciągnietym hamulcem ręcznym i nic nie bylo słychać... Brakuje już mi pomysłów na diagnoze :P
ryziu1989
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2010, 00:30
Posty: 52
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 CA 93'

Postprzez jedrzej07 » 16 lis 2012, 16:07

moze masz zle zalozone sprezynki i blaszki??
W 99% takie przypadki to brak spezynek lub blaszek
Takze jesli twierdzisz ze je masz to sprawdz czy tam nie ma jakiegos luzu itp.
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez ryziu1989 » 16 lis 2012, 16:48

oki :) na dniach postaram się zdjąć koło i zobacze wszystko jeszcze raz na spokojnie...
ryziu1989
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2010, 00:30
Posty: 52
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 CA 93'

Postprzez szumki44 » 19 lis 2012, 11:55

Patent git :) skoro to nie jest mega problem to co rozwiazanie jest idealne :) naley sie 10+ za pomyslowosc:)

u mnie niestety trzeba mlotkiem stukac by odbil haha :) wiec ten patent nie przejdzie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Hazu » 20 lis 2012, 15:32

Już za 200zł można kupić całe hamulce z M6
Wymienić pobawić się z linką i spokój na lata, a do tego będą jeszcze hamować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Charlie9 » 24 gru 2012, 16:08

Jak najlepiej się dostać do tylnego zacisku, żeby móc sobie przeczyścić ten element odpowiedzialny za trzymanie ręcznego przy zacisku? Wystarczy zdjąć koło i już jest dostęp czy coś jeszcze?

Wesołych!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2012, 16:00
Posty: 91 (1/0)
Skąd: Katowice / Warszawa
Auto: GG 2005 FL, 2.3 (L3), sedan

Postprzez sylwo » 25 gru 2012, 02:52

Wystarczy <ok> jak masz kanał to nawet nie trzeba koła zdejmować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Lowiec » 24 sty 2013, 10:01

W związku z tym, że moje tylne lewe koło dopadła opisana przypadłość (widok rozgrzanej tarczy niczym w nocnym GP F1 – bezcenny) zastanawiam się czy można linkę jakoś domowym sposobem zregenerować oraz jakie mogą być konsekwencje jazdy bez jednej linki – nie mam tu na myśli latania bokiem na ręcznym a zwykłe parkowanie z zaciągniętym ręcznym no i standardowe hamowanie. Wydaje mi się, że brak linki nie powinien mieć wpływu na ww działania. Nowe linki na aledrogo są po 80. Zanim kupię muszę zweryfikować czy chodzi o linkę czy sworzeń ręcznego.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Tubi » 24 sty 2013, 11:27

Ja w galancie nie miałem ręcznego na jednym kole. Da się tak parkować ale trzeba mieć na uwadze ,że nie jest to już ta sama siła.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Lowiec » 24 sty 2013, 12:09

Obecnie nie używam ręcznego....bo jak zaciągnę to nie odpuści.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Qchar » 24 sty 2013, 12:21

Witam :) a ja używam za każdym razem kiedy auto parkuje u nie mam kłopotów z nim <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 18:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Lowiec » 24 sty 2013, 12:22

Też tak robiłem, i przeszedłem jak widać wszystkie stadia usterek/zużycia tylnych zacisków:)

U mnie niesprawny okazał się sworzeń odpowiedzialny za zaciąganie ręcznego, który się blokuje oraz oczywiście dolny sworzeń, który się zabrudził i trzymał.
Jakby zebrać te fotorelacje okaże się, że taniej kupić zaciski z M6.
Ostatnio edytowano 24 sty 2013, 23:24 przez Lowiec, łącznie edytowano 1 raz
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6