Dziwny odgłos przy hamowaniu (CA/KF 96)
Strona 1 z 1
Mam problem z hamulcami w moim Xedosie. Niedawno wymieniłem tarcze przednie z klockami. Tarcze kupiłem nacinane i nawiercane Mikoda a klocki Breck. I pojawił się problem. jak hamuje i auto już dohamowuje do zera to przy tych niskich prędkościach jest taki odgłos jakby metal tarł o metal. Nie wspomnę jak chciałem auto ostatnio zhamować ze 180km/h. Myślałem, że auto mi rozwali tak się tarcze nagrzały i trzepały. W czym szukać przyczyny? Klocki za twarde? Dodam, że dziś zmieniłem tarcze, przetoczyłem stare i założyłem z klockami Breck. I jest jeszcze większy hałas. Do tego wszystkiego dochodzi jakieś dziwne bicie przy hamowaniu. Na obydwu tarczach. Szukać winy w piastach? Doradźcie, od czego zacząć szukanie?
Zapraszam na moje aukcje z częściami do Xedosa.
http://moto.allegro.pl/listing.php/user?us_id=9433598
http://moto.allegro.pl/listing.php/user?us_id=9433598
- Od: 13 kwi 2011, 12:32
- Posty: 82
- Skąd: Wieruszów ŁDZ
- Auto: Xedos 6 V6 96"
Honda Hornet 900 02"
a telepie Ci kierownicą przy hamowaniu? masz drgania na pedlae hamulca?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Tak przy dużych prędkościach telepie. A jak już auto dohamowuje tak od 30km/h do zera to nierówno hamuje, tak jakby zacisk ściskał i puszczał na chwilę. Na jednych i drugich tarczach. Zaciski po regeneracji chodzą jak na masełku. Zimówki mam nowe Nokiana 100% równe. Felgi ori od Xedosa również 100% równe. A na pedale nie ma drgań ładnie równo stoi przy hamowaniu.
Zapraszam na moje aukcje z częściami do Xedosa.
http://moto.allegro.pl/listing.php/user?us_id=9433598
http://moto.allegro.pl/listing.php/user?us_id=9433598
- Od: 13 kwi 2011, 12:32
- Posty: 82
- Skąd: Wieruszów ŁDZ
- Auto: Xedos 6 V6 96"
Honda Hornet 900 02"
tarcze równo założone? piaste czyściłeś? a tylne hamulce w jakim stanie? tarcze i klocki?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Te tarcze nacinane są dla bajeru.
Jak chcesz hamować to załóż dobre tarcze i klocki (ATE, TRW, ... pewnie drożej wyją niż Mikody)
A jak dużo intensywnie hamujesz to załóż hamulce od mazdy 6.
Jak chcesz hamować to załóż dobre tarcze i klocki (ATE, TRW, ... pewnie drożej wyją niż Mikody)
A jak dużo intensywnie hamujesz to załóż hamulce od mazdy 6.
Hazu napisał(a):Te tarcze nacinane są dla bajeru.
Jak chcesz hamować to załóż dobre tarcze i klocki (ATE, TRW, ... pewnie drożej wyją niż Mikody)
To znaczy, że tarcze Mikoda GT są złej jakości? Bo właśnie przymierzam się do zakupu dokładnie takich.
Co do problemu z hamowaniem:
U mnie występuje podobna sytuacja – przy hamowaniu z dużych prędkości lub przy obciążonym samochodzie w pewnym momencie (właśnie tak pod koniec hamowania, już przy niskiej prędkości) spada siła hamowania i z prawego koła dochodzi dziwny dźwięk – takie huczenie, tarcie. Wrażenie jest takie, jakby klocek prześlizgiwał się po powierzchni tarczy zamiast hamować i wydawał taki dźwięk. Tarcze są w porządku, więc wydaje mi się, że problem może tkwić w klockach – albo za twarde, albo za miękkie i pod dużym obciążeniu przegrzewają się i nie dają rady. Ale to tylko moje domysły. Ma ktoś jakieś sugestie?
Hazu napisał(a):Te tarcze nacinane są dla bajeru.
Jak chcesz hamować to załóż dobre tarcze i klocki (ATE, TRW, ... pewnie drożej wyją niż Mikody)
A jak dużo intensywnie hamujesz to załóż hamulce od mazdy 6.
Ok może i to rozwiąże problem, ale nie po to wywaliłem teraz 400zł za tarcze z klockami żeby znów wywalić więcej. Szukam tańszego rozwiązania np wymiana samych klocków bo nie stać mnie na takie wymienianie co chwilę. A hamulce od M6 byłyby fajnym rozwiązaniem ale znów idą koszta. I kółko się zamyka. Może zacząć od wymiany klocków na inne np. Bosch- a?
Zapraszam na moje aukcje z częściami do Xedosa.
http://moto.allegro.pl/listing.php/user?us_id=9433598
http://moto.allegro.pl/listing.php/user?us_id=9433598
- Od: 13 kwi 2011, 12:32
- Posty: 82
- Skąd: Wieruszów ŁDZ
- Auto: Xedos 6 V6 96"
Honda Hornet 900 02"
mihał85 napisał(a):Może zacząć od wymiany klocków na inne np. Bosch- a?
Po co znowu kombinować. Załóż ATE, TRW, sprawdzone przez większość posiadaczy X6.
Witam.
Miałem podobny problem, po trasie ok 3000 km tarcze były tak zwichrowane ze nie dało sie hamowac. Odrazu reklamacja i bez zadnego ale oddali kase. Teraz mam z heble z 6
i super hamuje.
Pozdrowionka.
A wyglad maja fajny hamuja tez w miare sle sa strasznie głosne.
Mowa o Mikoda nacinane i nawiercane.
Pozdrowionka
Miałem podobny problem, po trasie ok 3000 km tarcze były tak zwichrowane ze nie dało sie hamowac. Odrazu reklamacja i bez zadnego ale oddali kase. Teraz mam z heble z 6
Pozdrowionka.
A wyglad maja fajny hamuja tez w miare sle sa strasznie głosne.
Mowa o Mikoda nacinane i nawiercane.
Pozdrowionka
AGADAR napisał(a):Po co znowu kombinować. Załóż ATE, TRW, sprawdzone przez większość posiadaczy X6.
Dokładnie

1)Panowie a czy ktoś czytał instrukcje z klocków hamulcowych
Kiedykolwiek 
2)mihał85Zacznijmy od początku, tarcze może są i ok (nacinane), klocki jak piszczą są za twarde bądź masz źle założoną blaszkę od klocków (końcowy dystans klocków).Kup klocki półtwarde, nie syfią bardzo felgi a hamują równie dobrze.TEXTAR (100zł) – BOSCH(do 140zł) a najlepiej Ferrodo (lecz te kosztują).Textary miałem u siebie w X6 i powiem że bardzo dobrze się spisywały.
3)Toczenie tarcz – dajcie sobie spokój z takimi zabiegami,lepiej jest kupić jakieś najtańsze zamienniki niż toczyć stare. Każda tarcza ma określony dystans ścierny. Dlaczego Ci bije przy hamowaniu
Bo masz pokrzywione tarcze i jedyne co można z nimi zrobić to wyrzucić na złom.
4)Tarcze nawiercane/nacinane – to nie jest tak do końca że to tylko bajer, tak samo można by tłumaczyć tarcze wentylowane – bajer....wszystko czemuś służy.
Wracając do ptk 1, każdy producent informuje iż: Aby klocek się ułożył i dotarł należy przez pierwsze 300-500km nie hamować gwałtownie, gdyż klocek się źle dotrze i może to spowodować deformację klocka jak i tarczy. Po to ktoś pisze informację aby nie było problemów...ale po co czytać
Informacja – przy gwałtownym hamowaniu zaraz po założeniu nowego zestawu tarcza się przegrzewa i deformuje, więc wszystko idzie w łeb. To jest bardzo podobnie jak z silnikiem po generalce, z początku musi się dotrzeć aby go nie zarżnąć.
Pozdrawiam
2)mihał85Zacznijmy od początku, tarcze może są i ok (nacinane), klocki jak piszczą są za twarde bądź masz źle założoną blaszkę od klocków (końcowy dystans klocków).Kup klocki półtwarde, nie syfią bardzo felgi a hamują równie dobrze.TEXTAR (100zł) – BOSCH(do 140zł) a najlepiej Ferrodo (lecz te kosztują).Textary miałem u siebie w X6 i powiem że bardzo dobrze się spisywały.
3)Toczenie tarcz – dajcie sobie spokój z takimi zabiegami,lepiej jest kupić jakieś najtańsze zamienniki niż toczyć stare. Każda tarcza ma określony dystans ścierny. Dlaczego Ci bije przy hamowaniu
4)Tarcze nawiercane/nacinane – to nie jest tak do końca że to tylko bajer, tak samo można by tłumaczyć tarcze wentylowane – bajer....wszystko czemuś służy.
Wracając do ptk 1, każdy producent informuje iż: Aby klocek się ułożył i dotarł należy przez pierwsze 300-500km nie hamować gwałtownie, gdyż klocek się źle dotrze i może to spowodować deformację klocka jak i tarczy. Po to ktoś pisze informację aby nie było problemów...ale po co czytać
Informacja – przy gwałtownym hamowaniu zaraz po założeniu nowego zestawu tarcza się przegrzewa i deformuje, więc wszystko idzie w łeb. To jest bardzo podobnie jak z silnikiem po generalce, z początku musi się dotrzeć aby go nie zarżnąć.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Na początku hamowałem bardzo delikatnie bo był juz ten dźwięk dziwny dlatego się bałem żeby tarczy nie rozwalić i hamowałem bardzo delikatnie. Ale z czasem ten dźwięk nie ustał więc pytam co może być. Wydaje mi się, że tarczy nie przegrzałem. Muszę zamówić nowe klocki i zobaczymy co będzie. Co do toczenia to zrobiłem to w zasadzie tylko po to żeby sprawdzić jak się te klocki będą zachowywały na innych tarczach. I efekt taki sam więc potwierdza to fakt, że klocki są za twarde. Tak jak pisze radar88 chyba zainwestuję w Ferodo. trochę kasy trzeba zamoczyć, ale może warto żeby to wszystko miało ręce i nogi.
Zapraszam na moje aukcje z częściami do Xedosa.
http://moto.allegro.pl/listing.php/user?us_id=9433598
http://moto.allegro.pl/listing.php/user?us_id=9433598
- Od: 13 kwi 2011, 12:32
- Posty: 82
- Skąd: Wieruszów ŁDZ
- Auto: Xedos 6 V6 96"
Honda Hornet 900 02"
Od paru razy stosuję na przód zestaw Ferodo Premier/Brembo i nie mam żadnych pisków trzasków bić za to zatrzymuje się tam gdzie chce. Nie ma tanio i dobrze. Na tył dałem tarcze Ate i klocki Nissinbo ale się jeden przyjarał i wymieniam właśnie na Ate. Będzie komplet.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
mihał85 napisał(a):mihał85
Jeszcze tak jak pisałem wyżej, polecam klocki firmy TEXTAR, na przednią oś zapłaciłem coś koło 120zł i byłem bardzo zadowolony. Ferrodo mam założone na X9 i też przyznam że są naprawdę dobre.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Hazu napisał(a):Te tarcze nacinane są dla bajeru.
Jak chcesz hamować to załóż dobre tarcze i klocki (ATE, TRW, ... pewnie drożej wyją niż Mikody)
A jak dużo intensywnie hamujesz to załóż hamulce od mazdy 6.
Miałem u siebie mikody nawiercane i nacinane z klockami ferodo zanim założyłem tarcze od M6 ,teraz te tarcze ma szwagier w xedosie i złego słowa o nich nie powiem ,może trochę za szybkie zużycie bo mają przejechane jakieś 30-40 tyś i kwalifikują się już do wymiany ,dosyć sporo się zużyły ale nie biją a lekko one nie mają ,tak że mikoda produkuje całkiem przyzwoite tarcze ,miałem też możliwość porównać je z tarczami zimermann i powiem że i jedne i drugie zachowują się podobnie ,tzn.tarcze zimermann też dosyć szybko się zużywają a cena zimermanów jest nie porównywalnie większa
Teraz mam tarcze od mazdy 6 oryginalne i klocki TRW ,nie maja one lekko a spisują się rewelacyjnie
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6