Strona 1 z 2

Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów.

PostNapisane: 19 cze 2011, 19:17
przez Niecierpliwy
Witam ponownie :D

Mam pytanie o wymianę oleju w automacie. Ile oleju wchodzi do skrzyni automatycznej xedosa 2,0 i jaki olej najlepiej kupić???

Pozdrawiam papa

Re: wymiana oleju w skrzyni biegów-automat

PostNapisane: 20 cze 2011, 19:21
przez mihał85
Olej 75W90 klasa GL-4 lub 5. Wchodzi 2.7 litra. było na forum. opcja szukaj...

Re: wymiana oleju w skrzyni biegów-automat

PostNapisane: 21 cze 2011, 21:51
przez iten83
Witam
Kolego chyba masz dane nie do tego auta hahaha .
Olej to dextron nie mniejszy niż 2.
A ilość ?
Dokładnie nie pamietam jaka jest pojemność całej skrzyni, ale chyba cos koło 7 litrów, musze zobaczyć do ksiązki.
U mnie weszło 4 -nie całe 4,5 litry oleju, po odkreceniu miski w skrzyni automatycznej i zmianie filtra.
Jak zerkne w instrukcje to napisze jaka jest pojemność całkowita.
Pozdrowionka.

Re: wymiana oleju w skrzyni biegów-automat

PostNapisane: 3 lip 2011, 18:50
przez radar88
Dokładnie jak pisze kolega.
Dextron ATF 3, ile wchodzi: zależy od wymiany, jeżeli odkręcasz miskę to ok 4,5L wejdzie bez problemowo, jeżeli dynamicznie to wejdzie spokojnie 7,5-8L oleju, ponieważ olej spuszczasz z całej skrzyni. Wszystko do zrobienia ;)

Pozdrawiam

Re: wymiana oleju w skrzyni biegów-automat

PostNapisane: 3 lip 2011, 19:29
przez Niecierpliwy
OK. Dziękuje bardzo <spoko>

Re: wymiana oleju w skrzyni biegów-automat

PostNapisane: 12 wrz 2011, 19:00
przez Pawlusss
Witam,

Mam pytanie co ile wymieniamy olej ? :)

Pozdrawiam
Paweł

Re: wymiana oleju w skrzyni biegów-automat

PostNapisane: 12 wrz 2011, 19:49
przez radar88
Wszystko uzależnione jest od tego ile jeździsz. Niektórzy wymieniają często nie którzy okresowo np w wiosnę i na jesień lub co 40tyś km, przy wymianie oleju warto wymieniać filtr skrzyni ;) Olej do AT ATF III

Pozdrawiam

Re: wymiana oleju w skrzyni biegów-automat

PostNapisane: 15 wrz 2011, 17:23
przez Niecierpliwy
Jestem po wszystkich możliwych wymianach. Przy wymianie trzeba pamietać o wymianie filtra, oringu na filtrze i uszczelki pod miską. Przy zdjęciu miski wchodzi nie całe 5 litrów Dextron III. Po wymianie jest różnica ...gdyby nie obrotomierz nie wiedziałbym kiedy auto zmienia biegi :)

Pozdrawiam

Marcin

Re: wymiana oleju w skrzyni biegów-automat

PostNapisane: 6 paź 2011, 20:16
przez Qchar
Witam jeśli można chciałbym parę słów o skrzyni i wymianie oleju .
Stare dobre skrzynie automatyczne nie maja tradycyjnego sprzęgła, tylko sprzęgło hydrokinetyczne lub konwerter momentu obrotowego- napęd przenoszony jest pomiędzy silnikiem a przełożeniami za pomocą oleju. To rozwiązanie nie trwałe, prawie niezniszczalne, a przede wszystkim komfortowe, zapewniające płynną jazdę.
Wada tego rozwiązania jest utrata części mocy ("ucieka" w sprzęgle hydrokinetycznym) co za tym idzie wyższe spalanie czego ja nie potwierdzam bo w jeździe miejskiej spalanie wynosi 10,5 a i na gazie jest zbliżone . Jednak nie przypadkiem skrzynie automatyczne montowane były od zawsze w najbardziej luksusowych autach, dopiero z czasem w tańszych modelach. Przekładnie automatyczne z reguły są dość trwałe, jednak można je łatwo popsuć z własnej winy. Nie znoszą jazdy na starym oleju lub źle dobranym olejem, traktowane dobrze są jednak niemal wieczne.Moja Mazda Xedos 6 ma właśnie taką skrzynie i po 18 latach działa pierwszorzędnie z czego jestem bardzo zadowolony .
W swojej skrzyni olej wymieniam co 30 tyś wraz z filtrem i jak już powyżej kolega wspomniał biegi zmienia bez szarpnięć jak to się słyszy w nowych autach , no i jeszcze to zależy od stylu jazdy
Pozdr

PostNapisane: 26 lis 2012, 22:40
przez mackoGD
A kto mi powie jaki kolor ma olej do automatycznej galop kasty w Xedosie 6. U mnie podchodzi pod kolor oleju silnikowego, a myślałem że powinien być czerwony <co?>

PostNapisane: 27 lis 2012, 22:10
przez radar88
mackoGD napisał(a):A kto mi powie jaki kolor ma olej do automatycznej galop kasty w Xedosie 6. U mnie podchodzi pod kolor oleju silnikowego, a myślałem że powinien być czerwony <co?>

Taki być powinien, różowy/czerwony i najlepiej ATF 3

PostNapisane: 27 lis 2012, 22:12
przez mackoGD
To mam rebus.

PostNapisane: 27 lis 2012, 22:21
przez radar88
mackoGD napisał(a):To mam rebus.


Nie nie masz rebusu... Olej śmierdzi spalonymi frytami ?? Możesz zrobić 2 opcje:

1) wymienić olej wraz z filtrem który znajduje się pod miską.
2) olać sprawę i jeździć dalej skoro bangla

PostNapisane: 27 lis 2012, 22:36
przez mackoGD
Zapach ma raczej normalny jak zwykły płyn hydrauliczny w sumie nawet mniej intensywny.
Chodzi to to dobrze ale myślę żeby wymienić, stał dość dość długo.
No i mam problem, co wlać do tej skrzyni, pewnie całość oleju trzeba by zmienić??!!
Nie wiem czy oleje hydrauliczne są ze sobą mieszalne?

PostNapisane: 27 lis 2012, 23:14
przez radar88
mackoGD napisał(a):co wlać do tej skrzyni
<czytaj> ATF III bądź tańszy ATF II ( olej do wspomagania układu kierowniczego). ATF III możesz mieszać z ATF II i na odwrót.
mackoGD napisał(a):pewnie całość oleju trzeba by zmienić??!!

Nie wymienisz całego oleju, co najwyżej połowę.

PostNapisane: 28 lis 2012, 22:01
przez mackoGD
radar88 napisał(a):Nie wymienisz całego oleju, co najwyżej połowę.


No tak ale czy do tego co mam wlane do skrzyni i co zostanie w środku podczas wymiany dolać po prostu atf "czerwony"??

PostNapisane: 28 lis 2012, 22:06
przez radar88
mackoGD napisał(a):No tak ale czy do tego co mam wlane do skrzyni i co zostanie w środku podczas wymiany dolać po prostu atf "czerwony"??

Innej możliwości nie masz, wejdzie Ci coś koło 4L, jak zalać to chyba wiesz, jeżeli nie to wszystko jest opisane dokładnie na forum ;)

PostNapisane: 28 lis 2012, 22:18
przez mackoGD
Zrobię jak mówisz. Nie robiłem do tej pory nic z automatem ale myślę że sobie poradzę.
Pytałem już w Carspeed filtr 239zł – org, olej 39zł/l. – boli <płacze>
Dzięki za radę.

PostNapisane: 28 lis 2012, 22:21
przez radar88
mackoGD napisał(a):Zrobię jak mówisz. Nie robiłem do tej pory nic z automatem ale myślę że sobie poradzę.
Pytałem już w Carspeed filtr 239zł – org, olej 39zł/l. – boli <płacze>
Dzięki za radę.

No i kup sobie silikon pod miskę bo bez tego ani rusz. Pamiętaj że łatwo się urywa śruby od miski, ponieważ siedzą w alu. Jak sam masz obawy oddaj do mechanika. Wytłumacz co i jak.

PostNapisane: 28 lis 2012, 22:29
przez mackoGD
Wiesz wolę sam to zrobić, w okolicy Tczewa nie ma magika od automatów. Tu, jak mechanik zobaczy coś innego niż Golf to albo się poddaje albo już liczy ile skroi z frajera. Dylemat miałem tylko z tym olejem czy jak wymieszam to się nie zważy.