Strona 1 z 2

Paląca się kontrolka ręcznego hamulca (mróz)

PostNapisane: 16 gru 2010, 11:24
przez donmarkos1
Witam

Po ostatnim mrozie który był w okolicach -20 stopni po porannym odpaleniu auta zauważyłem, że nie gaśnie mi kontrolka od hamulca ręcznego, na początku myślałem, że przymarzł i nie odbija ten cypek który gasi Kontrolkę ( nie sprawdzałem czy odbija w zasadzie ) ale przejechałem 100 km i auto było grzane więc powinien odbić jak coś, a kontrolka mimo wszystko Pali się nadal
Co może być przyczyną i jak to zlikwidować?

Re: Paląca się kontrolka ręcznego hamulca (mróz)

PostNapisane: 16 gru 2010, 11:28
przez pepies
W sumie jak dostała się woda to nie koniecznie powinien odbić :) Zajrzyj pod ten ręczny i sprawdź czy się jakoś nie zaklinował.
Kontrolnie zapytam czy na pewno kontrolka od ręcznego czy może od błędów ukł. hamulcowego? Ktoś już się kiedyś pomylił :)

Re: Paląca się kontrolka ręcznego hamulca (mróz)

PostNapisane: 16 gru 2010, 11:31
przez donmarkos1
Powiem tak, wywnioskowałem, że kontrolka się pali jak cypek jest wybity, a gaśnie jak jest wciśnięty, tak więc to nie może być przyczyna ponieważ ręczny dochodzi do końca jak go opuszczę.
Jest to czerwona kontrolka z wykrzyknikiem w kółeczku tak więc sądzę, że to jest lampka od ręcznego.
Można jakoś ten błąd skasować?

Re: Paląca się kontrolka ręcznego hamulca (mróz)

PostNapisane: 16 gru 2010, 11:35
przez pepies
No i widzisz? Już wiemy, że Ci się pomyliło :D
Z wykrzyknikiem to właśnie błąd hamulca Obrazek(w wersji europejskiej nie ma pod spodem napisu brake). Czerwona kontrolka z P w środku to ręczny Obrazek.
Dolej płynu hamulcowego :)

i na przyszłość nie korzystaj z ręcznego w zimę bo przypadek nie gasnącej kontrolki od ręcznego jest możliwy skoro nawet instrukcja o nim wspomina:
Do not use the parking brake when it might freeze. Parking indicator might not turn off. When parking, shift to P (Park) with on an automatic transaxle,and to 1 (First) or R (Reverse) on a manual
transaxle and block the rear wheels.

Re: Paląca się kontrolka ręcznego hamulca (mróz)

PostNapisane: 16 gru 2010, 11:59
przez donmarkos1
Ja właśnie używam go jak najmniej bo były przypadki ze już jesienią mi się gdzieś tam coś blokowało, jeszcze pójdę sprawdzić czy to wykrzyknik czy P bo się zakręciłem, ale wielkie dzięki za podpowiedź

Re: Paląca się kontrolka ręcznego hamulca (mróz)

PostNapisane: 16 gru 2010, 12:16
przez ADHD
Miałem ten sam problem/y po pierwszym mrozie, teraz nie zaciągam i jest ok.
Płyn też uchodzi więc jak zrobi się ciepło będą poprawki po regeneracji zacisków (mam nadzieje u nynucha :D )

Re: Paląca się kontrolka ręcznego hamulca (mróz)

PostNapisane: 16 gru 2010, 12:42
przez pawelc
pepies napisał(a):No i widzisz? Już wiemy, że Ci się pomyliło :D
Z wykrzyknikiem to właśnie błąd hamulca Obrazek(w wersji europejskiej nie ma pod spodem napisu brake). Czerwona kontrolka z P w środku to ręczny Obrazek.
Dolej płynu hamulcowego :)

i na przyszłość nie korzystaj z ręcznego w zimę bo przypadek nie gasnącej kontrolki od ręcznego jest możliwy skoro nawet instrukcja o nim wspomina:
Do not use the parking brake when it might freeze. Parking indicator might not turn off. When parking, shift to P (Park) with on an automatic transaxle,and to 1 (First) or R (Reverse) on a manual
transaxle and block the rear wheels.



A mi się wydaję że jest jedna kontrolka i od poziomu płynu i od ręcznego ta sama ;),nie ma czegoś takiego jak samo-diagnoza układu hamulcowego w x6 (oprócz układu abs) ....

Re: Paląca się kontrolka ręcznego hamulca (mróz)

PostNapisane: 16 gru 2010, 13:00
przez donmarkos1
Więc mam jechać do mechaniora i lać ten płyn hamulcowy czy jak?? bo się zakręciłem z leksza :)

Re: Paląca się kontrolka ręcznego hamulca (mróz)

PostNapisane: 16 gru 2010, 13:03
przez Fedu
Otwórz maskę i zobacz poziom płynu hamulcowego.

A ja cały czas zaciągam ręczny nawet przy dużych mrozach i nigdy nie miałem problemów :D Ale jak tak słucham was to może przestane go używać na postoju w zimie, aby problemu uniknąć na przyszłość :)

Re: Paląca się kontrolka ręcznego hamulca (mróz)

PostNapisane: 16 gru 2010, 13:09
przez pepies
pawelc napisał(a):A mi się wydaję że jest jedna kontrolka i od poziomu płynu i od ręcznego ta sama

Z tego co wiem to tylko w automacie ale mogę się mylić :) U mnie kontrolka od ręcznego jest po prawej stronie i jest to właśnie P w kółku, a wykrzyknik jest po lewej i jest od czujnika płynu hamulcowego i czujników na klockach. Dla upewnienia zawsze możesz jak się świeci ta kontrolka zaciągnąć ręczny i zobaczysz, że po prawej zapala się druga kontrolka :) wyglądają pozornie tak samo...

donmarkos1 napisał(a):Więc mam jechać do mechaniora i lać ten płyn hamulcowy czy jak?? bo się zakręciłem z leksza

zajrzyj pod maskę, sprawdź poziom płynu w pojemniczku (jest zamocowany na servie hamulca) i dolej troszkę. Koszt za litr płynu hamulcowego to coś koło dyszki a potrzebne jest Ci tak naprawdę pewnie z 50ml :) Nie koniecznie Ci płynu ubywa... Po prostu w zimę zmienia się gęstość płynów i poziom każdego płynu będzie troszkę niżej.

Re: Paląca się kontrolka ręcznego hamulca (mróz)

PostNapisane: 16 gru 2010, 16:21
przez donmarkos1
No i Panowie problem rozwiązany :)
Podjechałem do mechanika dolał mi płynu hamulcowego :) i zgasła kotrolka od razu :)
Co do kontrolki to ja mam jedną i tą samą czyli od ręcznego hamulca i tą co się zapaliła nie mam kontorlki z P w środku:)
A jak już zacząłem to powiedzcie mi skąd może uciekać mi olej??
Jestem jeszcze przed wymianą rozrządu, który chce wymieniać razem z pompą wody

Re: Paląca się kontrolka ręcznego hamulca (mróz)

PostNapisane: 16 gru 2010, 20:25
przez drak1974
jeżeli dolał sporo tego płynu to problemy dopiero sie zaczną..

Re: Paląca się kontrolka ręcznego hamulca (mróz)

PostNapisane: 16 gru 2010, 20:45
przez pepies
skoro jest mechanikiem to ponad max raczej nie zalał ;) a dużego braku też raczej nie było... nie stresuj się :D jak będzie ciekło to zauważysz ;)

Re: Paląca się kontrolka ręcznego hamulca (mróz)

PostNapisane: 16 gru 2010, 21:00
przez donmarkos1
He he nie o to chodzi :)
Dolał mi niewiele bo niewiele mi trzeba było.
Chodzi mi o olej który bierze silnik bo zbyt często dolewam i jak mechanik dziś podniósł klapę to mówi o gdzieś wycieka olej, a ja a gdzie to widzisz??
A on mi mówi że czuje :)

I dlatego chciałbym wiedzieć skąd możę to wyciekać?
Czy po wymianie rozrządu może się to poprawić?
Co by należało sprawdzić?
Uszczelki wymieniałem i jak widać nie o to chodziło, gdzie indziej musi brać olej

Re: Paląca się kontrolka ręcznego hamulca (mróz)

PostNapisane: 16 gru 2010, 23:34
przez pepies
a zostawia plamę pod autem? Jak nie zostawia to nie cieknie tylko anihiluje w kosmos ;] jak to mówią "to v6! musi żrec!" ;]

Re: Paląca się kontrolka ręcznego hamulca (mróz)

PostNapisane: 16 gru 2010, 23:42
przez donmarkos1
a no nie zostawia pod autem plamy.
Ale musi żreć aż tyle??
W lato po przejechaniu 500 km dolewałem jakiegoś litra, w zimę ostatnio dolałem 3 litry bo jeździłem więcej.
Aż tyle musi żreć?

Re: Paląca się kontrolka ręcznego hamulca (mróz)

PostNapisane: 17 gru 2010, 00:17
przez pepies
nie zbadane są wyroki Vki ;) a tak serio to najwyraźniej po prostu puszczają Ci uszczelniacze. Nie leci Ci przypadkiem niebieski dymek z wydechu jak puścisz go do odcinki?
Remont silnika droga sprawa... Szykuj pieniążki i "smaruj pupę" ;) mnie też to pewnie czeka wkrótce :D

Re: Paląca się kontrolka ręcznego hamulca (mróz)

PostNapisane: 17 gru 2010, 10:00
przez donmarkos1
Jak już to będzie mnie za dużo kosztowało to pewnie kupię nowy silnik, ale wtedy to wezmę sobie 2,5l :)
Zobaczymy co i jak bo rozrząd i tak muszę wymienić, a ile takie uszczelniacze kosztują?

Re: Paląca się kontrolka ręcznego hamulca (mróz)

PostNapisane: 17 gru 2010, 13:05
przez Fedu
Uszczelniacz nie jest drogie :D no ale jest ich 24 :D koszt chyba koło 80zł wszystkie. Ale trzeba głowice zdejmować a wtedy przydało by się i uszczelkę pod głowicą wymienić :) Poszukaj i poczytaj dużo informacji jest na ten temat na forum ;)

Re: Paląca się kontrolka ręcznego hamulca (mróz)

PostNapisane: 17 gru 2010, 15:33
przez Barthek
Panowie to nie temat o uszczelniaczach :)
Wracając do tematu, miałem ostatnio problem, że ręczny cały czas był zablokowany.
W takim sensie, że nie dało się go zaciągnąć, bo coś przymarzało i to codziennie.
Dodam, że mam heble od M6 z tyłu razem z linkami z M6.
Okazało się, że linki są nic nie warte a mają tylko 5 lat – pancerz popękał a nie były za mocno naciągnięte.
Założyliśmy z powrotem moje 18 letnie oryginalne linki i driftuje się aż miło <faja>