Wymiana przegubu zew.
1, 2
Pytanie brzmi: czy warto samemu sie babrać ( stopień skomplikowania ). Polecane części są gdzieś a ja mam pytanie o http://www.przeguby.pl/sklep/ góry dzięki za odp.
MojA KoCHanKa ZaLoTniE MruCzY JaK JĄ PrzYcisNE
WYPOSAŻENIE GASTRONOMII, SKLEPÓW I MAGAZYNÓW, MEBLE, CHŁODNICTWO, KLIMA, KOLEKTORY, PISAĆ NA PW
PrOjEkTy AUTO CAD wykonuję....
MoJa KoCHaNKa
WYPOSAŻENIE GASTRONOMII, SKLEPÓW I MAGAZYNÓW, MEBLE, CHŁODNICTWO, KLIMA, KOLEKTORY, PISAĆ NA PW
PrOjEkTy AUTO CAD wykonuję....
MoJa KoCHaNKa
- Od: 6 sty 2009, 18:55
- Posty: 90
- Skąd: Białystok
- Auto: MaZdALeNa XEDOS 6 CA KF
Jak dla mnie jakaś nie kompletna ta stronka
1 na stronie jest napisane że xedos był produkowany od 92 do 97r
xedos był produkowany od 92-99r
2 Nie ma wersji xedosa bez ABS'u a u nich można kupić do wersji bez ABS
1 na stronie jest napisane że xedos był produkowany od 92 do 97r

2 Nie ma wersji xedosa bez ABS'u a u nich można kupić do wersji bez ABS

Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Jak kupowałem do siebie to wszędzie się mnie pytali czy z abs-em. Co się okazuje, że ten sam przegub wkładany jest do jakiejś innej madzi bez abs-u i różnica jest tylko w samym dołożeniu pierścienia a nr ten sam
Co do robocizny po 2 wymianach przegubów, póki co 1 wymianie samej gumy teraz z kumplem (samemu nie polecam, bynajmniej nie widzę etapu zbijania tudzież zakładania przegubu na półoś) zajęło by to może ze 20min na stronę....
Jak masz kanał i choć troszku pojmy to nie widzę sensu zlecać.
Co do robocizny po 2 wymianach przegubów, póki co 1 wymianie samej gumy teraz z kumplem (samemu nie polecam, bynajmniej nie widzę etapu zbijania tudzież zakładania przegubu na półoś) zajęło by to może ze 20min na stronę....
Jak masz kanał i choć troszku pojmy to nie widzę sensu zlecać.
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____
Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
KacY napisał(a):Jak kupowałem do siebie to wszędzie się mnie pytali czy z abs-em. Co się okazuje, że ten sam przegub wkładany jest do jakiejś innej madzi bez abs-u
bo te same przeguby montowane były w 626 GE FP/FS a tam abs nie był standartem
Ale jak nie było xedosa bez ABS'u to znaczy ze ten z 626 bez ABS nie nadaje się do xedosa
czyż nie tak 

Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Ja obydwa wymieniałem w xedosie kupując te bez abs bo jest o wiele taniej. Przekładka pierścienia ze starego do nowego przegubu to 10 min roboty. Ze starego łatwo się zbija przez jakieś drewienko a przed założeniem na nowy podgrzewamy pierścień na kuchence 
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
A no chyba że tak 

Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
te przeguby są dokładnie takie same różnica jest taka że jeden sprzedają z pierścieniem a drugi bez niego.problem pojawia się dopiero jak nie będziesz mógł zbić przegubu z półośki,bo w japońcach z reguły one ciężko schodzą.musisz uważać przy zbijaniu żeby nie wyskoczyła półośka z przegubu wewnętrznego bo pogniesz zabezpieczenie i wtedy
będzie.ja u siebie musiałem obydwa ciąć gumówką bo nie chciały zejść z półosi nawet w imadle.po przecięciu ich okazało się że ceger się cały pogiął ale nie puścił.cała robota zajęła mi ok 5-6 godzin i tyle przekleństw ile tylko znałem.

cenne uwagi xedzina1995 , czasem takie właśnie ma się szczęście że coś musi się upier... , a potem główkujesz, tupiesz, myślisz o oddaniu do mechanika, lecz po własnej naprawie autka zostaje satysfakcja no i przysłowiowa złotówka w kieszeni na 
a jakiego producenta przeguby zamówiłeś i za ile?
MojA KoCHanKa ZaLoTniE MruCzY JaK JĄ PrzYcisNE
WYPOSAŻENIE GASTRONOMII, SKLEPÓW I MAGAZYNÓW, MEBLE, CHŁODNICTWO, KLIMA, KOLEKTORY, PISAĆ NA PW
PrOjEkTy AUTO CAD wykonuję....
MoJa KoCHaNKa
WYPOSAŻENIE GASTRONOMII, SKLEPÓW I MAGAZYNÓW, MEBLE, CHŁODNICTWO, KLIMA, KOLEKTORY, PISAĆ NA PW
PrOjEkTy AUTO CAD wykonuję....
MoJa KoCHaNKa
- Od: 6 sty 2009, 18:55
- Posty: 90
- Skąd: Białystok
- Auto: MaZdALeNa XEDOS 6 CA KF
najlepsze jest to że wymieniałem je rok temu nowe gumy,przeguby,smar,zabezpieczenia,nakrętki.zestaw do tanich nie należał co prawda nie oryginał ale japoński zamiennik z wyższej półki.i jakiś miesiąc temu zmieniam opony na zimowe patrzę a gumy zmurszałe i popękane smar na felgach i wszędzie na około.przeguby już rąbią także czeka mnie znowu powtórka z rozrywki z czego nie ukrywam zadowolony nie jestem 
Miałem powymieniać na forum kilka lub kilkanaście rzeczy jakie już zakupiłem i wymieniłem W Madzi. Zamówiłem NKN'a z pierścieniem ABS japońki oryginał stosowny niby na pierwszy montaż ( po rozmowie ze Smirnofem, wytargowany za 230 zł + przesyłka ), bądź był jeszcze do wyboru również japońskiej produkcji z tych lepszych Hdk za 185 zł ( w Tomaszowie Maz. powiedzieli mi 230zł i to bez pierścienia). Wszystkie ceny są po upustach
.
Pytałem się jeszcze o przeguby Spidan'a, ale w cenie około 230 zł bez pierścienia Abs.
Tańsze na można wyrwać na Allegro w sklepach motoryzacyjnych, dużo się nad nimi zastanawiałem, ale po rozmowie ze Smirnofem cytuje ,, – możemy zejść z ceną nawet poniżej 100zł, ale wraz z ceną niestety
>> spada jakość i to spada dość drastycznie...".
Jeszce jedna sprawa. Nie wiadomo jakiej marki i czy jest e wszystkich tych przegubach są odpowiednie wymiary, zwłaszcza na pierścień ABS.
Życzę wszystkim udanych zakupów.
Pytałem się jeszcze o przeguby Spidan'a, ale w cenie około 230 zł bez pierścienia Abs.
Tańsze na można wyrwać na Allegro w sklepach motoryzacyjnych, dużo się nad nimi zastanawiałem, ale po rozmowie ze Smirnofem cytuje ,, – możemy zejść z ceną nawet poniżej 100zł, ale wraz z ceną niestety
>> spada jakość i to spada dość drastycznie...".
Jeszce jedna sprawa. Nie wiadomo jakiej marki i czy jest e wszystkich tych przegubach są odpowiednie wymiary, zwłaszcza na pierścień ABS.
Życzę wszystkim udanych zakupów.
No to się udało. Po 5,5 godzinie samodzielnej pracy ( chwilowo z małą pomocą
) oraz kilku przerwach przegub wymieniony.
jeśli ma się odpowiednie klucze, duże samozaparcie, coś na przegryzienie
, i najważniejsze – kanał bądź podnośnik( tego niestety nie było ) można zrobić to samemu.
Postaram się tak jak obiecałem wstawić kilka fotek, ale musiałem pojechać na piwko bo mnie od tego bluzgania to tak suszy.

widlak napisał(a):Pytanie brzmi: czy warto samemu sie babrać ( stopień skomplikowania ).
jeśli ma się odpowiednie klucze, duże samozaparcie, coś na przegryzienie
Postaram się tak jak obiecałem wstawić kilka fotek, ale musiałem pojechać na piwko bo mnie od tego bluzgania to tak suszy.
xedosik999 napisał(a):jeśli ma się odpowiednie klucze, duże samozaparcie, coś na przegryzienie, i najważniejsze – kanał bądź podnośnik( tego niestety nie było ) można zrobić to samemu.
Postaram się tak jak obiecałem wstawić kilka fotek, ale musiałem pojechać na piwko bo mnie od tego bluzgania to tak suszy.![]()
zbiłeś przegub bez problemu z półosi czy siedziała gnida i nie chciała zejść

No to zaczynamy

Może się większości wydać to śmieszne i nudne, lecz dla osoby która będzie wykonywała tą naprawę sama tak jak, będzie pomocna.
Najlepszym miejscem do tej pracy będzie kanał bądź podnośnik warsztatowy, u mnie tego niestety nie było. Należałoby wziąć zgrzewkę piwka bo można naprawdę się wkur....
Po pierwsze luzujemy nakrętkę mocującą przegub ze zwrotnicą – klucz 32 mm nasadowy ( oraz dobra przedłużka ). Mnie akurat łatwo poszło.

2. Luzujemy śruby od koła, podnosimy cały przód samochodu, aby ułatwiło to nam manewrowanie zwrotnicą .
3. Zdejmujemy koło.
4. Odkręcamy łącznik stabilizatora od strony wahacza. Niedawno wymieniany, więc łatwo poszło. Musimy się liczyć, że trzeba będzie wymienić go na nowy.
5. Odkręcamy śrubę mocującą sworzeń wahacza z zwrotnicą. Używamy tu dość dużo siły. Następnie wybijamy wahacz ze zwrotnicy, wcześniej podnosząc poprzez lewarek zwrotnicę – całą kolumnę do góry, ułatwiając wyjście sworzniowi.

Łatwo nie było, ale mogło być gorzej, gdyż sworzeń był wymieniany miesiąc temu, nie było takiego oporu. Należy mocno walić w wahacz najlepiej jak najbliżej sworznia.
6. Odkręcamy nakrętkę od przegubu, wyjmujemy go z zwrotnicy. Ustawiamy wszystko sobie tak żebyśmy mieli jak najwięcej miejsca do pracy.

7. Prawidłowo powinno się przegub wybijać wyjmując półośkę i w imadle chwycić. Z braku kanału po naradzie z naszym kolegą tadziolem musiałem rozpruć przegub na kawałeczki szlifierką kątową.


Samo zdjęcie okazało się się małym piwem w porównaniu do założenia nowego. Dosyć że mało miejsca w nadkolu to jeszcze pierścień zabezpieczający przegub na półosi nie chciał wejść. Po dłuższym czasie wreszcie się udało.
. Zostało kilka uderzeń z czuciem młotkiem i nowy przegub już na miejscu.
Montujemy w odwrotnej kolejności pamiętając o nasmarowaniu przegubu smarem znajdującym się w zestawie. Dokręcamy nakrętkę od przegubu moim zdaniem mocno, potem sprawdzamy jak zachowuje się koło i w drogę.
Życzę wszystkim dużo cierpliwości, i dużo dużo
, bo bez bluzgania się nie obyło. 


Może się większości wydać to śmieszne i nudne, lecz dla osoby która będzie wykonywała tą naprawę sama tak jak, będzie pomocna.
Najlepszym miejscem do tej pracy będzie kanał bądź podnośnik warsztatowy, u mnie tego niestety nie było. Należałoby wziąć zgrzewkę piwka bo można naprawdę się wkur....
Po pierwsze luzujemy nakrętkę mocującą przegub ze zwrotnicą – klucz 32 mm nasadowy ( oraz dobra przedłużka ). Mnie akurat łatwo poszło.

2. Luzujemy śruby od koła, podnosimy cały przód samochodu, aby ułatwiło to nam manewrowanie zwrotnicą .
3. Zdejmujemy koło.
4. Odkręcamy łącznik stabilizatora od strony wahacza. Niedawno wymieniany, więc łatwo poszło. Musimy się liczyć, że trzeba będzie wymienić go na nowy.
5. Odkręcamy śrubę mocującą sworzeń wahacza z zwrotnicą. Używamy tu dość dużo siły. Następnie wybijamy wahacz ze zwrotnicy, wcześniej podnosząc poprzez lewarek zwrotnicę – całą kolumnę do góry, ułatwiając wyjście sworzniowi.

Łatwo nie było, ale mogło być gorzej, gdyż sworzeń był wymieniany miesiąc temu, nie było takiego oporu. Należy mocno walić w wahacz najlepiej jak najbliżej sworznia.

6. Odkręcamy nakrętkę od przegubu, wyjmujemy go z zwrotnicy. Ustawiamy wszystko sobie tak żebyśmy mieli jak najwięcej miejsca do pracy.

7. Prawidłowo powinno się przegub wybijać wyjmując półośkę i w imadle chwycić. Z braku kanału po naradzie z naszym kolegą tadziolem musiałem rozpruć przegub na kawałeczki szlifierką kątową.


Samo zdjęcie okazało się się małym piwem w porównaniu do założenia nowego. Dosyć że mało miejsca w nadkolu to jeszcze pierścień zabezpieczający przegub na półosi nie chciał wejść. Po dłuższym czasie wreszcie się udało.

Montujemy w odwrotnej kolejności pamiętając o nasmarowaniu przegubu smarem znajdującym się w zestawie. Dokręcamy nakrętkę od przegubu moim zdaniem mocno, potem sprawdzamy jak zachowuje się koło i w drogę.
Życzę wszystkim dużo cierpliwości, i dużo dużo
...lub też odkręcamy 2 śruby mocujące amortyzator ze zwrotnicą, skręcamy koła zależnie od strony którą robimy (lewe w lewo itp.). Odchylamy całą zwrotnicę ruszającą się na sworzniu i przegub sam wyskakuje. (jedynie wypinamy przewód hamulcowy z mocowania na amorku)
Oszczędzamy:
-kupe czasu;
-sworzeń, który po takiej operacji wybijania może przejść do lamusa;
-łącznika też nie odkręcamy (później w większości przypadków trza kupić nowy)
Reszta j.w.
Wg mnie tak lepiej, szybciej.
Oszczędzamy:
-kupe czasu;
-sworzeń, który po takiej operacji wybijania może przejść do lamusa;
-łącznika też nie odkręcamy (później w większości przypadków trza kupić nowy)
Reszta j.w.
Wg mnie tak lepiej, szybciej.
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____
Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
KacY napisał(a):...lub też odkręcamy 2 śruby mocujące amortyzator ze zwrotnicą, skręcamy koła zależnie od strony którą robimy (lewe w lewo itp.). Odchylamy całą zwrotnicę ruszającą się na sworzniu i przegub sam wyskakuje.
Pewnie masz rację. Tylko ja sie zastanawiałem, bo po wymianie miesiąc temu drążków kierowniczych łączników stabilizatora i jednego sworznia w wahaczu, ustawiłem zbieżność kół. Myślałem ze po rozkręceniu tych właśnie śrub będę musiał znów pojechać na ustawianie

1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6