Ocieranie opon o nadkola.
Widocznie słabo sprężynki rozpychają... mam podobnie 
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4292 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Tylko ze to nie jest takie zwykle tarcie jakby nie odbijal klocek... Słychać takie mocne się przwsunali glosnie harczenie jakby klocek się przesunal... Dźwięk się nasila jeśli tylko jest obciążony... Odrazu dodam że mam 3 miesięczne amortyzatory i mocowania... Jak nacisne hamulec albo podciagne ręczny to dźwięk ustaje....
ryziu1989
- Od: 20 cze 2010, 00:30
- Posty: 52
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 CA 93'
Witam. Jakiś czas temu zakupiłem Mazdę 6 kombi i również posiada szerokie felgi 18" 225x40 i przy trzeciej osobie lub pełnym zbiorniku ociera mi z tyłu o nadkola, strasznie mnie to denerwuję, chciałem kupić gumy między sprężyny ale z tego co czytam to nie ma sensu na dłuższą metę. Zaczynam się zastanawiać nad wymianą sprężyn i amortyzatorów na sztywniejsze przynajmniej z tyłu, (dodam że z przodu nic podobnego się nie dzieje), jakie polecacie sprężyny i amorki i sztywniejszej charakterystyce?
-
mateuszurad
ja opiszę dziwną sytuację: otóż jeżdżę na oponach 225/45 R17, felgi mam od mazdy RX-8 17" nie wiem jakie ET, ale to nie ważne bo problem polega na tym, że na tyle miałem założone michelin 225/455 i wszystko było super, nawet przy obciążeniu tyłu auta opona nie tarła o nadkole. Zmieniłem opony na dunlop sp sport maxx, rozmiar ten sam 225/45 i teraz opony trą. Dziwi mnie sytuacja, że opony o tym samym rozmiarze i jedna trze a druga nie, zna ktoś rozwiązanie tej dziwnej zagadki?

-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
różnice rozmiarów dla różnych producentów
tak samo jak z numerem buta – 40 nike nie będzie 40 w reeboku i odwrotnie. tak samo może być tutaj – tamte opony nie tarły ale już prawie tarły. te mogą być nowe, czyli więcej bieżnika, do tego dunlop inaczej widzi ten rozmiar i ot cały problem 

z gruboscia bieznika sie zgodze, ale wyjsciowe srednice obydwu modeli musza spelniac pewne normy. Moga sie roznic budowa miedzy soba, inne ulozenie scianek bocznych, bardziej "balonowe" etc.. W ktorym miejscu opony przyciera?
Swoja droga, ten rozmiar sam w sobie jest za duzy do xedosa, za duza srednica. do X9 powinno byc ok
Swoja droga, ten rozmiar sam w sobie jest za duzy do xedosa, za duza srednica. do X9 powinno byc ok
ociera na zewnętrznym bokach opony o wewnętrzną część nadkola.

-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
czyli opony bardziej balonowe, scianka boczna mniej pionowa ew grubsza niz poprzednie.. jezeli to naprawde delikatne przycierki to mozna zyc, ale moze uda sie przygiac rant nadkola, ew lekki negatyw ale to juz kombinacja i moze o amortyzator trzec.. Albo wymiana opon niestety..
Ja pozostajac przy tej oponie, przygial bym rant nadkola..
Ja pozostajac przy tej oponie, przygial bym rant nadkola..
co ważne, miałem te opony na przodzie i przy pełnym skręcie tez ocierały, te które teraz mam na przodzie nie ocierają w ogóle, spróbuję przełożyć z tyłu na przód i jeśli nie będą ocierały to kupuje dwie takie jak mam na przodzie, powinno być po problemie.

-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6