ABS – Problemy i pytania/wątek zbiorczy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez xedosik » 11 wrz 2007, 09:09

plynu jest ok w poziomie
dodam ze swieci mi jeszcze kontrolka abs(pomaranczowa) oraz kontrolka akumulatora :/
temat byl juz poruszany ale nikt nie napisal jak to rozwiazac, z tego co wiem to jezeli cos jest z alternatorem to kontrolka akumulatora z kontrolka ukl hamulcowego sa powiazane ze soba.. jak sprawdzic w czym tkwi problem?
oraz abs kontrolka, mysle ze cos jest z nim nie tak byc moze trzyma mi elektrozawor ktorys, jak je zlokalizowac?
niedlugo sprawdze bledy abs i podam dalsze inf, ale poki co to co z tym ladowaniem i hamulcami?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 18:58
Posty: 59
Skąd: kutno
Auto: Xedos 6 2.0 V6 96r.

Postprzez BratCukierka » 11 wrz 2007, 10:00

xedosik płyn najlepiej dolej do max'a jesli nie masz....
a co do reszty kontorlek to nie mam pomysłów
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez xedosik » 11 wrz 2007, 12:00

plyn jest na maxa
co dalej??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 18:58
Posty: 59
Skąd: kutno
Auto: Xedos 6 2.0 V6 96r.

Postprzez nor » 11 wrz 2007, 13:25

Sprawdź napięcie ładownia akumulatora. Jeśli jest coś nie tak alternator do wymiany. Świecąca kontrolka ABS może wskazywać uszkodzenie któregoś czujnika, pompy abs.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez muzammil » 11 wrz 2007, 19:32

mi sie swieci kontrolka ABS( nie zawsze) ale prawdopodobnie dlatego ze mam juz naprawde malo klocka i blaszka trze o dysk.kont. ABs tez moze sie palic jak jest zasyfiony czujnik. co do reszty kontrolek nie mam pojecia
MY BIG TIME 300 ZX r.i.p.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2007, 01:02
Posty: 11
Skąd: swoopsk/gdańsk
Auto: '96Xedos 6 2.0 v6

Postprzez chudy » 11 wrz 2007, 19:51

Sprawdź ładowanie – być może regulator napięcia Ci padł i puszcza zbyt wysokie napiecie przez co kontrolki Ci wariują.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez xedosik » 12 wrz 2007, 16:04

wiec tak
plyn jest juz na maxa, swieca kontrolki dalej, ladowanie akumulatora na klemach na zimnym silniku 14,80-90 a na rozgrzanym 14,60 V
kontrolka swieci dalej :/ razem z kontrolka hamulca
ABS chcialem odczytac bledy, nie da sie :/ po podlaczeniu do gniazda diagn. dioda swieci caly czas...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 18:58
Posty: 59
Skąd: kutno
Auto: Xedos 6 2.0 V6 96r.

Postprzez qbass » 12 wrz 2007, 18:01

Jak sprawdzałeś te błędy? GND+TEN a dioda B+ i FEN?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez xedosik » 12 wrz 2007, 19:11

gnd + tbs i fen b+
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 18:58
Posty: 59
Skąd: kutno
Auto: Xedos 6 2.0 V6 96r.

Postprzez chudy » 12 wrz 2007, 19:46

xedosik napisał(a):14,80-90 a na rozgrzanym 14,60 V
. Czyli przy wyższych obrotach na zimnym silniku (ssanie) rośnie Ci napięcie? Spróbuj zwiekszyć obroty silnika i zobacz jak ma się napięcie – czy nie wzrasta jeszcze bardziej. Regulator powinien dawać w miarę równy prąd bez względu na obroty.
Powinno być max 14,4V – niby niewielka różnica a może jednak tu nalezy szukać przyczyny? Spróbuj włączyć kilka odbiorników prądu aby jak najbardziej zaniżyć napięcie – dmuchawa na maxa, ogrzewanie tylnej szyby, radio, światła... zobacz jakie wtedy masz ładowanie i czy kontrolki zgasną. Akumulator ma znamionowe napięcie 12V więc może zaniżać napięcie ładowania i faktyczne może być nawet ponad 16V. A 12 – 16... dla elektroniki to niewielka różnica gdy zasilanie idzie przez stabilizatory, ale dla czujników które działają napięciowo to moze być za dużo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez qbass » 12 wrz 2007, 20:03

xedosik napisał(a):gnd + tbs i fen b+

Zrób TBS+GND, a dioda B+ i FBS ;)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez xedosik » 12 wrz 2007, 21:18

qbass dzieki, to chyba zadziala :)) <jupi> tylko nadal problem z ta kontrolka od alternatora i plynu hamulcowego :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 18:58
Posty: 59
Skąd: kutno
Auto: Xedos 6 2.0 V6 96r.

Postprzez xedosik » 12 wrz 2007, 21:25

jeszcze jeden problem, moze ktos bedzie wiedzial, wszystko opiera sie na elektryce... nie dziala mi klakson a mianowicie cos jest nie tak miedzy przekaznikiem klaksonu a przyciskiem, jak spinam przekaznik to nic sie nie dzieje, jak podaje mu tam 12V to trabi, sprawdzam miernikiem to pokazuje chyba 0,6v albo 6V juz nie pamietam, po nacisnieciu przycisku :/ rozbieralem kierownice i tam jest wszystko ok
czemu podaje takie niskie napiecie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 18:58
Posty: 59
Skąd: kutno
Auto: Xedos 6 2.0 V6 96r.

Postprzez xedosik » 13 wrz 2007, 11:23

Powinno być max 14,4V – niby niewielka różnica a może jednak tu nalezy szukać przyczyny?



sprawdzilem raz jeszcze z roznymi opcjami i daje mi okolo 15V 14,9 14,8
z wlaczonymi wszystkimi odbiornikami radio swiatla podgrzewanie szyby itd spada do 14,7 bez wzgledu na obroty czy sa wysokie czy niskie, napiecie sie nie zmienia znacznie o jakies tam dziesiate.
czy to bedzie nadal wina alternatora? czy moze cos jest nie tak z moim akumulatorem? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 18:58
Posty: 59
Skąd: kutno
Auto: Xedos 6 2.0 V6 96r.

Postprzez xedosik » 13 wrz 2007, 12:32

bledy ABS
12
14
22
51
61

co w takim przypadku mam poczac? uszkodzony sterownik??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 18:58
Posty: 59
Skąd: kutno
Auto: Xedos 6 2.0 V6 96r.

Postprzez faraon » 18 paź 2007, 17:10

Kto podesle mi foty jak idzie kabel ABS od strony pasazera.Gdzie on jest wpiety.Bo jakis h.... upier... nie ten kabel.foty wysylac na faraon@icpnet.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2007, 18:45
Posty: 3080 (0/2)
Auto: Mazdolot Gh RF
Mitowisi Carisma

Postprzez faraon » 19 paź 2007, 16:37

Widze ze niema chetnych :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2007, 18:45
Posty: 3080 (0/2)
Auto: Mazdolot Gh RF
Mitowisi Carisma

Postprzez marekk909 » 19 lis 2007, 14:20

Od jakiegos czasu zapalała mi sie kontrolka ABS, jednego dnia tak drugiego nie. Wystarczyło zgasic silnik i odpalic jeszcze raz i już sie nie paliła.
Od tygodnia po załaczeniu sielnika pali sie cały czas, odczytałem błędy:

53 – przekaźnik silnika pompy / silnik (5 mignieć wolnych i 3 szybkie)
61 – jednostka sterująca (6 mignięć wolnych i 1 szybkie)

Niestety te błędy niec mi nie mówią może ktos z was miał coś takiego?
Mam sie martwić? Dziwna sprawa bo ABS działa (sprawdzałem)

PS: Nie wiem jaki dokładny symbol ma moje auto a strona z oznaczeniami na forum nie działa. Poza standardem ma kontrole trakcji i webasto.

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 19 lis 2007, 15:53 przez marekk909, łącznie edytowano 1 raz
marekk909
 

PostTen post został usunięty przez radar88 27 gru 2012, 22:43.
Powód: Porządki

Postprzez GrzegorzR » 19 kwi 2008, 08:36

Panowie powiedzcie mi jak wygląda moduł ABSu bądź jak jest opisany w xsedosie 6 2,0 v6
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 mar 2008, 20:43
Posty: 23
Auto: xsedos 2,0 , v6, 24v, 144 KM,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6