Pomoc w odczytaniu błędów ABS.
Strona 1 z 1
Witam dzisiaj wymrugałem sobie błędy ABS i prosiłbym aby ktoś co zna się na odczytywaniu błędów pomógł mi je określić , bo idzie zima a mi ABS przestał działać a chciałbym to zrobić przed pierwszym śniegiem . A tu daje filmik na wyłączonym silniku : https://www.youtube.com/watch?v=YTf3lfZ ... e=youtu.be mam też na włączonym silniku jak by była potrzeba to udostępnię 2 filmik. 
- Od: 23 wrz 2014, 21:26
- Posty: 91
- Skąd: Pomorskie Nowy Dwór Gd.
- Auto: Mazda
Jak otworzysz maskę to za pojemnikiem od płynu do szyb jest taka czarna mała puszka z napisem diagnostic.
Kody błędów DTC dla układu ABS:
Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem „DIAGNOSTIC” odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.
11 – czujnik obrotów koła PP
12 – czujnik obrotów koła LP
13 – czujnik obrotów koła PT
14 – czujnik obrotów koła LT
15 – czujnik obrotów koła
22 – elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24 – elektrozawór LP
26 – elektrozawór PT
27 – elektrozawór LT
29 – obwód PP-LT
30 – obwód LP-PT
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie
Kody błędów DTC dla układu ABS:
Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem „DIAGNOSTIC” odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.
11 – czujnik obrotów koła PP
12 – czujnik obrotów koła LP
13 – czujnik obrotów koła PT
14 – czujnik obrotów koła LT
15 – czujnik obrotów koła
22 – elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24 – elektrozawór LP
26 – elektrozawór PT
27 – elektrozawór LT
29 – obwód PP-LT
30 – obwód LP-PT
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie
- Od: 23 wrz 2014, 21:26
- Posty: 91
- Skąd: Pomorskie Nowy Dwór Gd.
- Auto: Mazda
Czesc. Odgrzewam. Pojawił się u mnie problem z ABS w moim X6. Czasem zapalala mi się kontrolka od ABS u po przekręceniu kluczyka aż w końcu zapaliła się na stale. Wymrugalo mi takie błędy:
11, 12, 13, 14 czyli wszystkie czujniki przy kołach.
Dalej bledy:
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie
Okazało się że najprawdopodobniej po latach nie było styku na bezpieczniku w skrzynce pod maską. Konektory preczyscilem i na razie kontrolka zgasła. Może się komuś kiedyś przyda...
11, 12, 13, 14 czyli wszystkie czujniki przy kołach.
Dalej bledy:
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie
Okazało się że najprawdopodobniej po latach nie było styku na bezpieczniku w skrzynce pod maską. Konektory preczyscilem i na razie kontrolka zgasła. Może się komuś kiedyś przyda...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6