Dziwne bicie z przodu o podłoge i głuche stuki podczas jazdy prosto i skrętu w lewo

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez fred35_86 » 1 lip 2011, 23:32

Witam. od niedawna mam xedosa 6 1,6, Wszystko było ok do czasu kiedy coś zaczęło się z przodu tłuc (takie głuche bicie w podłogę od strony pasażera i trochę od kierowcy, na kierownicy nic nie czuć). Na stacji diagnostycznej zawieszenie wyszło ok 2 razy. Mechanik powiedział że to przegub. Na przegubie nie ma żadnych luzów. Proszę o pomoc w tej sprawie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2011, 00:32
Posty: 19
Skąd: świętokrzyskie
Auto: XEDOS 6 1,6 107 km 1996r

Postprzez mbydlinski » 2 lip 2011, 08:52

Mam to samo. Zawiecha 100% ok. Słychać to tylko przy bardzo delikatnym dodaniu gazu, jak dociśniesz mocniej to jest cisza. Przegub wewnętrzny najprawdopodobniej ale 100% pewności nie ma. Ja wymieniam w sierpniu bo teraz mi wypada ubezpieczenie. Jakbyś wymienił wcześniej i pomoże daj znać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 22:18
Posty: 173
Skąd: Rybnik
Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP

Postprzez Ozzy » 2 lip 2011, 15:13

Ja bym wziął na celownik przekładnie kierowniczą.
Jak o tym kiedyś pisałem to pan mbydlinski nie dał wiary. Ja mam także podobne stuki, puki, które nasilają się gdy jeżdżę po nierównej nawierzchni, odczuwane są właśnie pod stopami i to z obu stron oraz przy kręceniu kierą. Diagnoza była jednoznaczna – przekładnia kierownicza.
Dlatego warto brać to również pod uwagę :)
Be Quick Or Be Dead
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2008, 20:33
Posty: 96
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 2.0V6 92.

Postprzez maxi_22 » 2 lip 2011, 21:50

U mnie nie dość że są te dziwne stuki, puki, to jeszcze samochód delikatnie ściąga to w lewo to w prawo, a na kierownicy mam takie jakieś dziwne drgania jak bym jeżdził bez wspomagania. Jakoś tak dziwnie pływa na drodze. Koła napompowałem, zrobiłem zbieżność i dalej to samo... Z Waszych opisów wnioskuję że to kolumna, a może jeszcze coś innego?
Pozdro dla wszystkich.
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 07:51
Posty: 32
Skąd: Oho albo i dalej
Auto: mazda xedos 2,0 V6

Postprzez mbydlinski » 3 lip 2011, 10:25

Ozzy napisał(a):Jak o tym kiedyś pisałem to pan mbydlinski nie dał wiary

Bo w moim przypadku nie masz racji, w Hondzie miałem problemy z maglem zupełnie inne objawy wystarczy kręcić i czuć pukanie, odbijanie dobijanie nie ma znaczenia czy dodajesz gazu czy nie.
Ozzy napisał(a):które nasilają się gdy jeżdżę po nierównej nawierzchni,

No widzisz... a przeczytaj jeszcze raz mojego posta! Nie ma żadnej różnicy czy jadę po prostej czy krzywej nawierzchni!! Jak jadę i delikatnie skręcę kierą i lekko dodam gazu (koła są skręcone przegub się rozpręża dodaję gazu lekko i dlatego on puka!!) przecież to proste jak jeba...e nie ma to nic wspólnego z kierownicą ani z częściami zawieszenia, twój problem i mój to dwie różne rzeczy. Ja nie mam żadnch innych stuków puków, ani w przekładni, ani nigdzie!! Autko płynie!
Ozzy napisał(a):odczuwane są właśnie pod stopami i to z obu stron oraz przy kręceniu kierą.

Jak kręcę kierownicą to nic nie stuka, tylko w momencie lekkiego dodania gazu, czyli to na 100% kwestia układu napędowego z tym że obstawiam przegub wewnętrzny a nie zewnętrzny.
fred35_86 napisał(a):Mechanik powiedział że to przegub.

No właśnie ale wewnętrzny przegub! Ja robię to w sierpniu jeśli do tego czasu nic nie będziesz robił to ja dam ci znać czy pomogło... Raczej jestem pewien
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 22:18
Posty: 173
Skąd: Rybnik
Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP

Postprzez Ozzy » 3 lip 2011, 11:17

Chciałbym powiedzieć, że udzielając się w tym poście nie miałem zamiaru stawiać 100% diagnozy, bo nie uważam się za samochodowego dr. Haus'a.
Przedstawiam tylko hipotezę, którą osoba stawiająca ten wątek może wziąć pod uwagę w poszukiwaniach usterki w swoim samochodzie. Po prostu zestaw objawów jakie podał fred35_86 są bardzo podobne jak u mnie, tylko dlatego podałem ten pomysł z maglownicą.
Po drugie to, że pan bydlinski miał w Hondzie incydent z przekładnią i towarzyszyły temu inne objawy, to wcale nie oznacza, że takie same objawy jak w Hondzie będą w Mazdzie, mimo, że mamy do czynienia w obu przypadkach z japońcami.
Podsumowując wiem, że wymiana lub regeneracja magla to nie jest tania zabawa i oby mbydlinski miał racje. pozdrawiam :)
Be Quick Or Be Dead
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2008, 20:33
Posty: 96
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 2.0V6 92.

Postprzez mbydlinski » 3 lip 2011, 20:23

Ozzy napisał(a):Chciałbym powiedzieć, że udzielając się w tym poście nie miałem zamiaru stawiać 100% diagnozy

Ja absolutnie się nie gniewam, od tego jest forum żeby zrobić burzę mózgów.
Ozzy napisał(a):pan bydlinski

Proszę skończ z tą ironią, panowie są w LONDYNIE :P
Ozzy napisał(a):Podsumowując wiem, że wymiana lub regeneracja magla to nie jest tania zabawa i oby mbydlinski miał racje.

Dopuszczam, myśl że może to nie być przegub stąd moje pytanie, natomiast jestem pewien że magiel dawałby o sobie znać na kole kierowniczym a tu cisza i spokój. Dzieje się to tylko jak dołącze do skrętu delikatne dodanie gazu.
Tobie również OZZY życzę rozwiązania problemu bo oboje pewnie tak samo uwielbiamy nasze Xedziny i dążymy do tego aby były zdrowe jeszcze długi czas :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 22:18
Posty: 173
Skąd: Rybnik
Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP

Postprzez donmarkos1 » 3 lip 2011, 22:42

Panowie może to jest to ale ręki uciąć nie dam ponieważ ostatnio robiłem zawieche z powodu stuków najpierw prawa potem lewa strona, a więc pomyślcie czy wasze wahacze są ok, a mianowicie nie wiem czy to dobrze nazwę bo mistrzem mechaniki nie jestem, ale chyba nazywa się to drążek stabilizatora ( jedna z części wahacza z takim wystającym trzpieniem o kształcie stożka u nasady ) to wywołuje stukanie również przy skręcie jak i przy jeździe na wprost po dłuższym czasie zaczyna również wydawanie dźwięku podczas ruszania jak jest już porządnie wybite tak wiec podjedźcie do mechanika i niech wam to sprawdzi:) mam nadzieje ze pomoglem :)

Pozdrawiam
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2009, 16:06
Posty: 417
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.

Postprzez maxi_22 » 4 lip 2011, 16:14

Tak jednak to nie przekładnia >byłem dzisiaj na szarpakach i u mnie okazało się że poszedł prawy amorek ma ok 42% (lewy 81% ) i tuleja przednia wachacza prawego. Musiałem gdzieś o jakąś dziurę zachaczyć i rozwalić prawą stronę., Teraz już wiem co mojej madzi dolega. U was może być to samo.
Pozdro dla wszystkich.
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 07:51
Posty: 32
Skąd: Oho albo i dalej
Auto: mazda xedos 2,0 V6

Postprzez mbydlinski » 7 lip 2011, 19:07

Dzisiaj pod czas jazdy na wprost i lekkiego dodawania gazu usłyszałem znajomy stukot :D, teraz to już chyba pewne że przegub wew. dostał po dupsku prawda??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 22:18
Posty: 173
Skąd: Rybnik
Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP

Postprzez likus007 » 9 lip 2011, 15:43

mialem to samo wymienilem przeguby wenterzne i zewnetrzne i teraz jest zlota jazda:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2010, 13:05
Posty: 57
Skąd: Złoty Stok
Auto: Mazda xedos 6 2.0 v6 dohc 24v

Postprzez fred35_86 » 24 lip 2011, 14:46

Przyczyną było łożysko i piasta. Piasta była pęknięta i się grzała, a pod wpływem ciepła wytopił się smar z łożyska i łożysko było powodem tego bicia a nie przeguby jak to niektórzy mechanicy mówili.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2011, 00:32
Posty: 19
Skąd: świętokrzyskie
Auto: XEDOS 6 1,6 107 km 1996r

Postprzez Wojtek » 25 lip 2011, 00:16

fred35_86 napisał(a):łożysko było powodem tego bicia a nie przeguby jak to niektórzy mechanicy mówili.

tak zgoda... tylko pokaz mi ile aut ma peknieta piaste? :| ... co spowodowalo podobne objawy do uszkodzonych przegubow...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mbydlinski » 25 lip 2011, 20:22

67igor1 napisał(a): ile aut ma peknieta piaste? :| ... co spowodowalo podobne objawy do uszkodzonych przegubow...

Zgadzam się.
U mnie przeguby na 100%. Tak jak mówił mi mechanik. jeździć aż zacznie walić przy jeździe na wprost... No i się zaczeło. W moim przypadku kluczową sprawą jest dodanie gazu. Czy jadę 40km/h czy jadę 200km/h, czy jest równo czy krzywo, nie dodam gazu nie puka- proste. Wczoraj walnąłem 200km autobaną prędkości od 100 do 200 i jak wracałem zaczęło walić przy jeździe na wprost i lekki dodaniu gazu. w Sobotę oddaję do mechaniora dam znać co i jak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 22:18
Posty: 173
Skąd: Rybnik
Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP

Postprzez mbydlinski » 15 paź 2011, 11:26

problem rozwiązany, przegub zew. prawy. Cena przegubu 120zł i robocizna 60zł. Stukanie ustało, i auto lepiej jedzie ;). Polecam każdemu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 22:18
Posty: 173
Skąd: Rybnik
Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP

Postprzez leiszman » 15 paź 2011, 21:21

po ile placicie za przeguby zewnetrzne i wewnetrzne i jakich marek unikacie
Mazda Xedos 2.0l V6 24V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 19:04
Posty: 140 (1/0)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 93r. gaz II

gg:2000506

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6