Łączniki stabilizatorów – stukanie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Bugsy » 26 sie 2005, 14:33

Witam,

od pewnego czasu przy wolnej jeździe i choćby małych nierównościach, typu dziura w drodze na centymetr czy też dwa – dochodziły do mnie niepokojące odgłosy stukania. Co więcej – po dłuższej jeździe i np. cofaniu przy jednoczesnym skręcie w lewo – również było słychać kilka "cyknięć".

Mechanik, u którego byłem stwierdził, że to pewnie łączniki stabilizatorów nadają się do wymiany.

Miałbym więc do was pytania:
1. jakiej firmy wybrać łączniki stablizatorów – czy brać ori, czy mogą być zamienniki (jeśli tak to jakiego producenta)?

2. Czy w przypadku "cyknięć" przy cofaniu skręcając w lewo, rzeczywiście przyczyną mogą być łączniki stabliizatorów?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam,
Bugsy
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2004, 23:45
Posty: 39
Skąd: Tychy
Auto: Xedos 6 V6 2.0l

Postprzez hazell » 26 sie 2005, 15:16

Bugsy napisał(a):1. jakiej firmy wybrać łączniki stablizatorów – czy brać ori, czy mogą być zamienniki (jeśli tak to jakiego producenta)?

555 – dobre i tanie :)
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Wodzu » 26 sie 2005, 15:32

Też bym był za zamiennikiem, sprawdzone u mnie ;)
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez sanders » 27 sie 2005, 07:45

Bugsy napisał(a):2. Czy w przypadku "cyknięć" przy cofaniu skręcając w lewo, rzeczywiście przyczyną mogą być łączniki stabliizatorów?


Moga to byc laczniki,ale ja np mam bardzo podobne objawy a mam do wymiany koncowke drazka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2005, 23:02
Posty: 630
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6

Postprzez Marcin L » 28 sie 2005, 21:19

ja bym brał markowe zamienniki, choć to akurat zależy od różnicy w cenie :–) za łaczniki do GE zapłaciłem wraz z montażem (w shell service – sprowadzili z inter cars i zamontowali) w cenie 70 zł za sztukę.
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez tomek » 28 sie 2005, 21:57

na nasze drogi stosuje zamienniki – wg mnie nie ma to zadnego znaczenia
pozdrawiam Tomek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2004, 06:43
Posty: 76
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 2.0 2017

Postprzez kiler » 3 wrz 2005, 12:20

u mojego kolegi okazało się że nie ma dokręconych kół
Początkujący
 
Od: 22 lip 2005, 13:30
Posty: 5
Auto: xedos 6 2.0 V6 24V

Postprzez Martinek » 4 wrz 2005, 21:46

mozna takze kupic same gumki w kazdym sklepie z czesciami. Sa one w maluchu odbojnikami do amorkow ja za 8 szt zaplacilem 3.20 i jezdze na nich juz bardzo dlugo. Srube tuleje i takie tam wez ze starego doloz nowe gumki i smigaj. Jest to patent Jaca i w naszym modelu sprawdza sie znakomicie <jupi>
strucel po wielu transplantacjach ale udanych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2004, 13:54
Posty: 79
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626GV 1991 2.0d

Postprzez evolution1 » 4 wrz 2005, 23:11

Mi tez stukało i dochodzilem do tego jakis czas, najpierw wymienilem laczniki, drazki, tuleje wachacza i przy okazji amory bo jeden ciekl a drugi mial zardzewialy drag ( chodzi o przod) na jakis czas mialem spokoj potem znow zaczelo stukac i pojechalem do diagnosty i znow wymiana tym razem byl to sworzen wachacza itylna tuleja wachacza tzw. poduszka oraz wyrobiona gumka na srubie przy mocowaniu zacisku co tez powodowalo niemile stuki ale teraz juz jest ok. Slyszalem tez ze mocowania amorow gdy sa wyrobione tez daja stukanie niemile dla ucha.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 10:29
Posty: 46
Skąd: Zabrze
Auto: 626 GE 2.0 16Vsedan

Postprzez hazell » 5 wrz 2005, 11:03

Martinek napisał(a):Srube tuleje i takie tam wez ze starego doloz nowe gumki i smigaj. Jest to patent Jaca i w naszym modelu sprawdza sie znakomicie

Wydaje mi się, że ten patent w Xedzie nie przejdzie. Tam chyba są trochę inne łączniki. Np u mnie są łączniki kulowe i nie wyobrażam sobie zastosowania tam gumek tak żeby nie stukało. W Xedzie pewnie też są kulowe.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Martinek » 6 wrz 2005, 20:12

moze ale u nas sie [tiiit] sprawdza osiem gumek na przod i to samo na tyl
strucel po wielu transplantacjach ale udanych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2004, 13:54
Posty: 79
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626GV 1991 2.0d

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6