Witam.
Czy ktoś wie jak poradzić sobie ze stukającym hamulcem. Chodzi dokładnie o to, że wciskając lub puszczając pedał hamulca słychać stuknięcie. Stukają tarcze hamulcowe które mają luz na śrubach od przykręcenia kół (w xedosie są chyba pseudo-pływające, nie wiem jak w innych mazdach). Do wymiany tarcz nie przymierzam się bo mają odpowiednią grubość. Wbicie małych klinów w postaci grubego drutu pomogło na krótko.
stukający hamulec
Strona 1 z 1
Skoro jesteś pewny że stukają Ci tarcze na na piastach to przykręć koła.
Po co się zabierasz za coś o czym nie masz zielonego pojęcia
A stukać to sobie stuknij w głowę po tym jak wbijesz sobie kliniki.
Bo stukać to mogą klocki jak brak jest "el. montażowych klocka" lub zacisk jest mocno skorodowany w miejscu prowadnic klocka lub też klocki są tak niskiej jakości że nie mają nawet wymiaru właściwego.
Po co się zabierasz za coś o czym nie masz zielonego pojęcia

A stukać to sobie stuknij w głowę po tym jak wbijesz sobie kliniki.
Bo stukać to mogą klocki jak brak jest "el. montażowych klocka" lub zacisk jest mocno skorodowany w miejscu prowadnic klocka lub też klocki są tak niskiej jakości że nie mają nawet wymiaru właściwego.
Wymień klocki odpowiednie do X6 oraz tarcze (wymiar może i mają ale mogą być krzywe ponieważ były kupione za najniższe pieniądze...kliny kiepski pomysł,może masz nakrętki nie odpowiednie do szpilek (za mało głębokie względem długości szpilki)
a jak masz luźno dokręcone koło
to napisz któregoś dnia jak Cię ono wyprzedzi
Jak to mój szefo powiedział (dla jaj) – Jak Ci stukają lub piszczą klocki to je nasmaruj smarem

a jak masz luźno dokręcone koło

]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Wow, myślałem że raczej jasno to opisałem.Radar88-niedawno wymieniłem klocki, ale stukało już wcześniej, dwa razy wszystko rozbierałem by znaleźć przyczynę. Okazało się, że tarcza hamulcowa ma minimalny luz na śrubach, no i chyba nawet dokręcenie kół nie dociska na tyle felgi by się te tarcze nie ruszały ( po obu stronach z przodu jest to samo). Być może te nakrętki są rzeczywiście za płytkie. Dzięki tym drucikom-klinikom upewniłem się, że to właśnie w tym problem.
m126p > Polonez > VectraA2.0 > Xedos6
MZ251 > Y XJ600'86 > K ZR1100Zephyr
A500 > PSX > PS2 > X360
MZ251 > Y XJ600'86 > K ZR1100Zephyr
A500 > PSX > PS2 > X360
- Od: 13 cze 2009, 21:42
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: 2.0 V6 CA
ddunn napisał(a): Być może te nakrętki są rzeczywiście za płytkie. Dzięki tym drucikom-klinikom upewniłem się, że to właśnie w tym problem.
Więcej takich drucików nie wkładaj na przyszłość.
Moim zdaniem masz za płytkie nakrętki,brakuje pól obrotu i sprawa jasna...Jakieś nakrętki mam do Xeda. Jak masz nie daleko mnie to przyjedź,zakręcisz sobie i zobaczysz co i jak,jak nakrętki to może i bym Ci je sprezentował.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Blisko to ma do mnie.
Ale to nie może byc luz na szpilkach bo do tej pory już gdzieś w rowie by leżał.
No chyba że ma jakieś kijowe felgi z małym otworem centrującym ale to też może doprowadzić do tragedii.
Mam nadzieję ze to jest brak blaszek pod klockami lub klocki niewymiarowe.
Ale to nie może byc luz na szpilkach bo do tej pory już gdzieś w rowie by leżał.
No chyba że ma jakieś kijowe felgi z małym otworem centrującym ale to też może doprowadzić do tragedii.
Mam nadzieję ze to jest brak blaszek pod klockami lub klocki niewymiarowe.
Całkiem możliwe że klocki są do d...y.
Szpilki... może i masz rację lecz jak dokręcisz na chama to i tak się raczej nie odkręcą...
nie wiem ...trza sprawdzić wszystkie możliwe rzeczy.
Szpilki... może i masz rację lecz jak dokręcisz na chama to i tak się raczej nie odkręcą...
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Felgi to oryginalne enkei. Blaszki i druciki na klockach są, klocki to polskie Tomexy. Jeżeli odkręcę koło i chwycę rękoma tarczę ham. to można nią ruszać w lewo i w prawo, no oczywiście tylko parę milimetrów. Myślę, że to wina po prostu tarcz, jeżeli takie stukanie trwa już od wielu lat, a takie stukanie już było jak kupowałem xedosa ( oczym mnie powiadomił sprzedawca) to po prostu te szczeliny będą się nadal powiększać do czasu wymiany tarcz. Śruby mam normalne, identyczne na wszystkich kołach i nie w nich problem. Widzę, że nikt takiego problemu nie ma więc nie ma w zasadzie o czym dłużej dyskutować, należy wymienić tarcze i już. Dziękuję kolegom.
m126p > Polonez > VectraA2.0 > Xedos6
MZ251 > Y XJ600'86 > K ZR1100Zephyr
A500 > PSX > PS2 > X360
MZ251 > Y XJ600'86 > K ZR1100Zephyr
A500 > PSX > PS2 > X360
- Od: 13 cze 2009, 21:42
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: 2.0 V6 CA
Wiesz, jest jeszcze jedna opcja, którą mi właśnie podpowiedziałeś! Lewe koło bardzo ciężko zdejmuje się (trzeba je na siłę odbijać, zresztą chyba dlatego uszkodzili mi oponę w serwisie), być może w tym właśnie problem, że felga nie dociska tarczy tylko zapiera się wcześniej. Trzeba tylko znaleźć gdzie i dlaczego. DZIĘKI!
m126p > Polonez > VectraA2.0 > Xedos6
MZ251 > Y XJ600'86 > K ZR1100Zephyr
A500 > PSX > PS2 > X360
MZ251 > Y XJ600'86 > K ZR1100Zephyr
A500 > PSX > PS2 > X360
- Od: 13 cze 2009, 21:42
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: 2.0 V6 CA
ddunn jedna ważna rzecz.W każdym Xedosie a mam X6 i miałem Ang X9 a teraz mam EU X9 zawsze po odkręceniu koła tarcze się ruszają,to nie polonez,Laguna czy inne pojazdy,że tarcza jest przykręcana na śrubę,która lubi się zapiekać lub nie do odkręcenia ponieważ łebek się pier...li.
Lewa strona Ci się zapieka,wyczyść tarczę z rdzy,ponieważ jak się dostanie woda to nawet z aluminium się rdza z rośnie,mam tak przy prawym kole w X9 i X6,wyczyściłem i nic się nie zapieka.
Jedź do kolegi Hazu,pożycz na 15 minut szpilki i sprawdź i pozwól jemu rzucić okiem na sprawę,może tarcze są po krzywione,minimalnie ale są...
Panowie i bez nerwów wszystko da się rozwiązać
Pozdrawiam
Lewa strona Ci się zapieka,wyczyść tarczę z rdzy,ponieważ jak się dostanie woda to nawet z aluminium się rdza z rośnie,mam tak przy prawym kole w X9 i X6,wyczyściłem i nic się nie zapieka.
Jedź do kolegi Hazu,pożycz na 15 minut szpilki i sprawdź i pozwól jemu rzucić okiem na sprawę,może tarcze są po krzywione,minimalnie ale są...
Panowie i bez nerwów wszystko da się rozwiązać
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6