Ocieranie opon o nadkola.
w aso podali mi cene za amorki 449 za szt. plus robocina 100 zeta. mowia ze to sa oryginalne amory i dlatego ze sa wyjatkowo takie nie stosuja zamiennikow. Teraz nie wiem czy szukac innych od ge czy sie zdecydowac i wymienic u nich? w koncu oryginal 
w aso podali mi cene za amorki 449 za szt.
na przód czy na tył ?
Jeżeli piszesz o tyle to ja rok temu za tył płaciłem 320 zł za sztuke,
a z tego co wiem na przód są droższe.
P.S. Amorki kupowałem bez jakichkolwiek zniżek w ASO "AZ Auto" Wa-wa
caly czas mowie o tyle, bo na przod to narazie kasy nie mam. moze przed zima dopiero uda mi sie zmienic takze przod. Tylko zastanawiam sie, czy za jednym zamachem zmienic sprezyny na twardsze, ze wzgledu na to ocieranie, bo jesli zmiana samych amorow nic nie da to tylko wyjdzie podwojny koszt 
witam mam tak samo u mnie przyczyna
to [jakie?] 205
powinny byc chyba 195
bo wlasnie akurat mi trze po boku
nie chcialem przechodzic na 195
wiec kupilem gumy te najwieksze jakie maja w sklepie cena 5 zl za szt
kupilem po 2 szt do [jakich?] kol
potem dokupilem jeszcze jedna i mam 3 gumy w [jakim?] kole
i jest dobrze tylko one te soprezyny maja przeswit duzy pomiedzy zwojami i te gumy nei chca sie tak trzymac ciasno tylko nieraz mi sie przesunie nei ktora ale jest ogolnie okey
przez to amma twardze zawiesze nie [jakie?]
pozdrawiam
to [jakie?] 205
powinny byc chyba 195
bo wlasnie akurat mi trze po boku
nie chcialem przechodzic na 195
wiec kupilem gumy te najwieksze jakie maja w sklepie cena 5 zl za szt
kupilem po 2 szt do [jakich?] kol
potem dokupilem jeszcze jedna i mam 3 gumy w [jakim?] kole
i jest dobrze tylko one te soprezyny maja przeswit duzy pomiedzy zwojami i te gumy nei chca sie tak trzymac ciasno tylko nieraz mi sie przesunie nei ktora ale jest ogolnie okey

pozdrawiam
- Od: 9 lip 2004, 09:39
- Posty: 249
- Skąd: żory
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat
wlasnie wczoraj wstawilem gumy na sprezyny. na tylnym siedzeniu przejechaly sie cztery osoby i zero otarcia. podkladki mam o grubosci 2 zwojow sprezyny (czyli 4cm miedzy zwojem) i faktycznie czuc ze jest twardziej. ale cos za cos
a jak mialem zalozna zapasowke 195 to tez ocierala nawet na oryginalnej feli. tylko moje gumy kosztowaly 20 zlociszy/szt.
pozdrawiam
a jak mialem zalozna zapasowke 195 to tez ocierala nawet na oryginalnej feli. tylko moje gumy kosztowaly 20 zlociszy/szt.
pozdrawiam
trudno mi powiedziec jakie mam te ET bo nie wiem jak to sie mierzy tym bardziej ze moje fele nie sa oryginalami od xedosa. lecz jak pisalem wczesniej to jak mialem zalozona zapasowke oryginalna to wydaje mi sie ze tez przycierala ale doslownie na brzegu opony, ale wtedy jechalem w piec osob i pelen bagaznik!
Chce kupić felgi 17" szerokości 7" albo 7.5" ile powinno wynoscic ET, aby nic nie ocierało?
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Hm ja mam w Xedosie oponki 205/55/r16 7 cali ET 40 (srednica 3% większa od fabrycznej)i sa max wysuniete na zewnątrz(wygląda super) a więc koło wyższe i szersze i ocieranie miałem jedynie jak był samochód całkowicie obciążony jak jechałem w góry i to po konkretnych fałdach na asfalcie...Wcześniej miałem 18 calowe lacze 215/35/r18 7,5 cala ET 45 i było też super tyle że jeździłem na nalesniku a drogi u mnie są jakie są no i srednica tego koła jest mniejsza od fabrycznej więc moze dlatego nie było obcierania w tym przypadku...Jak cos prosze pisac postaram się pomóc.
- Od: 30 lis 2008, 17:39
- Posty: 90
- Skąd: lublin
na przodzie mam 17cali i 8,5 cala szerokości ET38, obcierają lekko przy max skręconych kołach
niestety o tyle nie powiem gdyż jest trochę zmodzony i wszystko jest na wymiar
niestety o tyle nie powiem gdyż jest trochę zmodzony i wszystko jest na wymiar
domi1978 napisał(a):Hm ja mam w Xedosie oponki 205/55/r16 7 cali ET 40
Mam dokładnie takie same i jest okay, nic nie ociera, a zdarza mi sie nawet 3 osoby z tyłu wozić (i to średnia gdzieś po 90kg wyjdzie na głowę).
Mało tego, auto obniżone jest.....pzdr
Transatlantic bans
- Od: 23 lut 2009, 15:37
- Posty: 90
- Skąd: Kraków
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 '97
No u mnie jest też ok a pisze że cos obcierało tylko jak miałem 3 osoby z tyłu i pełny bagażnik z pełnym zbiornikiem paliwa i dopiero wtedy jak jechałem szybko i wpadałem np w załamany asfalt to dopiero wtedy cos tam leciutko zaszemrało....Trochę żałuje że nie zamieniłem 18 na 17 cali bo w komforcie by się duzo nie zmieniło tak naprawdę ale cóż przynajmniej taniej trochę bo kupowałem nówki felgi i opony,przynajmniej miałem nówki..
- Od: 30 lis 2008, 17:39
- Posty: 90
- Skąd: lublin
Ja mam felunie 17" szerokość 8", oponki 235/40, obniżone zawieszenie. Przód nic się nie dzieje i wszystko jest OK, zero ocierania, tył jak jadę sam to na większych wybojach siada guma na błotniku, koła wystają jakiś centymetr poza błotnik. O jeździe z pasażerem z tyłu mogę zapomnieć chyba że bardzo powoli i uważając na każdy dołeczek.
Z oponką 205 nie powinieneś mieć problemu, tylko powinieneś dobrać dobre ET.
ET jest to odległość pomiędzy powierzchnią felgi która styka się z tarczą hamulcową, a środkiem szerokości felgi.
Tak więc kupując felgę 8" o takim samym ET jak 7" musimy wziąść pod uwagę to, że taka felga będzie szersza o 2,54cm, czyli przy tym samym ET wysunie się w zewnętrzną stronę o 1,27cm i tym samym przybliży się w stronę amorka o 1,27cm.
Tak więc żeby felga bardziej schowała się w auto należy kupić felgę z większym ET przy czym nie wolno się sugerować innymi szerokościami felg.
Dla przykładu jeżeli felga 7" z ET 40 wchodzi bez problemu w auto, to felga 8" o tym samym ET może już nie wejść i oprze się na amorku (to tak dla przykładu o co chodzi)
Z oponką 205 nie powinieneś mieć problemu, tylko powinieneś dobrać dobre ET.
ET jest to odległość pomiędzy powierzchnią felgi która styka się z tarczą hamulcową, a środkiem szerokości felgi.
Tak więc kupując felgę 8" o takim samym ET jak 7" musimy wziąść pod uwagę to, że taka felga będzie szersza o 2,54cm, czyli przy tym samym ET wysunie się w zewnętrzną stronę o 1,27cm i tym samym przybliży się w stronę amorka o 1,27cm.
Tak więc żeby felga bardziej schowała się w auto należy kupić felgę z większym ET przy czym nie wolno się sugerować innymi szerokościami felg.
Dla przykładu jeżeli felga 7" z ET 40 wchodzi bez problemu w auto, to felga 8" o tym samym ET może już nie wejść i oprze się na amorku (to tak dla przykładu o co chodzi)

- Od: 9 gru 2006, 15:37
- Posty: 1009
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Xedos6, 2.0 V6, 1999 :)
Konkretnie chodzi mi o to ze mam fele 17" 7.5" ET36 z przodu wszystko jest ok, nie ociera nawed przy skręconych kołach na maxa. Za to z tyłu felga wystaje jakieś 2 cm i przy dołkach ociera.Wsadziłem w sprezyny gumy usztywniające po 2 szt. i przy 2-3 osobach na dołach ociera.Myslałem nad poszezeniem rantów z tyłu, ale czy to cos pomoze .Czy jednak sprzedać te aluski i kupić 17" szer.7" et?
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Sam będę poszerzał tylne nadkola, bo Xed ma po prostu z tyłu bardzo mało miejsca na montaż szerokich felg (z przodu też szału nie ma)
Na niemieckim forum Xeda już od dawna to praktykują
Na niemieckim forum Xeda już od dawna to praktykują

https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Ktoś na forum ma Xeda z poszerzonymi nadkolami, mi to się wogóle nie widzi w tym aucie.
Ja proponował bym kupno felg z większym ET co pozwoli na ich lepsze schowanie wewnątrz auta lub wybrać się gdzieś gdzie zajmują się felgami i przetoczyć je w celu zwiększenia ET, wszystko zależy od felgi, ale to już na miejscu by powiedzieli ile są w stanie to zmienić.
Ja proponował bym kupno felg z większym ET co pozwoli na ich lepsze schowanie wewnątrz auta lub wybrać się gdzieś gdzie zajmują się felgami i przetoczyć je w celu zwiększenia ET, wszystko zależy od felgi, ale to już na miejscu by powiedzieli ile są w stanie to zmienić.

- Od: 9 gru 2006, 15:37
- Posty: 1009
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Xedos6, 2.0 V6, 1999 :)
Xed z poszerzonymi nadkolami nie wygląda źle, ADHD ma dość mocno wyciągnięte i do tego jeszcze zderzak wyciągnięty, bo fele są max szerokie 
Według mnie powinien mieć tylne nadkola wyciągnięte trochę mniej jak przednie
Według mnie powinien mieć tylne nadkola wyciągnięte trochę mniej jak przednie
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6