Telepanie auta przy przyśpieszaniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tyr0x » 16 gru 2009, 09:54

Wczoraj znowu chciałem odczytać błędy, robię tak jak w opisie.
Dioda jednak ciągle jednak świeci stałym światłem.
Później chciałem sprawdzić, z połączeniem fen z aku+ ale piardła dioda i spaliła się nóżka ;–)

To chyba zabawa nie dla mnie. Także nie zresetowałem przez to ecu, kupiłem ale nie wlałem STP, chciałem poczekać z resetem.

Na analizie spalin byłem wczoraj, lambda jest ok ;–) Testowana na ciepłym silniku, bieg jałowy i powyżej 2tys obr ;–) Przynajmiej taka teoria :)

Kupię już zrobioną diodę 12v i będę musiał sprawdzić. Tak czy siak ręce opadają, wydaje się to proste a coś jest nie tak, jakieś pomysły jak inaczej odczytać błędy?
Początkujący
 
Od: 12 cze 2009, 08:34
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6

Postprzez steven » 16 gru 2009, 10:14

tyr0x napisał(a): jakieś pomysły jak inaczej odczytać błędy?

nic Ci nie ujmując, ale spalić diagnostykę jes dosyć łatwo, przekonało sie o tym już sporo osób, więc może podjedź do jakiegoś mechnika, żeby CI sczytał błędy... a jak ich nie będzie, to wtedy szukaj usterki w elementach, których diagnostyka nie obejmuje, ich też jest sporo ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez krasul » 16 gru 2009, 18:52

Matko Kochana cos ty wlal...denaturat???:D nie lwewaj takich rzeczy do tego auta :D
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 18:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez tyr0x » 17 gru 2009, 08:36

Próba wyeliminowania wody ;–) jeśli taka była.

@krasul przesadzasz, auto przeżyje ;–)
Początkujący
 
Od: 12 cze 2009, 08:34
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6

Postprzez tyr0x » 18 gru 2009, 19:15

Nie poddałem się i w końcu dioda zadziałała:
Bład 18
Na razie zresetowałem, chcę zobaczyć co dalej.
Coś podobnego:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=20344&

Czyli strzelać w lambdę? Która bo ponoć są dwie?
Jutro dla pewności mechanik żeby żeby zobaczył co i jak.

Analiza spalin wyszła mi taka:

Jałowy:

Co 0,20%

Co2 14,66 %

HC 315 ppm

O2 0,650%

Lambda 1,011



2tys obortów:

Co 0,23%

Co2 14,69%

Hc 115

O2 0,600

Lamda 1,016

Spalanie chyba też jednak wychodzi wyższe niż powinno, także strzelam że lambda. Jutro jeszcze sprawdzę jak duża jest różnica, ale już prawie połowa podziałki a ja mam jakieś 170km więc chyba lekka przesada, zatankuję i zobaczę ile naprawdę.

Znalazłem http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=32781& fotorelację, po lifcie 95 jest wyżej? Ktoś może robił takie myk i da jakieś wskazówki?
Początkujący
 
Od: 12 cze 2009, 08:34
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6

Postprzez krasul » 18 gru 2009, 20:36

sprobuj podlaczyc sie pod sonde, albo jedz do kogos (nawet gazownika) i niech Ci sprawdza jakie ma wachania, jesli przebieg (przypomina sinusoide) jest stabilny, bez uskokow i zakresy sa odpowiednie to jest OK.
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 18:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez tyr0x » 19 sty 2010, 13:36

No i wiadomo wszystko ... chyba ;p

Lambda działa jak okejka więc to nie to, po analizie nawet jej nie sprawdzałem bo widać, że dobrze działa.

Byłem u tego Pana: Wojciech Solski i polecam ;–)

Zrobiłem to co trzeba czyli wymiana uszczelek
> – uszczelka zaworów pvc (na przednim deklu zaworów)
>
> – uszczelka prawa ( przy ścianie grodziowe) pokrywy zaworów
>
> – uszczelki kolektora dolotowego

Widelec zaznaczył mi, że to jest do zrobienia. Wielkie dzięki Tobie.

Wymiana 3 świec, których nie było sensu wymieniać wcześniej.
Czyszczenie palca, kopułki
Czyszczenie TPS, krokowego
Ustawienie biegu jałowego
//edit dolewka plynu chlodniczego 0,5l, ponoć wężyk był jakiś lewy i nie dochodzil do Niej plyn.

Więcej nie pamiętam także ;–)

Efekt taki, że jeździ się miło i na niższych obrotach można ładnie spokojnie sunąć w korku.
Jak chce przyśpieszyć to nie rwie czyli efekt zamierzony, pozbyłem się kłopotów.

Co jeszcze do zrobienia z informacji od mechanika: wymiana kopułki i palca.

Polecam, aha i to nie reklama bo jestem daleki od tego ;–)

//Informację piszę dopiero teraz ponieważ chcialem spr czy po parunastu dniach coś nie wróci do normy, jest ok więc mordka uśmiechnięta.

Dziękuję za pomysły na forum.

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 21 sty 2010, 12:21 przez tyr0x, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 12 cze 2009, 08:34
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6

Postprzez Mysza » 21 sty 2010, 08:06

Sprawdz cisnienie paliwa, moze dojechałeś pompę jechaniem bez beny ;)
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2015, 16:38
Posty: 134
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6