NIe można wrzucić zadnego biegu sprzegło nie reaguje

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez DymeK » 8 maja 2008, 21:58

Nie można wrzucić żadnego biegu jak ruszałem to sprzęgło zostało jak by w podłodze po chwili odskoczyło ale chodziło już lekko bez reakcji i nie mogę wrzucić żadnego biegu help
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez glock » 8 maja 2008, 22:22

Sprawdź czy nie pekł Ci przewód od wysprzęglika.Poprowadzony jest od zbiorniczka do skrzyni biegów....wyglada tak samo jak gumowy przewód hamulcowy,bo w zasadzie jest :D Ja założyłem hamulcowy jak mi pękł, i taki sam był objaw jak u Ciebie.
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez Hazu » 8 maja 2008, 22:22

wymień przewód elastyczny od układu hydrauliczenego sprzęgła

Na forum znajdziesz od czego się nadaje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez glock » 8 maja 2008, 22:24

...od cinquecento
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez DymeK » 9 maja 2008, 09:52

panowie dzieki za info dojde do tego weza jakos z kanalu
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez jarusiek » 9 maja 2008, 11:56

polecam szukajke na forum :) Niedawno wymieniałem- zamieściłem nawet foto- może sprzyda ci się w lokalizacji ;) Chwila roboty
Kod: Zaznacz cały
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=50184&highlight=
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 16:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Postprzez DymeK » 9 maja 2008, 17:08

dorwałem sie do tego wężyka i wszystko wygląda ok nie widać żadnych wycieków ani pęknięć trzeba szukac dalej czy w xedosie przy wyłączonym silniku można wrzucać biegi
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Mirek » 9 maja 2008, 23:28

Jeśli z przewodami i ze stanem płynu wszystko jest ok to powiem Ci jak u mnie pomogło choć jest to rozwiązanie na krótką metę, jeśli to to samo co było u mnie powodem.
Odpal auto na biegu (oczywiście po upewnieniu się że masz przed sobą trochę miejsca żeby w nic nie przywalić ;)) najlepiej na 2-ce, przyspiesz trochę, wciśnij mocniej gaz, odpuść i w momencie jak obroty będą spadać wrzuć 3, potem próbuj już wrzucać normalnie ze sprzęgłem. Ale jeśli pomoże to może oznaczać że okładzina jakimś dużym płatem się oderwała wiec radziłbym i tak rozebrać sprzęgło i sprawdzić jak to wygląda.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez DymeK » 10 maja 2008, 20:21

w poniedziałek będę miał rozebrane sprzęgło to bede wiedział ale czuje mirek ze masz racje

ps czy jak pójdzie tarcza to trzeba wymieniać cały komplet czy jak docisk jest ok to wystarczy sama tarcze i łożyska
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Mirek » 10 maja 2008, 21:00

DymeK napisał(a):...jak pójdzie tarcza to trzeba wymieniać cały komplet czy jak docisk jest ok to wystarczy sama tarcze i łożyska


teoretycznie wystarczy wymienić tarczę, ale z racji tego że sprzęgło nie jest aż takie drogie radziłbym wymienić całość, dla świętego spokoju.. poza tym nie wiem czy będziesz robił to sam czy gdzieś w warsztacie gdzie będziesz musiał zapłacić za robotę, w takim wypadku tym bardziej byłbym zdania żeby wymienić całość żeby w razie czego nie płacić za tą samą robotę po raz drugi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez Soluks » 10 maja 2008, 22:45

nie takie drogie powiadasz
hmm dobry komplet kosztuje ok. 600zł plus montaż także na moje to już troszke jest...
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez Mirek » 10 maja 2008, 22:49

Soluks napisał(a):nie takie drogie powiadasz
hmm dobry komplet kosztuje ok. 600zł plus montaż także na moje to już troszke jest...


a robocizna minimum 200zł za jednorazowe wyciągnięcie sprzęgła. Tak jak mówię, pytanie czy będzie to robił sam czy będzie za to komuś płacił. Ja i tak wymieniłem całość dla świętego spokoju, teraz wiem że przez najbliższe lata nie będę musiał tam zaglądać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez arni0000 » 12 maja 2008, 14:44

600zł mi udało się znaleźć za 500zł. Zobacz ile kosztuje komplet do punto II. Porównaj auta i sam sobie odpowiedz czy to dużo. Cena umiarkowana
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez sarena » 21 kwi 2009, 15:17

Mi ostatnio coś takiego PODOBNEGO stało sie w maździe 6
mianowicie sprzęgło wysprzegla al e nie do konca. Można zapalić samochód na jakimś biegu zacznie jechac z wciśniętym sprzęgłem ale jak nacisnie sie hamulec to silnik nie gasnie czyli lekko ciągnie. Biegów niestety nie da sie zmieniać ...
Rozkręciłem juz pompę sprzęgła jest ok regulacje przy pedale tez robielm i nicccc
wężyk cały
Czyli zostaje dobrać się do tarczy ?? :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 paź 2008, 12:13
Posty: 5
Skąd: Pakość / Inowrocław
Auto: Mazda 626 GF 2,0 97r 115KM
Mazda 6

Postprzez arek19 » 16 maja 2009, 20:09

Witam -u mojej 626 też dzieje się coś ze sprzęgłem;czyli tak--pierwszy rozruch,jazda i jest ok,ale jak pojeżdżę po mieście tak z dwie godziny to sprzęgło łapie coraz niżej tuż przy samej podłodze.Podejrzewam że to może być zużycie płynu hamulcowego w wysprzęgniku lub sam wysprzęgnik.Płynu nie ubywa.Wydaje mi się że ten płyn po prostu przy dłuższej jeżdzie nagrzewa się i traci parametry.Postaram się pierw wymienić płyn i zobaczymy.
ObrazekMazda 626 2.0 tdvi 2000r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 11:05
Posty: 35 (0/2)
Skąd: Łódż
Auto: Mazda 626 2.0 TDVI 2000r

Postprzez sq2jul » 17 maja 2009, 02:11

kompletne sprzeglo exedy (tarcza, docisk, lozysko) do xedosa 6 v6 kosztuje u smirnoffa 545zl (cena z przed dwoch dni), w Intercarsie po znizkach 532zl.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez czupan » 17 maja 2009, 06:44

arek19 napisał(a):Witam -u mojej 626 też dzieje się coś ze sprzęgłem;czyli tak--pierwszy rozruch,jazda i jest ok,ale jak pojeżdżę po mieście tak z dwie godziny to sprzęgło łapie coraz niżej tuż przy samej podłodze.Podejrzewam że to może być zużycie płynu hamulcowego w wysprzęgniku lub sam wysprzęgnik.Płynu nie ubywa.Wydaje mi się że ten płyn po prostu przy dłuższej jeżdzie nagrzewa się i traci parametry.Postaram się pierw wymienić płyn i zobaczymy.


ja miałem to samo tylko radziłem sobie podpompowując ale tak nie da się jeździc a przyczyna syf w układzie. Wymieniłem pompkę sprzęgła( 45 pln) i gumki w wysprzęgliku (12pln )oraz płyn 2h roboty z <piwo>

a to jak wyglądał płyn

Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 07:34
Posty: 221
Skąd: Nysa
Auto: 626 1,8i '94 DOHC + LPG

Postprzez arek19 » 18 maja 2009, 12:32

No to myślę że u mnie będzie to samo- CZUPAN-rozumiem że u Ciebie po tym zabiegu problem zniknął.Więc biorę się do roboty.A jeszcze pytanko czy wymieniłeś też płyn w układzie hamulcowym czy tylko w układzie sprzęgła?
ObrazekMazda 626 2.0 tdvi 2000r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 11:05
Posty: 35 (0/2)
Skąd: Łódż
Auto: Mazda 626 2.0 TDVI 2000r

Postprzez czupan » 18 maja 2009, 12:46

narazie w układzie sprzęgła na dniach podjadę spytac ile ta impreza kosztuje (wyssanie płynu z układu)jak niewiele to nie bedę się w to bawil na podwórku ;P
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 07:34
Posty: 221
Skąd: Nysa
Auto: 626 1,8i '94 DOHC + LPG

Postprzez Viking » 21 maja 2009, 16:46

A jak poznac, ze sprzeglo sie juz konczy powoli?Czy za nim zacznie sie slizgac sa juz jakies ewidentne objawy?To, ze nisko bierze n.p. raczej swiadczy o zuzytym juz plynie czy tez o zuzyciu samej tarczy?Jakies inne objawy?
Początkujący
 
Od: 26 sty 2009, 17:52
Posty: 10
Skąd: Wroclaw

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6