Wymiana tylnej poduszki skrzyni.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Hugo » 23 kwi 2009, 17:26

hubizx napisał(a):Hugo u mnie też odspoiła się guma na dole w tej od rozrządu, tak na 3-5mm podeszła do góry, ale czy to ma znaczenie
No właśnie nie wiem.
hubizx napisał(a):przecież i tak sworzeń trzymany jest przez gómę od góry
A jeśli ta guma zrobi się miękka, to poduszka może nie amortyzować tak jak powinna (tak jak pisze Zubeck).
hubizx napisał(a):ale widzę że poducha dobija odbojnikiem do mocowania od strony kabiny, myślisz że jest do wymiany?
Mam identycznie i sam nie wiem, ale chyba nie powinna się obijać po mocowaniu.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez hubizx » 24 kwi 2009, 20:16

Elo,
Chyba to jednak poduszki bo zauważyłem że auto przy odpalaniu zatrzęsie silnikiem, tak że czuć to w kabinie wcześniej tego nie było, potem już tego nie ma, obroty po odpaleniu są bardzo stabilne.
Zauważyłem też że jadąc na 2ce tak na 2,5tyś obr. jak zdejmę nogę z gazu to auto bujnie się 2 razy to tyłu i przodu podczas zwalniania, i to bujnięcie jest takie elastyczne, to wydaje mi się wskazuje na poduszki.

--
Pozdr.
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez Hugo » 24 kwi 2009, 20:34

hubizx napisał(a):zauważyłem że auto przy odpalaniu zatrzęsie silnikiem, tak że czuć to w kabinie wcześniej tego nie było, potem już tego nie ma, obroty po odpaleniu są bardzo stabilne.
Zauważyłem też że jadąc na 2ce tak na 2,5tyś obr. jak zdejmę nogę z gazu to auto bujnie się 2 razy to tyłu i przodu podczas zwalniania, i to bujnięcie jest takie elastyczne
Piszesz o moim aucie czy o obu <lol>
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez hubizx » 25 kwi 2009, 07:42

Hugo napisał(a):Piszesz o moim aucie czy o obu <lol>


Wygląda na to że o obu :)

--
Pozdr.
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez hubizx » 2 maja 2009, 21:20

Elo,

Wymieniłem tylną poduszkę skrzyni, robiłem wymianę pod blokiem bez kanału i bez wchodzenia pod samochód. I teraz najciekawsze – wykręcenie poduszki zajeło mi 30minut :), 3 śruby trzymające poduszkę do belki odkręciłem od góry, bez zdejmowania kolektora i przepustnicy, zdjąłem jedynie obudowę filtra i rurę dolotu, a poziomą śrubę odkręciłem od strony prawego koła- po jego zdjęciu jest prawie prosty dostęp do śruby, użyłem 4 przedłużek :) i kawałka rury bo była dobrze zakręcona. Zajęcie też nie zajeło mi więcej czasu.
Podstawa to dobre klucze i spora ilość przedłużek.

Poduszka była minimalnie naderwana od góry tak na ok 3mm, w rękach ta nowa była tak samo elastyczna jak ta stara, ale podczas jazdy czuję różnicę, mniej szarpie. Muszę jeszcze zajrzeć do tej poduszki z przodu przy chłodnicy, bo ona chyba jest tak samo odpowiedzialna za bujanie jak ta górna skrzyni.

--
Pozdr.
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez Hazu » 3 maja 2009, 07:55

hubizx napisał(a):Elo,

Wymieniłem tylną poduszkę skrzyni, robiłem wymianę pod blokiem bez kanału i bez wchodzenia pod samochód. I teraz najciekawsze – wykręcenie poduszki zajeło mi 30minut , 3 śruby trzymające poduszkę do belki odkręciłem od góry, bez zdejmowania kolektora i przepustnicy, zdjąłem jedynie obudowę filtra i rurę dolotu, a poziomą śrubę odkręciłem od strony prawego koła- po jego zdjęciu jest prawie prosty dostęp do śruby, użyłem 4 przedłużek i kawałka rury bo była dobrze zakręcona. Zajęcie też nie zajeło mi więcej czasu.
Podstawa to dobre klucze i spora ilość przedłużek.


Jak masz FS -a po dmaską to żadna filozofia
a temat dotyczy Xedosa z V-ką pod maska gdzie z tyłu za kolektor to dosłownie nawet ręki nie da sie wcisnać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hugo » 15 maja 2009, 18:27

Kupiłem dzisiaj tą poduszkę przy rozrządzie. Firma Yamato, koszt 194 zł. I powiem tak: nawet w tej nówce sztuce guma na dole jest odspojona :| . Jednak całościowo guma jest dużo sztywniejsza niż w starej jak sprawdzałem. Moze uda mi się ją dzisiaj wymienić, ale to wszystko nic, ponieważ wczoraj coś mnie tknęło i przestawiłem z 1, może 2 mm aparat zapłonowy w lewo i dzisiaj doznałem szoku. Praktycznie żadnych drgań na wolnych obrotach! Nawet powoedziałbym, że auto mniej szarpie przy ruszaniu, ale może mi się wydawać, bo za bardzo nie widzę związku. Jednak poprawa co do drgań jest gigantyczna. Znając swoje szczęście wymiana w/w poduszki nic lub niewiele poprawi, ale zobaczymy. Napiszę jakie odnoszę wrazenia po wymianie. Generalnie chyba u mnie drgania na wolnych obrotach to kwestia regulacji zapłonu. Muszę dorwać gdzieś lampę stroboskopową.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Hazu » 15 maja 2009, 18:37

Ewidentnie drgania na biegu jałowym nic wspólnego nie maja ze stanem poduszek.

A drgania w twoim silniku może powodowac np; nierówna kompresja na poszczególnych cylindrach, problemy z układem zapłonowym niesprawny wtryskiwacz itd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hugo » 17 maja 2009, 15:04

3 godz. temu wymieniłem w/w poduszkę.
Nie ma się co dużo rozpisywać, napiszę tylko co i jak, więc:
– silnik nie generuje na nadwozie absolutnie żadnych drgań (jeśli chcę wiedzieć, że silnik pracuje muszę opuścić szybę lub spojrzeć na obrotomierz),
– podczas odpalania silnika (w momencie gdy odpali) nie ma strasznie denerwującego mnie walnięcia silnika, co powodowało trzask prawie wszystkich plastików we wnętrzu auta),
– podczas jazdy z małą prędkością nie ma żadnych szarpnięć przód tył,
– i najważniejsze, chciałem wymieniać sprzęgło, bo autem nie dało się płynnie ruszyć z miejsca nie wkręcając go na obroty powyżej 2 000, a teraz mogę płynnie ruszyć gdy tylko delikatnie musnę pedał gazu,

Podsumowując: Została wyeliminowana przyczyna wielu denerwujących mnie zachowań auta, jest po prostu bajecznie i jestem ogromnie zadowolony, że nareszcie wymieniłem tą poduszkę, a jednocześnie zły na siebie, że zrobiłem to tak późno. Aha i jeszcze jedno, stara poduszka wydawała się OK do czasu gdy nie porównałem jej z nową, wtedy wyszło na jaw, że jest w opłakanym stanie (guma cała dookoła spękana i odspojona od metalowej obudowy oraz bardzo miękka).
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez DamianMX6 » 26 sie 2009, 11:36

Panowie jak to jest z wymianą tej tylnej poduszki skrzyni w MX-6 2,5 V6?, też można od góry ?. Robił to ktoś w ten sposób w MX-6?.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Zubeck » 26 sie 2009, 21:58

Wiesiek w Dębicy mi wymieniał od góry
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez DamianMX6 » 26 sie 2009, 23:49

Zubeck napisał(a):Wiesiek w Dębicy mi wymieniał od góry



Interesuje mnie sprawa wymiany tej poduszki w MX-6 a z tego co widzę masz Xedosa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez DamianMX6 » 28 sie 2009, 16:48

No Panowie, lepiej od góry czy koniecznie od spodu dobierać się do tej poduszki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez marimart81 » 28 sie 2009, 19:34

DamianMX6 napisał(a):
Zubeck napisał(a):Wiesiek w Dębicy mi wymieniał od góry



Interesuje mnie sprawa wymiany tej poduszki w MX-6 a z tego co widzę masz Xedosa.


to jest tak samo jak w xedosie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez Widelec » 3 wrz 2009, 16:34

DamianMX6 napisał(a):No Panowie, lepiej od góry czy koniecznie od spodu dobierać się do tej poduszki?


jak masz fundusz na nowe uszczelki to możesz od góry – będziesz miał przy okazji tylną pokrywę z głowy.
jak nie masz to możesz od dołu – stracisz więcej czasu, ale żadnych dodatkowych kosztów ;)
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez gregorg » 5 paź 2010, 10:11

Tak się zastanawiam czy nie wystarczy wymienić samej tulei metalowo gumowej a nie całą poduszkę.cena 120 tuleja a 280zł cała poducha

http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni ... c=0&moto=0

Czy te poduszki od 626 2.5 KL pasują do xeda 2.0 V6? bo chyba trochę inaczej wyglądają

http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni ... c=0&moto=0

Gdzie szukać tych części do xeda bo w katalogu IC ich niema?
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2009, 22:37
Posty: 93
Skąd: Gorlice
Auto: Xedos 6 V6
Mazda 3 BK 1.6 Y6

Postprzez łysy83 » 5 paź 2010, 13:04

gregorg napisał(a):Gdzie szukać tych części do xeda bo w katalogu IC ich niema?

Wal do Smirnofa,on na pewno ma.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 20:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez Zubeck » 5 paź 2010, 17:18

tu masz Gregorg ten wkład pokazany viewtopic.php?f=127&t=96713&start=0
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez gregorg » 5 paź 2010, 18:58

Zubeck napisał(a):tu masz Gregorg ten wkład pokazany viewtopic.php?f=127&t=96713&start=0

Zamawiałeś go bezpośrednio w TEDGUMie czy w sklepie, nie wiem gdzie bedzie szybciej.
Ma się rozumieć ze montuje się strzałką w dół <co?>
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2009, 22:37
Posty: 93
Skąd: Gorlice
Auto: Xedos 6 V6
Mazda 3 BK 1.6 Y6

Postprzez Zubeck » 6 paź 2010, 19:55

Ja zamontowałem strzałką w dół dla odmiany:)
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6