Gaśnie po odpaleniu-problem rozwiazany

Postprzez tommyb » 5 paź 2008, 11:52

WITAM

Jestem posiadaczem czarnej owieczki 626 gd 2.0 d sedan 91 r. i mam z nia cholerny problem z ktorym zmagam sie od tygodnia.
Mianowicie problem tkwi w tym ze samochod po odpaleniu po kilku sekundach przerwie prace i padnie <co?> czasami bywa ze przerwie na sekunde i dziala chwile i znowu pada :(
Kombinowalem z pominieciem filtra i pompki ( podlaczylem prosto z butelki 1,5 l ) i pracowala normalnie.Szukalem przy pompce i filtrze czy nie dostaje lewego powietrza ale wszystko ok,filtr czysty ,wymieniany byl 3 miesiace temu, paliwo jest z dobrej stacji ,swieczki grzeja ,odpowietrzalem rowniez po sprawdzeniu filtra.
Objawy przypominaja mi zapowietrzony uklad -jak pompowalem pompka reczna to doszlo do oporu ,a pochwili mozna bylo pompowac tak jaby od nowa -pompka nie stawiala oporu
Szukalem pomocy juz w innych postach ,probowalem kombinowac ale niestety <nie> nic nie pomaga.Mozliwe ze gdzies dostaje sie lewe powietrze tylko niewiem juz sam gdzie kombinowac
Prosze was o pomoc bo juz nie mam pojecia co tam w niej grane jest
Aha czy ktos wie czy model ten posiada pompe paliwa i gdzie ona jest umieszczona ,bo jeszcze to bym ewentualnie jakos sprobowal sprawdzic-przypuszczam ze miesci sie ona w okolicach rozrzadu


Pozdrawiam Wszystkich i Dzieki za kazda Pomoc
Ostatnio edytowano 30 paź 2008, 20:22 przez tommyb, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez Mateusz L » 5 paź 2008, 13:37

Siema. Stawiam na rozszczelnioną podstawę filtra paliwa lub przewody. Ja bym podłączył za pośrednictwem filtra przelotowego, który dostaniesz w sklepie z częściami do Komarów i innych Simsonów, pomijając filtr paliwa. Dla pewności użyłbym nowych przewodów. RF 7 to nie CR, a legendarna, niezniszczalna wręcz jednostka, której nie powinno to zaszkodzić (PN' owi nie szkodziło). Jeśli okaże się, że pomogło i na 100% podstawa filtra-szukaj 2.na allegro lub z rozbitków etc.– RF7 ma bodaj elektryczne podgrzewanie filtra i m.in i dlatego w zimę nie ma problemów z odpalaniem. Pampa paliwa, jest bodajże zintegrowana z wtryskową, Czasem ludzie zakładają zaworki zwrotne (np. znajomy w VW LT), żeby paliwo się nie cofało, ale jeśli masz przebieg mniejszy niż 0,8-1mln km, to nie powinno być problemów :D:D:D
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez tommyb » 5 paź 2008, 13:51

SIEMA.

postaram sie to zastapic tym sposobem ktorym opisujecz.Jak zrobie to dam znac :)
Faktycznie filtr palhiwa jest chyba podgrzewany bo przycodza do pompki 2 kabelki :D:D:D
Jesli sie okaze ze twoja rada byla ok to mam kupic pompke reczna ?


Thx
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez otiks » 5 paź 2008, 14:00

Witam.
Na początek zapoznaj się z regulaminem, nazwij poprawnie temat i przede wszystkim użyj funkcji szukaj.

Zapoznaj się też z poradnikiem xANDy'ego, jest tam naprawdę dużo informacji.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Mateusz L » 5 paź 2008, 14:23

tommyb napisał(a):Jak zrobie to dam znac usmiech

Ok, tylko ja dopiero w weekend będę pewnie miał dostęp do neta...:/


tommyb napisał(a):Jesli sie okaze ze twoja rada byla ok to mam kupic pompke reczna ?

Ja bym najpierw sprawdził, bo może przewody są nieszczelne minimalnie. Możesz zatkać wyloty i do jednego podłączyć sprężarkę/kompresor (tylko ostrożnie z ciśnieniem ;) ) i wsadzić do miski z wodą- tak jak się sprawdza dętki rowerowe ;). Chodzi o ten element do którego przykręca się filtr paliwa- całość-na allegro ok 50-80zł. :)
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez tommyb » 5 paź 2008, 14:37

Ok


Postaram sie nie wysadzic weza hahaha


Dzieki za odzew i pomoc

Jakbys cos wymyslil jeszcze to daj znac :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez Mateusz L » 5 paź 2008, 15:00

tommyb napisał(a):Jakbys cos wymyslil jeszcze to daj znac zeby

Może odpowietrzenie zbiornika paliwa, bo potrafi zardzewieć. Zobacz czy korka wlewy nie zaciąga ;)


tommyb napisał(a):Postaram sie nie wysadzic weza hahaha

Wąż też człowiek-szkoda by było :p Uważaj żebyś nie dostał jakby zsadziło.


tommyb napisał(a):Dzieki za odzew i pomoc

Do tego jest forum...Mazdy ;)

PS. Spełnij wolę Otkisa proszę: Podpis ok, ale temat bez wykrzykników i w stylu :" Gaśnie po odpaleniu" i bez "RATUNKU", to nie "Słoneczny Patrol" :D
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez tommyb » 7 paź 2008, 17:03

Witam pownownie


Podłaczylem przelotowy filtr paliwa (ON) do ukladu zastepujac filtr paliwa i pomke ktore byly podejrzane.Autko w dalszym ciagu ma ten sam klopot tylko tyle ze teraz po odpaleniu gasnie po okolo 5 sekundach od odpalenia :| :| :| :| paliwo jest zaciagane przez silnik ,jak zgasnie to widac jak paliwo wraca w maluskiej ilosci tj lyzeczka okolo spowrotem do filtru :(
2)Jak mi sie uda odpalic silnij juz to wyrazne czuc dziwaczne drgania silniczka wy czuwalne podczas pracy po czym albo nagle zgasnie albo slabnie i gasnie ???O co tu chodzi w tym :|
3.od krecenia rozrusznikiem aku juz ledwo swieci <pomocy> <pomocy> <pomocy>
4.na czym polega zapowietrzony zbiornik paliwa ? -z czym to sie je , jak go odpowietrzyc ,jakie sa objawy ????
5 przewody sprawdzale sa szczelne
6 przypomnialem sobie jescze jak wozik dzialal ze podczas skreconych kol do oporu w prawo lub lewo pompka wydawala podejrzane dzwieki
7. gdy przygasa silnik to mi minimalnie kontrolki przygasaja ,potem sie rozjasniaja, przygasaja i kaput -auto pada z nog ?????

Trace głowe <szok>


Trzymajcie sie papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez tommyb » 8 paź 2008, 18:35

witam

Po wczorajszej walce zauwazylem dzisiaj kolejne dziwne rzeczy:
1. samochod postawiony jest na twardym podlozu (tj plyty betonowe )zauwazylem ze pod tlumikiem na tym betonie jest slad sadzy -beton jest okopcony :| o srednicy okolo 20 cm.
2. w tlumiku jest taka wodnista maz koloru czarnego -wiem ze to jest woda wymieszana z sadza -o czym mozwe to swiadczyc ?
3 Przed ta cala moja MEGAAWARIĄ po odpaleniu przez 2-3 sekundki swiecila sie jescze kontrolka z cisnienia oleju -teraz nie swieci po odpaleniu juz
4.jak samochod byl sprawny to uzyle takiego srodka do czysczenia silnikow -uzylem zgodnie z instrukcja .Samochod jezdzil tydzien po tym zabiegu i tak nastal koniec <pomocy> <pomocy> <pomocy> <pomocy> <pomocy>

To wszystko dotyczace chorej madzi :(

Sprobuje jescze cos pokombinowac ale rece z sil mi opadaja.Jak macie jakies pomysly to piszcie >.Szukalem po postach ale nie znalazlem takiego twardego przypadku.

Ja ide wyciagac i ladowac baterie na dalszy ciag wzmagan-chociaz sam juz nie wiem czy warto bo za.....le rozrusznik


Jesli nie da rady do soboty to bede musial z jakims dobrym mechanikiem sie zdzwonic bo strasznie przewalone jest autobusami jezdzic :P



Pozdro <spie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez JACU626 » 19 paź 2008, 15:41

Napisałeś że z butelki chodzi normalnie, więc problrm może tkwić tylko i wyłącznie w przewodach paliwa. Mi kiedys przetarł sie przewód metalowy ten na silniku pomiędzy pompa paliwa a filtrem i tam łapał powietrze. Pociągnij gumowy przewód bezpośrednio przez filtr przepływowy do przewodów ze zbiornika, pompe odpowietrz zasysając przez nadmiar i zobaczymy czy bedzie działać jak coś ro dzwoń 604222560
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez tommyb » 30 paź 2008, 20:25

Witam wszystkich

Rozwiazalem problem -usterka okazaly sie zgnite i przepuszczajace przewody metalowe zaciagajace paliwo z zbiornika ( na obudowie plywaka ) <jupi> <jupi> <jupi>
MADZIULA ZYJE ZNOWU :)


Dzieki wielkie


Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez janos » 18 lip 2010, 15:49

Witam koledzy, mam taki problem, dzisiaj jechałem swoją mazdą 2.0 D i nagle zgasł i od tamtej pory nie chce odpalić. Dodam, że od tamtej pory nie zapala się lampka od podgrzewania świec. Samochód jest z roku `89 w budzie hatchback. Bardzo proszę o pomoc, co może być przyczyną awarii?
Początkujący
 
Od: 30 gru 2009, 23:32
Posty: 28
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 626 2.0 D GD hatchback `89

Postprzez janos » 22 lip 2010, 01:01

i co nikt nie potrafi odpowiedzieć dlaczego auto zgasło??? ja wam powiem, wywaliło bezpiecznik "engine", tylko czemu wywaliło i wywala nadal? Panowie jesteście moją jedyną nadzieją, proszę o pomoc. Co może być przyczyną, na co zwrócić szczególną uwagę, gdzie są rozmieszczone przekaźniki od świec i pompy??
Początkujący
 
Od: 30 gru 2009, 23:32
Posty: 28
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 626 2.0 D GD hatchback `89

Postprzez JaySon » 22 lip 2010, 11:06

Witam według mnie to może być zwarcie w instalacji, proponuje do elektryka samochodzik zaprowadzić. Może wsadzić delikatnie większy bezp. próbnie, na mały czas gdyż może się coś zapalić :–) Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 19:55
Posty: 112
Skąd: Kraków
Auto: 323 BG 1.7 D PN

Postprzez janos » 4 sie 2010, 17:25

Bardzo dziękuję wam za odpowiedź, na elektryka mnie nie stać a bezpiecznik wywala nawet 2 razy większy.

P.S Temat raczej nadaje się bardziej do działu elektronicznego niż diesel.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2009, 23:32
Posty: 28
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 626 2.0 D GD hatchback `89

Postprzez przemek321 » 28 sie 2010, 01:55

witam zobacz zaworek na pompie wtryskowej czy otwiera paliwo poz
przemek321
 

Postprzez janos » 29 sie 2010, 15:44

zaworek w porządku :)
Początkujący
 
Od: 30 gru 2009, 23:32
Posty: 28
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 626 2.0 D GD hatchback `89

Postprzez zavitase » 8 lis 2010, 19:59

zostałem odesłany przez moderatora tutaj mimo iż mój problem z tym ma wspólnego tylko to, że silnik gaśnie bo świece grzeją i nie wywala żadnego bezpiecznika.


"Mam dość uciążliwy problem w mojej 626.
Silnik to 2.0, zwykły wolnossący diesel.
Problem wygląda tak, że raz na jakiś czas, czasem częściej czasem rzadziej auto po prostu traci moc i gaśnie.

Opiszę wszystkie objawy jakie zauważyłem:
– Auto na zimnym silniku posiada ~70% mocy w porównaniu do silnika ciepłego.
– Gdy już się nagrzeje czasem zdarza się tak, że zaczyna tracić moc, na biegu jałowym wtedy obroty spadają mocno poniżej przeciętnej, po pewnym czasie spadają do zera.
– gdy zgaśnie trzeba go trochę pokręcić, wtedy odpala aczkolwiek nadal nie posiada mocy.
– na ciepłym silniku po odjęciu gazu obroty opadają bardzo powoli.

– wymieniłem filtr paliwa
– objawy wyglądają na zapowietrzanie układu paliwowego.

Miał ktoś coś podobnego albo wie o co chodzi? Proszę o szybką pomoc bo pod koniec tygodnia mam do zrobienia tym autem 1600km a nie chce, żeby mi się brak mocy pojawił np. przy wyprzedzaniu :/"
zavitase
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6