Co to za czujnik ? Problem ze ssaniem

Postprzez nepomucen » 18 sty 2008, 22:26

Witam!
Czy możecie mi pomóc wyjaśniając co to za czujnik i do czego służy?
Wkręcony on jest pod termostatem, obok czujnika temperatury płynu chłodniczego, z którego pomiar idzie na zegary.
Ostatnio edytowano 24 sty 2008, 23:20 przez nepomucen, łącznie edytowano 3 razy
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 12:15
Posty: 39
Skąd: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Jaksa » 19 sty 2008, 00:45

Jak dobrze pamiętam ze starych dobrych czasów owy czujnik mierzy temperature płynu w kolektorze/obudowie termostatu ( w GC ) i daje impuls do przekaznika swiec zarowych ( im zimniejszy silnik tym czesciej załancza swiece , nawet po uruchomieniu silnika ) jakos tak to powinno działac.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez nepomucen » 19 sty 2008, 01:28

BARDZO DZIĘKUJĘ PANIE JARKU!!!! Zatem jeżeli będę miał inny sterownik, który zmniejsza napięcie na świecach w fazie dogrzewania a nie załącza je i rozłącza ileś razy w zależności od temperatury to czujnik jest zbędny :D
A już myślałem, że ma to jakiś związek ze "ssaniem". Nie wiem czy zapodawać nowy temat, narazie napiszę tu:

Pociągnięcie u mnie "ssania" w aucie działa dopiero na końcu, kiedy przy pompie dźwignia ssania popycha dźwignię dodawania gazu-czyli typowe ssanie. Natomiast do tego miejsca (a jest to duży skok) wyciąganie "ssania" w aucie pomimo, iż porusza dźwignię przy pompie – nic nie daje silnikowi. A powinien chyba być jakiś przyspieszacz zapłonu/ zmiana konta wtrysku czy coś takiego, prawda?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 12:15
Posty: 39
Skąd: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Jaksa » 19 sty 2008, 11:26

Z tym ssaniem w GC nigdy nic sie nie działo ( problemy były w GD gdzie nie ma juz linki ) po zaciągnięciu linki pierwsza faza ( tak to nazwe ) powoduje wyprzedzenie kąta wtrysku , następnie pociąga dzwignie gazu na pompie , sprawdz moze napiecie linki.....co do czujnika , mysle ze mozesz sie pobawic ...... duzo GC mialo urwane konektorki na czujniku i tez odpalaly bez problemu.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez nepomucen » 19 sty 2008, 14:47

Sterownik muszę zmienić bo stary nie działa poprawnie. Poprzedni właściciel dorobił sobie dodatkowy wlącznik dzwonkowy (połączył przewód wchodzący do sterownika – "+" ze stacyjki, z przewodem wychodzącym ze sterownika do przekaźnika ) i tak je dogrzewał.

"SSANIE".
No właśnie nic się nie dzieje z obrotami dopuki nie popchnięta zostanie dźwignia gazu :( Linka nie jest za mocno naciągnięta bo kiedy wyłączę "ssanie" w aucie to dźwigienka przy pompie wraca do samego początku i jest mały luz na lince- więc odpycha dźwigienkę do jej początku. Z resztą odkręciłem kiedyś linkę i było to samo. Za słabo też nie jest naciągnięta, bo wkońcu popycha dźwigienkę gazu :(
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 12:15
Posty: 39
Skąd: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 7 kwi 2008, 18:37

witam, ja mam 626 GD 2.0 diesel i mam taki problem, że podczas odkręcania pewnej śrubki ręka mi się omskła <killer> i ułamałem dwie wsówki na podobnym czujniku jak na zdjęciu powyżej. tylko u mnie taki czujnik znajduje się po drugiej stronie rozrządu czyli od strony skrzyni i jest wkręcany w kolektor dolotowy tak jakoś z boku, nadmieniam że ten czujnik jest także dwustykowy. jest to coś związane z temp płynu chłodniczego bo po wykręceniu zaczął lecieć płyn. co prawda bez podłączenia tego czujnika też wszystko działa.
od czego jest ten czujnik i jakie może być ryzyko związane z brakiem podłączenia tego czujnika?
aha jeśli to coś pomoże to ten czujnik jest na klucz 21.
u mnie ten czujnik ma oznaczenie VEUG5 30-OFF jeśli to coś pomoże.
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez Rafii » 2 paź 2008, 17:11

Witam, proszę o pomoc w rozróżnieniu czujników i wtyczek na pompie wtryskowej przy silnikach 2,0 d RF-CX i 2,0d RF-7.Miałem przekładany silnik i zostały jakieś nie
wykorzystane wtyczki (2pin i 5pin)
Rafii
 

Postprzez Sebas » 2 paź 2008, 17:35

2 pin to obrotomierz
5 pin to załączenie odcięcie zapłonu nie wiadomo co jeszcze <lol>
Ps odnośnie następnego pytania które jeszcze nie zadałeś tak już zawsze będzie tak głośno chodziła :P
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2006, 21:31
Posty: 468
Skąd: Milin K. Konina
Auto: carisma

Postprzez Rafii » 2 paź 2008, 20:35

a czy ten czujnik od obrotów znajduje się na pompie od strony silnika i idą od niego dwa kable
Rafii
 

Postprzez Sebas » 11 paź 2008, 20:36

a czy ten czujnik od obrotów znajduje się na pompie od strony silnika i idą od niego dwa kable

Dokładnie ;)
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2006, 21:31
Posty: 468
Skąd: Milin K. Konina
Auto: carisma

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6