Strona 1 z 1

Świecąca kontrolka – brak płynu chłodniczego

PostNapisane: 24 gru 2005, 02:22
przez Robert65
Jestem właścicielem Mazdy 626 2.0.D z roku 1990.Kupiłem ją za niewielkie pieniądze i mam kilka myślę że błachych problemów a mianowicie: świecenie lampki odpowiedzialnej za filtry. Filtry napewno były wymienione.Ponoć lampka potrafi zgasnąć na kilka minut poczym znowu się zapala. Kolejny problem to nieczynny wskażnik paliwa-wskazuje 0. Lampka rezerwy działa prawidłowo po zatankowaniu zgasła. Proszę poradzić co mogę zrobić.

PostNapisane: 24 gru 2005, 10:43
przez jacobs
JestemŚwiecenie(m) lampki kontrolnej

Proponuje udać sie do psychiatry hahaha , a tak naprawde to też miałem problem z wskaźnikiem paliwa, przyczyną tego mógł być cofany licznik lub zbyt mało paliwa w baku (stał w komisie i miał tylko tyle paliwa żeby dojechać na stacje i zatankować), teraz w miarę sie to unormowało tzn. Wskaźnik podnosi się po ok. 3 minutach jazdy i nawet jak zgasi sie samochód to stoi, ale przy ponownym zapaleniu opada. Dziwne to wszystko. Rezerwa działa.

PostNapisane: 24 gru 2005, 11:49
przez Waluś
Może się pływak w baku utopił lub zawiesił :) Mój schodzi tylko do 1/4 a niżej już nie chce i wiem że się zaczepił hehe. U ciebie może się nie podnosić. Druga przyczyna to niewłaściwe zamontowanie wskaźnika do płyty przewodzącej w desce wskaźników. Rozebrać i sprawdzić czy przykręcony jest 3 śrubami. 3 przyczyna obłamany trzpień wskaźnika i wetknięty dla picu.
Acha, sprawdź styki pod tylną kanapę tam gdzie wychodzi pompa paliwa ze zbiornika. Jest tam 2 kostki, jedna od wskazań paliwa. Inne przyczyny to walnięta instalacja, ale te bym wykluczył ze względu na działającą kontrolkę.

A co do filtrów to GD RF7 ma kontrolki filtrów ?? nie jest to przypadkiem kontrolka paska rozrządu lub płynu w spryskiwaczach ??

PostNapisane: 24 gru 2005, 14:06
przez Robert65
Ogromne Dzięki za dobre rady.Problem ze wskażnikiem rozwiązał się sam. Myślę że od chwili tankowania do wyłączenia silnika upłyneło bardzo mało czasu i wskażnik nie zdołał się uruchoić.Teraz jest ok. Jeśli chodzi o lampki sygnalizacyjne to pewne jest że w tym modelu jest sygnalizacja płynu spryskiwacza ale ona działa poprawnie. Nie posiadam żadnego doświadczenia jeśli chodzi o samochody produkcji japońskiej.O tym że jest to sygnalizacja filtrów wiem od wcześniejszego właściciela auta.Po świętach zajme się tym tematem bardziej dokładnie.Pewne jest bo nie mam powodu nie dawać wiary w to że filtry i pasek był wymieniany około 2 miesiące temu. Jeaszcz raz ogromnie dziękuje i życzę Zdrowych i wesołych świąt .

PostNapisane: 27 gru 2005, 10:22
przez Grzyby
Jak wygląda ta kontrolka?

PostNapisane: 1 sty 2006, 23:39
przez Rolbas
Waluś napisał(a):A co do filtrów to GD RF7 ma kontrolki filtrów nie jest to przypadkiem kontrolka paska rozrządu lub płynu w spryskiwaczach


Jest jeszcze dodatkowa kontrolka obecnosci wody w filtrze paliwa.
Proponuje sprawdzic przewody elektryczne tuz przy spuscie wody z filtra. Ze starosci izolacja peka i byc moze przewody sie stykaja

PostNapisane: 2 sty 2006, 15:45
przez Robert65
Dziękuję Wszystkim za pomocne rady .Koniecznie muszę nabyć książke o moim autku.Jest mi wstyd że nie sprawdziłem czy mam płyn w chłodnicy.Okazało się że po dolaniu kontrolka zgasła.Myślę że nie mogę wierzyć osobie od której kupiłem samochód i czeka mnie wymiana wszystkich płynów ,pasków i filtrów.Dotychczas jeżdziłem starym Vw Golfem i kontrolki z mazdy są dlamnie nowością.Przepraszam za zawracanie głowy .

PostNapisane: 2 sty 2006, 17:02
przez Grzyby
Robert65 napisał(a):Przepraszam za zawracanie głowy

nie ma za co :P
Książki szukaj na Allegro, niedawno widziałem za kilkanaście zł.