Świecąca kontrolka – brak płynu chłodniczego

Postprzez Robert65 » 24 gru 2005, 02:22

Jestem właścicielem Mazdy 626 2.0.D z roku 1990.Kupiłem ją za niewielkie pieniądze i mam kilka myślę że błachych problemów a mianowicie: świecenie lampki odpowiedzialnej za filtry. Filtry napewno były wymienione.Ponoć lampka potrafi zgasnąć na kilka minut poczym znowu się zapala. Kolejny problem to nieczynny wskażnik paliwa-wskazuje 0. Lampka rezerwy działa prawidłowo po zatankowaniu zgasła. Proszę poradzić co mogę zrobić.
Początkujący
 
Od: 24 gru 2005, 01:36
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626 2.0D H

Postprzez jacobs » 24 gru 2005, 10:43

JestemŚwiecenie(m) lampki kontrolnej

Proponuje udać sie do psychiatry hahaha , a tak naprawde to też miałem problem z wskaźnikiem paliwa, przyczyną tego mógł być cofany licznik lub zbyt mało paliwa w baku (stał w komisie i miał tylko tyle paliwa żeby dojechać na stacje i zatankować), teraz w miarę sie to unormowało tzn. Wskaźnik podnosi się po ok. 3 minutach jazdy i nawet jak zgasi sie samochód to stoi, ale przy ponownym zapaleniu opada. Dziwne to wszystko. Rezerwa działa.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Waluś » 24 gru 2005, 11:49

Może się pływak w baku utopił lub zawiesił :) Mój schodzi tylko do 1/4 a niżej już nie chce i wiem że się zaczepił hehe. U ciebie może się nie podnosić. Druga przyczyna to niewłaściwe zamontowanie wskaźnika do płyty przewodzącej w desce wskaźników. Rozebrać i sprawdzić czy przykręcony jest 3 śrubami. 3 przyczyna obłamany trzpień wskaźnika i wetknięty dla picu.
Acha, sprawdź styki pod tylną kanapę tam gdzie wychodzi pompa paliwa ze zbiornika. Jest tam 2 kostki, jedna od wskazań paliwa. Inne przyczyny to walnięta instalacja, ale te bym wykluczył ze względu na działającą kontrolkę.

A co do filtrów to GD RF7 ma kontrolki filtrów ?? nie jest to przypadkiem kontrolka paska rozrządu lub płynu w spryskiwaczach ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Robert65 » 24 gru 2005, 14:06

Ogromne Dzięki za dobre rady.Problem ze wskażnikiem rozwiązał się sam. Myślę że od chwili tankowania do wyłączenia silnika upłyneło bardzo mało czasu i wskażnik nie zdołał się uruchoić.Teraz jest ok. Jeśli chodzi o lampki sygnalizacyjne to pewne jest że w tym modelu jest sygnalizacja płynu spryskiwacza ale ona działa poprawnie. Nie posiadam żadnego doświadczenia jeśli chodzi o samochody produkcji japońskiej.O tym że jest to sygnalizacja filtrów wiem od wcześniejszego właściciela auta.Po świętach zajme się tym tematem bardziej dokładnie.Pewne jest bo nie mam powodu nie dawać wiary w to że filtry i pasek był wymieniany około 2 miesiące temu. Jeaszcz raz ogromnie dziękuje i życzę Zdrowych i wesołych świąt .
Początkujący
 
Od: 24 gru 2005, 01:36
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626 2.0D H

Postprzez Grzyby » 27 gru 2005, 10:22

Jak wygląda ta kontrolka?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Rolbas » 1 sty 2006, 23:39

Waluś napisał(a):A co do filtrów to GD RF7 ma kontrolki filtrów nie jest to przypadkiem kontrolka paska rozrządu lub płynu w spryskiwaczach


Jest jeszcze dodatkowa kontrolka obecnosci wody w filtrze paliwa.
Proponuje sprawdzic przewody elektryczne tuz przy spuscie wody z filtra. Ze starosci izolacja peka i byc moze przewody sie stykaja
Don't drink and drive!!! Take drugs and fly!
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2004, 22:15
Posty: 26
Skąd: Gdzies na Kaszubach... I nie miasto :)
Auto: 626 2.0 D GD 1991 golas

Postprzez Robert65 » 2 sty 2006, 15:45

Dziękuję Wszystkim za pomocne rady .Koniecznie muszę nabyć książke o moim autku.Jest mi wstyd że nie sprawdziłem czy mam płyn w chłodnicy.Okazało się że po dolaniu kontrolka zgasła.Myślę że nie mogę wierzyć osobie od której kupiłem samochód i czeka mnie wymiana wszystkich płynów ,pasków i filtrów.Dotychczas jeżdziłem starym Vw Golfem i kontrolki z mazdy są dlamnie nowością.Przepraszam za zawracanie głowy .
Początkujący
 
Od: 24 gru 2005, 01:36
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626 2.0D H

Postprzez Grzyby » 2 sty 2006, 17:02

Robert65 napisał(a):Przepraszam za zawracanie głowy

nie ma za co :P
Książki szukaj na Allegro, niedawno widziałem za kilkanaście zł.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6