Świece żarowe – jak je sprawdzić ?

Postprzez Gieniu » 24 lis 2005, 18:15

Witam,

pytanie dotyczy typu świec żarowych.

Madzia ciężko odpala – mam wrażenie że pracuje tylko jedna świeca. Problem zaczął się nagle, walnął mi regulator napięcia i w instalacji było napięcie 19 V. Oczywiście akku i część żarówek do wymiany.Podejrzewam też że spaliły się świece żarowe.
I TU DOPISUJĘ PYTANIE @ 2!!!!!

Jak sprawdzić świece żarowe ??????????



Jaki typ żarowych podać sprzedawcy ?


Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 24 lis 2005, 23:25 przez Gieniu, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2004, 01:54
Posty: 68
Skąd: Legnica
Auto: teraż żadnego

Postprzez Grzyby » 24 lis 2005, 18:28

Gieniu napisał(a):Jaki typ żarowych podać sprzedawcy ?

Ktoś to ostatnio ćwiczył. Poszukaj na forum.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Jaksa » 25 lis 2005, 01:03

Gieniu napisał(a):Jaki typ żarowych podać sprzedawcy
Zalezy w jakiej sieci chcesz kupić
1. L 43002 – to siec Japan Cars'u ( JC Auto ) koszt 29 zł szt
2. 11-504 " EIKO 12V – SAGA-AUTO koszt 27 zł szt.
3. Oryginał 140 zł sztuka.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mayer » 25 lis 2005, 10:16

Gieniu napisał(a):ak sprawdzić świece żarowe

wepnij szeregowo amperomierz w obwód świecy i sprawdż jaki ma pobór prądu. Będziesz wszystko widział od razu. Nie polecam sprawdzania na "zwarcie"
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez magicadm » 25 lis 2005, 10:31

mayer napisał(a):
Gieniu napisał(a):ak sprawdzić świece żarowe

wepnij szeregowo amperomierz w obwód świecy i sprawdż jaki ma pobór prądu. Będziesz wszystko widział od razu. Nie polecam sprawdzania na "zwarcie"


Podobno sam pobór prądu nie świadczy o pradłowej pracy świecy – może dostawać zwarcia i nieprawidłowo/lub wcale nie grzać.


Podobno najlepiej wykręcić.
Link do dyskuski z innego FORUM http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=471
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez JACU626 » 25 lis 2005, 13:16

A ja zawsze odkręcam kabelek i dotykam plusem do świecy i zaiskrzy to dobra jak nie to spalona. Tak od kilku lat i jakoś nigdy sie nie pomuliłem. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez xANDy » 26 lis 2005, 14:46

Bierzesz miernik – omomierz. Odkręcasz listwę zasilania (klucz 7) i sprawdzasz czy każda z nich ma właciwy opór (powinien być ok 0,7 ohm). Jeśli ma w granicach oporu kabli pomiarowych (wyzerować miernik!) to jest zwarta, a jak ma za dużą (kilka omów, więcej lub brak przejścia) – to jest wypalona.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez newbie » 26 lis 2005, 15:11

Nie polecam sprawdzania świec żarowych omomierzem.
Kilkakrotnie spotkałem się z taką sytuacją, że świece pomierzone omomierzem zachowywały się wzorcowo a mimo to nie grzały.(najprawdopodobniej przerwa na grzałce pojawiająca się wraz z obciążeniem/wzrostem temperatury)
Jedyna naprawdę pewna metoda to podłączenie do np. akumulatora po uprzednim wymontowaniu.
Wtedy widać czy grzeje i gdzie grzeje.
Ponadto zdarzają się przypadki ukruszeń/ubytków pręta grzewczego, więc wymontowanie wydaje się być najlepszą metodą diagnostyczno-naprawczą.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6