Witam,
pytanie dotyczy typu świec żarowych.
Madzia ciężko odpala – mam wrażenie że pracuje tylko jedna świeca. Problem zaczął się nagle, walnął mi regulator napięcia i w instalacji było napięcie 19 V. Oczywiście akku i część żarówek do wymiany.Podejrzewam też że spaliły się świece żarowe.
I TU DOPISUJĘ PYTANIE @ 2!!!!!
Jak sprawdzić świece żarowe ????????
Jaki typ żarowych podać sprzedawcy ?
Pozdrawiam.
Świece żarowe – jak je sprawdzić ?
Strona 1 z 1
Zalezy w jakiej sieci chcesz kupićGieniu napisał(a):Jaki typ żarowych podać sprzedawcy
1. L 43002 – to siec Japan Cars'u ( JC Auto ) koszt 29 zł szt
2. 11-504 " EIKO 12V – SAGA-AUTO koszt 27 zł szt.
3. Oryginał 140 zł sztuka.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Gieniu napisał(a):ak sprawdzić świece żarowe
wepnij szeregowo amperomierz w obwód świecy i sprawdż jaki ma pobór prądu. Będziesz wszystko widział od razu. Nie polecam sprawdzania na "zwarcie"
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
mayer napisał(a):Gieniu napisał(a):ak sprawdzić świece żarowe
wepnij szeregowo amperomierz w obwód świecy i sprawdż jaki ma pobór prądu. Będziesz wszystko widział od razu. Nie polecam sprawdzania na "zwarcie"
Podobno sam pobór prądu nie świadczy o pradłowej pracy świecy – może dostawać zwarcia i nieprawidłowo/lub wcale nie grzać.
Podobno najlepiej wykręcić.
Link do dyskuski z innego FORUM http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=471
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Bierzesz miernik – omomierz. Odkręcasz listwę zasilania (klucz 7) i sprawdzasz czy każda z nich ma właciwy opór (powinien być ok 0,7 ohm). Jeśli ma w granicach oporu kabli pomiarowych (wyzerować miernik!) to jest zwarta, a jak ma za dużą (kilka omów, więcej lub brak przejścia) – to jest wypalona.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Nie polecam sprawdzania świec żarowych omomierzem.
Kilkakrotnie spotkałem się z taką sytuacją, że świece pomierzone omomierzem zachowywały się wzorcowo a mimo to nie grzały.(najprawdopodobniej przerwa na grzałce pojawiająca się wraz z obciążeniem/wzrostem temperatury)
Jedyna naprawdę pewna metoda to podłączenie do np. akumulatora po uprzednim wymontowaniu.
Wtedy widać czy grzeje i gdzie grzeje.
Ponadto zdarzają się przypadki ukruszeń/ubytków pręta grzewczego, więc wymontowanie wydaje się być najlepszą metodą diagnostyczno-naprawczą.
Kilkakrotnie spotkałem się z taką sytuacją, że świece pomierzone omomierzem zachowywały się wzorcowo a mimo to nie grzały.(najprawdopodobniej przerwa na grzałce pojawiająca się wraz z obciążeniem/wzrostem temperatury)
Jedyna naprawdę pewna metoda to podłączenie do np. akumulatora po uprzednim wymontowaniu.
Wtedy widać czy grzeje i gdzie grzeje.
Ponadto zdarzają się przypadki ukruszeń/ubytków pręta grzewczego, więc wymontowanie wydaje się być najlepszą metodą diagnostyczno-naprawczą.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6