Strona 1 z 1

Pompa wtryskowa

PostNapisane: 22 lis 2005, 12:39
przez BIPER
Witam, kolega mnie poprosił żeby się dowiedzieć, jaki jest w pompie wtryskowej zawór zwrotny, mechaniczny czy elektroniczny jest to mazda 626 dizel rok 91, silnik 2.0. bo pytałem w sklepie ale nie za bardzo wiedzieli na ten temat, prawdopodobnie że to mechaniczny tak na 90%
Proszę o odpowiedzenie, będę bardzo wdzięczny
Pozdrawiam

PostNapisane: 22 lis 2005, 13:16
przez tomekrvf
Pytasz o zawór zwrotny na przelewie? Jeśli tak to jest to zwykły zawór jednokierunkowy z sprężyną i kulką. Nie znam ciśnienia otwarcia ale pewnie jest coś około 1-1.5 bar.

PostNapisane: 22 lis 2005, 14:30
przez tosiek
znaczy się mechaniczny, tak na chłopski rozum <głaszcze>

PostNapisane: 22 lis 2005, 14:41
przez tomekrvf
tosiek napisał(a):znaczy się mechaniczny, tak na chłopski rozum

W tej pompie wtryskowej jedyną "elektroniką" jest zawór odcinający paliwo na głowicy rozdzielaczowej

PostNapisane: 22 lis 2005, 16:21
przez JACU626
A jest to standartowa pompa BOSCH zmodyfikowaana przez mazde i tak śmiesznie sie nazywa RIKI czy jakoś tak <lol>

PostNapisane: 22 lis 2005, 16:55
przez tomekrvf
JACU626 napisał(a):A jest to standartowa pompa BOSCH zmodyfikowaana przez mazde i tak śmiesznie sie nazywa RIKI czy jakoś tak

KIKI DIESEL i mazda tej pompy nie modyfikowała...

Re: Pompa wtryskowa

PostNapisane: 30 cze 2012, 00:30
przez maly_slawek
Witam
Mam takie pytanko dla z orientowanych.
Zauważyłem, że w mojej madzi jak w profilu figuruje, mam wszystko RF4F ( turbine ze zmienną geometrią, vaccum itd) ale pompe wtryskowa jest RF2A, auto sprowadziłem z niemiec ale przy zakupie tego nie zauważyłem, miałem pompe przy okazji czyszczenia całego dolotu wyjętą, oddałem ją do czyszczenia, pompiarz po złożeniu sprawdził ją na stole i mówił że jest wszystko ok, założyłem ją ustawiłem w teorii kąt wtrysku tak jak był ale zauważyłem, że jak przyśpieszyłem wtrysk ustawienie w kierunku głowicy silnik chodzi dużo głośniej, ale lepiej zapala zimny, jak obróciłem w kierunku chłodnicy silnik naprawdę cichutko klekocze, samochód lepiej przyspiesza od dołu i jest żywszy, wydaje mi się że wskaznik paliwa jakby też dużo wolniej opada ale na zimnym silniku rano musi kręcić ok dwóch sekund dłużej.
Wiem, że książkowo powinna być pompa RF4F czy ona czasami nie współpracuje dobrze w tym komputerem? A może powinienem teraz pojechać na komputer i fachmajster zestroi mi to w kompie?
Sam nie wiem co o tym myśleć i poczekam co powiedzą mądre i doświadczone głowy.