Pompa wtryskowa

Postprzez BIPER » 22 lis 2005, 12:39

Witam, kolega mnie poprosił żeby się dowiedzieć, jaki jest w pompie wtryskowej zawór zwrotny, mechaniczny czy elektroniczny jest to mazda 626 dizel rok 91, silnik 2.0. bo pytałem w sklepie ale nie za bardzo wiedzieli na ten temat, prawdopodobnie że to mechaniczny tak na 90%
Proszę o odpowiedzenie, będę bardzo wdzięczny
Pozdrawiam
BIPER
 

Postprzez tomekrvf » 22 lis 2005, 13:16

Pytasz o zawór zwrotny na przelewie? Jeśli tak to jest to zwykły zawór jednokierunkowy z sprężyną i kulką. Nie znam ciśnienia otwarcia ale pewnie jest coś około 1-1.5 bar.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez tosiek » 22 lis 2005, 14:30

znaczy się mechaniczny, tak na chłopski rozum <głaszcze>
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez tomekrvf » 22 lis 2005, 14:41

tosiek napisał(a):znaczy się mechaniczny, tak na chłopski rozum

W tej pompie wtryskowej jedyną "elektroniką" jest zawór odcinający paliwo na głowicy rozdzielaczowej
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez JACU626 » 22 lis 2005, 16:21

A jest to standartowa pompa BOSCH zmodyfikowaana przez mazde i tak śmiesznie sie nazywa RIKI czy jakoś tak <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez tomekrvf » 22 lis 2005, 16:55

JACU626 napisał(a):A jest to standartowa pompa BOSCH zmodyfikowaana przez mazde i tak śmiesznie sie nazywa RIKI czy jakoś tak

KIKI DIESEL i mazda tej pompy nie modyfikowała...
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez maly_slawek » 30 cze 2012, 00:30

Witam
Mam takie pytanko dla z orientowanych.
Zauważyłem, że w mojej madzi jak w profilu figuruje, mam wszystko RF4F ( turbine ze zmienną geometrią, vaccum itd) ale pompe wtryskowa jest RF2A, auto sprowadziłem z niemiec ale przy zakupie tego nie zauważyłem, miałem pompe przy okazji czyszczenia całego dolotu wyjętą, oddałem ją do czyszczenia, pompiarz po złożeniu sprawdził ją na stole i mówił że jest wszystko ok, założyłem ją ustawiłem w teorii kąt wtrysku tak jak był ale zauważyłem, że jak przyśpieszyłem wtrysk ustawienie w kierunku głowicy silnik chodzi dużo głośniej, ale lepiej zapala zimny, jak obróciłem w kierunku chłodnicy silnik naprawdę cichutko klekocze, samochód lepiej przyspiesza od dołu i jest żywszy, wydaje mi się że wskaznik paliwa jakby też dużo wolniej opada ale na zimnym silniku rano musi kręcić ok dwóch sekund dłużej.
Wiem, że książkowo powinna być pompa RF4F czy ona czasami nie współpracuje dobrze w tym komputerem? A może powinienem teraz pojechać na komputer i fachmajster zestroi mi to w kompie?
Sam nie wiem co o tym myśleć i poczekam co powiedzą mądre i doświadczone głowy.
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 22:04
Posty: 37 (4/0)
Skąd: GB
Auto: bmw

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6