Strona 1 z 1

Podgrzewacz paliwa w 626 GC

PostNapisane: 12 lis 2005, 12:13
przez gomez
Podgrzewacz paliwa w 626 GC

Czy ktoś wie gdze może się znajdować , jak działa, jak sprawdzić czy działa, kiedy działa, i w końcu po co wogóle jest? Podejrzewam, że może być zamontowany w pompie wtryskowej, ale nie jestem pewien. Idą do niej trzy przewody elektryczne. Jeden na pewno służy do odcięcia paliwa, natomiast dwa pozostałe to czarna magia.Moja Madzia to diesel 626GC z 1986r.

PostNapisane: 12 lis 2005, 17:48
przez Jaksa
W GC RF nic takiego nie ma – w latach 85-88 widziałem takie niby grzałki zamontowane na filtrze paliwa ( taka spirala w ktorej był płyn chłodniczy z magistrali – miało to podgrzewać paliwo <lol> )
Wiem ze w pompie wtryskowej w modelu GC były dwa przewody : elektrozawor do odcinania paliwa a drugi to obrotomierz ( chyba opcja , nasze na polskę nie miały obrotomierza ale czujnik był ) Skąd masz ten trzeci przewod to nie wiem – daj jakies foto to dojdziemy do czego to jest.

PostNapisane: 12 lis 2005, 18:00
przez gomez
Dzięki za zainteresowanie. Od pomoy wtryskowej idą w sumie trzy przewody. Jeden obadałem odcina paliwo, natomiast dwa pozostałe idą do czegoś w rodzaju czujnika lub innego ustrojstwa. Wygłąda to jak duża śruba z dwoma przewodami. Jeden koloru czarnedo, drugi czerwonosiwy lub szaropodobny.Żaden nie ma połączenia z masą. Brak na nich napięcia, pojawia się ono na chwilę w czasie podgrzewania świec. Dziwny ze mnie człowiek, ale lubię wiedzieć co jest pod maską i do czego to służy stąd moje pytanie

Pozdrawiam

PostNapisane: 12 lis 2005, 19:04
przez Jaksa
gomez napisał(a):Dziwny ze mnie człowiek, ale lubię wiedzieć co jest pod maską i do czego to służy stąd moje pytanie
Dałeś mi teraz klina <lol> nie mam przy sobie manuala od GC ( dawno nie otwierałem – w Warszawie nie ma juz tych modeli – chyba :P przynajmniej w naszej firmie ) w sumie ciekawy temat <killer> <lol>

Jak podłączyć podgrzewacz paliwa?

PostNapisane: 20 sty 2008, 23:38
przez nepomucen
Witam!
Zaadoptowałem ręczną pompkę paliwa wraz z podgrzewaczem z 626 GD do 626 GC, które fabrycznie nie ma podgrzewacza w pompce i nie wiem jak go podłączyć.
Są tam dwa przewody, jak mniemam -masa i plus. Nie wiem czy ma on w sobie jakiś termiczny wyłącznik i wystarczy tylko "+" wziąć ze stacyjki czy jest on sterowany czymś z zewnątrz co załącza i wyłącza ów podgrzewacz (?).

PostNapisane: 21 sty 2008, 00:39
przez magicadm
nepomucen napisał(a):Nie wiem czy ma on w sobie jakiś termiczny wyłącznik

Najlepiej sprawdzić samemu :)

Dodatkowo bym zmierzył pobierany prąd i określił moc.
Jak wyjdzie rzędu kilku WATTów – podłączyłbym na stałe pod "+" – myślę, że paliwka nie zagotuje :)

PostNapisane: 21 sty 2008, 01:03
przez zadra
Nie zaszkodzi + puścić przez dodatkowy przekaźnik(+ od stacyjki steruje przekaźnikiem, przez styki prądowe puszczamy z akku – "najprostrza forma"), nie obciążymy wtedy istniejącej instalacji elektrycznej.

PostNapisane: 21 sty 2008, 11:03
przez nepomucen
magicadm napisał(a):nepomucen napisał:
Nie wiem czy ma on w sobie jakiś termiczny wyłącznik

Najlepiej sprawdzić samemu

Dodatkowo bym zmierzył pobierany prąd i określił moc.

oki. Sprawdzę to

muunek napisał(a):Nie zaszkodzi + puścić przez dodatkowy przekaźnik(+ od stacyjki steruje przekaźnikiem, przez styki prądowe puszczamy z akku – "najprostrza forma"), nie obciążymy wtedy istniejącej instalacji elektrycznej.

Jeśli tak to jaki przekaźnik?

Jeśli ktoś wie czy podgrzewacz w GD sterowany jest czymś z zewnatrz to proszę napiszcie. Bo jeśli on ma się wyłączać, a ja będę go grzał cały czas (zakładając, że nie ma w sobie wyłącznika) to spalę w nim grzałkę, prawda? :(
A może ktoś ma schemat instalacji elektrycznej od GD?

PostNapisane: 21 sty 2008, 21:10
przez zadra
Przekaźnik należałoby dobrać na podstawie mocy odbiornika(trzeba wiedzieć ile prądu pobiera grzałka)
Nie mam pojęcia, czy grzałka sterowana jest, czy pracuje non stop, ale myślę,że w tym drugim przypadku nie powinna się przepalić; jest przeciaż chłodzona poprzez wciąż przepływające paliwo o dużo niższej temperaturze...
Problem może pojawić się, gdy przypadkowo zostawisz załączoną stacyjkę, przy wyłączonym silniku... wtedy coś się stanie...NIC DOBREGO...

PostNapisane: 22 sty 2008, 17:43
przez rexwolf
sprawdz czy ta wtyczka co kolo filtra ma napiecia (po przekreceniu kluczyka). Podgrzewacz podobno jest podlaczony z tego samego obwodu co swiece zarowe, wiec nie potrzeba zadnego przekaznika. Ja wlasnie zamowilem podgrzewacz od opla i jak mi przysla ( w tym tygodniu) to moge Tobie powiedziec dokladnie.

PostNapisane: 22 sty 2008, 22:44
przez nepomucen
rexwolf napisał(a):sprawdz czy ta wtyczka co kolo filtra ma napiecia (po przekreceniu kluczyka)

hm... dzięki :) ale podejrzewam, iż masz GD bo w GC nie ma fabrycznie podgrzewacza w pompce no i wtyczki z zasilaniem do niego brak, napisałem wyżej:
nepomucen napisał(a):Zaadoptowałem ręczną pompkę paliwa wraz z podgrzewaczem z 626 GD do 626 GC, które fabrycznie nie ma podgrzewacza w pompce i nie wiem jak go podłączyć


rexwolf napisał(a):Podgrzewacz podobno jest podlaczony z tego samego obwodu co swiece zarowe

Czy zasilanie podgrzewacza idzie u Ciebie z przekaźnika świec, czyli sterownik obsługuje i świece i podgrzewacz (jak napięcie na świecach znika, to na podgrzewaczu też) ?

PostNapisane: 23 sty 2008, 17:11
przez rexwolf
jak dostane podgrzewacz sprawdze czyli okolo weekendu

PostNapisane: 23 sty 2008, 19:24
przez nepomucen
Dowiedziałem się, że za podgrzewanie paliwa w 626 GD odpowiada oddzielny przekaźnik sprzężony z termostatem. Niestety nie wiem w jakim zakresie temperatur termostat załącza napięcie do podgrzewacza, no i gdzie znajduje się ten termostat (bierze temperaturę paliwa, silnika, otoczenia) ??.

PostNapisane: 31 sty 2008, 11:14
przez nepomucen
Czy nikt nie wie w jakiej temperaturze i czego powinien się włączyć i w jakiej wyłączyć podgrzewacz ??

PostNapisane: 3 lut 2008, 21:12
przez xANDy
Podgrzewacz ma bimetal wewnątrz, więc nie rozgotuje paliwa. Tak przynajmniej było w przypadku GFki.