Cofanie się płynu i bąblowanie w zbiorniku wyrównawczym.

Postprzez pacio » 13 paź 2005, 07:23

Witam po raz pierwszy.

Mam problem z chłodnicą w madzi 626 2.0d 89'
Cały czas pali się kontrokla chłodnicy na desce. Wymieniłem termostat,
uzupełniłem płyn i nic to nie dało. Jeżeli silnik się nagrzeje płyn stoi w zbiorniczku
i z rurki zasuwają bąbelki powietrza. Jeżeli silnik ostygnie płyn znika.

Co to może być ?

Help :)
Początkujący
 
Od: 13 paź 2005, 07:19
Posty: 5
Auto: Mazda 626 2.0D

Postprzez Grzyby » 13 paź 2005, 18:47

pacio napisał(a):z rurki zasuwają bąbelki powietrza


W starej Maździe ojca (GC, też diesel), taki objaw skończył się wymianą uszczelki pod głowicą :(
Nie ubywa ci płynu ??
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Wodzu » 13 paź 2005, 19:17

Sprawdz korek wlewowy oleju jeżeli jest na nim biała maź tzn że olej miesza się z płynem chłodniczym!! Czyli świadczy to że uszczelka pod głowica nie trzyma. Radze to jak najszybciej naprawić gdyż grozi to szybkim zatarciem silnika. Pozdrawiam
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Jaksa » 13 paź 2005, 20:36

pacio napisał(a):rurki zasuwają bąbelki powietrza
Sprawdz gumki na korku chłodnicy ( to najtanszy ruch ) jak korek jest ok , proponuję zdemontowac głowicę i zobaczyc czy nie ma pęknięc między zaworowych .
Bąbelki powietrza w zbiorniczku wyrownawczym świadczą o strzelonej głowicy ( często tak bywa ) Uszczelki pod głowicami rzadko padają ( chyba ze ktos zamontował zamiennik )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Grzyby » 14 paź 2005, 11:06

Jaksa napisał(a):Uszczelki pod głowicami rzadko padają ( chyba ze ktos zamontował zamiennik )


A w tamtej był ori, potem był założony zamiennik ale
Jaksa napisał(a):chyba ze ktos zamontował zamiennik

i trzeba było po 1tys.km założyć ori :P
Dodam że było to jakieś 12 lat temu i cena ori była powalająca.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gość » 25 sty 2006, 23:08

Witam .w mojej Mazdzie zaczeły się problema ,mianowicie po cieżkim odpaleniu na wolnych obrotach od razu gasnie, poziom płynu tez ubywa i nadodatek silnik się przegrzewa.spaliny wylatują koloru białego i słychac jakieś dziwne stuki pod maską.
wydaje mi się że to uszczelka pod głowicą ?co wy o tym klubowicze sądzicie???????proszę o wskazówki jakieś :) pozdrawiam. nr gg3759786 mail. Piotrekgg@op.pl
Gość
 

Postprzez mayer » 26 sty 2006, 00:29

jesli masz dostęp do sprężonego powietrza to wykręć wtryski i dmuchnij w kazdy cylinder, jak ci wybije płyn chłodniczy – strzelona uszczelka na 100%
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez piotrek25 » 29 sty 2006, 22:27

mayer napisał(a):jesli masz dostęp do sprężonego powietrza to wykręć wtryski i dmuchnij w kazdy cylinder, jak ci wybije płyn chłodniczy – strzelona uszczelka na 100%

czy tę metodę można zastosować również jakoś w Madzi z gażnikiem??
czy madzia zakwitnie na wiosne? ;)
jasne..moja juz przekwitła:(
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2004, 12:10
Posty: 142
Skąd: warszawa
Auto: mazda626,1991,2.0 benz. GD 12v

Postprzez Achemenid » 30 sty 2006, 01:55

Mozesz sprawdzic:
czy na bagnecie olejowym nie ma zawysokiego poziomu oleiu ,czy jest bialy nalot .
na korku wlewu oleju nie masz bialego nalotu
czy po odkreceniu swiec nie nasz odrobiny wody na nich ( wilgotne przed odpaleniem) ,
po wykreceniu swiec jak zakrecic rozrusznikiem to z otworow na swiece wydmuhiwane sa odrobiny plynu ,
jak po odpaleniu silnika masz bombelki w plynie chodniczym ,
i slady oleju w plynie chlodniczym


kazdy ten objaw to na pewno poszla uszczelka pod glowica .

.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2004, 15:39
Posty: 354
Skąd: Wieden/Zamosc
Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.

Postprzez hpc » 30 sty 2006, 02:14

Mam podobne objawy nie licząc stukania pod maską. W serwisie za tego typu objawy obwinili przekaznik pompy paliwa. Wczesniej miałem trudnosci z zapaleniem, ale znikneły po wymianie palca rozdzielacza i kopułki aparatu zapłonowego – te dwie ostanie rzeczy na szczęscie kosztuja grosze.
hpc
 

Postprzez mayer » 30 sty 2006, 10:09

piotrek25 napisał(a):
mayer napisał(a):jesli masz dostęp do sprężonego powietrza to wykręć wtryski i dmuchnij w kazdy cylinder, jak ci wybije płyn chłodniczy – strzelona uszczelka na 100%

czy tę metodę można zastosować również jakoś w Madzi z gażnikiem??


można tylko zamiast wtrysków wykręcasz świecę ;) Jeśli zauważysz podnoszenie sie płynu to na 100% uszczelka.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Jestem » 9 lut 2006, 00:01

Witam mam problem, od jakiegos czas cofa mi sie plyn z chłodnicy do zbiornicza wyrownawczego, bylem u mistrza od chlodnic i stwierdzil ze chlodnica moze byc zapchana i to moze byc powod, ostatnio rozmawialem ze znajomym mechanikiem i stwierdzil ze moze to byc tez wina uszczelki pod glowica :( , moze ktos z Was mial podobny problem?? bo ja juz powoli wariuje..........
626 2.0 D
Początkujący
 
Od: 17 gru 2004, 19:28
Posty: 10
Skąd: NDM
Auto: Mazdunia 626 2.0 D 91r. GD

Postprzez magicadm » 9 lut 2006, 00:31

A widać jakieś bąblowanie?
Jak bardzo się cofa? – Może to tylko nadmiar wynikający z powodu nadcisnienia i np.: rozszerzalności cieplnej?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jestem » 9 lut 2006, 10:50

jak tylko termostat pusci to odrazu sie robi pelno w zbiorniczku....., takze to chyba nie nadmiar :(
626 2.0 D
Początkujący
 
Od: 17 gru 2004, 19:28
Posty: 10
Skąd: NDM
Auto: Mazdunia 626 2.0 D 91r. GD

Postprzez adam626 » 9 lut 2006, 13:04

sprawdź a najlepiej wymień korek chłodnicy
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez TUREK » 26 mar 2006, 22:43

dokladnie od tygodnia mam ten sam problem po odkreceniu korka plyn wyskakuje z chlodnicy i jakies tam bombelki wyskakuja :( wiec chyba na pewno uszczeleczka pod glowica <płacze>
TUREK
 

Postprzez Jaksa » 26 mar 2006, 23:46

TUREK napisał(a):wiec chyba na pewno uszczeleczka pod glowica
Oby tylko :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez GofNet » 27 mar 2006, 01:08

Jeśli na gorącym silniku odkręcasz korek od chłodnicy i "wyskakuje" Ci płyn, to jest to jak najbardziej normalne zjawisko. Ja mam tak samo a jednak płynu chłodniczego nie uzupełniam, bo go nie ubywa. W zbiorniczku wyrównawczym również nie przybywa ani nie ubywa.

Kiedyś miałem wyciek (dziura w chłodnicy), to dolewałem szklankę na tydzień, teraz tylko kontroluję stan (profilaktycznie – jak ktoś miał kiedyś dziurawa chłodnicę, to wie, o czym piszę ;)) ale wyłącznie na zimnym silniku. Należy więc pamiętać, iż układ chłodzenia w Mazdach jest nadciśnieniowy i po uzyskaniu temperatury panuje w nim ciśnienie większe, niż atmosferyczne.

Natomiast jeśli płyn przelewa się z chłodnicy do wyrównawczego i nie powraca, to najtaniej zacząć od wymiany korka na chłodnicy koniecznie na oryginalny!

Później uszczelka pod głowicą (wraz z planowaniem głowicy)...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez TUREK » 27 mar 2006, 17:02

Uszczelka czy nie zaczne jak mowicie od korka ,jendnak co mnie irytuje to w trasie wszystko jest ok klopot zaczyna sie po miescie wiec przychodzi mi na mysl zrabany termostat plyn sie gotuje przelewa do wyrownawczego ale czemu nie wraca <co?>

Moze tworzy sie babel powietrzny i blokuje powrot plynu to moja teoria wiec moze byc zdeka dziwna ale probuje sie oklamywac ze to nie uszczelka ;P
TUREK
 

Postprzez Woytaz » 27 mar 2006, 20:38

A ja z kolei mam taki problem ze lampka od chlodnicy co raz to zapala sie i gasnie. Jak swiatełko w lodowce raz jest raz nie ma :D. Jak sie patrze to sie pali a jak przestaje sie gapic to gasnie. Poza tym gasnie jak chamuje i biore zakrety.

Jakies 2 miechy temu mialem latana dziure w chodnicy i mialo byc wszystko ok . a tu taki hu.. ze jak ostatnio dolalem plynu to zgasla na jekis dzien a pozniej znowu sie dyskoteka zaczela. Czasem potrafie caly dzien przejezdzic i sie nie pali a nastepnego dnia sie pali .nie dolewam nic bo licze na cud i na zyczenie go mam bo nastepnego dnia jezdze znowu bez swiecacej sie kontrolki.

DZIWNE PRAWDA!!!!

Co sie spsulo?! :)
Woytaz
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6