Cofanie się płynu i bąblowanie w zbiorniku wyrównawczym.
1, 2
Witam po raz pierwszy.
Mam problem z chłodnicą w madzi 626 2.0d 89'
Cały czas pali się kontrokla chłodnicy na desce. Wymieniłem termostat,
uzupełniłem płyn i nic to nie dało. Jeżeli silnik się nagrzeje płyn stoi w zbiorniczku
i z rurki zasuwają bąbelki powietrza. Jeżeli silnik ostygnie płyn znika.
Co to może być ?
Help
Mam problem z chłodnicą w madzi 626 2.0d 89'
Cały czas pali się kontrokla chłodnicy na desce. Wymieniłem termostat,
uzupełniłem płyn i nic to nie dało. Jeżeli silnik się nagrzeje płyn stoi w zbiorniczku
i z rurki zasuwają bąbelki powietrza. Jeżeli silnik ostygnie płyn znika.
Co to może być ?
Help
- Od: 13 paź 2005, 07:19
- Posty: 5
- Auto: Mazda 626 2.0D
pacio napisał(a):z rurki zasuwają bąbelki powietrza
W starej Maździe ojca (GC, też diesel), taki objaw skończył się wymianą uszczelki pod głowicą
Nie ubywa ci płynu
Sprawdz korek wlewowy oleju jeżeli jest na nim biała maź tzn że olej miesza się z płynem chłodniczym!! Czyli świadczy to że uszczelka pod głowica nie trzyma. Radze to jak najszybciej naprawić gdyż grozi to szybkim zatarciem silnika. Pozdrawiam
Sprawdz gumki na korku chłodnicy ( to najtanszy ruch ) jak korek jest ok , proponuję zdemontowac głowicę i zobaczyc czy nie ma pęknięc między zaworowych .pacio napisał(a):rurki zasuwają bąbelki powietrza
Bąbelki powietrza w zbiorniczku wyrownawczym świadczą o strzelonej głowicy ( często tak bywa ) Uszczelki pod głowicami rzadko padają ( chyba ze ktos zamontował zamiennik )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Uszczelki pod głowicami rzadko padają ( chyba ze ktos zamontował zamiennik )
A w tamtej był ori, potem był założony zamiennik ale
Jaksa napisał(a):chyba ze ktos zamontował zamiennik
i trzeba było po 1tys.km założyć ori
Dodam że było to jakieś 12 lat temu i cena ori była powalająca.
Witam .w mojej Mazdzie zaczeły się problema ,mianowicie po cieżkim odpaleniu na wolnych obrotach od razu gasnie, poziom płynu tez ubywa i nadodatek silnik się przegrzewa.spaliny wylatują koloru białego i słychac jakieś dziwne stuki pod maską.
wydaje mi się że to uszczelka pod głowicą ?co wy o tym klubowicze sądzicie???????proszę o wskazówki jakieś pozdrawiam. nr gg3759786 mail. Piotrekgg@op.pl
wydaje mi się że to uszczelka pod głowicą ?co wy o tym klubowicze sądzicie???????proszę o wskazówki jakieś pozdrawiam. nr gg3759786 mail. Piotrekgg@op.pl
-
Gość
jesli masz dostęp do sprężonego powietrza to wykręć wtryski i dmuchnij w kazdy cylinder, jak ci wybije płyn chłodniczy – strzelona uszczelka na 100%
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
mayer napisał(a):jesli masz dostęp do sprężonego powietrza to wykręć wtryski i dmuchnij w kazdy cylinder, jak ci wybije płyn chłodniczy – strzelona uszczelka na 100%
czy tę metodę można zastosować również jakoś w Madzi z gażnikiem??
czy madzia zakwitnie na wiosne?
jasne..moja juz przekwitła:(
jasne..moja juz przekwitła:(
- Od: 14 lut 2004, 12:10
- Posty: 142
- Skąd: warszawa
- Auto: mazda626,1991,2.0 benz. GD 12v
Mozesz sprawdzic:
czy na bagnecie olejowym nie ma zawysokiego poziomu oleiu ,czy jest bialy nalot .
na korku wlewu oleju nie masz bialego nalotu
czy po odkreceniu swiec nie nasz odrobiny wody na nich ( wilgotne przed odpaleniem) ,
po wykreceniu swiec jak zakrecic rozrusznikiem to z otworow na swiece wydmuhiwane sa odrobiny plynu ,
jak po odpaleniu silnika masz bombelki w plynie chodniczym ,
i slady oleju w plynie chlodniczym
kazdy ten objaw to na pewno poszla uszczelka pod glowica .
.
czy na bagnecie olejowym nie ma zawysokiego poziomu oleiu ,czy jest bialy nalot .
na korku wlewu oleju nie masz bialego nalotu
czy po odkreceniu swiec nie nasz odrobiny wody na nich ( wilgotne przed odpaleniem) ,
po wykreceniu swiec jak zakrecic rozrusznikiem to z otworow na swiece wydmuhiwane sa odrobiny plynu ,
jak po odpaleniu silnika masz bombelki w plynie chodniczym ,
i slady oleju w plynie chlodniczym
kazdy ten objaw to na pewno poszla uszczelka pod glowica .
.
- Od: 20 cze 2004, 15:39
- Posty: 354
- Skąd: Wieden/Zamosc
- Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.
Mam podobne objawy nie licząc stukania pod maską. W serwisie za tego typu objawy obwinili przekaznik pompy paliwa. Wczesniej miałem trudnosci z zapaleniem, ale znikneły po wymianie palca rozdzielacza i kopułki aparatu zapłonowego – te dwie ostanie rzeczy na szczęscie kosztuja grosze.
-
hpc
piotrek25 napisał(a):mayer napisał(a):jesli masz dostęp do sprężonego powietrza to wykręć wtryski i dmuchnij w kazdy cylinder, jak ci wybije płyn chłodniczy – strzelona uszczelka na 100%
czy tę metodę można zastosować również jakoś w Madzi z gażnikiem??
można tylko zamiast wtrysków wykręcasz świecę Jeśli zauważysz podnoszenie sie płynu to na 100% uszczelka.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
Witam mam problem, od jakiegos czas cofa mi sie plyn z chłodnicy do zbiornicza wyrownawczego, bylem u mistrza od chlodnic i stwierdzil ze chlodnica moze byc zapchana i to moze byc powod, ostatnio rozmawialem ze znajomym mechanikiem i stwierdzil ze moze to byc tez wina uszczelki pod glowica , moze ktos z Was mial podobny problem?? bo ja juz powoli wariuje..........
626 2.0 D
- Od: 17 gru 2004, 19:28
- Posty: 10
- Skąd: NDM
- Auto: Mazdunia 626 2.0 D 91r. GD
sprawdź a najlepiej wymień korek chłodnicy
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
dokladnie od tygodnia mam ten sam problem po odkreceniu korka plyn wyskakuje z chlodnicy i jakies tam bombelki wyskakuja wiec chyba na pewno uszczeleczka pod glowica
-
TUREK
Oby tylkoTUREK napisał(a):wiec chyba na pewno uszczeleczka pod glowica
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jeśli na gorącym silniku odkręcasz korek od chłodnicy i "wyskakuje" Ci płyn, to jest to jak najbardziej normalne zjawisko. Ja mam tak samo a jednak płynu chłodniczego nie uzupełniam, bo go nie ubywa. W zbiorniczku wyrównawczym również nie przybywa ani nie ubywa.
Kiedyś miałem wyciek (dziura w chłodnicy), to dolewałem szklankę na tydzień, teraz tylko kontroluję stan (profilaktycznie – jak ktoś miał kiedyś dziurawa chłodnicę, to wie, o czym piszę ) ale wyłącznie na zimnym silniku. Należy więc pamiętać, iż układ chłodzenia w Mazdach jest nadciśnieniowy i po uzyskaniu temperatury panuje w nim ciśnienie większe, niż atmosferyczne.
Natomiast jeśli płyn przelewa się z chłodnicy do wyrównawczego i nie powraca, to najtaniej zacząć od wymiany korka na chłodnicy koniecznie na oryginalny!
Później uszczelka pod głowicą (wraz z planowaniem głowicy)...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Kiedyś miałem wyciek (dziura w chłodnicy), to dolewałem szklankę na tydzień, teraz tylko kontroluję stan (profilaktycznie – jak ktoś miał kiedyś dziurawa chłodnicę, to wie, o czym piszę ) ale wyłącznie na zimnym silniku. Należy więc pamiętać, iż układ chłodzenia w Mazdach jest nadciśnieniowy i po uzyskaniu temperatury panuje w nim ciśnienie większe, niż atmosferyczne.
Natomiast jeśli płyn przelewa się z chłodnicy do wyrównawczego i nie powraca, to najtaniej zacząć od wymiany korka na chłodnicy koniecznie na oryginalny!
Później uszczelka pod głowicą (wraz z planowaniem głowicy)...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Uszczelka czy nie zaczne jak mowicie od korka ,jendnak co mnie irytuje to w trasie wszystko jest ok klopot zaczyna sie po miescie wiec przychodzi mi na mysl zrabany termostat plyn sie gotuje przelewa do wyrownawczego ale czemu nie wraca
Moze tworzy sie babel powietrzny i blokuje powrot plynu to moja teoria wiec moze byc zdeka dziwna ale probuje sie oklamywac ze to nie uszczelka
Moze tworzy sie babel powietrzny i blokuje powrot plynu to moja teoria wiec moze byc zdeka dziwna ale probuje sie oklamywac ze to nie uszczelka
-
TUREK
A ja z kolei mam taki problem ze lampka od chlodnicy co raz to zapala sie i gasnie. Jak swiatełko w lodowce raz jest raz nie ma . Jak sie patrze to sie pali a jak przestaje sie gapic to gasnie. Poza tym gasnie jak chamuje i biore zakrety.
Jakies 2 miechy temu mialem latana dziure w chodnicy i mialo byc wszystko ok . a tu taki hu.. ze jak ostatnio dolalem plynu to zgasla na jekis dzien a pozniej znowu sie dyskoteka zaczela. Czasem potrafie caly dzien przejezdzic i sie nie pali a nastepnego dnia sie pali .nie dolewam nic bo licze na cud i na zyczenie go mam bo nastepnego dnia jezdze znowu bez swiecacej sie kontrolki.
DZIWNE PRAWDA!!!!
Co sie spsulo?!
Jakies 2 miechy temu mialem latana dziure w chodnicy i mialo byc wszystko ok . a tu taki hu.. ze jak ostatnio dolalem plynu to zgasla na jekis dzien a pozniej znowu sie dyskoteka zaczela. Czasem potrafie caly dzien przejezdzic i sie nie pali a nastepnego dnia sie pali .nie dolewam nic bo licze na cud i na zyczenie go mam bo nastepnego dnia jezdze znowu bez swiecacej sie kontrolki.
DZIWNE PRAWDA!!!!
Co sie spsulo?!
-
Woytaz
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6