Domowa regeneracja Comprexa :P

Postprzez Sebaa75 » 24 sty 2013, 22:22

Hello,

otóż zostałem zmuszony do wykonania regeneracji mojej sprężarki ponieważ całkowicie odmówiła ona współpracy z resztą pojazdu <lol>
Miałem mało czasu, samochód jest mi potrzebny na dojazdy do roboty zanim nie nadejdzie pora na przebudzenie ze snu zimowego mojej Yamahy. Zatem narzekając pod nosem w różnych słowach ( w tym i w niewybrednych) zakasałem rękawy i zabrałem się do roboty.
Oto efekt:

comprex1.jpg

comprex2.jpg


No i to by było na tyle. Przepraszam za taki podchwytliwy tytuł wątku, ale nie mogłem się powstrzymać, próbowałem, naprawdę.


Ale żeby nie było, autem da się sprawnie przemieszczać po mieście. Na trójmiejskiej obwodnicy pod górkę nie wyprzedzają mnie tiry – i to nie dlatego, że tam nie wolno im wyprzedzać :P Generalnie jest na poziomie Mercedesa W124 200D – da się przeżyć. Co ciekawe, pomimo mrozów silnik zdecydowanie łatwiej odpala na mrozie – wystarczy max 5 sekund kręcenia, wcześniej przy takich temperaturach to czy odpali to była loteria (przed wywaleniem sprężarki) – chodzi o temperatury gdzie w nocy było około -10 stopni. Mniej kopci, trochę wali na czarno przy ostrym przyspieszaniu – czyli jak mam gaz w podłodze <lol> Bez problemu osiąga obroty w okolicach 4K, wcześniej, ze sprężarką czasem był problem przekroczyć 2,5K i silnik jakby się dławił. Nie jest to super świetne rozwiązanie, ale proste i tanie. W ten samochód nie mam w tej chwili możliwości pakowania kasy, a sprężarki używane kosztują prawie 2/3 tego za ile go kupiłem. I do końca nie wiadomo jak długo podziałają. Jak przyjdą cieplejsze dni to wtedy postanowię co dalej, bo mimo tego numeru ze sprężarką i paroma innymi ( kupiłem to auto strasznie zaniedbane) to całkiem fajni mi się nim jeździ <spoko> A tak przy okazji – kiedyś widziałem na forum zdjęcie z zaznaczoną śrubą do regulacji dawki paliwa na pompie wtryskowej i teraz nie mogę tego znaleźć. Może ktoś podrzucić i pokazać, która to jest dokładnie śruba? Bo tak mi się wydaje, że mógłbym trochę zmniejszyć ilość paliwa bo powietrza jest teraz mniej i może trochę mniej będzie kopcić na czarno.

Pozdrawiam
Kto umiera bogatszy ten wygrywa.
Życie jest pasmem straconych okazji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2012, 20:23
Posty: 90 (0/5)
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: Mazda 6 GH 2.0 PB '08 Kombi
Mazda 2 DY 1,4 PB '06
Yamaha TDM 900 '07

Postprzez pawel23 » 24 sty 2013, 22:34

Niezly patent w 124 2.0 d ma 75KM a z cała resztą co zrobiles.Zawór startowy ,ic,przewody też wywalileś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2011, 21:54
Posty: 50
Skąd: Sierpc
Auto: MAZDA 626GE NO COMPREX 1994

Postprzez Sputnik1 » 26 sty 2013, 13:59

To w koncu jak z tym RF-CXem jest ?...
Jedni piszą że silnik ten jest troche odprężony i nie pracuje dobrze bez comprexa, są gdzieś opinie że po zdemontowaniu comprexa samochód praktycznie nie jezdzi tzn o wiele gorzej jezdzi niż wolnossaca jednostka w wersji GD.
Moze w koncu ktoś rzeczowo i fachowo napisać jak faktycznie z ty silnikiem jest ?


Sebaa75 napisał(a):A tak przy okazji – kiedyś widziałem na forum zdjęcie z zaznaczoną śrubą do regulacji dawki paliwa na pompie wtryskowej i teraz nie mogę tego znaleźć. Może ktoś podrzucić i pokazać, która to jest dokładnie śruba? Bo tak mi się wydaje, że mógłbym trochę zmniejszyć ilość paliwa bo powietrza jest teraz mniej i może trochę mniej będzie kopcić na czarno.


Chyba to o tą http://www.626.za.pl/regpomcom.html regulację chodzi.
Daj znać jakie efekty po regulacji uzyskałeś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez Sebaa75 » 27 sty 2013, 18:19

Hello,

pawel23 napisał(a):Niezly patent w 124 2.0 d ma 75KM a z cała resztą co zrobiles.Zawór startowy ,ic,przewody też wywalileś?


Na razie wszystko zostało. Na szybko tylko podłączyłem wszystko do filtra powietrza za pomocą kawałka przewodu, gumy i taśmy. Jak trochę się zrobi cieplej to ominę wszystkie te węże, IC i podłączę bezpośrednio filtr do kolektora. Poprostu ze względu na to, że jest zimno nie chce mi się tego robić. Widzę, że podciśnienie w układzie dolotowym jest kijowe, ale musi się zrobić cieplej :(




Sputnik1 napisał(a):To w koncu jak z tym RF-CXem jest ?...
Jedni piszą że silnik ten jest troche odprężony i nie pracuje dobrze bez comprexa, są gdzieś opinie że po zdemontowaniu comprexa samochód praktycznie nie jezdzi tzn o wiele gorzej jezdzi niż wolnossaca jednostka w wersji GD.
Moze w koncu ktoś rzeczowo i fachowo napisać jak faktycznie z ty silnikiem jest ?



No ja nie mam pojęcia, nie mam porównania ani do dobrego, sprawnego Comprexa ani do wolnossącego. Mój teraz po prostu jedzie do przodu, ale na pewno nie jestem żadną zawalidrogą :P Na światłach i tak często ruszam pierwszy <faja> Może mi się uda zrobić pomiar od 0 do 100 km/h to będzie jakiś obraz <lol>


Sputnik1 napisał(a):Chyba to o tą http://www.626.za.pl/regpomcom.html regulację chodzi.
Daj znać jakie efekty po regulacji uzyskałeś.

O to chyba to – dzięki <spoko> Jak się pobawię to dam znać.
Pozdrawiam
Kto umiera bogatszy ten wygrywa.
Życie jest pasmem straconych okazji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2012, 20:23
Posty: 90 (0/5)
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: Mazda 6 GH 2.0 PB '08 Kombi
Mazda 2 DY 1,4 PB '06
Yamaha TDM 900 '07

Postprzez zadra » 3 lut 2013, 18:16

no i jak tam Seba?
zrobiłeś jakiś sprint do setki? ciekawi mnie wynik.. :)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Piotruś33 » 4 lut 2013, 20:24

Mam pytanko do Sebaa75: czy wywliłeś wirnik z compresora?
Czy spalanie się zwiększyło?
Początkujący
 
Od: 2 lut 2013, 23:26
Posty: 5
Skąd: Płoszyce, Powiat Ostrołęcki
Auto: Mazda 626 2.0 Comprex 1995r.

Postprzez zadra » 5 lut 2013, 14:34

Ze zdjęć wynika,że właśnie tak zrobił-wywalił wirnik,dzięki czemu spaliny mogą spokojnie uciekać do wydechu.filtr powietrza powinien być wystawiony przed samą głowicą.
Ostatnio edytowano 30 mar 2013, 22:51 przez zadra, łącznie edytowano 1 raz
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Sputnik1 » 10 mar 2013, 15:52

No i kolega nie wywiazał się z obietnicy dania znać jakie efekty uzyskał...

Tak naprawdę zmniejszanie dawki paliwa tą srubą nie jest potrzebne, ponieważ pompy są wyposażone w ogranicznik pełnego obciążenia zależnym od cisnienia doładowania, więc jesli nie ma doladowania a kierownik gaz depta do spodu to pompa i tak nie da tyle paliwa co podczas doładowania.

Następna sprawa to fazy rozrządu, a mianowicie jesli ktos planuje jezdzić dłuższy czas bez comprex'a to powinien przełożyć wałki rozrzadu lub calą głowice z silnika wolnossącego ( z modelu GD) ponieważ te przeznaczone do współpracy z comprex'em mają o wiele szybszy moment zamknięcia zaworów dolotowych, w efekcie gdy nie ma doładowania to silnik w srednim oraz wysokim zakresie obrotów jest niedopełniony świeżym powietrzem, a to z koleji wpływa na spadek mocy oraz nadmierne dymienie(niedopalone paliwo)
Także moje wczesniejsze pytanie się wyjasniło i istniejące opinie na forum jako że samochód ten bez comprexa praktycznie nie jedzie są jak najbardziej prawdziwe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6