Strona 1 z 1
Mocne dymienie z wydechu koloru czarnego – dlaczego ?

Napisane:
4 wrz 2005, 18:15
przez Gość
moja madzia od pewnego czasu zaczeła mocno dymić w kolorze czarnym przy przyspieszaniu,dowiedziałem sie od znajomego mechanika że przyczyną mogą być lejące koncówki wtrysków lub pierścienie tłokowe do wymiany!!co moze być przyczyną tego dymienia????prosze o pomoc


Napisane:
4 wrz 2005, 21:52
przez Martinek
z tego co wiem to wtryski w oryginale wytrzymuja ok 400tys wiec jesli to przekroczyles to moze i jest to powod jednak nie czekaj az ci cos zacznie stukac tylko wal do jakigos dobrego dieslowca.

Napisane:
4 wrz 2005, 23:33
przez Gość
witam
wydaje mi sie na 90 % że rozpylacze wtryskiwaczy ale może być pompa napewno nie pierscienie bo byłby kolor niebieski
pozdrawiam

Napisane:
5 wrz 2005, 08:44
przez JACU626
Wtryski brak kompresji lub rozregulowana pompa wtryskowa.
UZUPEŁNIJ PROFIL!!!!!

Napisane:
5 wrz 2005, 09:43
przez Gość
jaka kompresja nie spala paliwa np.lejace rozpylacze wymieniłem rozpylacze sam na polskie pd0sd 193 wuzetemu (polecam cena dobra jakosc super) zkrecilismy pompe z kumplem dymku nie pusci a po miescie 6 pali

Napisane:
5 wrz 2005, 09:45
przez zgrzes
Mam ten sam problem. Kopci jak cholera jak się dobrze przyciśnie tyle, że ja już znalazłem "chyba" źródło. Mam dziurę w intercoolerze. Co robić?

Napisane:
5 wrz 2005, 09:47
przez tomekrvf
zgrzes napisał(a):Mam dziurę w intercoolerze. Co robić?
Wymienić. Chyba już ten temat drążyliśmy. No nie?

Napisane:
5 wrz 2005, 13:34
przez Briareos
tomekrvf nie dobijaj go, dopiero co mu napisałeś że oryginał kosztuje ponad 5000zł... też bym szukał drugiej opinii

Za takie pieniądze to się opłaca wszystko skleić. Ba, dorwać plastiki o podobnej wielkości i zrobić przeszczepy zgrzewami na gorąco...

Napisane:
5 wrz 2005, 20:58
przez Waluś
Mało prawdopodobne, aby udało sie polutować (pospawać) aluminium aby wytrzymało takie ciśnienie, jakie pompuje sprężarka, a jeśli już to będzie krótka opcja.

Napisane:
6 wrz 2005, 08:38
przez tomekrvf
Waluś napisał(a):takie ciśnienie, jakie pompuje sprężarka,
No az takie wielkie to ono nie jest w RF Turbo jakiś 1 bar

Napisane:
8 wrz 2005, 23:49
przez gonzo626
sprobojcie oddac tam gdzie kleja chlodnice wody

Napisane:
10 wrz 2005, 13:28
przez Gieniu
też mi madzia dymi, a wtryski wymienione na boschowskie po 70 zł sztuka x 4 = 280 zł +100 wymiana z regulacją.
Teraz przyjrzę się pompie bo to ona tylko pozostaje.

Napisane:
10 wrz 2005, 13:49
przez Piotras
Sebastian1978 napisał(a):wymieniłem rozpylacze sam na polskie pd0sd 193 wuzetemu (polecam cena dobra jakosc super)
Podaj cene i gdzie mozna kupic.Mnie rowniez Madzia kopci,czy moze byc przyczyna zle ustawiony np.o zabek pasek rozrzadu czy zle ustawiona pompa?Mozecie mi podac dobrego fachowca od diesli z moich okolic?

Napisane:
10 wrz 2005, 21:03
przez JACU626
Hmm Gieniu z tego co wiem po zalozeniu nowych końcówek maja mieć cisienie 130 i ie ma tam żadnej regulacji ja przynajmniej w RF -7 takowej nie widziałem. Przyczyną kopceia jest tez niska kompresja ale tłumaczenie tego po wypowiedzi sebastiana uznaje za bezsensowne

zapraszam do przestudiowania fachowej literatury.

Napisane:
10 wrz 2005, 23:07
przez Gieniu
przy zakładaniu nowych końcówek ten mechanik podkładał jakieś podkładki po koncówki i coś tam sprawdzał na przyrządzie po uprzedniej konsultacji z książką.. A co do kopcenia z tego co wiem to jeżeli zużyty jest układ tłokowy to spalając olej będzie dymił na niebieskawo..tymczasem z tyłu widać typową dla starych diesli chmurę czarnego dymu (cos a la Star 200 jadący pod dużą górę)


Napisane:
11 wrz 2005, 11:46
przez JACU626
Jeżeli jest slaba kompresja mieszanka sie po prostu nie spala i nie ma tu takiego dymu jak w benzynie czyli niebieskiego. Ludzie tu jest załon samoczynny pod wpływem ciśnienia jak jest za małe to po prostu mieszanka nie spala sie w całości i kopci n aczarno. Można na pompie zmniejszyć dawke i wtedy czarnego dymu nie bedzie ale ze zmniejszeniem dawki zmniejsz sie moc...... i tak śmiszna


Napisane:
11 wrz 2005, 13:10
przez Gieniu
widzisz a u mnie jest tak że gdy gaz jest wciśnięty do połowy lub mniej to dymi więcej. Jak gazu wciskam więcej to dymi mniej. Dziwne, nie ? Chyba pompa cuś nie tego, jak myślisz Jacu?

Napisane:
11 wrz 2005, 13:50
przez chudy
U mnie zaczyna kopcić tak przy 3000 obrotów... ale wydaje mi sie ze to normalne, bo wtedy drastycznie wzrasta spalanie i zużycie paliwa! I dopiero przy takich obrotach pojawia sie czarny dym. Robiłem sobie niedawno test spalania na trasie i wyszło mi nieco ponad 5 litrów, wiec jestem raczej zadowolony

Pompa i wtryski są "podobno" sprawdzone i są ok. Ja bym pojechal Gieniu do jakiegoś dobrego warsztatu na regulację. koledze diesel prawie nie odpalał – chcial juz szukac nowej pompy, a po regulacji wszystko wrócilo do normy... a biorąc pod uwagę długie użytkowanie i różnicę np. litra ropy spalanej na sto km... chyba warto.

Napisane:
11 wrz 2005, 16:02
przez Gieniu
Tak też myślę zrobić. Mamy w okolicy złotą rączkę do diesli – ale niestety nie jest tani.. Ci tańsi to z reguły fuchmistrze.

Napisane:
11 wrz 2005, 16:37
przez tomekrvf
JACU626 napisał(a):Hmm Gieniu z tego co wiem po zalozeniu nowych końcówek maja mieć cisienie 130 i ie ma tam żadnej regulacji ja przynajmniej w RF -7 takowej nie widziałem.
Każde wtryskiwacze się reguluje nawet takie dwustopniowe z RF-T(DiTD)(no oprócz elektrowtryskiwaczy CR). Jakby nie było regulacji to zespół obsada wtryskiwacza(korpus) – końcówka wtryskiwacza musiałaby być wykonana dokładniej niż prom kosmiczny a to sie nie opłaca.

Takie proste, czopikowe wtryskiwacze reguluje się podkładkami które są nad sprężyną.