Strona 1 z 1

Mocne dymienie z wydechu koloru czarnego – dlaczego ?

PostNapisane: 4 wrz 2005, 18:15
przez Gość
moja madzia od pewnego czasu zaczeła mocno dymić w kolorze czarnym przy przyspieszaniu,dowiedziałem sie od znajomego mechanika że przyczyną mogą być lejące koncówki wtrysków lub pierścienie tłokowe do wymiany!!co moze być przyczyną tego dymienia????prosze o pomoc :)

PostNapisane: 4 wrz 2005, 21:52
przez Martinek
z tego co wiem to wtryski w oryginale wytrzymuja ok 400tys wiec jesli to przekroczyles to moze i jest to powod jednak nie czekaj az ci cos zacznie stukac tylko wal do jakigos dobrego dieslowca.

PostNapisane: 4 wrz 2005, 23:33
przez Gość
witam
wydaje mi sie na 90 % że rozpylacze wtryskiwaczy ale może być pompa napewno nie pierscienie bo byłby kolor niebieski
pozdrawiam

PostNapisane: 5 wrz 2005, 08:44
przez JACU626
Wtryski brak kompresji lub rozregulowana pompa wtryskowa.

UZUPEŁNIJ PROFIL!!!!!

PostNapisane: 5 wrz 2005, 09:43
przez Gość
jaka kompresja nie spala paliwa np.lejace rozpylacze wymieniłem rozpylacze sam na polskie pd0sd 193 wuzetemu (polecam cena dobra jakosc super) zkrecilismy pompe z kumplem dymku nie pusci a po miescie 6 pali

PostNapisane: 5 wrz 2005, 09:45
przez zgrzes
Mam ten sam problem. Kopci jak cholera jak się dobrze przyciśnie tyle, że ja już znalazłem "chyba" źródło. Mam dziurę w intercoolerze. Co robić?

PostNapisane: 5 wrz 2005, 09:47
przez tomekrvf
zgrzes napisał(a):Mam dziurę w intercoolerze. Co robić?

Wymienić. Chyba już ten temat drążyliśmy. No nie?

PostNapisane: 5 wrz 2005, 13:34
przez Briareos
<lol>
tomekrvf nie dobijaj go, dopiero co mu napisałeś że oryginał kosztuje ponad 5000zł... też bym szukał drugiej opinii :P Za takie pieniądze to się opłaca wszystko skleić. Ba, dorwać plastiki o podobnej wielkości i zrobić przeszczepy zgrzewami na gorąco...

PostNapisane: 5 wrz 2005, 20:58
przez Waluś
Mało prawdopodobne, aby udało sie polutować (pospawać) aluminium aby wytrzymało takie ciśnienie, jakie pompuje sprężarka, a jeśli już to będzie krótka opcja.

PostNapisane: 6 wrz 2005, 08:38
przez tomekrvf
Waluś napisał(a):takie ciśnienie, jakie pompuje sprężarka,

No az takie wielkie to ono nie jest w RF Turbo jakiś 1 bar

PostNapisane: 8 wrz 2005, 23:49
przez gonzo626
sprobojcie oddac tam gdzie kleja chlodnice wody

PostNapisane: 10 wrz 2005, 13:28
przez Gieniu
też mi madzia dymi, a wtryski wymienione na boschowskie po 70 zł sztuka x 4 = 280 zł +100 wymiana z regulacją.
Teraz przyjrzę się pompie bo to ona tylko pozostaje.

PostNapisane: 10 wrz 2005, 13:49
przez Piotras
Sebastian1978 napisał(a):wymieniłem rozpylacze sam na polskie pd0sd 193 wuzetemu (polecam cena dobra jakosc super)

Podaj cene i gdzie mozna kupic.Mnie rowniez Madzia kopci,czy moze byc przyczyna zle ustawiony np.o zabek pasek rozrzadu czy zle ustawiona pompa?Mozecie mi podac dobrego fachowca od diesli z moich okolic?

PostNapisane: 10 wrz 2005, 21:03
przez JACU626
Hmm Gieniu z tego co wiem po zalozeniu nowych końcówek maja mieć cisienie 130 i ie ma tam żadnej regulacji ja przynajmniej w RF -7 takowej nie widziałem. Przyczyną kopceia jest tez niska kompresja ale tłumaczenie tego po wypowiedzi sebastiana uznaje za bezsensowne :D zapraszam do przestudiowania fachowej literatury.

PostNapisane: 10 wrz 2005, 23:07
przez Gieniu
przy zakładaniu nowych końcówek ten mechanik podkładał jakieś podkładki po koncówki i coś tam sprawdzał na przyrządzie po uprzedniej konsultacji z książką.. A co do kopcenia z tego co wiem to jeżeli zużyty jest układ tłokowy to spalając olej będzie dymił na niebieskawo..tymczasem z tyłu widać typową dla starych diesli chmurę czarnego dymu (cos a la Star 200 jadący pod dużą górę) :)

PostNapisane: 11 wrz 2005, 11:46
przez JACU626
Jeżeli jest slaba kompresja mieszanka sie po prostu nie spala i nie ma tu takiego dymu jak w benzynie czyli niebieskiego. Ludzie tu jest załon samoczynny pod wpływem ciśnienia jak jest za małe to po prostu mieszanka nie spala sie w całości i kopci n aczarno. Można na pompie zmniejszyć dawke i wtedy czarnego dymu nie bedzie ale ze zmniejszeniem dawki zmniejsz sie moc...... i tak śmiszna <lol>

PostNapisane: 11 wrz 2005, 13:10
przez Gieniu
widzisz a u mnie jest tak że gdy gaz jest wciśnięty do połowy lub mniej to dymi więcej. Jak gazu wciskam więcej to dymi mniej. Dziwne, nie ? Chyba pompa cuś nie tego, jak myślisz Jacu?

PostNapisane: 11 wrz 2005, 13:50
przez chudy
U mnie zaczyna kopcić tak przy 3000 obrotów... ale wydaje mi sie ze to normalne, bo wtedy drastycznie wzrasta spalanie i zużycie paliwa! I dopiero przy takich obrotach pojawia sie czarny dym. Robiłem sobie niedawno test spalania na trasie i wyszło mi nieco ponad 5 litrów, wiec jestem raczej zadowolony :P Pompa i wtryski są "podobno" sprawdzone i są ok. Ja bym pojechal Gieniu do jakiegoś dobrego warsztatu na regulację. koledze diesel prawie nie odpalał – chcial juz szukac nowej pompy, a po regulacji wszystko wrócilo do normy... a biorąc pod uwagę długie użytkowanie i różnicę np. litra ropy spalanej na sto km... chyba warto.

PostNapisane: 11 wrz 2005, 16:02
przez Gieniu
Tak też myślę zrobić. Mamy w okolicy złotą rączkę do diesli – ale niestety nie jest tani.. Ci tańsi to z reguły fuchmistrze.

PostNapisane: 11 wrz 2005, 16:37
przez tomekrvf
JACU626 napisał(a):Hmm Gieniu z tego co wiem po zalozeniu nowych końcówek maja mieć cisienie 130 i ie ma tam żadnej regulacji ja przynajmniej w RF -7 takowej nie widziałem.

Każde wtryskiwacze się reguluje nawet takie dwustopniowe z RF-T(DiTD)(no oprócz elektrowtryskiwaczy CR). Jakby nie było regulacji to zespół obsada wtryskiwacza(korpus) – końcówka wtryskiwacza musiałaby być wykonana dokładniej niż prom kosmiczny a to sie nie opłaca. :) Takie proste, czopikowe wtryskiwacze reguluje się podkładkami które są nad sprężyną.