Mocne dymienie z wydechu koloru czarnego – dlaczego ?

Postprzez Gość » 4 wrz 2005, 18:15

moja madzia od pewnego czasu zaczeła mocno dymić w kolorze czarnym przy przyspieszaniu,dowiedziałem sie od znajomego mechanika że przyczyną mogą być lejące koncówki wtrysków lub pierścienie tłokowe do wymiany!!co moze być przyczyną tego dymienia????prosze o pomoc :)
Gość
 

Postprzez Martinek » 4 wrz 2005, 21:52

z tego co wiem to wtryski w oryginale wytrzymuja ok 400tys wiec jesli to przekroczyles to moze i jest to powod jednak nie czekaj az ci cos zacznie stukac tylko wal do jakigos dobrego dieslowca.
strucel po wielu transplantacjach ale udanych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2004, 13:54
Posty: 79
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626GV 1991 2.0d

Postprzez Gość » 4 wrz 2005, 23:33

witam
wydaje mi sie na 90 % że rozpylacze wtryskiwaczy ale może być pompa napewno nie pierscienie bo byłby kolor niebieski
pozdrawiam
Gość
 

Postprzez JACU626 » 5 wrz 2005, 08:44

Wtryski brak kompresji lub rozregulowana pompa wtryskowa.

UZUPEŁNIJ PROFIL!!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Gość » 5 wrz 2005, 09:43

jaka kompresja nie spala paliwa np.lejace rozpylacze wymieniłem rozpylacze sam na polskie pd0sd 193 wuzetemu (polecam cena dobra jakosc super) zkrecilismy pompe z kumplem dymku nie pusci a po miescie 6 pali
Ostatnio edytowano 5 wrz 2005, 09:45 przez Gość, łącznie edytowano 1 raz
Gość
 

Postprzez zgrzes » 5 wrz 2005, 09:45

Mam ten sam problem. Kopci jak cholera jak się dobrze przyciśnie tyle, że ja już znalazłem "chyba" źródło. Mam dziurę w intercoolerze. Co robić?
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez tomekrvf » 5 wrz 2005, 09:47

zgrzes napisał(a):Mam dziurę w intercoolerze. Co robić?

Wymienić. Chyba już ten temat drążyliśmy. No nie?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Briareos » 5 wrz 2005, 13:34

<lol>
tomekrvf nie dobijaj go, dopiero co mu napisałeś że oryginał kosztuje ponad 5000zł... też bym szukał drugiej opinii :P Za takie pieniądze to się opłaca wszystko skleić. Ba, dorwać plastiki o podobnej wielkości i zrobić przeszczepy zgrzewami na gorąco...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Waluś » 5 wrz 2005, 20:58

Mało prawdopodobne, aby udało sie polutować (pospawać) aluminium aby wytrzymało takie ciśnienie, jakie pompuje sprężarka, a jeśli już to będzie krótka opcja.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez tomekrvf » 6 wrz 2005, 08:38

Waluś napisał(a):takie ciśnienie, jakie pompuje sprężarka,

No az takie wielkie to ono nie jest w RF Turbo jakiś 1 bar
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez gonzo626 » 8 wrz 2005, 23:49

sprobojcie oddac tam gdzie kleja chlodnice wody
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 22:36
Posty: 103
Skąd: Wawka
Auto: 929 HB 2.0 benz

Postprzez Gieniu » 10 wrz 2005, 13:28

też mi madzia dymi, a wtryski wymienione na boschowskie po 70 zł sztuka x 4 = 280 zł +100 wymiana z regulacją.
Teraz przyjrzę się pompie bo to ona tylko pozostaje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2004, 01:54
Posty: 68
Skąd: Legnica
Auto: teraż żadnego

Postprzez Piotras » 10 wrz 2005, 13:49

Sebastian1978 napisał(a):wymieniłem rozpylacze sam na polskie pd0sd 193 wuzetemu (polecam cena dobra jakosc super)

Podaj cene i gdzie mozna kupic.Mnie rowniez Madzia kopci,czy moze byc przyczyna zle ustawiony np.o zabek pasek rozrzadu czy zle ustawiona pompa?Mozecie mi podac dobrego fachowca od diesli z moich okolic?
Początkujący
 
Od: 6 sie 2005, 18:41
Posty: 4
Skąd: Konin
Auto: Mazda 626 2.0D '90 GD,RF7

Postprzez JACU626 » 10 wrz 2005, 21:03

Hmm Gieniu z tego co wiem po zalozeniu nowych końcówek maja mieć cisienie 130 i ie ma tam żadnej regulacji ja przynajmniej w RF -7 takowej nie widziałem. Przyczyną kopceia jest tez niska kompresja ale tłumaczenie tego po wypowiedzi sebastiana uznaje za bezsensowne :D zapraszam do przestudiowania fachowej literatury.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Gieniu » 10 wrz 2005, 23:07

przy zakładaniu nowych końcówek ten mechanik podkładał jakieś podkładki po koncówki i coś tam sprawdzał na przyrządzie po uprzedniej konsultacji z książką.. A co do kopcenia z tego co wiem to jeżeli zużyty jest układ tłokowy to spalając olej będzie dymił na niebieskawo..tymczasem z tyłu widać typową dla starych diesli chmurę czarnego dymu (cos a la Star 200 jadący pod dużą górę) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2004, 01:54
Posty: 68
Skąd: Legnica
Auto: teraż żadnego

Postprzez JACU626 » 11 wrz 2005, 11:46

Jeżeli jest slaba kompresja mieszanka sie po prostu nie spala i nie ma tu takiego dymu jak w benzynie czyli niebieskiego. Ludzie tu jest załon samoczynny pod wpływem ciśnienia jak jest za małe to po prostu mieszanka nie spala sie w całości i kopci n aczarno. Można na pompie zmniejszyć dawke i wtedy czarnego dymu nie bedzie ale ze zmniejszeniem dawki zmniejsz sie moc...... i tak śmiszna <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Gieniu » 11 wrz 2005, 13:10

widzisz a u mnie jest tak że gdy gaz jest wciśnięty do połowy lub mniej to dymi więcej. Jak gazu wciskam więcej to dymi mniej. Dziwne, nie ? Chyba pompa cuś nie tego, jak myślisz Jacu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2004, 01:54
Posty: 68
Skąd: Legnica
Auto: teraż żadnego

Postprzez chudy » 11 wrz 2005, 13:50

U mnie zaczyna kopcić tak przy 3000 obrotów... ale wydaje mi sie ze to normalne, bo wtedy drastycznie wzrasta spalanie i zużycie paliwa! I dopiero przy takich obrotach pojawia sie czarny dym. Robiłem sobie niedawno test spalania na trasie i wyszło mi nieco ponad 5 litrów, wiec jestem raczej zadowolony :P Pompa i wtryski są "podobno" sprawdzone i są ok. Ja bym pojechal Gieniu do jakiegoś dobrego warsztatu na regulację. koledze diesel prawie nie odpalał – chcial juz szukac nowej pompy, a po regulacji wszystko wrócilo do normy... a biorąc pod uwagę długie użytkowanie i różnicę np. litra ropy spalanej na sto km... chyba warto.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Gieniu » 11 wrz 2005, 16:02

Tak też myślę zrobić. Mamy w okolicy złotą rączkę do diesli – ale niestety nie jest tani.. Ci tańsi to z reguły fuchmistrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2004, 01:54
Posty: 68
Skąd: Legnica
Auto: teraż żadnego

Postprzez tomekrvf » 11 wrz 2005, 16:37

JACU626 napisał(a):Hmm Gieniu z tego co wiem po zalozeniu nowych końcówek maja mieć cisienie 130 i ie ma tam żadnej regulacji ja przynajmniej w RF -7 takowej nie widziałem.

Każde wtryskiwacze się reguluje nawet takie dwustopniowe z RF-T(DiTD)(no oprócz elektrowtryskiwaczy CR). Jakby nie było regulacji to zespół obsada wtryskiwacza(korpus) – końcówka wtryskiwacza musiałaby być wykonana dokładniej niż prom kosmiczny a to sie nie opłaca. :) Takie proste, czopikowe wtryskiwacze reguluje się podkładkami które są nad sprężyną.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6