Strona 1 z 1
Przekładka silnika z GC do GD – pytania

Napisane:
24 lip 2005, 14:39
przez ULTRON
Witam. Posiadam Mazdę 626 GC 2.0D '87 i chciałbym zamienić ją na coś nowszego, bo już trochę rdza ją zżera i drugi raz pękł mi [jaki?] wahacz poprzeczny, już mi się nie chce bawić tym szrotem. Wiem, że silnik 2.0d w GD jest prawie identyczny z tym z GC, to chyba bez problemu pownienem go tam wsadzić. Ale ciężko znaleźć GD diesla z uszkodzonym silnikiem. Więc moje pytanie jest takie, Jeśli kupiłbym GD benzynę- czy uda mi się wsadzić tam mojego diesla? Myślę, że musiałbym wsadzić cały silnik ze skrzynią biegów i półosiami, zbiornik też jest inny. Ile jeszcze podzespołów może się różnić? Zastanawiam się też czy dałoby radę wsadzić silnik i skrzynię diesla do 626 coupe '88-90.. Napiszcie jakie są wasze opinie na ten temat

Napisane:
24 lip 2005, 15:57
przez Waluś
ULTRON napisał(a):wsadzić silnik i skrzynię diesla do 626 coupe '88-90
weś przestań
A co do tematu to raczej sporo podzespołów miałbyś do wymiany, łacznie ze sporą czścią układu przeniesienia napędu i zawieszenia.

Napisane:
24 lip 2005, 16:16
przez ULTRON
wiesz, jak się pracuje tylko dorywczo i ma się to co się ma to różne pomysły przychodzą do głowy. Ropa idzie w górę, najchętniej pozbyłbym się tego. Mam dwa takie silniki i dwie takie skrzynie biegów.

Napisane:
24 lip 2005, 16:51
przez Przemo
Skoro mówisz, że silniki są podobne (skoro masz wozik z 87 roku to podejrzewam że silniki są bardzo podobne, jeśli nie identyczne), więc elementy przeniesienia napędu powinny pasować z GD do twojego silnika, jest tylko jeden warunek musisz znaleźć uszkodzonego diesla, bo do benzyny może nie pasować. Wersje benzynowe mają chyba trochę inne elementy przeniesienia napędu, hamulce, piasty, itp, więc tu może być problem.
Ciekawe jest to co mówisz, że ciężko jest znaleźć mazde z uszkodzonym silnikiem RF7, jest to potwierdzenie na to że te silniki są niemal niezniszczalne (jeśli oczywiście się prawidłowo eksploatuje samochód).
Moja rada szukaj diesla GD, z uszkodzonym silnikiem, i wymieniaj sam silnik. Wersję coupe w dieslu chyba raczej nie występowały więc z tym może być problem.

Napisane:
24 lip 2005, 17:04
przez ULTRON
czy są niezniszczalne nie wiem... W modelu GC głowice pękają czasami przy 1 cylindrze i też miałem taką przygodę (podobno w GD głowice już nie pękają) Widziałem jedną z przebiegiem 500.000km i miała się dobrze. Coupe raczej napewno nie występowały w dieslu i to by była chyba trochę śmiała transplantacja z niemałymi problemami po drodze


Napisane:
24 lip 2005, 19:30
przez Jaksa
Waluś napisał(a):weś przestań
A co do tematu to raczej sporo podzespołów miałbyś do wymiany,
Jak się ma duuuzo czasu to wszystko mozna

fakt jest faktem ze cięzko będzie zrobic transplantację benzyna-diesel.

Napisane:
24 lip 2005, 22:22
przez Grayson
Prosciej bedzie kupic benzyne i wsadzic gaz.Chyba ze jezdzisz na opalowce

bo ropka i tak droga!

Napisane:
24 lip 2005, 22:36
przez ULTRON
no ropka droga, ale koszty założenia instalacji to też zawsze coś...a silnik mój ma przejechane 80.000 km, jak na diesla to bardzo mało, w trasie pali piątkę, w mieście 6,5 jak spokojnie jeżdzę, pali na dotyk, nawet przy -20.

Napisane:
26 lip 2005, 10:29
przez Grayson
Gadasz!Jak juz stac cie na zakup uzywanego auta to stare sprzedaj w calosci lub na czesci to starczy ci instalke i jeszcze zostanie

Przekładka silnika z GC do GD

Napisane:
11 lut 2006, 13:09
przez mirekg6
Panowie czy jest możliwa przekładka silnika z GC d GD obydwa to 2.0D ?


Napisane:
12 lut 2006, 00:35
przez Riki
hmm mysle ze dalo by rade bez wiekszych przerobek

wkoncu to prawie identyczne silniki... rozna sie tylko detalami.


Napisane:
12 lut 2006, 13:21
przez Jaksa
mirekg6 napisał(a): z GC d GD
Widziałem takiego swapa ale to totalna pomyłka , tak jak napisał Riki , wszystko sie da w tym kraju zrobic tylko nie zawsze efekt koncowy jest zadawalający....obecnie motory do GD nie są takie drogie.


Napisane:
12 lut 2006, 16:05
przez mirekg6
Tak wiem że cena serduszek do madzi jest niska ale mi chodziło o info . Mam silnik cacuszko od GC i budę od GD za malutką kasiorkę.


Napisane:
12 lut 2006, 17:28
przez Jaksa
mirekg6 napisał(a): mi chodziło o info
Widziałem GD z motorkiem od GC więc mozna to zrobic


Napisane:
12 lut 2006, 18:46
przez Riki
Jaksa napisał(a):wszystko sie da w tym kraju zrobic tylko nie zawsze efekt koncowy jest zadawalający....
Jaksa spytam z ciekawosci, co jest nie tak po takim swapie?

Napisane:
13 lut 2006, 10:30
przez mirekg6
Może jednak ktoś wie jakie i czy są rożnice w mocowaniu silnika


Napisane:
13 lut 2006, 21:30
przez Jaksa
mirekg6 napisał(a):Może jednak ktoś wie jakie i czy są rożnice w mocowaniu silnika
W tej GD ktorą widziałem było sporo dłubania przy poduszkach,wydechu jak i elektryce . Ogolnie sporo roboty ( chyba mało opłacalny temat )

Napisane:
13 lut 2006, 21:38
przez Riki
Jaksa napisał(a):W tej GD ktorą widziałem było sporo dłubania przy poduszkach,wydechu jak i elektryce . Ogolnie sporo roboty ( chyba mało opłacalny temat )
Rozumiem

to jak widac nie opłaca sie tego robic... silniki malo kosztuja lepiej chyba zapodac RF7 od GD i miec spokój, bo pewnie nie wiadomo czy pozniej nie wyjda jakies dodatkowe koszta jak tyle przerobek...
P.S
mirekg6 a moze zapodaj sobie KLZE...
Sorki za OT
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Napisane:
14 lut 2006, 09:39
przez mirekg6
Ja posiadam takowy silnik i dlatego się pytałem.
A te twoje docinki są do ................
To forum jest przeznaczona właśnie do tagiego celu a nie do kpin

!
Jaksa dzięki za odpowiedż i za polecenie pompiarza kilka miechów temu.

Napisane:
14 lut 2006, 22:15
przez Riki
mirekg6 napisał(a):Ja posiadam takowy silnik i dlatego się pytałem.
Dobrze dobrze starałem sie odpowiedziec...
mirekg6 napisał(a):A te twoje docinki są do ................ zeby
To forum jest przeznaczona właśnie do tagiego celu a nie do kpin
Spokojnie... to był żart

wyluzuj...
