Strona 1 z 1

Po co dwa akumulatory w GD ? – diesel

PostNapisane: 1 gru 2010, 19:22
przez Feniks77
Witam,pytanie jak w tytule,auto to mazda 626 2.0 D '89.Dodam ze jeden z nich nadaje sie juz chyba tylko na smietnik-nie ma w nim elektrolitu.Przypuszczam,ze jeden odpowiada za rozruch,a drugi zaopatruje w prad swiatla i odbiorniki,jesli jest tak jak mysle,to ktory jest od rozruchu?

Re: Po co dwa akumulatory?

PostNapisane: 2 gru 2010, 01:16
przez Grzyby
Obydwa.

Re: Po co dwa akumulatory?

PostNapisane: 2 gru 2010, 18:12
przez mario626
Podłączam się do pytania, mam ten sam model i ten sam rocznik i też mam 2 akumulatory w innej GD którą widziałem był 1 akumulator... czy to oryginalne rozwiazanie ??

Re: Po co dwa akumulatory?

PostNapisane: 2 gru 2010, 21:38
przez Bandit
mario626 napisał(a):mam ten sam model i ten sam rocznik i też mam 2 akumulatory

Wychodzi na to że tak, ori patent Mazdy.

Re: Po co dwa akumulatory?

PostNapisane: 3 gru 2010, 00:41
przez Grzyby
mario626 napisał(a):w innej GD którą widziałem był 1 akumulator

Jeżeli to był benzyniak to fabrycznie był 1 aku.
Jeśli to był diesel to ktoś zakombinował i zamontował jeden aku w miejsce 2 fabrycznych.

Dwa akumulatory to rozwiązanie tylko z GD z RFem. W GC z RFem był 1 aku. W GE diesel (z Comprexem) też jeden.

Re: Po co dwa akumulatory?

PostNapisane: 3 gru 2010, 17:11
przez Feniks77
No i wciaz nie wiem po co dwa i ktory sluzy do rozruchu?Sam pomysl nie jest zbyt madry,niepotrzebnie wzrasta waga pojazdu i w razie takiej zimy jaka mamy teraz to trzeba ladowac oba.

Re: Po co dwa akumulatory?

PostNapisane: 5 gru 2010, 21:55
przez tommyb
Feniks77 napisał(a):No i wciaz nie wiem po co dwa i ktory sluzy do rozruchu?



Do rozruchu sluza obydwa .Z dwoch baterii jest lepszy prad jak z jednej a tej samej pojemnosci (np2x 500 A=1x1000 A)
2 akumulatory przy rozruchu nie cierpia tak jak pojedynczy akumulator

Re: Po co dwa akumulatory?

PostNapisane: 20 maja 2013, 08:46
przez winyl
Ta wersja to wersja skandynawska GD 2.0D, miała dwa akumulatory i na pewno nigdy nie miała fabrycznie klimy. Takie były sprowadzane do Polski w latach 89-91 przez Polmozbyt lub Polmot. Można je było kupić tylko płacąc 50% ceny w dolarach :> .
Widziałem tez wersje GD 2.0D z jednym akku i klimą chyba w Hiszpanii, pompa wtryskowa też inna bo sterowana podciśnieniem z tego małego przewodu przy vaccupompie, który w wersji skandynawskiej jest zaślepiony. Elektrozawór puszczał podciśnienie po załączeniu klimy.