Po co dwa akumulatory w GD ? – diesel
Strona 1 z 1
Witam,pytanie jak w tytule,auto to mazda 626 2.0 D '89.Dodam ze jeden z nich nadaje sie juz chyba tylko na smietnik-nie ma w nim elektrolitu.Przypuszczam,ze jeden odpowiada za rozruch,a drugi zaopatruje w prad swiatla i odbiorniki,jesli jest tak jak mysle,to ktory jest od rozruchu?
-
Feniks77
Podłączam się do pytania, mam ten sam model i ten sam rocznik i też mam 2 akumulatory w innej GD którą widziałem był 1 akumulator... czy to oryginalne rozwiazanie
mario626 napisał(a):mam ten sam model i ten sam rocznik i też mam 2 akumulatory
Wychodzi na to że tak, ori patent Mazdy.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
mario626 napisał(a):w innej GD którą widziałem był 1 akumulator
Jeżeli to był benzyniak to fabrycznie był 1 aku.
Jeśli to był diesel to ktoś zakombinował i zamontował jeden aku w miejsce 2 fabrycznych.
Dwa akumulatory to rozwiązanie tylko z GD z RFem. W GC z RFem był 1 aku. W GE diesel (z Comprexem) też jeden.
No i wciaz nie wiem po co dwa i ktory sluzy do rozruchu?Sam pomysl nie jest zbyt madry,niepotrzebnie wzrasta waga pojazdu i w razie takiej zimy jaka mamy teraz to trzeba ladowac oba.
-
Feniks77
Feniks77 napisał(a):No i wciaz nie wiem po co dwa i ktory sluzy do rozruchu?
Do rozruchu sluza obydwa .Z dwoch baterii jest lepszy prad jak z jednej a tej samej pojemnosci (np2x 500 A=1x1000 A)
2 akumulatory przy rozruchu nie cierpia tak jak pojedynczy akumulator
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Ta wersja to wersja skandynawska GD 2.0D, miała dwa akumulatory i na pewno nigdy nie miała fabrycznie klimy. Takie były sprowadzane do Polski w latach 89-91 przez Polmozbyt lub Polmot. Można je było kupić tylko płacąc 50% ceny w dolarach .
Widziałem tez wersje GD 2.0D z jednym akku i klimą chyba w Hiszpanii, pompa wtryskowa też inna bo sterowana podciśnieniem z tego małego przewodu przy vaccupompie, który w wersji skandynawskiej jest zaślepiony. Elektrozawór puszczał podciśnienie po załączeniu klimy.
Widziałem tez wersje GD 2.0D z jednym akku i klimą chyba w Hiszpanii, pompa wtryskowa też inna bo sterowana podciśnieniem z tego małego przewodu przy vaccupompie, który w wersji skandynawskiej jest zaślepiony. Elektrozawór puszczał podciśnienie po załączeniu klimy.
Sebastian
___________________________
"Jeśli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu,to czego oznaką jest puste biurko?" A.Einstein
___________________________
"Jeśli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu,to czego oznaką jest puste biurko?" A.Einstein
- Od: 25 gru 2011, 20:41
- Posty: 17
- Skąd: Bełchatów
- Auto: 626 GD 2.0D RF7 r90 2akku/skandyn.
Peugeot 206 1.4 TU3 r02
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6