Po co dwa akumulatory w GD ? – diesel

Postprzez Feniks77 » 1 gru 2010, 19:22

Witam,pytanie jak w tytule,auto to mazda 626 2.0 D '89.Dodam ze jeden z nich nadaje sie juz chyba tylko na smietnik-nie ma w nim elektrolitu.Przypuszczam,ze jeden odpowiada za rozruch,a drugi zaopatruje w prad swiatla i odbiorniki,jesli jest tak jak mysle,to ktory jest od rozruchu?
Feniks77
 

Postprzez Grzyby » 2 gru 2010, 01:16

Obydwa.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mario626 » 2 gru 2010, 18:12

Podłączam się do pytania, mam ten sam model i ten sam rocznik i też mam 2 akumulatory w innej GD którą widziałem był 1 akumulator... czy to oryginalne rozwiazanie ??
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2010, 21:38
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Tarnów
Auto: Były:
626 GD 2.0 D '89
323f BA 1.5 '96
626 GE 2.5 V6 '94
Jest:
6 MPS 2.3 DISI Turbo '06

Postprzez Bandit » 2 gru 2010, 21:38

mario626 napisał(a):mam ten sam model i ten sam rocznik i też mam 2 akumulatory

Wychodzi na to że tak, ori patent Mazdy.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Grzyby » 3 gru 2010, 00:41

mario626 napisał(a):w innej GD którą widziałem był 1 akumulator

Jeżeli to był benzyniak to fabrycznie był 1 aku.
Jeśli to był diesel to ktoś zakombinował i zamontował jeden aku w miejsce 2 fabrycznych.

Dwa akumulatory to rozwiązanie tylko z GD z RFem. W GC z RFem był 1 aku. W GE diesel (z Comprexem) też jeden.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Feniks77 » 3 gru 2010, 17:11

No i wciaz nie wiem po co dwa i ktory sluzy do rozruchu?Sam pomysl nie jest zbyt madry,niepotrzebnie wzrasta waga pojazdu i w razie takiej zimy jaka mamy teraz to trzeba ladowac oba.
Feniks77
 

Postprzez tommyb » 5 gru 2010, 21:55

Feniks77 napisał(a):No i wciaz nie wiem po co dwa i ktory sluzy do rozruchu?



Do rozruchu sluza obydwa .Z dwoch baterii jest lepszy prad jak z jednej a tej samej pojemnosci (np2x 500 A=1x1000 A)
2 akumulatory przy rozruchu nie cierpia tak jak pojedynczy akumulator
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez winyl » 20 maja 2013, 08:46

Ta wersja to wersja skandynawska GD 2.0D, miała dwa akumulatory i na pewno nigdy nie miała fabrycznie klimy. Takie były sprowadzane do Polski w latach 89-91 przez Polmozbyt lub Polmot. Można je było kupić tylko płacąc 50% ceny w dolarach :> .
Widziałem tez wersje GD 2.0D z jednym akku i klimą chyba w Hiszpanii, pompa wtryskowa też inna bo sterowana podciśnieniem z tego małego przewodu przy vaccupompie, który w wersji skandynawskiej jest zaślepiony. Elektrozawór puszczał podciśnienie po załączeniu klimy.
Sebastian
___________________________
"Jeśli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu,to czego oznaką jest puste biurko?" A.Einstein
Początkujący
 
Od: 25 gru 2011, 20:41
Posty: 17
Skąd: Bełchatów
Auto: 626 GD 2.0D RF7 r90 2akku/skandyn.
Peugeot 206 1.4 TU3 r02

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6