Strona 1 z 1
Dziwne obroty. Czujnik TPS ? – GD

Napisane:
14 mar 2010, 18:15
przez galadyk
witam posiadam mazdę 626 GD FE 2.0 i kat 8 zaworów 91 rok BP I LPG .Problem polega na tym że gdy wciskam pedał gazu i ustawiam na 2.5 tys obrotów obroty falują z 2.5 na 2 tyś obrotów i to tak cyklicznie tak jak by wyłanczał zapłon i włączał , jaka może być tego przyczyna problem pojawia się tylko na BP.
Re: dziwne obroty

Napisane:
15 mar 2010, 00:23
przez Rodeo
masz takie cos tylko przy 2,5tys obrotow?
Re: dziwne obroty

Napisane:
15 mar 2010, 08:02
przez galadyk
tak, tylko jak przytrzymam na 2.5 tys.obrotów cyklicznie pulsuje z 2.5 na 2 nie mam pojęcia co to może być.....
Re: dziwne obroty

Napisane:
15 mar 2010, 13:30
przez galadyk
juz wiem co jest przyczyną czujnik położenia przepustnicy TPS,problem teraz jak go ustawić,czytałem w innych postach ale tamte przepustnice wyglądają troszkę inaczej wstawiam fote mojej
http://img707.imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img707/9919/zdjcie000e.jpg&via=mupload
Re: dziwne obroty

Napisane:
15 mar 2010, 13:32
przez galadyk
Re: dziwne obroty

Napisane:
15 mar 2010, 16:36
przez galadyk
czytałem w różnych postach ustawianie TPS i jak jest podpunkt z załanczaniem wiatraka to u mie tak nie ma może ma ktoś pomysł jak ustawic TPS w GD 2.0 i 91 rok 8 zaworów ?
Re: dziwne obroty

Napisane:
29 mar 2010, 16:41
przez Mazdofon
Nie jestem pewien, jak jest w tym konkretnym silniku, ale istnieje szansa, że czujnik przepustnicy powinien wydawać charakterystyczne kliknięcie tuż przed powrotem do położenia biegu jałowego. Jeśli to czujnik z "klikiem", to powinien klikać po bardzo delikatnym poruszeniu przepustnicy i po jej puszczeniu tuż przed powrotem do wspomnianego położenia biegu jałowego.
Jeżeli czjnik nie chce "klikać" nawet po odkręceniu go od przepustnicy, to zawsze pozostaje rozebranie go – jeśli będziesz ostrożny, uda Ci się odpiąć zatrzaski jego pokrywki, a część regulacyjna powinna pozostać na przepustnicy. Wtedy zobaczysz ścieżki potencjometru i sprawdzisz, czy na biegu jałowym suwaki parkują tuż przed ich zakończeniami.
A co do falujących obrotów, przyczyn może być wiele, z luką w danych "mapy" dawek paliwa włącznie. Ja bym postawił na jakieś nieszczelności w przewodach powietrza dolotowego: obroty wzrastają, aż mieszanka przekroczy granicę palności i wtedy silnik na moment "przerywa" pracę, by cykl się powtórzył. Przy 2,5 tys. obrotów podciśnienie za przepustnicą jest jeszcze na tyle duże, że nawet drobne nieszczelności mogą mieć znaczenie.
To wszystko raczej czysta gdybologia, ale może coś Ci podpowie.
Powodzenia,
M
Re: dziwne obroty

Napisane:
29 mar 2010, 20:08
przez galadyk
dzięki za odpowiedz z tym TPS-em masz rację jest takowe klkanie....jeszcze raz dzięki...
Re: dziwne obroty

Napisane:
29 mar 2010, 22:13
przez Mazdofon
Gdyby to falowanie zachodziło na każdych obrotach, to podpowiedziałbym jeszcze sprawdzenie regulatora ciśnienia w szynie paliwa, ale te 2,5 tys. obrotów... w sumie to możliwe, żeby układ paliwowy i dolotowy wpadały w jakiś rodzaj rezonansu przy konkretnej prędkości obrotowej silnika.
Powodzenia :–)
Re: dziwne obroty

Napisane:
1 kwi 2010, 07:25
przez galadyk
a jak sprawdzić cisnienie paliwa ? czy zapchany filtr paliwowy moze byc tez przyczyną takich własnie obrotów?