Nie odpala, brak iskry GD – moduł zapłonowy

Postprzez robson » 11 mar 2005, 11:46

jak wyżej w mazdeczce ojca padł prawdopodobnie moduł zapłonu jest to mazda 626 gd 2.0 wtrysk, i tu pytanie czy tak owy modół pasował by od 626 2.2 do tej 2.0 bo taki mam:]??? zgóry dzieki za odpowiedz. Robert
robert
Początkujący
 
Od: 20 cze 2004, 22:56
Posty: 15
Skąd: koszalin
Auto: mazda 323 kombi 92 r gaz

Postprzez es » 11 mar 2005, 16:15

Wg japan cars Twoj modul pasuje do: MAZDA 626 GD 1.8/2.0/2.2 87-, 323 BF 87-, 929 2.0 87-. Czy to prawdziutka prawda to juz inna sprawa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Adam626GD » 13 mar 2005, 20:55

w mojej 2.0 gaznik jest Mitsubishi J117
2_3135_187_8757.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez przemek626coupe » 17 lut 2006, 14:21

dzwiwyny problem dochodzi paliwo slinik nie chce odpalic. Przy dobrze naladowanym akumulatorze zadnej reakcji, natomiast gdy jest slaby silnik odpala na chwile po czym gasnie.
Podejrzewam modu ale nie umiem go zlokalizowac moze ktos wie gdzie on jest.

A moze ktos ma podercznik moze byc po angielsku do tego typu mazdy
Początkujący
 
Od: 17 lut 2006, 14:10
Posty: 16
Auto: 626 coupe 2.0 V8 89r

Postprzez Waluś » 17 lut 2006, 14:43

przemek626coupe napisał(a):Podejrzewam modu ale nie umiem go zlokalizowac

A to nie jest jeszcze cewkowy układ ?? wydaje mi się że tam nie ma modułu tylko cewka.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez przemek626coupe » 17 lut 2006, 15:02

w takim razie moze wiesz co to za urzadzenie na wysciu od filtra powierza w strone silnika do ktorego podlaczony jest przewod na szeroki laczu (jak dam rade do dorzuce zdjecie)

silnik jest na wielopunktowym wtrysku wiec wydaje mi sie ze cewka tego niew obsluzy
Początkujący
 
Od: 17 lut 2006, 14:10
Posty: 16
Auto: 626 coupe 2.0 V8 89r

Postprzez Wodzu » 17 lut 2006, 15:31

przemek626coupe napisał(a):wysciu od filtra powierza w strone silnika do ktorego podlaczony jest przewod na szeroki laczu

To przepływomierz
Moduł zapłonowy jest w aparacie pod palcem rozdzielacza i nadbiegunnikiem obrotowym (ukłony dla Tadziola) bedzie on przykręcony na 2 śróbki.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez es » 17 lut 2006, 15:34

Moim zdaniem w tym aucie jest modul zaplonowy. Znajduje sie od w obudowie aparatu zaplonowego pod palcem rozdzielacza. Test zacznij od wykrecenia dowolnej swiecy. Zaloz na nia przewod, zaizolowanymi kombinerkami dotknij swieca np. do kolektorza wydechowego. Potem popros jakiegos dobrego czlowieka o zakrecenie rozrusznikiem. Sprawdz obecnosc iskry. Jesli nie ma, to zdejmij glowny przewod z kopulki i sprawdz czy dostajesz napiecie z cewki. Zapewne padl modul, choc cewki tez potrafia nie sprostac latom eksploatacji.

Tak zupelnie z innej beczki: obejrzyj dokladnie dolot powietrza. Moze silnik lapie falszywe powietrze. Jak rozrusznik kreci powoli, to szczelina jest mala, jak szybko, to dostaje sie tyle falszywego powietrza, ze wtrysk wariuje. To cos na dolocie to przeplywomierz. Podaje on do sterownika dane o ilosci zasysanego powietrza. Wg tych danych podawana jest odpowiednia ilosc paliwa na wtryski (w najwiekszym skrocie). Jezeli za przeplywomierzem jesz szczelina, to mieszanka robi sie tak uboga, ze silnik nie odpala. UWAGA: szczelina jest z reguly niewidoczna w spoczynku. Ten gruby waz trzeba dokladnie obmacac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez przemek626coupe » 17 lut 2006, 17:08

Dzieki za odpowiedzi.Jeszce jedno pyt.w jaki sposob sprawdze czy dostaje napiecie z cewki po uprzednim zdjeci przewodu z kopulki? Czy przebicia ne cewce mogly miec wplyw na uszkodzenie modulu? Iczy oryginalana cewke mozna do sprawdzenia zastapic jakas inna?
Początkujący
 
Od: 17 lut 2006, 14:10
Posty: 16
Auto: 626 coupe 2.0 V8 89r

Postprzez es » 17 lut 2006, 17:41

Jezeli zdejmiesz przewod idacy z cewki do aparatu, to wysokie napiecie nie przejdzie, po rozdzieleniu, na cylindry. Musisz wsadzic cos metalowego do przewodu i umasowic to. Polecam zrobic to przez izolowane kombinerki. Nie nalezy dotykac bezposrednio. Zrob mala przerwe powietrzna. Zacznij jednak od sprawdzenia dolotu powietrza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez nemi » 17 lut 2006, 19:47

Spróbuj odpalić go na minimalnej przerwie świec, jeśli wogóle masz iskrę. U mnie padł aparat i dawał słabą iskrę (ale była i nad cylindrami zapalał mieszankę...). Na normalnej przerwie nie odpalał wcale.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez przemek626coupe » 17 lut 2006, 21:18

Jesli okaze sie ze to rzeczywiscie padl modul to moze wiecie gdzie ja go moge dostac? i jakiej ceny moge sie spodziewac.A tak apropo zlokalizowania samego modulu to jakos nie bardzo mi sie to udalo.Zdjalem obudowe aparatu i nic tam nie widze.Moze nalezy jeszcze cos wymontowac? Sprobuje jeszcze na tej zmniejszonej przerwie na swiecy.Dzieki wszystkim za odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 17 lut 2006, 14:10
Posty: 16
Auto: 626 coupe 2.0 V8 89r

Postprzez przemek626coupe » 5 mar 2006, 09:49

Witam! W koncu po 3 tyg. udalo mi sie samochod naprawic.Padl sterownik.Diagnoza 150zl srerownik nadajacy sie z modelu z 87r (roznil sie tylko mocowaniem)przez allegro za 50zl.
Początkujący
 
Od: 17 lut 2006, 14:10
Posty: 16
Auto: 626 coupe 2.0 V8 89r

Postprzez japan » 2 kwi 2007, 22:22

Witam szanownych kolegów :P jak pewnie większość z Was tyczytała na forum od pewnego czasu mam problem z rozruchem po nagrzaniu silnika.Wymieniłem już:świece,przewody wys.napięcia,kopułkę i palec rozdzielacza,czujnik temperatury (ssania).Nic nie pomogło,chociaż po wymianie czujnika temp.zyskał trochę mocy :) Ostatnio byłem w warsztacie i spec od silników powiedział,że iskra jest za słaba.Sprawdzał bezpośrednio z cewki,więc aparat odpada...dzisiaj podłączył nową cewkę i nic nie pomogło-iskra nadal jego zdaniem jest słaba <jelen> dodam,że silnik po nagrzaniu nie pali z rozrusznika,a na pych jak nowy.gdzie może leżeć przyczyna słąbej iskry podczas zapłonu?czy to może być wina akumulatora?proszę o Wasze rady i POZDRAWIAM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez Wodzu » 3 kwi 2007, 18:36

japan napisał(a):chociaż po wymianie czujnika temp.zyskał trochę mocy

Którego czujnika??

gdzie może leżeć przyczyna słąbej iskry

Posprawdzaj mase oraz aku
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez japan » 3 kwi 2007, 20:54

Wodzu napisał(a):Którego czujnika??


tego,który podaje sygnał do kompa o temp. silnika

a gdzie mam sprawdzać tą masę?? akumulato jest kiepski,bo krótko trzyma prąd jak nie jeżdzę,ale rano pali,więc czemu miałby być słabszy po jeździe niż wcześniej??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez max » 3 kwi 2007, 21:03

moze rozrusznik ma za slaba moc ?? kiedys podobny problem mialem tylko ze jak samochod byl zimny niedalo sie go odpalic tak jakby rozrusznik niemial odpowiedniego kopa wystarczylo lekko pchnac i odrazu odpalal okazalo sie ze rozrusznik byl od slabszego modelu i niedawal sobie rady zabieral strasznie duzo pradu przy rozruchu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez japan » 3 kwi 2007, 22:58

a to może być jakiś trop...mój rozrusznik wprawdzie kręci szybko i na zimnym silniku pali "na dotyk",ale czasem raz na jakiś czas jak przekręcam kluczyk to nie kręci tylko buczy.za drugim,trzecim razem zaskakuje i kręci już normalnie i zapala.słyszałem,ze to wina elekrtomagnesu w rozruszniku,ale czy to może powodować wieksze zuzynie energii ?? na ciepłym nigdy tak sie nie zacina.może ktoć jest znawcą w tym temacie to proszę o pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez Waluś » 3 kwi 2007, 23:38

max napisał(a):kazalo sie ze rozrusznik byl od slabszego modelu i niedawal sobie rady

Ja narazie mam od GC 1,6 i nie narzekam hehe
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez japan » 5 kwi 2007, 21:49

ma ktoś jeszcze jakieś pomysły czemu iskra może być słaba ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6