Strona 1 z 1
		
			
				Rozrusznik słabo kręci – Zaśniedziałe przewody (GD)
				
Napisane: 
25 sty 2010, 22:56przez jazzzy
				Akumulator naladowany, przewody zaplonowe mam nowe, niestety na tych mrozach
to rozrusznik zakreci doslownie pare razy i nie wiecej, zazwyczaj wystarczylo to do odpalenia auta i jazdy bez problemow jednak dzisiaj juz za slabo i nie odjechalem.
Mam zalatwiac uzywke czy tez da sie to jakos podratowac ?
Taka wymiane rozrusznika mozna wykonac na otwartym powietrzu pod blokiem czy to raczej zabawa na ogrzewane pomieszczenie ?
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
25 sty 2010, 23:13przez zaba132
				rozrusznik można oddac do specjalisty i zregeneruje mysle bez problemu 

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
26 sty 2010, 00:26przez Siw-y
				To, że kręci i nie odpala nie musi oznaczać że rozrusznik się kończy, to może być konający układ paliwowy (małe ciśnienie paliwa) bądź zapłonowy (zbyt słaba iskra), które w tych mrozach się nasilają poprzez bardzo duże zagęszczenie oleju, który jednak daje spory opór.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
26 sty 2010, 00:30przez jazzzy
				wlasnie problem w tym ze probuje pokrecic i zdycha
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
26 sty 2010, 00:33przez Siw-y
				jazzzy napisał(a):wlasnie problem w tym ze probuje pokrecic i zdycha
Sprawdź połączenia akku-rozrusznik bo może gdzieś nie kontaktuje i sporo energii jest tracone, albo akku padnięte...nawet nowe zdarzają się trupy a taka temperatura żadnemu nie służy.
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
26 sty 2010, 00:35przez jazzzy
				akku nie dalej jak miesiac temu sprawdzane w serwisie producenta i wyszlo ze jest wszystko OK
co wiecej niefart jest taki ze awaryjne odpalenie na gazie w Bingo-M pomimo ze jest niby zalaczone to jednak nie zaskakuje jakkolwiek bym nie przyciskal przelacznika
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
26 sty 2010, 11:19przez Waluś
				hehe masz podobny problem jak u mnie. Z tym że mój jeszcze czasami wogóle się nie odzywał wygaszając przy tym wszystkie kontrolki, po czym po chwili obracał z tródem. 
Pomysł podsunął mi pewien elektryk. Przykręciłem plecionkę masową do jednej ze śrub na silniki i jednej śruby m0ocującej cos do budy auta. Nie pamiętam co to było, ale to nie istotne. Problem zniknął
Chodzi o to że po latach między blokiem i rozrusznikiem tworzy się film ze śniedzi (jak w kostkach) i nie ma dobrego przejścia masowego.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
26 sty 2010, 14:26przez przemekzzr
				Rozrusznik masz na pewno dobry. W tych mrozach nawet nowe aku nie dają rady, a miesiąc temu, kiedy go sprawdzałeś przecież takich mrozów jeszcze nie było 

 Także myślę, że z ociepleniem Twojej Mazdzie też się poprawi 

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
26 sty 2010, 20:47przez jazzzy
				dzieki Walus cos pokombinuje, dzisiaj sprawdzilem na kablach i auto tez nie zapalilo tylko cos niemrawo stekalo jednak rozrusznik zasadniczo krecil (choc nie tak zwawo jak powinien)
jeszcze mysle nad ukladem paliwowym czy tutaj czasem woda gdzies nie przymarzla
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
27 sty 2010, 10:54przez _________________________
				W takie mrozy to najprawdopodobniej wina oleju, robi się zbyt gęsty. U mnie tak jest, rozrusznik kręci wolniej niż w ciepłe dni.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
27 sty 2010, 10:57przez jazzzy
				aktualnie mam zalany : Shell Helix Super High Mileage 15W50
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
27 sty 2010, 11:04przez _________________________
				jazzzy
Ja mam Mobil 1 Super S 10W40, a więc teoretyczne nominalnie jeszcze żadszy, a na mrozach nie daje rady, robi się gęsty jak miód, przez co przy kręceniu rozrusznikiem robią się dużo większe opory. 
Z drugiej jednak strony mój rozrusznik kręci powoli ale długo, bateria mi nie pada, u Ciebie problem leży chyba gdzie indziej, a może masz po prostu aku do wymiany, zakręci parę razy i ''pada'', na starym aku też tak miałem  

 
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
27 sty 2010, 11:26przez jazzzy
				ok ale nawet jesli bylby to akumulator to przeciez przy podpieciu na kablach do akumulatora wiekszego (to bylo auto z dieslem) powinien jakos zaskoczyc
posprawdzam dzisiaj masy w aucie oraz filtr paliwa
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
27 sty 2010, 16:46przez stonoga
				"ok ale nawet jesli bylby to akumulator to przeciez przy podpieciu na kablach do akumulatora wiekszego (to bylo auto z dieslem) powinien jakos zaskoczyc "
Nie zawsze  

  jak mi aku padał to pod koniec juz nawet na kablach nie dało się auta odpalić. Rozrusznik ledwo się kręcił. Najlepiej podepnij do klem inny aku i zobaczysz czy problem nadal wystepuje
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
27 sty 2010, 17:09przez jazzzy
				podpialem aku do prostownika, ide dzisiaj do pracy na noc, jak wroce i bedzie juz naladowany to bede dalej walczyl
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
28 sty 2010, 16:50przez stonoga
				Jak kiepski akumulator to może nie przyjmowac pradu.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
28 sty 2010, 16:52przez jazzzy
				aku przyjal prad z prostownika i sie naladowal, sprawdzilem masy, opukalem filtr paliwa i auto odpalilo; na dniach jeszcze wymienie ten filtr
			 
			
		
			
				Re: Czyzby rozrusznik do wymiany ? slabo kreci
				
Napisane: 
10 lut 2010, 16:44przez adam626
				rozrusznik ma około 1KW co przy 12V instalacji elektrycznej daje całkiem spory prąd rozruchu
w momencie startu dochodzący do kilkuset amper
jakiekolwiek zanieczyszczenie na stykach klem czy na śrubie prądowej rozrusznika,
 rzędu ułamków ohma daje od kilkudziesięciu do kilkuset wat straty na łączeniu(moc idzie w ciepło)
i to wystarczy żeby mniej wydajny z powodu temperatury akumulator nie był w stanie obrócić 
ciężej z powodu temperatury kręcącego się silnika
dlatego bardzo pilnujcie czystości klem
i aby się nie utleniały trzeba je po oczyszczeniu nasmarować bez kwasową wazeliną techniczną
dostępną chyba w każdym sklepie motoryzacyjnym
zauważcie jak czasami przy odpalaniu z przewodów nagrzewają się zaciski
czasem aż dymią
to właśnie moc paruje
Co do  rozrusznika oczywiście jego stan tez ma znaczenia
ale najczęściej jest to kwestia stanu szczotek i tulejek wirnika
to one się najszybciej zużywają i wymagają wymiany