Rozrusznik słabo kręci – Zaśniedziałe przewody (GD)

Postprzez jazzzy » 25 sty 2010, 22:56

Akumulator naladowany, przewody zaplonowe mam nowe, niestety na tych mrozach
to rozrusznik zakreci doslownie pare razy i nie wiecej, zazwyczaj wystarczylo to do odpalenia auta i jazdy bez problemow jednak dzisiaj juz za slabo i nie odjechalem.

Mam zalatwiac uzywke czy tez da sie to jakos podratowac ?
Taka wymiane rozrusznika mozna wykonac na otwartym powietrzu pod blokiem czy to raczej zabawa na ogrzewane pomieszczenie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez zaba132 » 25 sty 2010, 23:13

rozrusznik można oddac do specjalisty i zregeneruje mysle bez problemu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 11:23
Posty: 2029
Skąd: Stalowa Wola
Auto: X6 CA KF

Postprzez Siw-y » 26 sty 2010, 00:26

To, że kręci i nie odpala nie musi oznaczać że rozrusznik się kończy, to może być konający układ paliwowy (małe ciśnienie paliwa) bądź zapłonowy (zbyt słaba iskra), które w tych mrozach się nasilają poprzez bardzo duże zagęszczenie oleju, który jednak daje spory opór.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez jazzzy » 26 sty 2010, 00:30

wlasnie problem w tym ze probuje pokrecic i zdycha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez Siw-y » 26 sty 2010, 00:33

jazzzy napisał(a):wlasnie problem w tym ze probuje pokrecic i zdycha


Sprawdź połączenia akku-rozrusznik bo może gdzieś nie kontaktuje i sporo energii jest tracone, albo akku padnięte...nawet nowe zdarzają się trupy a taka temperatura żadnemu nie służy.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez jazzzy » 26 sty 2010, 00:35

akku nie dalej jak miesiac temu sprawdzane w serwisie producenta i wyszlo ze jest wszystko OK

co wiecej niefart jest taki ze awaryjne odpalenie na gazie w Bingo-M pomimo ze jest niby zalaczone to jednak nie zaskakuje jakkolwiek bym nie przyciskal przelacznika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez Waluś » 26 sty 2010, 11:19

hehe masz podobny problem jak u mnie. Z tym że mój jeszcze czasami wogóle się nie odzywał wygaszając przy tym wszystkie kontrolki, po czym po chwili obracał z tródem.
Pomysł podsunął mi pewien elektryk. Przykręciłem plecionkę masową do jednej ze śrub na silniki i jednej śruby m0ocującej cos do budy auta. Nie pamiętam co to było, ale to nie istotne. Problem zniknął
Chodzi o to że po latach między blokiem i rozrusznikiem tworzy się film ze śniedzi (jak w kostkach) i nie ma dobrego przejścia masowego.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez przemekzzr » 26 sty 2010, 14:26

Rozrusznik masz na pewno dobry. W tych mrozach nawet nowe aku nie dają rady, a miesiąc temu, kiedy go sprawdzałeś przecież takich mrozów jeszcze nie było :) Także myślę, że z ociepleniem Twojej Mazdzie też się poprawi ;)
Początkujący
 
Od: 24 cze 2008, 22:58
Posty: 11
Auto: Mazda 626 2.0i 91'

Postprzez jazzzy » 26 sty 2010, 20:47

dzieki Walus cos pokombinuje, dzisiaj sprawdzilem na kablach i auto tez nie zapalilo tylko cos niemrawo stekalo jednak rozrusznik zasadniczo krecil (choc nie tak zwawo jak powinien)

jeszcze mysle nad ukladem paliwowym czy tutaj czasem woda gdzies nie przymarzla
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez _________________________ » 27 sty 2010, 10:54

W takie mrozy to najprawdopodobniej wina oleju, robi się zbyt gęsty. U mnie tak jest, rozrusznik kręci wolniej niż w ciepłe dni.
''Podobasz mi się, nie spie...l tego''
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2009, 10:51
Posty: 62
Skąd: Navan
Auto: Xedos V6

Postprzez jazzzy » 27 sty 2010, 10:57

aktualnie mam zalany : Shell Helix Super High Mileage 15W50
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez _________________________ » 27 sty 2010, 11:04

jazzzy
Ja mam Mobil 1 Super S 10W40, a więc teoretyczne nominalnie jeszcze żadszy, a na mrozach nie daje rady, robi się gęsty jak miód, przez co przy kręceniu rozrusznikiem robią się dużo większe opory.

Z drugiej jednak strony mój rozrusznik kręci powoli ale długo, bateria mi nie pada, u Ciebie problem leży chyba gdzie indziej, a może masz po prostu aku do wymiany, zakręci parę razy i ''pada'', na starym aku też tak miałem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2009, 10:51
Posty: 62
Skąd: Navan
Auto: Xedos V6

Postprzez jazzzy » 27 sty 2010, 11:26

ok ale nawet jesli bylby to akumulator to przeciez przy podpieciu na kablach do akumulatora wiekszego (to bylo auto z dieslem) powinien jakos zaskoczyc

posprawdzam dzisiaj masy w aucie oraz filtr paliwa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez stonoga » 27 sty 2010, 16:46

"ok ale nawet jesli bylby to akumulator to przeciez przy podpieciu na kablach do akumulatora wiekszego (to bylo auto z dieslem) powinien jakos zaskoczyc "
Nie zawsze :( jak mi aku padał to pod koniec juz nawet na kablach nie dało się auta odpalić. Rozrusznik ledwo się kręcił. Najlepiej podepnij do klem inny aku i zobaczysz czy problem nadal wystepuje
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 170 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez jazzzy » 27 sty 2010, 17:09

podpialem aku do prostownika, ide dzisiaj do pracy na noc, jak wroce i bedzie juz naladowany to bede dalej walczyl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez stonoga » 28 sty 2010, 16:50

Jak kiepski akumulator to może nie przyjmowac pradu.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 170 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez jazzzy » 28 sty 2010, 16:52

aku przyjal prad z prostownika i sie naladowal, sprawdzilem masy, opukalem filtr paliwa i auto odpalilo; na dniach jeszcze wymienie ten filtr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez adam626 » 10 lut 2010, 16:44

rozrusznik ma około 1KW co przy 12V instalacji elektrycznej daje całkiem spory prąd rozruchu
w momencie startu dochodzący do kilkuset amper
jakiekolwiek zanieczyszczenie na stykach klem czy na śrubie prądowej rozrusznika,
rzędu ułamków ohma daje od kilkudziesięciu do kilkuset wat straty na łączeniu(moc idzie w ciepło)
i to wystarczy żeby mniej wydajny z powodu temperatury akumulator nie był w stanie obrócić
ciężej z powodu temperatury kręcącego się silnika
dlatego bardzo pilnujcie czystości klem
i aby się nie utleniały trzeba je po oczyszczeniu nasmarować bez kwasową wazeliną techniczną
dostępną chyba w każdym sklepie motoryzacyjnym

zauważcie jak czasami przy odpalaniu z przewodów nagrzewają się zaciski
czasem aż dymią
to właśnie moc paruje

Co do rozrusznika oczywiście jego stan tez ma znaczenia
ale najczęściej jest to kwestia stanu szczotek i tulejek wirnika
to one się najszybciej zużywają i wymagają wymiany
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6