Strona 1 z 1

Silnik F6 w nadwoziu GD

PostNapisane: 9 lut 2005, 19:52
przez Jaksa
Mazdofon napisał(a):U Was jeszcze nie bylem, Smyki
Moze czas juz nadszedł ;) Mam pytanko .... Co to za GD z motorem 1,6 ? ( tak jest napisane w avatarze ) Nie ma takiego modelu ( fabrycznie )

PostNapisane: 9 lut 2005, 20:00
przez Adam626GD
W ksiazce do GD stoi, ze jest F6 w GD

PostNapisane: 9 lut 2005, 20:32
przez Jaksa
Adam626GD napisał(a):W ksiazce do GD stoi, ze jest F6 w GD
1,6 ?? w GC był ale w GD jeszcze nie widziałem takiego motoru.....A o jakiej ksiązce mówisz? Kto to napisał ?

PostNapisane: 9 lut 2005, 21:09
przez Paweł
Ja na stronie klubowej wpisalem, ze F6 robili do 1992 roku, a na pewno nie bralem tego z ksiazki od GD.

No i przy okazji poprawka. F6 byl robiony do '89 w wersjach 8 i 12v, rowniez EFI.

PostNapisane: 9 lut 2005, 22:44
przez Jaksa
tco_tm napisał(a):F6 robili do 1992 roku
W Europie? Ciekawe jaki to motor hmm..... Jak kolega podjedzie ( moze kiedys ) to sobie oblukam ;)

PostNapisane: 9 lut 2005, 22:46
przez Paweł
Jaksa napisał(a):
tco_tm napisał(a):F6 robili do 1992 roku
W Europie? Ciekawe jaki to motor hmm..... Jak kolega podjedzie ( moze kiedys ) to sobie oblukam ;)

Do '89 najprawdopodobniej. Nie wiem, czy w Europie. Silnik dokladnie taki sam jak F6/B6A.

PostNapisane: 9 lut 2005, 23:33
przez Adam626GD
Jaksa napisał(a):
Adam626GD napisał(a):W ksiazce do GD stoi, ze jest F6 w GD
1,6 ?? w GC był ale w GD jeszcze nie widziałem takiego motoru.....A o jakiej ksiązce mówisz? Kto to napisał ?


JAkas taka polska. Gdzie pisza niby o wszystkich silnikach. NIestety nie znalazłem tam parametrów swego silnika FE4 z karburatorem. Taka niebieska z napisem auto

PostNapisane: 10 lut 2005, 10:38
przez Waluś
Jaksa mnie to wcale nie dziwi. W mojej GD był silnik 2,0 FE na gaźniku, z tego co sie doczytałem w literaturach to silnik ten przestał byś klepany w 87 roku i pochodzi z modelu GC, Zresztą Misiolot w 929 ma identyczny, tylko wzdłużnie ustawiony (tył napęd).
Więc co on robił u mnie pod spódnicą łaaa ????
Więc i te 1,6 tysz mnie jakoś nie dziwi <lol>

PostNapisane: 10 lut 2005, 10:41
przez Adam626GD
silnik FE na agzniku jest stary, niemniej jednak byl fabrycznie montowany w GD.
MOja gd ma na fakturze zakupu rok produkcji 1991. A juz w roku 1988 byly silniki EFI.

W ogóle to rózne byly kombinacje. POdobno moja mazda to rok 1990 z finlandii – i przestała rok tam i wrocila do polski i tam podmieniono rok produkcji

PostNapisane: 10 lut 2005, 15:41
przez Mazdofon
Jaksa napisał(a):
Mazdofon napisał(a):U Was jeszcze nie bylem, Smyki
Moze czas juz nadszedł ;) Mam pytanko .... Co to za GD z motorem 1,6 ? ( tak jest napisane w avatarze ) Nie ma takiego modelu ( fabrycznie )


Juz odpowiadam. Rzeczywiscie jest to nietypowa konfiguracja, a wziela sie stad, ze wlascicielem (chyba nawet pierwszym...) byl polski konsul w Turcji. Przywiozl je sobie do Polski. Samochod jest ogolnie dosc zabawny, ma np kierunkowskay boczne, ktore normalnie sa w blotnikach, zatopione w lampach kierunkowskazow glownych. Ma tez centralne nawiewy na desce rozdzielczej ktore same gmeraja raz na lewo raz na prawo. Jest to jakas wersja na kraje gdzie jest goraco, a na toksycznosc spalin nikt nie zwraca uwagi, bo pod maska jest rzeczywiscie 1.6 z gaznikiem. Gaznik jest obrany z polowy kanalikow itp, bardzo uproszczony i z recznym ssaniem, ktore samo wylacza sie elektromagnetycznie jak silnik sie nagrzeje, ale podczas jazdy trzeba je samemu wciskac. :–) Jako ze w aucie jest klimatyzacja, przy gazniku jest taki podcisnieniowy silownik ktory sam "dodaje gazu" na wolnych obrotach. Gdzie nie pojade to goscie nie wiedza o co chodzi bo na blotniku mam napis GLX a takiego ustrojstwa z 1.6 nikt nie widzial. Ale auto jest autentyczne, ma nawet jakis dziwaczny, skrocony numer nadwozia. A teraz musze dolewac dodatek do benzyny bezolowiowej. :–)

PostNapisane: 10 lut 2005, 17:33
przez Waluś
Mazdofon napisał(a):Ma tez centralne nawiewy na desce rozdzielczej ktore same gmeraja raz na lewo raz na prawo

To nie hit, ja też takie mam <lol>

PostNapisane: 10 lut 2005, 17:34
przez Adam626GD
pierwsze słysze o tych bajerach. Bo kierunki w lampach to chyba widziałem.
Ja ze smiesznych bajeerów to mam podgrzewane siedzenia oraz spryskiwacze reflektorów. Ale tak juz wersje fińskie miały

PostNapisane: 10 lut 2005, 19:47
przez Jaksa
Adam626GD napisał(a):pierwsze słysze o tych bajerach.
Ta jednostka chyba jest za słaba do tej budy , jak to jezdzi?

PostNapisane: 10 lut 2005, 20:11
przez Paweł
Tak samo jak E11 z 4EFE. Dobrze wiesz, o czym mowie. <lol>

Mazdofon, czy twoja mazda przypadkiem nie jest amerykanska?

PostNapisane: 10 lut 2005, 20:50
przez Jaksa
tco_tm napisał(a):Tak samo jak E11 z 4EFE. Dobrze wiesz, o czym mowie
Pawełku, wiem wiem ale mojej zonce ta moc wystarcza <lol>

PostNapisane: 13 lut 2005, 13:03
przez Globy
http://www.mazdaspeed.pl/modele/626_16_1991.php – tez dowiedzialem sie o tym motorze po tej publikacji ;) Wedlug AŚ model produkowany do 1992 (mieli zreszta egzemplarz z tego rocznika). Faktycznie cechy wyposazenia wskazywalyby na wersje USA, a bajer z nawiewami zwie sie Swing – patent mazdowski. Biala Mazda z testu rowniez miala takie kierunkowskazy, jak pisze Mazdofon. Z typami silnikow, szczegolnie 2.0, byly rozne remixy.

PostNapisane: 25 lut 2005, 11:41
przez Adam626GD
Jaksa napisał(a):
Adam626GD napisał(a):pierwsze słysze o tych bajerach.
Ta jednostka chyba jest za słaba do tej budy , jak to jezdzi?


Tzn jak jezdzi 1.6? czy jak jezdzi FE4 2.0 na gazniku?

PostNapisane: 25 lut 2005, 18:30
przez adam626
w mojej jest silnik F8 od którego F6 różni się mniejszą średnicą cylindra,
normalny silnik 2.0 ma większa średnicę a 2.2 l ma chyba średnicę 2.0 tylko większe wykorbienie na wale i wyższy blok silnika o 20mm

a z tego co słyszałem GD z F6 to wersja na szwajcarię