Strona 1 z 1

Kompatybilność sprężarek klimatyzacji

PostNapisane: 14 wrz 2009, 10:09
przez milan2006
Witam, siadła mi pompa klimy w ge. W związku z tym mam pytanie, czy podejdzie do mojego auta pompa od gd lub gf. Mam okazję kupić nową od gd w atrakcyjnej cenie, lub myślę nad używka od gf, zawsze będzie młodsza niż ta którą obecnie popsułem. Czy ktoś orientuje się czy podejdą?

PostNapisane: 17 wrz 2009, 08:17
przez MazDarek
milan2006, proszę o poprawienie tematu na zgodny z regulaminem pisania na forum –> Regulamin . Czas na poprawę – 24H. Jeśli tego nie zrobisz, temat zostanie przeniesiony do kosza.

PostNapisane: 17 wrz 2009, 11:58
przez adam626
od GD na pewno nie pasuje, zupełnie inne mocowanie

PostNapisane: 17 wrz 2009, 12:13
przez milan2006
adam626 napisał(a):zupełnie inne mocowanie

a nie da rady jej tam jakoś wpasować? chodzi mi raczej o parametry pracy czy są takie same? Czy mocowanie można przełożyć od gd?

PostNapisane: 17 wrz 2009, 23:57
przez adam626
w GD kompresor ma uchwyty jako fragment dekli, jest za nie przymocowany wahliwie do wspornika na bloku silnika.
Naprężenie paska jest realizowane poprzez zmiane położenia kompresora.
Wydaje mi się że w GE a już jestem pewien że w GF kompresor jest mocowany na stałe za korpus, co napina pasek już nie wiem.
Na pewno różnią się mocowaniem przewodów ciśnieniowych, których przerobienie może przekroczyć wartość kompresora.
Poszukaj lepiej kompresora dokładnie do swojego modelu.

PostNapisane: 18 wrz 2009, 09:14
przez PLaster
milan2006 napisał(a):Czy mocowanie można przełożyć od gd

a co, masz może kompresor od GD na zbyciu?

PostNapisane: 18 wrz 2009, 10:53
przez milan2006
ja nie mam, natomiast mam namiary na nowy po bardzo atrakcyjnej cenie i zastanawiam się nad wpasowaniem go do siebie

PostNapisane: 18 wrz 2009, 21:18
przez Waluś
ale chyba trzeba by zacząć od tego że GD i GE pracują na innym chłodziwie i to chyba juz dyskwalifikuje przekładkę.

PostNapisane: 18 wrz 2009, 21:24
przez krogoth
Waluś napisał(a):ale chyba trzeba by zacząć od tego że GD i GE pracują na innym chłodziwie i to chyba juz dyskwalifikuje przekładkę.


Przecierz jak podjedziesz GD i GE pod warsztat na nabicie klimy to do obu załaduja to samo, tym samym automatem.... :P Chyba że sie myle :) Może współczesne czynniki chłodzące są bardziej... uniwersalne :)

PostNapisane: 18 wrz 2009, 21:38
przez milan2006
ten kompresor co go mogę kupić od gd ponoć może pracować na r12 i 134 czy jakoś tak, tzn niby na tych obu, ale pod warunkiem że od nowości, bo jakby najpierw latał na jednym, a potem na innym to już chyba by się zepsuł.
krogoth napisał(a):Przecierz jak podjedziesz GD i GE pod warsztat na nabicie klimy to do obu załaduja to samo

dokładnie, tylko do najnowszych aut dają ten nowszy gaz, cała reszta chodzi na tym który zastąpił freon.
no i myśle czy ładować się w starocia od ge czy przekładać od gd, czy to w ogóle może zadziałać, a może zregenerować to co mam teraz?

PostNapisane: 18 wrz 2009, 21:45
przez krogoth
milan2006 napisał(a):dokładnie, tylko do najnowszych aut dają ten nowszy gaz, cała reszta chodzi na tym który zastąpił freon.
no i myśle czy ładować się w starocia od ge czy przekładać od gd, czy to w ogóle może zadziałać, a może zregenerować to co mam teraz?



Przekładki chyba bym nie robił... sprawdź najpierw jaka jest pojemnośc obu układów fabrycznie... Żeby się nie okazało że sprężarka jest za bardzo lub za mało wydajna... :) Zresztą dochodzi problem dopasowania... nie wiem czy warto zachodu i byćmoże kosztów :)

PostNapisane: 18 wrz 2009, 21:53
przez milan2006
to chyba będę regenerował to co mam. Znacie może kogoś kto to zrobi za jakieś normalne pieniądze?

PostNapisane: 18 wrz 2009, 21:57
przez Waluś
krogoth napisał(a):Przecierz jak podjedziesz GD i GE pod warsztat na nabicie klimy to do obu załaduja to samo, tym samym automatem.

może automat ten sam, ale jak ktoś mi ładuje R134 do kompresora pracującego na r12 to ja bym zmienił warsztat
Swego czasu jak byłem swoim GD w Lublinie w pewnym warsztacie klimy to pan odrazu powiedział że nie ma R12 a nie załaduje mi 134, bo instalacja długo nie pochodzi i on nie chce mieć potem zbesztanej opiniii. Ale podsunął mi pomysł na podjechanie do serwisu lodówek (oni zwykle mają R12 po cichu) aby migość wpuścił r12, poczym koleś mni to ściągnął dolał oliwę w międzyczasie przeczyścił układ i hylałem tak dopóki nie uszkodziłem przodu :P
milan2006 napisał(a):ten kompresor co go mogę kupić od gd ponoć może pracować na r12 i 134

nie wiem jak w GE ale W GD kompresor pracował na tylko r12, ale sam kompresor to pikuś, ważna jest reszta instalacji.

PostNapisane: 18 wrz 2009, 22:10
przez krogoth
Waluś napisał(a):ale jak ktoś mi ładuje R134 do kompresora pracującego na r12 to ja bym zmienił warsztat



Co drugi tak robi :P


Waluś napisał(a):Ale podsunął mi pomysł na podjechanie do serwisu lodówek



I mieli odpowiednie podłączenie do klimy?

PostNapisane: 19 wrz 2009, 08:44
przez Waluś
mieli nawet osuszacz do robienia próżni w układzie, ale nie byli w stanie zapodać oleju do układu.
Wpuszczenie nie jest problemem. instalacja jest na zwykłe wentyle jak w aucie (lub ciut większe) ale cos tego typu.

PostNapisane: 19 wrz 2009, 10:47
przez steven
Waluś mylisz się, były kompresory w GD pod R134a :) – sam mam taki :) i mogę przesłać fotki ;p jak ktoś nie wierzy :)
Natomiast jeżeli chodzi o całą resztę, to na razie cały układ mam od R12 poza kompresorem, nawet osuszacza nie wymieniłem, bo chcę zobaczyć ile prawdy w tym, że uszczelki się rozpadną i po jakim czasie :) odpukać od 31.07.2009r. klima działa i nic niepokojącego się z nią nie dzieje :) no może mogłaby szybciej się schładzać i zapewne po wymianie osuszacza tak też by się działo, ale chcę sobie potestować :)

PostNapisane: 7 paź 2009, 09:57
przez milan2006
odświeżam temat, wiem już że do ge nie podejdzie kompresor od gd, ale może ktoś się orientuje, czy pogejdzie do ge pompa od gf-rocznik 99. tzn do tego roku była dedykowana, bo pompa jest ogólnie nowa oryginalna mazdy.