Założenie silnika 2.2 Turbo – GD

Postprzez berserk5 » 24 maja 2009, 20:24

Mam zamiar w najblizszym czasie zakupic silnik 2.2 Turbo z Forda Probe MK1. Czy ktos wczesniej robił takie modyfikacje i zakaładł do swojej mazdy GD taki motor.Nie wiem czy nie bede miał trudności a przydała by mi sie pomoc nie tylko fizyczna ale i teoretyczna. Mam Mazde 4WD wiec nie wiem czy wszytko podejsdzie ale sadze ze tak.Tylko kwestia co nie podejdzie. czy wie ktos na ten temat cos i czy jest ktos z okolic Rzeszowa lub Podkarpacia który by mi udzielił pomocy chociaż by teoretycznej.Wiem ze moc na pewno zwiekszy sie o 50 % dodatkowe bo w sumie to 150 KM a teraz obecnie mam 130 KM i nie wiem jak ze skrzynia. Ale sadze ze sobie da rade. Gorzej jak zaczne robic kolejne modyfikacje np. wtrysk "czystego tlenu".... ale to juz inna baja. Prosił bym o POMOC dziekuje z góry
Pozdrawiam Posiadaczy Mazd yooooouuuuu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2006, 13:41
Posty: 138
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G

Postprzez PLaster » 24 maja 2009, 22:25

pomysł przedni, sam się często zastanawiałem nad tym.
Z tego co wiem, to większych problemów być nie powinno, było kilka takich swap'ów, ale czy do 4WD to nie wiem.
trzeba poszukać, do 2WD widziałem gdzieś taki wątek na forum
berserk5 napisał(a):teraz obecnie mam 130 KM

to trochę dziwne, taką masz moc seryjną (w dowodzie rejestracyjnym) czy coś było dłubane?
jak możesz to podaj dokładną wersję silnika, nr/symbol komputera ECU?
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez berserk5 » 24 maja 2009, 22:43

PLaster było dłubane bo robiłem polerke dolotu i wylotu , filterek stozkowy oraz plan głowicy z polerowaniem i powiekszaniem zaworów troszke . A na koniec hamownia :D. Teraz jest znacznie lepiej ale nadal nie moge go złamac na asfalcie na te 4 kółeczka :D


Odnosnie swapa to nie sadze aby ktos robił takiego moda ale co do 2WD to moze i były przymiarki.Dla tego ja mam zamiar moze byc piewrwszy , przebuby juz wzmacniałem i regenerowałem wiec powinny wytrzmac. A boje sie o skrzynie bo 4 tys kosztyje . W sumie przeguby wcale lepiej nie bo po 1 tys za jedna sztuke wewnetrzna hehehe ale regeneracja ze wzmocnieniem 400 zł .
Pozdrawiam Posiadaczy Mazd yooooouuuuu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2006, 13:41
Posty: 138
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G

Postprzez PLaster » 24 maja 2009, 23:00

berserk5 napisał(a):PLaster było dłubane bo robiłem polerke dolotu i wylotu , filterek stozkowy oraz plan głowicy z polerowaniem i powiekszaniem zaworów troszke

no to ładnie :D
berserk5 napisał(a):ale nadal nie moge go złamac na asfalcie na te 4 kółeczka

tak, do tego by się turbo przydało ;)
życzę powodzenia!!
berserk5 napisał(a):Odnosnie swapa to nie sadze aby ktos robił takiego moda ale co do 2WD to moze i były przymiarki.Dla tego ja mam zamiar moze byc piewrwszy

ja miałem zamiar, ale jeszcze się wstrzymuje, bo cały czas użytkuje auto na co dzień a z turbo by to trochę kosztowało :|
teraz zaczynam inne modyfikacje, by auto się lepiej odpychało ;)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez berserk5 » 24 maja 2009, 23:06

PLaster napisał(a):teraz zaczynam inne modyfikacje, by auto się lepiej odpychało

wiec równiez zycze powodzonka w modach . Silniki te sa dynamiczn i maja nawetd dosc duzo Nm wiec nie jest zle ale i przełozenia w skrzyni mogły by byc inne. Nie wiem jak jest u ciebie ale u mnie sa troszke za krótkie moze dla tego ze to 4x4.


PLaster napisał(a):berserk5 napisał:
ale nadal nie moge go złamac na asfalcie na te 4 kółeczka

tak, do tego by się turbo przydało
życzę powodzenia!!

Oj tak tak mażyłem o Turbo w tym motorku . Nie opłaca mi sie przekładka kolektorów itp itd wiec wole cały silnik wsadzic. Myślałem o 2.0 16V ale to nie to samo co 2.2 T i zawsze mozna pomodzic z turbo :D. Z reszta wszytstko przedemna :)
Pozdrawiam Posiadaczy Mazd yooooouuuuu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2006, 13:41
Posty: 138
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G

Postprzez PLaster » 24 maja 2009, 23:22

berserk5 napisał(a):wiec równiez zycze powodzonka w modach

sapsiba ;)

berserk5 napisał(a):przełozenia w skrzyni mogły by byc inne

a wiesz może jakie były skrzynie, masz może jakieś info o skrzyniach?

berserk5 napisał(a):Nie opłaca mi sie przekładka kolektorów itp itd wiec wole cały silnik wsadzic

jak do turbo to lepiej cały silnik, nie wiem jak w probe, ale w MX6 GD jak się nie mylę to silnik był chyba zakuty w pewnym stopniu co daje możliwość podniesienia doładowania, bo seryjne to jest dość małe.

berserk5 napisał(a):Myślałem o 2.0 16V ale to nie to samo co 2.2 T

zgadzam się z Tobą w 100%

berserk5 napisał(a):Z reszta wszystko przedemna usmiech

będę śledził temat i postaram się zebrać jakieś info
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez steven » 25 maja 2009, 09:43

no pierwszy na pewno nie będziesz ;p chyba że w 4WD, bo już zimą na allegro widziałem czarną coupe właśnie z 2.2T do probe :)

Pomysł całkiem fajny. Ciekawe czy zostanie zrealizowany ;) ja mam 2.0 DOHC i wiem, że kumpel probkiem 2.2T mnie odsawia jak chce – turbina to turbina ;) tyle że dbać o nią trza ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez PLaster » 25 maja 2009, 11:03

steven napisał(a):turbina to turbina oczko tyle że dbać o nią trza

ale psssssssss....... bezcenne :D
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez steven » 25 maja 2009, 11:33

tylko ciekawe czy gaz też do tego będzie zakładał :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez PLaster » 25 maja 2009, 12:26

steven napisał(a):tylko ciekawe czy gaz też do tego będzie zakładał usmiech

Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G


no ta, z tego może być jeszcze lepszy projekt ;)
Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G+T <lol>
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez pinky » 25 maja 2009, 12:50

berserk5 na forum mx6.com piszą że taki swap f2 na f2t z 4wd jest "bolt-on" więc do roboty :D
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez berserk5 » 25 maja 2009, 17:12

Odnośnie gazu o na pewno by chciał ale niestety w takim motorku to tylko sekwencja albo LPI ale to jak juz załoze 2.2 T to nie bede miał kasy na załozenie gaziku wiec na bezynce bee musiał smigac . Nio chyba ze pożyczka mnie uratuje ale nie bede sie pchał.



pinky napisał(a):berserk5 na forum mx6.com piszą że taki swap f2 na f2t z 4wd jest "bolt-on" więc do roboty

W takim razie niesamocicie sie ciesze. Na pewno bedzie swapik.
steven napisał(a):no pierwszy na pewno nie będziesz ;p chyba że w 4WD, bo już zimą na allegro widziałem czarną coupe właśnie z 2.2T do probe

Dokładnie chodzi mi o 4WD bo nie sadze zeby było duzo 4WD w polsce. Wiem ze w USA jest taka 4WD 2.2 T i z miejsca boka usadza i zapewne po modach ma ponad 200 KM ...
PLaster napisał(a):no ta, z tego może być jeszcze lepszy projekt
Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G+T

No aktycznie długa nazwa by wyszła hehehehe.. Ale czego sie nie robi dla swojej MADZI.. :D
A żona to mnie KILL heheh
Pozdrawiam Posiadaczy Mazd yooooouuuuu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2006, 13:41
Posty: 138
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G

Postprzez Waluś » 25 maja 2009, 19:12

O ile skrzynia jest taka jak w GTX czy tam GTR to bez problemu podejdzie. A jeśli ma takie parametry jak zwykłe 2,2 tyle że na 4 koła, to na tej skrzyni odpuść, bo wysypie sie po kilku tysiącach. Obciążenie ją zniszczy. Ale wydaje mi się że wszystkie 4x4 mazdy to ta sama skrzynia co w gtx-e.
Reszta podejdzie bez problemu. Silnik identyczny, plug &play, zmiana tylko w podciśnieniach, więc musisz zaopatrzyć się w silnik i kilka innych dziwnych zaworków, więc jak będzie miał auto z którego wyjmiesz, to daleko go nie odstawiaj i bierz całe sterowanie (zaworki podciśnieniowe z podszybia) do tego komputer z kabiny, ale jak jest z elektryka tego nie wiem. Przypuszczam że wiązka silnika może się różnić. A najbardziej obawiałbym sie tego że wiązka z forda może być nieco inna od mazdy (inne wyposażenie) ale mam nadzieje że tak nie jest :)
Nie zapomnij o mocniejszym sprzęgle
A te 150 koni hmmm to bajka dla grzecznych dzieci :P
10 minut roboty i masz zdecydowanie więcej :p
Rób fotorelację. Będzie ciekawie :) <spoko>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez pinky » 25 maja 2009, 19:28

Na Mazdascene piszą że skrzynia taka sama jak w gtr.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez berserk5 » 26 maja 2009, 10:22

Wszytko w swoim czasie... Teraz czekam na garaż i podnosnik na wyciagniecie silnika. Waluś wspomniałes cos o podniesieniu mocy ale jak i co... Napisałem ci zapytanie na gg wiec odp jak mozesz... Własciwie sam sie zastanawiałem czy przed włozeniem silnika nie pogrzebac w nim jeszcze porobic polerki i załozyc wiekszy intercoler itp itd.. Z reszta zobacze najpier musze wszystko obmyslec mam czas ..:D a musze to zrobic na perfekto pomyłek nie moze byc bo zwale sobie robote.
Pozdrawiam Posiadaczy Mazd yooooouuuuu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2006, 13:41
Posty: 138
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G

Postprzez pinky » 26 maja 2009, 10:28

Można np. na początek zwiększyć trochę doładowanie przy pomocy MBC. Nie wiem ile ładuje seryjnie i ile ładują bezpiecznie z seryjnym dołem. Tu myślę że Waluś podpowie co i jak, zajrzyj tez to jego wątku w NM.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez PLaster » 26 maja 2009, 12:23

pinky napisał(a):Można np. na początek zwiększyć trochę doładowanie przy pomocy MBC. Nie wiem ile ładuje seryjnie i ile ładują bezpiecznie z seryjnym dołem.

http://fordprobe.pl/forum napisał(a):1. turbina dmucha 6psi tj. 0,4 bara, ktore przy seryjnych mapach mozna spokojnie podnieść na 12 psi
...
4. przy odrobinie zabawy można troche wykrzesać z tego silniczka..zmiany w wydechu, dolocie, nowe mapy paliwa, ciśnienie około 16psi

poczytaj co chłopaki z fordprobe piszą o F2T
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez pinky » 26 maja 2009, 12:31

12psi bez ruszania paliwa?? A toto ma boost-cut, albo knock-sensor??
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez PLaster » 26 maja 2009, 13:27

pinky widziałeś temat Overkill i jego MX6 F2T
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez pinky » 26 maja 2009, 13:41

Kod: Zaznacz cały
Moc: 182,1 KM
Moment: 326,8 Nm


Dużo momentu strasznie, ja przy 170 mam okolice 220nm, a wierzyć mi się nie chce że różnic a pojemności 0,2l daje 100nm. Ale tak czytałem opis i widać że każda mazda z turbo ma boost-cut i próg 0,9bara nie do przekroczenia na seryjnym kompie.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6