Założenie silnika 2.2 Turbo – GD
standardowo – wielu marzy – nikt nie dokonał
Nie o to chodzi. Kwestia jest typu, że na dzień dzisiejszy mamy łatwiejszy dostęp do 2.2T z Probe'a niż do 2.0 12v na gaźniku od 626.
Są to bliźniacze modele jak Probe 2 i MX-6 tak ? Właśnie.
Tym bardziej, że widziałem kilka aukcji właśnie Mazd z tymi silnikami a fabrycznie chyba nie wychodziły.
To nie są marzenia tylko alternatywa sprzedaży.
Auto oczywiście nie jest moje, tylko jak pisałem mojego dobrego ziomka.
Gdyby trafiło to na mnie to sprzedałbym je na części i kupił coś innego.
Są to bliźniacze modele jak Probe 2 i MX-6 tak ? Właśnie.
Tym bardziej, że widziałem kilka aukcji właśnie Mazd z tymi silnikami a fabrycznie chyba nie wychodziły.
To nie są marzenia tylko alternatywa sprzedaży.
Auto oczywiście nie jest moje, tylko jak pisałem mojego dobrego ziomka.
Gdyby trafiło to na mnie to sprzedałbym je na części i kupił coś innego.
Wyciągaj z probasa co się da z komory silnika plus komputer
założysz na ten silnik kolektor z gaźnikiem i będzie ci śmigał
jest odprężony pod turbo ale to nic
potem sobie powoli poszukaj mazdowskiej wiązki komory silnika od wersji z F2T
i sobie przełożysz osprzęt i będzie turbo
ps: gaźnikowa ma inaczej rozłożone zespoły bezpieczników i przekaźników
nie masz wiązki silnika
inny filtr powietrza
inny układ podciśnień na przegrodzie
od probe niektóre elementy się jednak różnią i nie pasują dokładnie w maździe
turbo ma grubszą chłodnicę
tyle na razie pamiętam
założysz na ten silnik kolektor z gaźnikiem i będzie ci śmigał
jest odprężony pod turbo ale to nic
potem sobie powoli poszukaj mazdowskiej wiązki komory silnika od wersji z F2T
i sobie przełożysz osprzęt i będzie turbo
ps: gaźnikowa ma inaczej rozłożone zespoły bezpieczników i przekaźników
nie masz wiązki silnika
inny filtr powietrza
inny układ podciśnień na przegrodzie
od probe niektóre elementy się jednak różnią i nie pasują dokładnie w maździe
turbo ma grubszą chłodnicę
tyle na razie pamiętam
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
adam626 napisał(a):Wyciągaj z probasa co się da z komory silnika plus komputer
założysz na ten silnik kolektor z gaźnikiem i będzie ci śmigał
jest odprężony pod turbo ale to nic
potem sobie powoli poszukaj mazdowskiej wiązki komory silnika od wersji z F2T
i sobie przełożysz osprzęt i będzie turbo
ps: gaźnikowa ma inaczej rozłożone zespoły bezpieczników i przekaźników
nie masz wiązki silnika
inny filtr powietrza
inny układ podciśnień na przegrodzie
od probe niektóre elementy się jednak różnią i nie pasują dokładnie w maździe
turbo ma grubszą chłodnicę
tyle na razie pamiętam
Dokładnie o coś takiego mniej więcej mi chodziło
Powiem mu co i jak niech zdecyduje co z tym fantem zrobić.
l3mur91 napisał(a):Mazd z tymi silnikami a fabrycznie chyba nie wychodziły
wychodziły na rynek USA podobnie jak Probe, W moim podpisie masz fabryczne MX2,2 T
Adam, wydaje mi się że wiązka między fordem a mazda jest taka sama, bo u siebie maiłem kilka wolnych wtyczek, które w probe były podpięte, np czujnik ciśnienia przekazujący info na deskę, czy tez czujnik ciśnienia odcinający przy max doładowaniu (w probe był na podszybiu, u mnie była tylko kostka, ale mazda rozwiązała to inaczej bo mi też odcinało przy 0,8 bara, w fordzie wystarczyło wypiąć i pompować do woli, w maździe nie znalazłem tego kagańca)
piszę to drugi raz bo za pierwszym mi znikło
w probe są elementy które pomimo zupełnie innego wyglądu pasują do wtyczek i uchwytów w mazdzie
jednak mam sam kilka osobiście wymontowanych z pod maski probe które zupełnie do niczego w mazdzie nie pasują
są też takie które pasują pozornie
np skraplacz klimatyzacji jest identyczny
ale wiatrak od niego ma nieco inny rozstaw śrub(około 10mm) pomimo że wtyczki śmigło i silnik są identyczne
stąd moje wątpliwości
w probe są elementy które pomimo zupełnie innego wyglądu pasują do wtyczek i uchwytów w mazdzie
jednak mam sam kilka osobiście wymontowanych z pod maski probe które zupełnie do niczego w mazdzie nie pasują
są też takie które pasują pozornie
np skraplacz klimatyzacji jest identyczny
ale wiatrak od niego ma nieco inny rozstaw śrub(około 10mm) pomimo że wtyczki śmigło i silnik są identyczne
stąd moje wątpliwości
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
hah, teraz juz wiem skąd u mnie w pudełku walał sie sam wiatrak (śmigło z silnikiem) klimy bez obudowy
ja się przymierzam do swapa ale nie z probe a z mazdy USspec – i wszystko idzie w dobrym kierunku, auto zastępcze już mam
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Poważnie NIKT na forum nie przełożył 2.2i na 2.2t? : O
A może ktoś próbował dokładać samo turbo, zmianę kolektora itd? Bardzo mnie ten temat ciekawi
A może ktoś próbował dokładać samo turbo, zmianę kolektora itd? Bardzo mnie ten temat ciekawi
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
silniki różnią sie stopniem sprężania.
Do 2.2 dasz radę założyć wszystko, z tego co wiem to pod blok wszystko pasuje. potrzeba przepływkę, turbo z kolektorem, wiązkę, kompa i aparat zapłonowy.
Mocy powinno być trochę więcej ze względu na wyższy stopień sprężania.
Ale i tak najprościej kupić cały przód od Probe i przełożyć wszystko.
PS. sprzęgło i skrzynia padnie napewno
Do 2.2 dasz radę założyć wszystko, z tego co wiem to pod blok wszystko pasuje. potrzeba przepływkę, turbo z kolektorem, wiązkę, kompa i aparat zapłonowy.
Mocy powinno być trochę więcej ze względu na wyższy stopień sprężania.
Ale i tak najprościej kupić cały przód od Probe i przełożyć wszystko.
PS. sprzęgło i skrzynia padnie napewno
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6