Założenie silnika 2.2 Turbo – GD
Mam zamiar w najblizszym czasie zakupic silnik 2.2 Turbo z Forda Probe MK1. Czy ktos wczesniej robił takie modyfikacje i zakaładł do swojej mazdy GD taki motor.Nie wiem czy nie bede miał trudności a przydała by mi sie pomoc nie tylko fizyczna ale i teoretyczna. Mam Mazde 4WD wiec nie wiem czy wszytko podejsdzie ale sadze ze tak.Tylko kwestia co nie podejdzie. czy wie ktos na ten temat cos i czy jest ktos z okolic Rzeszowa lub Podkarpacia który by mi udzielił pomocy chociaż by teoretycznej.Wiem ze moc na pewno zwiekszy sie o 50 % dodatkowe bo w sumie to 150 KM a teraz obecnie mam 130 KM i nie wiem jak ze skrzynia. Ale sadze ze sobie da rade. Gorzej jak zaczne robic kolejne modyfikacje np. wtrysk "czystego tlenu".... ale to juz inna baja. Prosił bym o POMOC dziekuje z góry
Pozdrawiam Posiadaczy Mazd yooooouuuuu
- Od: 12 cze 2006, 13:41
- Posty: 138
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G
pomysł przedni, sam się często zastanawiałem nad tym.
Z tego co wiem, to większych problemów być nie powinno, było kilka takich swap'ów, ale czy do 4WD to nie wiem.
trzeba poszukać, do 2WD widziałem gdzieś taki wątek na forum
to trochę dziwne, taką masz moc seryjną (w dowodzie rejestracyjnym) czy coś było dłubane?
jak możesz to podaj dokładną wersję silnika, nr/symbol komputera ECU?
Z tego co wiem, to większych problemów być nie powinno, było kilka takich swap'ów, ale czy do 4WD to nie wiem.
trzeba poszukać, do 2WD widziałem gdzieś taki wątek na forum
berserk5 napisał(a):teraz obecnie mam 130 KM
to trochę dziwne, taką masz moc seryjną (w dowodzie rejestracyjnym) czy coś było dłubane?
jak możesz to podaj dokładną wersję silnika, nr/symbol komputera ECU?
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
PLaster było dłubane bo robiłem polerke dolotu i wylotu , filterek stozkowy oraz plan głowicy z polerowaniem i powiekszaniem zaworów troszke . A na koniec hamownia . Teraz jest znacznie lepiej ale nadal nie moge go złamac na asfalcie na te 4 kółeczka
Odnosnie swapa to nie sadze aby ktos robił takiego moda ale co do 2WD to moze i były przymiarki.Dla tego ja mam zamiar moze byc piewrwszy , przebuby juz wzmacniałem i regenerowałem wiec powinny wytrzmac. A boje sie o skrzynie bo 4 tys kosztyje . W sumie przeguby wcale lepiej nie bo po 1 tys za jedna sztuke wewnetrzna hehehe ale regeneracja ze wzmocnieniem 400 zł .
Odnosnie swapa to nie sadze aby ktos robił takiego moda ale co do 2WD to moze i były przymiarki.Dla tego ja mam zamiar moze byc piewrwszy , przebuby juz wzmacniałem i regenerowałem wiec powinny wytrzmac. A boje sie o skrzynie bo 4 tys kosztyje . W sumie przeguby wcale lepiej nie bo po 1 tys za jedna sztuke wewnetrzna hehehe ale regeneracja ze wzmocnieniem 400 zł .
Pozdrawiam Posiadaczy Mazd yooooouuuuu
- Od: 12 cze 2006, 13:41
- Posty: 138
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G
berserk5 napisał(a):PLaster było dłubane bo robiłem polerke dolotu i wylotu , filterek stozkowy oraz plan głowicy z polerowaniem i powiekszaniem zaworów troszke
no to ładnie
berserk5 napisał(a):ale nadal nie moge go złamac na asfalcie na te 4 kółeczka
tak, do tego by się turbo przydało
życzę powodzenia!!
berserk5 napisał(a):Odnosnie swapa to nie sadze aby ktos robił takiego moda ale co do 2WD to moze i były przymiarki.Dla tego ja mam zamiar moze byc piewrwszy
ja miałem zamiar, ale jeszcze się wstrzymuje, bo cały czas użytkuje auto na co dzień a z turbo by to trochę kosztowało
teraz zaczynam inne modyfikacje, by auto się lepiej odpychało
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
PLaster napisał(a):teraz zaczynam inne modyfikacje, by auto się lepiej odpychało
wiec równiez zycze powodzonka w modach . Silniki te sa dynamiczn i maja nawetd dosc duzo Nm wiec nie jest zle ale i przełozenia w skrzyni mogły by byc inne. Nie wiem jak jest u ciebie ale u mnie sa troszke za krótkie moze dla tego ze to 4x4.
PLaster napisał(a):berserk5 napisał:
ale nadal nie moge go złamac na asfalcie na te 4 kółeczka
tak, do tego by się turbo przydało
życzę powodzenia!!
Oj tak tak mażyłem o Turbo w tym motorku . Nie opłaca mi sie przekładka kolektorów itp itd wiec wole cały silnik wsadzic. Myślałem o 2.0 16V ale to nie to samo co 2.2 T i zawsze mozna pomodzic z turbo . Z reszta wszytstko przedemna
Pozdrawiam Posiadaczy Mazd yooooouuuuu
- Od: 12 cze 2006, 13:41
- Posty: 138
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G
berserk5 napisał(a):wiec równiez zycze powodzonka w modach
sapsiba
berserk5 napisał(a):przełozenia w skrzyni mogły by byc inne
a wiesz może jakie były skrzynie, masz może jakieś info o skrzyniach?
berserk5 napisał(a):Nie opłaca mi sie przekładka kolektorów itp itd wiec wole cały silnik wsadzic
jak do turbo to lepiej cały silnik, nie wiem jak w probe, ale w MX6 GD jak się nie mylę to silnik był chyba zakuty w pewnym stopniu co daje możliwość podniesienia doładowania, bo seryjne to jest dość małe.
berserk5 napisał(a):Myślałem o 2.0 16V ale to nie to samo co 2.2 T
zgadzam się z Tobą w 100%
berserk5 napisał(a):Z reszta wszystko przedemna usmiech
będę śledził temat i postaram się zebrać jakieś info
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
no pierwszy na pewno nie będziesz ;p chyba że w 4WD, bo już zimą na allegro widziałem czarną coupe właśnie z 2.2T do probe
Pomysł całkiem fajny. Ciekawe czy zostanie zrealizowany ja mam 2.0 DOHC i wiem, że kumpel probkiem 2.2T mnie odsawia jak chce – turbina to turbina tyle że dbać o nią trza
Pomysł całkiem fajny. Ciekawe czy zostanie zrealizowany ja mam 2.0 DOHC i wiem, że kumpel probkiem 2.2T mnie odsawia jak chce – turbina to turbina tyle że dbać o nią trza
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
steven napisał(a):turbina to turbina oczko tyle że dbać o nią trza
ale psssssssss....... bezcenne
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
tylko ciekawe czy gaz też do tego będzie zakładał
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
steven napisał(a):tylko ciekawe czy gaz też do tego będzie zakładał usmiech
Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G
no ta, z tego może być jeszcze lepszy projekt
Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G+T
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Odnośnie gazu o na pewno by chciał ale niestety w takim motorku to tylko sekwencja albo LPI ale to jak juz załoze 2.2 T to nie bede miał kasy na załozenie gaziku wiec na bezynce bee musiał smigac . Nio chyba ze pożyczka mnie uratuje ale nie bede sie pchał.
W takim razie niesamocicie sie ciesze. Na pewno bedzie swapik.
Dokładnie chodzi mi o 4WD bo nie sadze zeby było duzo 4WD w polsce. Wiem ze w USA jest taka 4WD 2.2 T i z miejsca boka usadza i zapewne po modach ma ponad 200 KM ...
No aktycznie długa nazwa by wyszła hehehehe.. Ale czego sie nie robi dla swojej MADZI..
A żona to mnie KILL heheh
pinky napisał(a):berserk5 na forum mx6.com piszą że taki swap f2 na f2t z 4wd jest "bolt-on" więc do roboty
W takim razie niesamocicie sie ciesze. Na pewno bedzie swapik.
steven napisał(a):no pierwszy na pewno nie będziesz ;p chyba że w 4WD, bo już zimą na allegro widziałem czarną coupe właśnie z 2.2T do probe
Dokładnie chodzi mi o 4WD bo nie sadze zeby było duzo 4WD w polsce. Wiem ze w USA jest taka 4WD 2.2 T i z miejsca boka usadza i zapewne po modach ma ponad 200 KM ...
PLaster napisał(a):no ta, z tego może być jeszcze lepszy projekt
Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G+T
No aktycznie długa nazwa by wyszła hehehehe.. Ale czego sie nie robi dla swojej MADZI..
A żona to mnie KILL heheh
Pozdrawiam Posiadaczy Mazd yooooouuuuu
- Od: 12 cze 2006, 13:41
- Posty: 138
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G
O ile skrzynia jest taka jak w GTX czy tam GTR to bez problemu podejdzie. A jeśli ma takie parametry jak zwykłe 2,2 tyle że na 4 koła, to na tej skrzyni odpuść, bo wysypie sie po kilku tysiącach. Obciążenie ją zniszczy. Ale wydaje mi się że wszystkie 4x4 mazdy to ta sama skrzynia co w gtx-e.
Reszta podejdzie bez problemu. Silnik identyczny, plug &play, zmiana tylko w podciśnieniach, więc musisz zaopatrzyć się w silnik i kilka innych dziwnych zaworków, więc jak będzie miał auto z którego wyjmiesz, to daleko go nie odstawiaj i bierz całe sterowanie (zaworki podciśnieniowe z podszybia) do tego komputer z kabiny, ale jak jest z elektryka tego nie wiem. Przypuszczam że wiązka silnika może się różnić. A najbardziej obawiałbym sie tego że wiązka z forda może być nieco inna od mazdy (inne wyposażenie) ale mam nadzieje że tak nie jest
Nie zapomnij o mocniejszym sprzęgle
A te 150 koni hmmm to bajka dla grzecznych dzieci
10 minut roboty i masz zdecydowanie więcej :p
Rób fotorelację. Będzie ciekawie
Reszta podejdzie bez problemu. Silnik identyczny, plug &play, zmiana tylko w podciśnieniach, więc musisz zaopatrzyć się w silnik i kilka innych dziwnych zaworków, więc jak będzie miał auto z którego wyjmiesz, to daleko go nie odstawiaj i bierz całe sterowanie (zaworki podciśnieniowe z podszybia) do tego komputer z kabiny, ale jak jest z elektryka tego nie wiem. Przypuszczam że wiązka silnika może się różnić. A najbardziej obawiałbym sie tego że wiązka z forda może być nieco inna od mazdy (inne wyposażenie) ale mam nadzieje że tak nie jest
Nie zapomnij o mocniejszym sprzęgle
A te 150 koni hmmm to bajka dla grzecznych dzieci
10 minut roboty i masz zdecydowanie więcej :p
Rób fotorelację. Będzie ciekawie
Na Mazdascene piszą że skrzynia taka sama jak w gtr.
ex MSP
Wszytko w swoim czasie... Teraz czekam na garaż i podnosnik na wyciagniecie silnika. Waluś wspomniałes cos o podniesieniu mocy ale jak i co... Napisałem ci zapytanie na gg wiec odp jak mozesz... Własciwie sam sie zastanawiałem czy przed włozeniem silnika nie pogrzebac w nim jeszcze porobic polerki i załozyc wiekszy intercoler itp itd.. Z reszta zobacze najpier musze wszystko obmyslec mam czas .. a musze to zrobic na perfekto pomyłek nie moze byc bo zwale sobie robote.
Pozdrawiam Posiadaczy Mazd yooooouuuuu
- Od: 12 cze 2006, 13:41
- Posty: 138
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G
pinky napisał(a):Można np. na początek zwiększyć trochę doładowanie przy pomocy MBC. Nie wiem ile ładuje seryjnie i ile ładują bezpiecznie z seryjnym dołem.
http://fordprobe.pl/forum napisał(a):1. turbina dmucha 6psi tj. 0,4 bara, ktore przy seryjnych mapach mozna spokojnie podnieść na 12 psi
...
4. przy odrobinie zabawy można troche wykrzesać z tego silniczka..zmiany w wydechu, dolocie, nowe mapy paliwa, ciśnienie około 16psi
poczytaj co chłopaki z fordprobe piszą o F2T
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
pinky widziałeś temat Overkill i jego MX6 F2T
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
- Kod: Zaznacz cały
Moc: 182,1 KM
Moment: 326,8 Nm
Dużo momentu strasznie, ja przy 170 mam okolice 220nm, a wierzyć mi się nie chce że różnic a pojemności 0,2l daje 100nm. Ale tak czytałem opis i widać że każda mazda z turbo ma boost-cut i próg 0,9bara nie do przekroczenia na seryjnym kompie.
ex MSP
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6