Założenie silnika 2.2 Turbo – GD

Postprzez Waluś » 31 sie 2010, 07:03

standardowo – wielu marzy – nikt nie dokonał :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez l3mur91 » 31 sie 2010, 09:30

Nie o to chodzi. Kwestia jest typu, że na dzień dzisiejszy mamy łatwiejszy dostęp do 2.2T z Probe'a niż do 2.0 12v na gaźniku od 626.
Są to bliźniacze modele jak Probe 2 i MX-6 tak ? Właśnie.

Tym bardziej, że widziałem kilka aukcji właśnie Mazd z tymi silnikami a fabrycznie chyba nie wychodziły.
To nie są marzenia tylko alternatywa sprzedaży. <oczy>

Auto oczywiście nie jest moje, tylko jak pisałem mojego dobrego ziomka.
Gdyby trafiło to na mnie to sprzedałbym je na części i kupił coś innego. <spoko>
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez adam626 » 31 sie 2010, 15:15

Wyciągaj z probasa co się da z komory silnika plus komputer
założysz na ten silnik kolektor z gaźnikiem i będzie ci śmigał
jest odprężony pod turbo ale to nic
potem sobie powoli poszukaj mazdowskiej wiązki komory silnika od wersji z F2T
i sobie przełożysz osprzęt i będzie turbo

ps: gaźnikowa ma inaczej rozłożone zespoły bezpieczników i przekaźników
nie masz wiązki silnika
inny filtr powietrza
inny układ podciśnień na przegrodzie
od probe niektóre elementy się jednak różnią i nie pasują dokładnie w maździe
turbo ma grubszą chłodnicę
tyle na razie pamiętam
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez l3mur91 » 31 sie 2010, 15:35

adam626 napisał(a):Wyciągaj z probasa co się da z komory silnika plus komputer
założysz na ten silnik kolektor z gaźnikiem i będzie ci śmigał
jest odprężony pod turbo ale to nic
potem sobie powoli poszukaj mazdowskiej wiązki komory silnika od wersji z F2T
i sobie przełożysz osprzęt i będzie turbo

ps: gaźnikowa ma inaczej rozłożone zespoły bezpieczników i przekaźników
nie masz wiązki silnika
inny filtr powietrza
inny układ podciśnień na przegrodzie
od probe niektóre elementy się jednak różnią i nie pasują dokładnie w maździe
turbo ma grubszą chłodnicę
tyle na razie pamiętam


Dokładnie o coś takiego mniej więcej mi chodziło :]
Powiem mu co i jak niech zdecyduje co z tym fantem zrobić. <ok>
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Waluś » 31 sie 2010, 16:06

l3mur91 napisał(a):Mazd z tymi silnikami a fabrycznie chyba nie wychodziły

wychodziły na rynek USA podobnie jak Probe, W moim podpisie masz fabryczne MX2,2 T

Adam, wydaje mi się że wiązka między fordem a mazda jest taka sama, bo u siebie maiłem kilka wolnych wtyczek, które w probe były podpięte, np czujnik ciśnienia przekazujący info na deskę, czy tez czujnik ciśnienia odcinający przy max doładowaniu (w probe był na podszybiu, u mnie była tylko kostka, ale mazda rozwiązała to inaczej bo mi też odcinało przy 0,8 bara, w fordzie wystarczyło wypiąć i pompować do woli, w maździe nie znalazłem tego kagańca)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez adam626 » 1 wrz 2010, 15:26

piszę to drugi raz bo za pierwszym mi znikło

w probe są elementy które pomimo zupełnie innego wyglądu pasują do wtyczek i uchwytów w mazdzie
jednak mam sam kilka osobiście wymontowanych z pod maski probe które zupełnie do niczego w mazdzie nie pasują
są też takie które pasują pozornie
np skraplacz klimatyzacji jest identyczny
ale wiatrak od niego ma nieco inny rozstaw śrub(około 10mm) pomimo że wtyczki śmigło i silnik są identyczne
stąd moje wątpliwości
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Waluś » 1 wrz 2010, 16:23

hah, teraz juz wiem skąd u mnie w pudełku walał sie sam wiatrak (śmigło z silnikiem) klimy bez obudowy <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez PLaster » 25 wrz 2010, 09:14

ja się przymierzam do swapa ale nie z probe a z mazdy USspec – i wszystko idzie w dobrym kierunku, auto zastępcze już mam
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez MrShaleck » 12 lut 2014, 00:27

Poważnie NIKT na forum nie przełożył 2.2i na 2.2t? : O

A może ktoś próbował dokładać samo turbo, zmianę kolektora itd? Bardzo mnie ten temat ciekawi :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2513 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Matheus » 12 lut 2014, 11:59

silniki różnią sie stopniem sprężania.

Do 2.2 dasz radę założyć wszystko, z tego co wiem to pod blok wszystko pasuje. potrzeba przepływkę, turbo z kolektorem, wiązkę, kompa i aparat zapłonowy.
Mocy powinno być trochę więcej ze względu na wyższy stopień sprężania.

Ale i tak najprościej kupić cały przód od Probe i przełożyć wszystko.

PS. sprzęgło i skrzynia padnie napewno <głaszcze>
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6