Strona 1 z 2

Wymiana uszczelki pod głowicą MX6 GD (LPG) – kto poradzi

PostNapisane: 2 sty 2005, 23:56
przez guinness77
Szanowni specjaliści :)
Jestem przed wymianą uszczelki pod głowicą i chciałbym zebrać jak najwięcej informacji, na co mam uważać, i czego nie robić, a co zrobić po kolei, żeby auto po złożeniu działało. Za wszelką pomoc <jupi> stokrotne dzięki
Auto ma jakieś 150kkm, chociaż głowy nie dam, bo poprzedni właściciel nie chciał podać konkretów. Od jakiś 12kkm jest wstawiony gaz, słyszałem że to ma znaczenie jeśli chodzi o głowicę. Czy wymieniać pasek rozrządu, inwestować w oryginalne uszczelki?
Proszę o wszelką pomoc

PostNapisane: 2 sty 2005, 23:58
przez P0L4K
guinness77 napisał(a):inwestować w oryginalne uszczelki?

tak

PostNapisane: 3 sty 2005, 09:57
przez adam626
mały przebieg jak na problemy z tym motorem,
stawiam na przegrzanie silnika
wymieniaj wszystkie uszczelniacze
jak nie lubisz dłubać to tylko oryginały

PostNapisane: 3 sty 2005, 10:35
przez Waluś
Tak tak udzielajcie koledze porad, może tfu tfu mi sie kiedyś przydadzą :)

PostNapisane: 3 sty 2005, 10:51
przez adam626
o widzę z opisu że już się udało
teraz nawet nie musze startować z Tobą na 400m żeby wiedzieć jaki wynik
Gratuluję

PostNapisane: 8 sty 2005, 01:08
przez guinness77
Jaka jest różnica między GD FE a GD F2? <jelen> Bo pod tematem pojawiło się coś takiego... <glupek2>
i jeszcze jedno: jak patrzyłem w tabele silników, to występują dwie wersje (2,2 12V) tylko jedna ma 115 kucy, a druga coś koło 135... jak rozpoznać, co jest co?

PostNapisane: 8 sty 2005, 15:13
przez Riki
Witam :) Ta druga wersja jest z turbosprężarką i ma 145KM.
Dane techniczne:
Mazda MX-6 2.2i Turbo
Pojemność skokowa: 2184 ccm
Moc maksymalna: 145 KM prz 4000 obr./min
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 12
Maksymalny moment obrotowy: 190 Nm przy 3500 obr./min.
Wymiary: 454x169x141 cm
Poj. bagażnika: 467 l
Poj. zbiornika paliwa: 60 l
Pozdrawiam :)

PostNapisane: 12 sty 2005, 21:49
przez guinness77
Riki, dzięki wielkie za odpowiedź... wygląda na to, że mam jakieś części do F2 łącznie z blokiem silnika :D ale turbosprężarki nie widzę :| może ktoś po numerze budy powie mi coś więcej? oto numerek VIN: JMZGD165201210770 a silnik to: <-2653178 (gdzie strzałka jak powiedział fachowiec zastępuje literkę "F")

PostNapisane: 13 sty 2005, 00:47
przez Achemenid
guinness77 napisał(a):Jaka jest różnica między GD FE a GD F2?

FE bylo 6 wersji silnikowych wszystkie 2,0L
F2 bylo 2 wersje 2,2L

guinness77 napisał(a):JMZGD165201210770


JMZ – znacznik Mazdy
GD -model roku 89
1 – przedni napend
6 – coupe 5 d
5 -2,0 l benzinmotor DOHC
2 -5 biegowa skrzynia biegow
01 – brak danych
210770 – serien numer.


to w takim razie masz silnik 2,0 L FE DOHC z roku 87/91

PostNapisane: 13 sty 2005, 00:58
przez guinness77
Oki doki... prawie wszystko się zgadza. Tylko że "5 d" oznacza budę czterodrzwiową + klapa, a ja mam 3-drzwiówkę... no i poprzedni właściciel zmieniał silnik z 2.0 na obecny 2,2. Tylko jest bez turbosprężarki... czy można to jakoś dokupić i dostawić? Proszę o poradę....

PostNapisane: 13 sty 2005, 01:39
przez Achemenid
polsce malo jest tych silnikow F2 ,a z turbo to ma Walus.
wiecej informacji o tym silniku jest w usa Mazda
tj, ford probe 1gen. GL,GT

PostNapisane: 13 sty 2005, 15:23
przez Waluś
guinness77 napisał(a): czy można to jakoś dokupić i dostawić? Proszę o poradę....

Dokupić wszystko można.
Ale do zwykłego silnika nie wsadzisz Turbo. Zwykły F2 ma inny stopień sprężanie. Wstawienie tam turbiny może skończyć sie rozerwaniem tłoków bądź bloku.
Lepiej poszukaj kompletnego silnika z turbo napewno będzie taniej :)
Albo jeszcze lepiej zamiast f2 wstaw sobioe F3 – 2,0 16 V DOHC – 140 koni :D

PostNapisane: 8 mar 2005, 21:53
przez guinness77
Dobra, jestem już po wymianie uszczelki, paska rozrządu oraz jednego uszczelniacza... plus oczywiście wymiana filtru oleju z całym olejem oczywiscie... <lol>
Temat można zamknąć, jak to się robi?

PostNapisane: 8 mar 2005, 22:46
przez Jaksa
guinness77 napisał(a):Temat można zamknąć, jak to się robi?
Zamykamy. :P

PostNapisane: 9 mar 2005, 02:40
przez Waluś
To ja poprosze szczegółowy raport z wymiany uszczelki i uszczelniaczy od odkręcenia pierwszej śróbki do zakręcenia ostatniej <lol>
Jarku i dopiero wtedy zamykamy <lol>

PostNapisane: 20 maja 2007, 20:13
przez max
Waluś napisał(a):To ja poprosze szczegółowy raport z wymiany uszczelki i uszczelniaczy od odkręcenia pierwszej śróbki do zakręcenia ostatniej


Troszke odkopie temat ;) Glownie chodzi mi o kolejnosc dokrecania srob glowicy i moment :D

PostNapisane: 20 maja 2007, 22:26
przez Huano
a który silnik?

PostNapisane: 20 maja 2007, 23:07
przez max
2.2 12v ;)

PostNapisane: 21 maja 2007, 06:26
przez Huano
wieczorkiem bede w domku (tak kolo 21-22), wezme do reki manula i cosik tam wyskrobie. Ogolnie z tego co pamietam zasada jest od środka -sruby dól-gora, potem prawa strona, potem lerwa strona (jeden pion) potem powrot na prawa i na lewa. Jako ze skaner wciaz u Madzi (no sie uparla i nie chce mi oddac) – nie obiecuje skanu strony, moze choc fotka wyjdzie...)

PostNapisane: 21 maja 2007, 22:23
przez Przemo
Huano napisał(a):Jako ze skaner wciaz u Madzi (no sie uparla i nie chce mi oddac) – nie obiecuje skanu

A to skubana, może trzeba Ją do tego zachęcić??