Uszczelnienie silnika F2 – wyciek oleju GD

Witam więc teraz przedstawie relację z uszczelnienia silnika F2 (niestety brak foto). Wyciek oleju następował przez nieszczelną już uszczelkę przedniej pokrywy (nr. 2 na schemacie 1). Jest ona metalowa i już się wypracowała.
Schemat 1

Schemat 2

Potrzebne narzędzia:
Nasadka 10, 12, 14, 17
Klucz oczkowo wygięty lub płaskie klucze o takich samych rozmiarach
Kombinerki
Silikon temperaturowy
O-ring na wał rozrządu (japoński)
Przystępujemy do pracy:
Etap I
Odręcamy i zdejmujemy pokrywę zaworów. Następnie odkręcamy górną osłonę paska rozrządu (nr.2 na schemacie 2) przykręcona jest na 4 śrubach 10 i ją zdejmujemy. Odsłoni nam się wtedy koło zębate wałka rozrządu (nr.8 na schemacie 2) wraz z paskiem. Koło te jest zonaczone numerycznie od 1 do 4 co oznacza cylindry, należy przy pomocy klucza 17 tak kręcic kołem w prawo aby cyfra 1 pokryła się ze znakiem widocznym na przedniej pokrywie (nr. 2 na schemacie 1). Teraz już wiemy, że rozrząd jest ustawiony poprawnie. Następnie należy poluźnić napinacz paska rozrządu (nr.5 na schemacie 2) aby pasek był lużny następnie blokujemy koło i je odręcamy. Ostrożnie je zdejmujemy uważając aby sprężyna napinaczą nam nie uciekła
.
Etap II
Przednia pokrywa trzyma się na 3 śrubach 14 i jednej nakrętce tego samego rozmiaru. Teraz należy spuścic troche płynu chłodniczego gdyż uszczelka przedniej pokrywy uszczelnia też obieg wody. Tu miałem zonka
gdy zaczął wyciekać mi płyn. Po odręceniu tych śrub należy ostrożnie ściągać pokrywę. Uszczelkę tam się znajdującą wyciągamy i dokładnie czyścimy, tak samo postępujemy z pokrywą. Wybijamy stary o-ring i zakładamy nowy. Po wymyciu pokrywy nakładamy silikon i przyklejamy starą uszczelkę na nią zaś kolejną warstę silikonu i ostrożnie składamy aby nie ubrudzić wałka silikonem i ostrożnie skręcamy całość.
Składamy całość w odwrotnej kolejności pamiętając aby nie przestawić rozrządu.
No i na sam koniec odpalamy auto sprawdzając czy wszysko jest wporządku z rozrządem.
Pozdrawiam Wodzu
Schemat 1

Schemat 2

Potrzebne narzędzia:
Nasadka 10, 12, 14, 17
Klucz oczkowo wygięty lub płaskie klucze o takich samych rozmiarach
Kombinerki
Silikon temperaturowy
O-ring na wał rozrządu (japoński)
Przystępujemy do pracy:
Etap I
Odręcamy i zdejmujemy pokrywę zaworów. Następnie odkręcamy górną osłonę paska rozrządu (nr.2 na schemacie 2) przykręcona jest na 4 śrubach 10 i ją zdejmujemy. Odsłoni nam się wtedy koło zębate wałka rozrządu (nr.8 na schemacie 2) wraz z paskiem. Koło te jest zonaczone numerycznie od 1 do 4 co oznacza cylindry, należy przy pomocy klucza 17 tak kręcic kołem w prawo aby cyfra 1 pokryła się ze znakiem widocznym na przedniej pokrywie (nr. 2 na schemacie 1). Teraz już wiemy, że rozrząd jest ustawiony poprawnie. Następnie należy poluźnić napinacz paska rozrządu (nr.5 na schemacie 2) aby pasek był lużny następnie blokujemy koło i je odręcamy. Ostrożnie je zdejmujemy uważając aby sprężyna napinaczą nam nie uciekła
Etap II
Przednia pokrywa trzyma się na 3 śrubach 14 i jednej nakrętce tego samego rozmiaru. Teraz należy spuścic troche płynu chłodniczego gdyż uszczelka przedniej pokrywy uszczelnia też obieg wody. Tu miałem zonka

Składamy całość w odwrotnej kolejności pamiętając aby nie przestawić rozrządu.
No i na sam koniec odpalamy auto sprawdzając czy wszysko jest wporządku z rozrządem.
Pozdrawiam Wodzu