Zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu – czujnik położenia wału
 Napisane: 28 lut 2009, 17:42
Napisane: 28 lut 2009, 17:42No to uszczelniłem już wszystko, silnik zaczął pracować normlanie, zabrałem się za ustawianie kąta wyprzedzenia zapłonu. Przełączyłem w tryb serwisowy, ustawiłem obroty na 750, potem ustawiłem kąt na 12stopni, jeszcze raz sprawdziłem obroty, skorygowłem z powrotem na 750, bo podczas ustawiania aparatu się podniosły. I wszystko było, ok. Powróciłem, z powrotem do normalnego trybu i chciałem zobaczyć jak  Mazda sobie zmienia ten kąt. I okazało się... że nie zmienia, a nawet opóźnia zamiast przyspieszyć  Przy podnoszeniu obrótów, powinien być na poziomie do 31 stopni, tak przynajmniej wyczytałem na jakimś anglojęzycznym forum... a u mnie spada do 6 stopni... Co jest odpowiedzialne za zmienny kąt? Czy to tylko komputer? Z jakiś czujników musi przecież brać tą informację? Teraz ustawiłem kąt na 17 stopni i jakoś jeździ... ale jak go odpalam to jest za wczesny i też jest źle...
 Przy podnoszeniu obrótów, powinien być na poziomie do 31 stopni, tak przynajmniej wyczytałem na jakimś anglojęzycznym forum... a u mnie spada do 6 stopni... Co jest odpowiedzialne za zmienny kąt? Czy to tylko komputer? Z jakiś czujników musi przecież brać tą informację? Teraz ustawiłem kąt na 17 stopni i jakoś jeździ... ale jak go odpalam to jest za wczesny i też jest źle...
Dodatkowo komputer wywala błąd 36, w Mitsubishi to jest błąd:
Ignition timing adjuster, co z resztą by się zgadzało...
tylko jak tego się pozbyć...
			Dodatkowo komputer wywala błąd 36, w Mitsubishi to jest błąd:
Ignition timing adjuster, co z resztą by się zgadzało...
tylko jak tego się pozbyć...
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif) ale jak to zrobić??
 ale jak to zrobić??  
  