Brak zasilania pompy paliwa – GD
1, 2
Proszę o stosowanie się do regulaminowych wymogów opisu tematu – tym razem wykonałem to za Ciebie, ale następnym razem miło by było, gdybyś już sam opisywał w ten sposób tematy dotyczące Twojej mazdy.
Pozdrawiam
Smirnoff
Pozdrawiam
Smirnoff
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Ok. Postaram się.
Wracając do pompy -dzisiaj sprawdziłem wszystkie bezpieczniki jakie
wpadły mi w ręce i są dobre. Na przewodzie zasilającym pompę nadal
brak napięcia. Czy pompa jast zasilana przez przekaźnik?
Moim zdaniem ewidentna przerwa w obwodzie.
Nie mam schematu i jest mi ciężko odnaleźć uszkodzenie.
Proszę pomóżcie. Może to coś powtarzalnego.
A może ktoś podeśle mi zeskanowany fragment schematu?
paw.go@wp.pl
Paweł
Wracając do pompy -dzisiaj sprawdziłem wszystkie bezpieczniki jakie
wpadły mi w ręce i są dobre. Na przewodzie zasilającym pompę nadal
brak napięcia. Czy pompa jast zasilana przez przekaźnik?
Moim zdaniem ewidentna przerwa w obwodzie.
Nie mam schematu i jest mi ciężko odnaleźć uszkodzenie.
Proszę pomóżcie. Może to coś powtarzalnego.
A może ktoś podeśle mi zeskanowany fragment schematu?
paw.go@wp.pl
Paweł
- Od: 10 cze 2004, 18:07
- Posty: 6
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 626 GD XII'87 2.0I 8V
pawlik napisał(a):Czy pompa jast zasilana przez przekaźnik?
Tak. Szukaj oznaczen F/P
Obrazki:
Przekaznik powinien byc gdzies przy reszcie przekaznikow.
***
Fp – GND –> 0V przy wlaczonym zaplonie
Fp – GND –> 12V przy reszcie przypadkow
Fc – GND –> 12V przy wlaczonym zaplonie
Fc – GND –> 0V przy reszcie przypadkow
B – GND –> 12V
STA – GND –> 12V stacyjka na ST
STA – GND –> 0V reszta przypadkow
E1 – GND –> 0V
***
STA – E1 –> 15-30 ohm
B – Fc –> 80-150 ohm
B – Fp –> brak przejscia
the right man in the wrong place...
Jak w temacie, Nie chodzi mi pompa paliwa. Auto chodzi na gazie bez problemów. Z tego co zbadałem to nie dochodzi prąd. Po zdjęciu przewodów paliwowych z pompy nic nie tryska na uruchomionym silniku. Kto wie o co może chodzić.
Samochód to 626 gd, Coupe, 90r, 2.2, automat
Samochód to 626 gd, Coupe, 90r, 2.2, automat
Ostatnio edytowano 11 cze 2007, 20:38 przez Johnny, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 12 paź 2006, 13:47
- Posty: 16
- Skąd: Kobyłka
- Auto: 626 coupe 2,2i gaz, autm, 90
A prad do pompy dochodzi???Najlepiej to podlaczyc na "krotko"pompe i wiesz wszystko.Albo pompa sie skonczyla(jazda na gazie a benzyny zero w zbiorniku)albo niema pradu(moze alarm szwankuje)
-
waldii
Więc tak: alarm odcina mi raczrej tylko rozruznik i zapłon (a to działa). Jeżdżąc na gazie zawsze mam benzynę w baku powyżej rezerwy.
Robiłem odwrotny test – do kostki doprowadzającej prąd podłączałem żarówkę na chodzącym silniku i nic nie zaświeciło, czyli stawiam na prąd. Tylko gdzie go szukać – gdzie jest jakiś bezpiecznik, awaryjny wyłącznik lub coś takiego?
waldii napisał(a):Najlepiej to podlaczyc na "krotko"pompe
Robiłem odwrotny test – do kostki doprowadzającej prąd podłączałem żarówkę na chodzącym silniku i nic nie zaświeciło, czyli stawiam na prąd. Tylko gdzie go szukać – gdzie jest jakiś bezpiecznik, awaryjny wyłącznik lub coś takiego?
- Od: 12 paź 2006, 13:47
- Posty: 16
- Skąd: Kobyłka
- Auto: 626 coupe 2,2i gaz, autm, 90
Wylacznika w serii nie ma..Daj prad na pompe i zobaczysz czy nie robi jakiegos zwarcia.Daj przewod z bezpiecznikiem.A bezpiecznik jest raczej pod maska po prawej stronie ale nie wiem dokladnie.Najlepiej uderz do HUANO lub WALUSIA.Stawiam na zasniedzialy przewod w jakies kostce.Ale jak masz odpalony samochod na gazie to raczej pradu na pompienie bedzie.Chyba,ze pali Ci jedno i drugie jednoczesnie
-
waldii
eeee a nie jest tak że jak chodzi na LPG to zawór odcina pompę
Poszukałbym raczej przyczyny w centralce LPG
Poszukałbym raczej przyczyny w centralce LPG
Dobra, znowu potrzebuję pomocy, bo znowu przestało działać.
Pod maską jest wtyczka testera którą podobno trzeba zewrzeć żeby uruchomić pompe. Klapną jakiś przekaźnik kilka razy i teraz jest cisza. Na voltomierzu nie ma żadnego napięcia na kablach od pompy.
Jak pompa jest sterowana?
Czy uklad pompy jest jakoś zabezpieczony?
Gdzie w okolicach wołomina może być ktoś kto się by na tym znał albo kto by chociaż pod komputer podłączył?
Pod maską jest wtyczka testera którą podobno trzeba zewrzeć żeby uruchomić pompe. Klapną jakiś przekaźnik kilka razy i teraz jest cisza. Na voltomierzu nie ma żadnego napięcia na kablach od pompy.
Jak pompa jest sterowana?
Czy uklad pompy jest jakoś zabezpieczony?
Gdzie w okolicach wołomina może być ktoś kto się by na tym znał albo kto by chociaż pod komputer podłączył?
- Od: 12 paź 2006, 13:47
- Posty: 16
- Skąd: Kobyłka
- Auto: 626 coupe 2,2i gaz, autm, 90
a zapłon włączyłeś
to może rzeczywiście padł ci przekaźnik. Jak pamiętasz który to pykał to obejrzyj go. jeśli upaliła się cewka będzie widać
No włąśnie, liczyłem że na forum dowiem się który przekaźnik jest od pompy.
A jakieś schematy elektryczne skąd moge wziąć? Macie coś żeby wysłać? Jak tak to dajcie na j.abc@wp.pl
A jakieś schematy elektryczne skąd moge wziąć? Macie coś żeby wysłać? Jak tak to dajcie na j.abc@wp.pl
- Od: 12 paź 2006, 13:47
- Posty: 16
- Skąd: Kobyłka
- Auto: 626 coupe 2,2i gaz, autm, 90
zaraz popacze, ale chyba nie widziałem do zasilania paliwa.
Witam ! Jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość. Mam dylemat czy temat nie z działu o elektronice, jednak umieszczam tutaj, gdyż podejrzewam problem bardziej mechaniczny. Przeglądnąłem forum, sprawdziłem to, co wyczytałem na temat usterek podobnych do mojej, jednak nadal mazda uziemiona.
Autko nie chce zapalić, na pompkę paliwa nie jest podawane napięcie. Pompa paliwa sprawdzona – działa. Problem powstał w dziwnych okolicznościach – rano pod domem mazda odpaliła, przejechałem 500m, wyłączyłem silnik, wyszedłem z auta na 5 minut i po powrocie nie mogłem odpalić. Początkowo myślałem, że to wyłącznik wstrząsowy pompy paliwa, bo zaparkowałem auto po stromym zjeździe na nierówny plac. Przeszukałem auto, nie ma takiego wyłącznika, nie mogę też namierzyć przekaźnika, który załącza napięcie na pompę. Czytałem tu na forum, że może to być wina tranzystora 2SK1778 w module, rozebrałem moduł, a tam są dwa tranzystory: 2SD1415 i 2SB1015 – obydwa zmierzyłem , sprawne. Nie mam schematu autka, posiłkuję się schematem mazdy z tego okresu ale różnice są wyraźne. Z uwagi na okoliczności wystąpienia usterki, podejrzewam jakąś przyczynę mechaniczną lub usterkę spowodowaną wstrząsem po zjechaniu ze stromego zjazdu na dziurawy plac. Paliwa w baku było powyżej połowy, paliwo dobre, zawsze tankuję 98 oktanów na Orlenie, BP lub Shellu
Autko spisywało się na medal, nigdy nie zawiodło, nie mam z nim problemów, choć ostatnio miewało czasem za niskie wolne obroty.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Autko nie chce zapalić, na pompkę paliwa nie jest podawane napięcie. Pompa paliwa sprawdzona – działa. Problem powstał w dziwnych okolicznościach – rano pod domem mazda odpaliła, przejechałem 500m, wyłączyłem silnik, wyszedłem z auta na 5 minut i po powrocie nie mogłem odpalić. Początkowo myślałem, że to wyłącznik wstrząsowy pompy paliwa, bo zaparkowałem auto po stromym zjeździe na nierówny plac. Przeszukałem auto, nie ma takiego wyłącznika, nie mogę też namierzyć przekaźnika, który załącza napięcie na pompę. Czytałem tu na forum, że może to być wina tranzystora 2SK1778 w module, rozebrałem moduł, a tam są dwa tranzystory: 2SD1415 i 2SB1015 – obydwa zmierzyłem , sprawne. Nie mam schematu autka, posiłkuję się schematem mazdy z tego okresu ale różnice są wyraźne. Z uwagi na okoliczności wystąpienia usterki, podejrzewam jakąś przyczynę mechaniczną lub usterkę spowodowaną wstrząsem po zjechaniu ze stromego zjazdu na dziurawy plac. Paliwa w baku było powyżej połowy, paliwo dobre, zawsze tankuję 98 oktanów na Orlenie, BP lub Shellu
Autko spisywało się na medal, nigdy nie zawiodło, nie mam z nim problemów, choć ostatnio miewało czasem za niskie wolne obroty.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Ostatnio edytowano 30 kwi 2008, 15:37 przez MazdaOwner, łącznie edytowano 1 raz
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6