Brak zasilania pompy paliwa – GD

Postprzez MazdaOwner » 30 kwi 2008, 14:35

Akumulator bez problemu kręci rozrusznikiem, po podaniu napięcia z akumulatora na pompę paliwa, pompa chodzi, jednak brak jest sterowania wtryskami, stąd nie ma możliwości zapalenia.
Mam problem, bo piszę z domu, a mazda stoi unieruchomiona daleko, stąd nie mam możliwości sprawdzić napięcia akumulatora podczas rozruchu, bo tylko dużym spadkiem napięcia można by tłumaczyć albo wadliwe działanie modułu albo brak działania przekaźnika – pisałem już, że nie mam schematu, stąd nie mogę namierzyć elementu, który odpowiada za załączanie zasilania pompy paliwa i sterowania wtryskami – przepraszam za niefachowe słownictwo, ale nie jestem z branży i nie potrafię nazywać rzeczy fachowo. Wiem natomiast, że problem leży właśnie po stronie zasilania pompy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 13:28
Posty: 136 (0/8)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3

Postprzez Grzyby » 30 kwi 2008, 14:39

MazdaOwner napisał(a):Wiem natomiast, że problem leży właśnie po stronie zasilania pompy.

niekoniecznie ...
Sprawdziłeś bezpieczniki?
Skoro pompa działa po bezpośrednim podaniu zasilania to gdzieś jest przerwa.

Skoro akumulator kręci rozrusznikiem to można też wyeliminować ten element.

P.S. Proszę o poprawne (zgodne z regulaminem działu nazwanie tematu)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez MazdaOwner » 30 kwi 2008, 15:48

Bezpieczniki sprawdzone i sprawne. Chodzi mi zidentyfikowanie elementu odpowiedzialnego za zasilanie pompy paliwa. Nie jestem mechanikiem samochodowym, stąd nie wiem co odpowiada za podanie zasilania pompy paliwa. Logicznym jest, że po przekręceniu kluczyka w stacyjce pompka powinna dostać zasilanie, co spowoduje pompowanie paliwa do pompy wtryskowej czy coś w tym stylu. Skoro jednak nie ma napięcia na pompie paliwa, podałem go dodatkowym przewodem, pompa ruszyła ale to nie rozwiązało sprawy. Wnioskuję więc, że brakuje jakiegoś napięcia zasilającego i sterującego pompą wtryskową. Napięcie to powinno być podawane z akumulatora poprzez bezpiecznik i przekaźnik mechaniczny lub jakiś układ sterujący. I tu jest moje pytanie: gdzie jest taki przekaźnik, a jeżeli to nie jest przekaźnik, to czy to jest układ sterujący wtryskami lub jakiś inny element. Pisałem już, że nie mam schematu, stąd nie mogę się nawet zorientować czego szukać.
Moduł sterujący (nie wiem czy tak to się nazywa) mam opisany jako KL05D, z drugiej strony napis FEGA, to w tym module są opisane wyżej tranzystory.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 13:28
Posty: 136 (0/8)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3

Postprzez es » 30 kwi 2008, 20:08

Prunt wlata do przekaznika przez bezpiecznik oznaczony jako engine (15A). Przekaznik znajduje sie po lewej stronie pedalu sprzegla (w skrzynce po lewej na dolel; moze miec napisane circuit open relay).

Kontrole zacznij od lewego nadkola, gdzie masz zolta dwupinowa wtyczke testowa. Zewrzyj ze soba oba przewody we wtyczce drucikiem, wlacz zaplon. Pompa powinna zaczac sie krecic o ile sprawne sa polaczenia, bezpiecznik i przekaznik. Przekaznik wg. schematu jest dwucewkowy. Jedna cewka zalacza styki po wlaczeniu zaplonu, druga steruje engine control unit (oraz wzmiankowana zolta wtyczka testowa).

Stawiam na przekaznik i wypalone styki.

Opis dotyczy modelu z silnikiem 2,2, ale wiekszosc podstawowych polaczen jest taka sama we wszystkich benzyniakach i mam nadzieje, ze u Ciebie tez.

powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Small_Boy » 1 maja 2008, 00:09

Potwierdzam to z żółtą wtyczką, jest taka w tym silniku. Wyłącznik pompy paliwa znajduje się w przepływomierzu omija się go własnie poprzez warcie na tej żóltej kostce. Bez jej zwarcia NIE MA NAPIECIA NA POMPIE PALIWA PO PRZEKRĘCENIU KLUCZYKA. Przypadkiem nie masz gazu i nie strzelił on? kiedyś miałem podobny problem po strzale przepływka się zablokowała i odcinała całkowice pompe paliwa. Niestety po wymianie przpływomierza nadal nie chciała odpalić, odpaliła dopiero podczas holowania na warsztat, w ostatniej chwili uchroniłem ją od mechanika :D to było kilka miesięcy temu od tego czasu pali bez zarzutu :]
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 00:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Postprzez MazdaOwner » 2 maja 2008, 23:09

es napisał(a):Prunt wlata do przekaznika przez bezpiecznik oznaczony jako engine (15A).

Problem w tym, że nie wlatał do przekaźnika, bo nie wylatał z bezpiecznika, pewnie za gęsty ;)
Mazdula naprawiona. Usterka polegała na tym, że gniazdo bezpiecznika 15A, o którym mowa, nie kontaktowało. Rozebrałem całą skrzynkę bezpiecznikową na detale. Aby dotrzeć do zacisków bezpieczników, musiałem zdemontować "przekładaniec" złożony z warstw plastikowych przekładek odpowiednio nawierconych i sprofilowanych, w których umieszczone są metalowe kształtki powyginane w różnych kierunkach. Zagięte końce tych kształtek stanowią kontakty konektorowe. Na niektórych końcach kształtek osadzone są elementy stanowiące gniazda bezpiecznika. W moim przypadku jeden z takich zacisków się wyłamał, co spowodowało, że bezpiecznik nie był właściwie dociskany przez element sprężynujący gniazda bezpiecznika.
Dziękuję wszystkim pomocnym.
-----------------------------------------------------------
Zamieszczam fotkę:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 13:28
Posty: 136 (0/8)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3

Postprzez es » 3 maja 2008, 11:39

Wszystkiego mozna sie spodziewac, ale nie tego. Wielkie brawa za dociekliwosc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez mazdaplock » 10 maja 2008, 13:57

Wszystko pieknie fajnie tylko ze u mnie nie ma tego kabla ;S
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Początkujący
 
Od: 18 lis 2007, 21:06
Posty: 12
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626

Postprzez gxs5 » 12 maja 2008, 18:59

Ja kiedyś miałem podobny problem, pompa chodziła przy podaniu napięcia bezpośrednio z akumulatora, sprawdziłem wszystko co się dało czyli bezpieczniki itp . Ostatecznie doszedłem do tego że nie była podawana masa, pociągnąłem masę z jakiegoś innego miejsca i zaczęło wszystko działać :)
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2006, 20:14
Posty: 31
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V

Postprzez Jacoser » 19 mar 2010, 20:50

Mam ten sam problem tylko ze posiadam Mazdę 323f z 2000r i nie mogę znaleźć tej żółtej wtyczki kontrolnej- jak to wogóle wygląda ?
Pomoże ktoś ? :)
Początkujący
 
Od: 19 mar 2010, 16:10
Posty: 11
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2006r hatchback

Postprzez Waluś » 21 mar 2010, 13:09

Wszystkiego mozna sie spodziewac, ale nie tego. Wielkie brawa za dociekliwosc.

a jednak
Miałęm podobnie z bezpiecznikiem od kierunkowskazów. Połączony jest on ze sterowaniem wspomagania. Czyli brak kierunków skutkował brakiem wspomagania. Dużo wody upłyneło zanim się w tym połapałem <lol>
ale u mnie za radą kolegów którzy mieli tak w fordach wystarczyło nalutować troszkę stopki bezpiecznika i problem został rozwiązany :)

Jacoser twój silnik to już zupełnie inna technologia. Tam nie ma takiej wtyczki. Wszystko jest w twoim gnieździe diagnostycznym OBD2 Bez schematu nie ruszysz tematu :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez steven » 20 paź 2010, 12:52

a ja właśnie wczoraj doświadczyłem niemiłej rzeczy, o 9:00 dojechałem do Warszawy do pracy, zgasiłem silnik. A o 18:30 już nie odpalił :( zbulwersowany sprawdziłem tylko, że benzyna nie dochodzi za filtr paliwa... Dziś rano, rozebrałeem pompę i okazało się, że z nią wszystko ok, natomiast nie dochodzi prąd, bezpieczniki sprawne, no to albo przekaźnik, albo kable przy przekaźniku :) Okazało się przekaźnik pompy paliwa (ten dwucewkowy) :) trzeba było go zreanimować :) (urwany był jeden przewód od cewki) i kolega na serwsie (tutaj podziękowania dla Tomka) spsikał to wszystko jeszcze preparatem, popodginał, poczarował i działa!! :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez re5pekt » 14 paź 2013, 22:40

Waluś napisał(a):
Wszystkiego mozna sie spodziewac, ale nie tego. Wielkie brawa za dociekliwosc.

a jednak
Miałęm podobnie z bezpiecznikiem od kierunkowskazów. Połączony jest on ze sterowaniem wspomagania. Czyli brak kierunków skutkował brakiem wspomagania. Dużo wody upłyneło zanim się w tym połapałem <lol>
ale u mnie za radą kolegów którzy mieli tak w fordach wystarczyło nalutować troszkę stopki bezpiecznika i problem został rozwiązany :)

Szkoda ze dopiero to znalazlem dlugoo sam z tym walczylem az w koncu znalazlem przyczyne identyczna z ta od Ciebie ;]
A wiec jeśli nie działają wam kierunkowskazy, wspomaganie, i ABS tutaj macie gotowe rozwiązanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lut 2013, 15:00
Posty: 6 (2/0)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 626 GD 1988 r. silnik 2,2 benzyna 115 Km.
Mazda 626 GD GT 1989r. silnik 2.0 benzyna 146 Km.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6