Wężyki podciśnień 626 GD – jak podłączyć?

Postprzez steven » 8 lut 2009, 23:18

wiesiek5 na razie i tak mnie nie byłoby stać... ale czy na priva mogłbyś mi napisać, przybliżoną cene i czy z osprzętem – głównie chodzi mi o aparat zapłonowy i przepustnicę??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez modzik » 12 lut 2009, 16:16

Kurcze, panowie, ja też tydzień temu wymieniłem taki silnik.
Znalazłem na allegro za 1100zł + 300zł przesyłka DHL. Silnik bez osprzętu.
Nie wiem, to dużo, czy nie?
Możecie napisać ceny tych waszych silników?
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2007, 13:36
Posty: 73
Auto: 626 Coupe GD GT '91r. 2,0 16V

Postprzez steven » 13 lut 2009, 17:07

1200zł + 180zł przesyłka kurierem
2.0 16V z rozrusznikiem, sprężarką klimy i pompą wspomagania.Stan bardzo dobry!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez VeryCoolMan » 21 mar 2009, 12:27

Witam, Panowie powiedzcie od czego jest ten wężyk nad alternatorem zamieszczam zdjęcie z zaznaczonym elementem
muszę go wymienić bo coś się poci czekają jakieś niespodzianki ? czy to tylko od podciśnienia ?
silnik to 2.0i benzyna 8 zaworowy.
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Jaksa » 22 mar 2009, 00:19

Podcisnienie do EGR'a .... ciekawe czy jeszcze działa :P :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez VeryCoolMan » 22 mar 2009, 14:52

Jaksa napisał(a):Podcisnienie do EGR'a .... ciekawe czy jeszcze działa

Pewnie coś tam działa :P dzięki za info ;)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez pawel1403 » 15 sie 2009, 22:49

wiesiek5
Witam.
potrebuje pomocy w podłączeniu silnika FE3N w budzie 323. Zwracam się z prośbą o pomoc do osoby która napewno wie znacznie więcej na temat tego silnika niż ja. Do tej pory zajmowalem sie silnikami na k-jetronic z audi a z mazdą nigdy się nie bawiłem. Mam taki silnik z częściową wiązką elektryczną i dwoma komputerkami ale nie wiem co dalej. Narazie zajmuje się remontem mechanicznym silnika ale cała ta elektronika z mnóstwem wężyków narazie mnie przeraża. Pozdrawiam serdecznie Paweł.
pawel1403
 

Postprzez steven » 16 sie 2009, 07:57

szukaj dalej, mi ktoś wystawił na forum schemat podciśnień :) swoją drogą jak masz FE3N – to podciśnień tam prawie nie ma – znaczy tylko od strony pasażera są dwa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez killer » 11 paź 2011, 23:10

Witam!
Jak w temacie potrzebuje chematu podciśnień
silnik FE4J 2,0 12V gaźnik nikki 21G304
Dzięki!
Gazownik pomieszał mi podciśnienia i przesto niepracuje na PB tak jak powinna.
te linki nie działają u mnie na PC.
killer
 

Postprzez videomajkel » 19 paź 2014, 16:07

Witam

Oddałem silnik mojej mazdy do uszczelnienia i wrócił ładnie pomalowany wyczyszczony i uszczelniony..
Problem pojawił się po zamontowaniu silnika a mianowicie..
Nie pracuje równo czasem odpala a czasem nie..
Od pana który uszczelnia silnik dowiedziałem się że czyścił również gaźnik(przynajmniej tak mówił)
Teraz to on sam nie wiem czy podciśnienia sa dobrze podłączone.. i zostałe z problemem sam!
Dlatego proszę kolegów którzy mają mazda 626 GC o pomoc.. <płacze>
Dość sporo kasy i czasu poświęciłem żeby polec na gaźniku...
Gaźnik ma numery ale nic po za tym nie umie odczytać..
21G 304-05 Wydaje mi się że to NIKKI z komorą pływakową z boku.. ponieważ takie występowały w tych modelach..
Proszę o pomoc..
Załączniki
DSC_0446.jpg
DSC_0474.jpg
DSC_0475.jpg
DSC_0476.jpg
FOT9523.JPG
Początkujący
 
Od: 30 maja 2013, 22:49
Posty: 5
Auto: MAZDA 626 LX 2.0 101KM 1983 sedan

Postprzez userrr86 » 24 paź 2014, 21:11

Pewnie jest to Nikki 30/34 -pamiętaj o uszczelce ;)
Obrazek Obrazek
Wężyki gaźnika: tył na patelnię, bok na rozdzielacz, grzybek na podszybie – zawór 'solenoid'.
Za pompą paliwa jest trójnik – dół na silnik, góra zaślepiona, środek na trójnik1 podszybia. Ciśnienie to trafia na dołożony trójnik wakuometru, podszybie – zawór 'solenoid-dół' oraz trójnik2 podszybia, niską 'puszkę'/filtr i zawór/'puszkę' górnego podszybia (strzałka wskazuje silnik).

Więcej może w:
1a. http://viamobile.ru/page.php?id=1044 -głównie: 04 Mazda.Nikki 3 0 – 34.pdf
1b. chomikuj.pl/E.N.D/manual Японские карбюраторы NIKKI.pdf
(2.) skrzelinski.com -podciśnienia w silnikach
(3.) ogólne Gaźniki. Sprawdzenie i regulacja – Jurgen Kasedorf.pdf
4. pl(Obsługa i naprawa wyd. AUTO) http://www.5fantastic.pl/plikosfera/193 ... ty/6129241
5. Naprawa samochodu Mazda Walewski 1993
6. ru2005 260 stron http://autorepman.com/en/mazda/3952-maz ... hicle.html = http://mazdaservice.org/files/626/mazda ... _83-91.pdf
7. EPC (VIN od 1985), dane z bazy danych B2, sekcja 1590, 1370.

Pozdr.
Ostatnio edytowano 3 lis 2014, 03:03 przez userrr86, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2009, 18:00
Posty: 11
Skąd: EL ;)
Auto: Lancer CS Wagon 4G63 2L '07
PN C+ GSI 1.6L '98
626 II GC GLX FE 2.0L hback '86

Postprzez videomajkel » 28 paź 2014, 12:05

Dzięki za podpowiedź ale nie bardzo znam RU
tych podciśnień jest sporo.. kilku mechaników próbowalo coś zrobić ale nie bardzo im to wychodzi..
silnik wrócił do mnie bez jakiegokolwiek wężyka i nie mam pojęcia jak sie z tym uporać.
z tyłu jest klika miejsc na wężyki..jest ich w sumie chyba z 10.. więc kombinacji sporo..
potrzebował bym zdjęcia jak ktos ma taki silnik z tym gaźnikiem.. poratowało by mnie to bardzo..

Zdjęcia które dostałem w odp bardzo pomogły..
Zostały jeszcze podciśnienia z przodu.. zamieszczam foty

gruszka z prawej strony mam połączoną z podstawą gaźnika z przodu..
pod gruszką z prawej strony z kolektora wychodzi podciśnienie i idzie gdzieś do tyłu w tego co widze ze zdjęć od kolegi to idzie do trójnika ??
z lewej strony z kolektora wychodzi następne podciśnienie i ono idzie do filtra paliwa-(to białe coś z lewej strony silnika)
zostaje jeszcze gruszka z lewej strony – która według zdjęć od kolegi chyba powinna być podłączona do plastikowego (zaworka) wkręconego do kolektora z tyłu z lewej strony.. Plastikowy zaworek ma dwa wyjścia i podłączony powinien być do krańcowego wyjścia..
Piszę trochę chaotycznie ponieważ nie znam nazewnictw poszczególnych elementów..
proszę o wyrozumiałość..
Załączniki
IMG_8825.JPG
IMG_8827.JPG
IMG_8828.JPG
IMG_8830.JPG
IMG_8831.JPG
Początkujący
 
Od: 30 maja 2013, 22:49
Posty: 5
Auto: MAZDA 626 LX 2.0 101KM 1983 sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6