Strona 1 z 3

Zimne powietrze, problem z ogrzewaniem – wadliwy termostat

PostNapisane: 5 sty 2004, 02:01
przez pldiego
Witam
Moje problemy sa chyba troszeczke inne ale nie wiem na 100% bo kompletnie sie na tym nie znam.
U mnie jest tak
Jeżeli auto stoi w miejscu to po jaiś 10 min temperatura przekracza ponad polowe i włacza sie wentylator. Ale powietrze jest nie za cieple.
W momencie kiedy rusze temperatura gwałtownie maleje to okolo 40 stopni a podmuch powietrza ma taka sama temperature jak wcześniej wymienilem.
A w momencie jak wylacze silnik a temperatura jest ponad polowe to z dmuchawy wieje zimą :(

Prosze napiszcie mi co to moze byc i jaktemu zaradzic bo nie dam rady jechac normalnie :(
Co mam zrobic zeby temperatura w silniku byla normalna i grzalo

Jeszcze raz przerpaszam jezeli jest to podobny watek

ps. A jezeli chodzi o chłodniece to mam minimalne wycieki
Chodnica byla klejona i wlewany był plyn zamulajacy

Pozdrawiam

PostNapisane: 5 sty 2004, 02:13
przez Smirnoff
a jak dotkniesz (scisniesz) węza od silnik ado chłodnicy podczas gdy temp jest na tacho za połową, to wąz jest gorący, czy ledwo co letni?
A moze zamulacz do chłodnic zamulił Ci nagrzewnice?
A tak swoją drogą, czy nie zauwazyłeś nadmiernego zuzycia paliwa od chwili pojawienia się tej usterki z brakiem grzania?
Pozdro
SM

PostNapisane: 5 sty 2004, 02:15
przez pldiego
Waz niedawno sprawdzalem ale to bylo chyba przed usterka to byl goracy
a co do paliwa to chyba nie na spalanie nie narzekam

PostNapisane: 5 sty 2004, 06:45
przez nightcomer
oto jak sprawdzić, czy przyczyną braku ogrzewania jest zatkana nagrzewnica.
– nagrzać silnik do normalnej temperatury,
– odczekać jeszcze ok 10 minut w przypadku pracy na biegu jałowym,
– włączyć dmuchawę na 2 (przy Tpowietrza <0) lub 3.
suwak ustawić na max – czerwone pole.
– zmierzyć T powietrza na wylocie środkowym w dashboardzie – powinno być min 55st.
– jeżeli jest – usterki nie ma, jeżeli nie, sprawdzić po 5 minutach temperaturę wylotowego przyłącza nagrzewnicy,
– jeżeli jest wyraźnie niższa niż wlotowego przyłącza – nagrzewnica jest zatkana.
Przy ekstremalnym zatkaniu nagrzewnicy następuje przegrzewanie się silnika w zimie (ciągła praca went chłod).

PostNapisane: 5 sty 2004, 07:55
przez pldiego
No i chyba znalazlem przyczyne :| Ale musicie jeszcze mi powiedziec czy to moze byc na 100% w momencie jak nacisnolem na rure z chodnicy zaczal sikac plin i zaraz nie bylo w zbioticzku

Na szczescie znalazlem chlodnice i jak tylko otworza sklep jade kupie

PostNapisane: 5 sty 2004, 08:01
przez XsiX
a może lepiej jechać do fachowców od chłodnic i spróbować ją załatać ?

PostNapisane: 5 sty 2004, 08:06
przez pldiego
ona juz byla latana kilka krotnie a zmulaczy to tam chyba wiecej niz samego plynu wiedz wiesz poprostu porzyszla na nia pora

Jak lekko dotkne spiralek :| czy jakos tak to sie nazywa to noralnie sie sypie

Bylem w jednm sklepie to zaspieali mi 680zl za nowa
a teraz mam 410 miedziana ze sklepu wiedz chyba kupie nowa i nie bede ryzykowal kupujac uzywana.

PostNapisane: 5 sty 2004, 10:40
przez pldiego
Wiedz tak..... Byłem teraz u dwoch mechanikow i powiedziano mi ze to napewno termostat. Wiedz Chlodnice juz kupilem i termostate juz wlasnie wychodze

Potem napisze w razie czego czy sie udalo czy nie zebyscie mieli odpowedz jak was spodka takie cos ;)

PostNapisane: 5 sty 2004, 14:54
przez nightcomer
pldiego napisał(a):Potem napisze w razie czego czy sie udalo


kupić to chyba ci sie uda, ale napisz koniecznie, czy grzanie wróciło :D

PostNapisane: 5 sty 2004, 15:59
przez pldiego
Działa!!!! <jupi> okazalo sie ze to był termostat
Co do chłodnicy to nie wiem moze i by tez było dobrze zebym nie zmienil ale juz napisalem w jakim ona bytla stanie <killer>
ale mysle ze dziorawa chlodnica tez miala w tym jakis udzial bo przez to zapowietrzal mi sie uklad.

PostNapisane: 10 sty 2004, 22:45
przez hubal
ile płaciłeś za termostat?

PostNapisane: 11 sty 2004, 00:28
przez pldiego
hubal napisał(a):ile płaciłeś za termostat?


32 zl

PostNapisane: 13 sty 2004, 21:22
przez hubal
nowy?

PostNapisane: 13 sty 2004, 22:46
przez xXx
Nie, używany hahaha <glupek2>

Brak ogrzewania

PostNapisane: 15 lut 2006, 12:46
przez Gość
Witam ! Mam problem z ogrzewaniem wnetrza auta. Pomimo tego że wskaźnik temperatury pokazuje 70 stopni, oba wężę są gorące.Suwak jest ustawiony na gorące powietrze, a wydmuchiwane powietrze w kabinie nadal jest letnie :( CO JEST ?? POMOCY !!

PostNapisane: 15 lut 2006, 12:54
przez Grzyby
Nie wiem jak jest rozwiązane sterowanie nawiewem w GC – pewnie linki.
Sprawdziłbym (idąc za linką od "CIEPŁE-ZIMNE") czy w położeniu "ciepłe" przesuwa zawór do końca. Możliwe, że linka się trochę poluzowała i nie otwiera zaworu do końca.

Sprawdź też poziom płynu w chłodnicy (w przypadku GE to njczęstszy powód problemów z ogrzewaniem)

Jeżeli to nie pomoże, to prawdopodobnie będzie "zamulona" nagrzewnica.

P.S. Poprawiłem temat zgodnie z regulaminem. Przestrzegaj go na przyszłość.
I uzupełnij swój profil o silnik i miejscowość (chyba się nie wstydzisz? :P )

PostNapisane: 15 lut 2006, 13:21
przez es
Jesli dobrze pamietam, to ogrzewaniem w tym aucie steruje oczywiscie linka, obracajaca magiczny zaworek w nagrzewnicy. Ten zaworek jest dostepny od strony kierowcy oczywiscie od dolu. Nie pamietam jak, ale udalo mi sie to cudo wyjac. Powodem demontarzu bylo z kolei grzanie na stale. "Ekspertyza" (moja wlasna) orzekla, ze rozszczelnienie zaworka wyniklo z nagromadzenia sie brudow na oringach uszczelniajacych, ktore sie upilowaly. Niestety wyszlo, ze latwiej jest kupic nowy zaworek niz dobierac oringi. W Twoim przypadku moze jest jeszcze czas na czyszczenie, a oringi sa cale.

Oczywiscie powodow niedogrzania moze byc wiecej. Zaczalbym jednak od tego zaworka. Niestety trzeba puscic plyn.

Mialem GC coupe z 84 roku i 87 roku. Jesli dobrze pamietam maja one inne nagrzewnice. I za cholere nie pamietam w ktorej mialem ten problem z nagrzewnica :(.

Ale pomoglem...

PostNapisane: 30 lis 2006, 13:04
przez andrev001
Dobrze, że znalazłem ten temat.

Też kupiłem nowy termostat do mojej GD wraz z uszczelką.

Moje pytanie.
Czy trudno jest wymienić tą część?
Bo nie wiem czy brać się za to z rana, czy lepiej jechać z tym do kogoś.
Z rana czeka mnie też wymiana świec i kabli WN :D.

Dbamy o Madzie, dbamy....

Po za tym, bardzo mi się podoba ten stary system nazywania tematów.
Opis i w nawiasie model auta, tak powinno być i teraz!

PostNapisane: 30 lis 2006, 19:57
przez Waluś
andrev001 napisał(a):Czy trudno jest wymienić tą część?

odkręcasz górny wąż od chłodnicy, zdejmujesz, odkręcasz 2 śruby obudowy termostatu, wyciągasz stary termostat, docinasz nową uszczelkę pomiędzy obudowy termostatu, czyścisz, silikonujesz obie strony zakładasz termo, uszczelka docięta, kopułka, śruby, wąż, hmm powiedzmy godzina przerwy zalewasz silnik :) samej roboty godzinka :)

andrev001 napisał(a):Po za tym, bardzo mi się podoba ten stary system nazywania tematów.

a teraz tak nie jest ?? :P

PostNapisane: 30 lis 2006, 23:19
przez andrev001
Waluś napisał(a):docinasz nową uszczelkę pomiędzy obudowy termostatu, czyścisz, silikonujesz obie strony zakładasz termo, uszczelka docięta,


Tego kompletnie nie kumam :|. Ja słyszałem, że jak wyciągnę termostat, to zakładam nowy, zakładam uszczelkę i resztę skręcam.

Taką mam uszczelkę:
Obrazek