Zimne powietrze, problem z ogrzewaniem – wadliwy termostat
Witam
Moje problemy sa chyba troszeczke inne ale nie wiem na 100% bo kompletnie sie na tym nie znam.
U mnie jest tak
Jeżeli auto stoi w miejscu to po jaiś 10 min temperatura przekracza ponad polowe i włacza sie wentylator. Ale powietrze jest nie za cieple.
W momencie kiedy rusze temperatura gwałtownie maleje to okolo 40 stopni a podmuch powietrza ma taka sama temperature jak wcześniej wymienilem.
A w momencie jak wylacze silnik a temperatura jest ponad polowe to z dmuchawy wieje zimą
Prosze napiszcie mi co to moze byc i jaktemu zaradzic bo nie dam rady jechac normalnie
Co mam zrobic zeby temperatura w silniku byla normalna i grzalo
Jeszcze raz przerpaszam jezeli jest to podobny watek
ps. A jezeli chodzi o chłodniece to mam minimalne wycieki
Chodnica byla klejona i wlewany był plyn zamulajacy
Pozdrawiam
Moje problemy sa chyba troszeczke inne ale nie wiem na 100% bo kompletnie sie na tym nie znam.
U mnie jest tak
Jeżeli auto stoi w miejscu to po jaiś 10 min temperatura przekracza ponad polowe i włacza sie wentylator. Ale powietrze jest nie za cieple.
W momencie kiedy rusze temperatura gwałtownie maleje to okolo 40 stopni a podmuch powietrza ma taka sama temperature jak wcześniej wymienilem.
A w momencie jak wylacze silnik a temperatura jest ponad polowe to z dmuchawy wieje zimą
Prosze napiszcie mi co to moze byc i jaktemu zaradzic bo nie dam rady jechac normalnie
Co mam zrobic zeby temperatura w silniku byla normalna i grzalo
Jeszcze raz przerpaszam jezeli jest to podobny watek
ps. A jezeli chodzi o chłodniece to mam minimalne wycieki
Chodnica byla klejona i wlewany był plyn zamulajacy
Pozdrawiam
- Od: 25 paź 2003, 17:36
- Posty: 146
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 626GD 90Lpg Elegandzka:)
a jak dotkniesz (scisniesz) węza od silnik ado chłodnicy podczas gdy temp jest na tacho za połową, to wąz jest gorący, czy ledwo co letni?
A moze zamulacz do chłodnic zamulił Ci nagrzewnice?
A tak swoją drogą, czy nie zauwazyłeś nadmiernego zuzycia paliwa od chwili pojawienia się tej usterki z brakiem grzania?
Pozdro
SM
A moze zamulacz do chłodnic zamulił Ci nagrzewnice?
A tak swoją drogą, czy nie zauwazyłeś nadmiernego zuzycia paliwa od chwili pojawienia się tej usterki z brakiem grzania?
Pozdro
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
oto jak sprawdzić, czy przyczyną braku ogrzewania jest zatkana nagrzewnica.
– nagrzać silnik do normalnej temperatury,
– odczekać jeszcze ok 10 minut w przypadku pracy na biegu jałowym,
– włączyć dmuchawę na 2 (przy Tpowietrza <0) lub 3.
suwak ustawić na max – czerwone pole.
– zmierzyć T powietrza na wylocie środkowym w dashboardzie – powinno być min 55st.
– jeżeli jest – usterki nie ma, jeżeli nie, sprawdzić po 5 minutach temperaturę wylotowego przyłącza nagrzewnicy,
– jeżeli jest wyraźnie niższa niż wlotowego przyłącza – nagrzewnica jest zatkana.
Przy ekstremalnym zatkaniu nagrzewnicy następuje przegrzewanie się silnika w zimie (ciągła praca went chłod).
– nagrzać silnik do normalnej temperatury,
– odczekać jeszcze ok 10 minut w przypadku pracy na biegu jałowym,
– włączyć dmuchawę na 2 (przy Tpowietrza <0) lub 3.
suwak ustawić na max – czerwone pole.
– zmierzyć T powietrza na wylocie środkowym w dashboardzie – powinno być min 55st.
– jeżeli jest – usterki nie ma, jeżeli nie, sprawdzić po 5 minutach temperaturę wylotowego przyłącza nagrzewnicy,
– jeżeli jest wyraźnie niższa niż wlotowego przyłącza – nagrzewnica jest zatkana.
Przy ekstremalnym zatkaniu nagrzewnicy następuje przegrzewanie się silnika w zimie (ciągła praca went chłod).
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
No i chyba znalazlem przyczyne Ale musicie jeszcze mi powiedziec czy to moze byc na 100% w momencie jak nacisnolem na rure z chodnicy zaczal sikac plin i zaraz nie bylo w zbioticzku
Na szczescie znalazlem chlodnice i jak tylko otworza sklep jade kupie
Na szczescie znalazlem chlodnice i jak tylko otworza sklep jade kupie
- Od: 25 paź 2003, 17:36
- Posty: 146
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 626GD 90Lpg Elegandzka:)
ona juz byla latana kilka krotnie a zmulaczy to tam chyba wiecej niz samego plynu wiedz wiesz poprostu porzyszla na nia pora
Jak lekko dotkne spiralek czy jakos tak to sie nazywa to noralnie sie sypie
Bylem w jednm sklepie to zaspieali mi 680zl za nowa
a teraz mam 410 miedziana ze sklepu wiedz chyba kupie nowa i nie bede ryzykowal kupujac uzywana.
Jak lekko dotkne spiralek czy jakos tak to sie nazywa to noralnie sie sypie
Bylem w jednm sklepie to zaspieali mi 680zl za nowa
a teraz mam 410 miedziana ze sklepu wiedz chyba kupie nowa i nie bede ryzykowal kupujac uzywana.
- Od: 25 paź 2003, 17:36
- Posty: 146
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 626GD 90Lpg Elegandzka:)
Wiedz tak..... Byłem teraz u dwoch mechanikow i powiedziano mi ze to napewno termostat. Wiedz Chlodnice juz kupilem i termostate juz wlasnie wychodze
Potem napisze w razie czego czy sie udalo czy nie zebyscie mieli odpowedz jak was spodka takie cos
Potem napisze w razie czego czy sie udalo czy nie zebyscie mieli odpowedz jak was spodka takie cos
- Od: 25 paź 2003, 17:36
- Posty: 146
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 626GD 90Lpg Elegandzka:)
pldiego napisał(a):Potem napisze w razie czego czy sie udalo
kupić to chyba ci sie uda, ale napisz koniecznie, czy grzanie wróciło
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Działa!!!! okazalo sie ze to był termostat
Co do chłodnicy to nie wiem moze i by tez było dobrze zebym nie zmienil ale juz napisalem w jakim ona bytla stanie
ale mysle ze dziorawa chlodnica tez miala w tym jakis udzial bo przez to zapowietrzal mi sie uklad.
Co do chłodnicy to nie wiem moze i by tez było dobrze zebym nie zmienil ale juz napisalem w jakim ona bytla stanie
ale mysle ze dziorawa chlodnica tez miala w tym jakis udzial bo przez to zapowietrzal mi sie uklad.
- Od: 25 paź 2003, 17:36
- Posty: 146
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 626GD 90Lpg Elegandzka:)
Witam ! Mam problem z ogrzewaniem wnetrza auta. Pomimo tego że wskaźnik temperatury pokazuje 70 stopni, oba wężę są gorące.Suwak jest ustawiony na gorące powietrze, a wydmuchiwane powietrze w kabinie nadal jest letnie CO JEST POMOCY
Ostatnio edytowano 15 lut 2006, 14:14 przez Gość, łącznie edytowano 1 raz
-
Gość
Nie wiem jak jest rozwiązane sterowanie nawiewem w GC – pewnie linki.
Sprawdziłbym (idąc za linką od "CIEPŁE-ZIMNE") czy w położeniu "ciepłe" przesuwa zawór do końca. Możliwe, że linka się trochę poluzowała i nie otwiera zaworu do końca.
Sprawdź też poziom płynu w chłodnicy (w przypadku GE to njczęstszy powód problemów z ogrzewaniem)
Jeżeli to nie pomoże, to prawdopodobnie będzie "zamulona" nagrzewnica.
P.S. Poprawiłem temat zgodnie z regulaminem. Przestrzegaj go na przyszłość.
I uzupełnij swój profil o silnik i miejscowość (chyba się nie wstydzisz? )
Sprawdziłbym (idąc za linką od "CIEPŁE-ZIMNE") czy w położeniu "ciepłe" przesuwa zawór do końca. Możliwe, że linka się trochę poluzowała i nie otwiera zaworu do końca.
Sprawdź też poziom płynu w chłodnicy (w przypadku GE to njczęstszy powód problemów z ogrzewaniem)
Jeżeli to nie pomoże, to prawdopodobnie będzie "zamulona" nagrzewnica.
P.S. Poprawiłem temat zgodnie z regulaminem. Przestrzegaj go na przyszłość.
I uzupełnij swój profil o silnik i miejscowość (chyba się nie wstydzisz? )
Jesli dobrze pamietam, to ogrzewaniem w tym aucie steruje oczywiscie linka, obracajaca magiczny zaworek w nagrzewnicy. Ten zaworek jest dostepny od strony kierowcy oczywiscie od dolu. Nie pamietam jak, ale udalo mi sie to cudo wyjac. Powodem demontarzu bylo z kolei grzanie na stale. "Ekspertyza" (moja wlasna) orzekla, ze rozszczelnienie zaworka wyniklo z nagromadzenia sie brudow na oringach uszczelniajacych, ktore sie upilowaly. Niestety wyszlo, ze latwiej jest kupic nowy zaworek niz dobierac oringi. W Twoim przypadku moze jest jeszcze czas na czyszczenie, a oringi sa cale.
Oczywiscie powodow niedogrzania moze byc wiecej. Zaczalbym jednak od tego zaworka. Niestety trzeba puscic plyn.
Mialem GC coupe z 84 roku i 87 roku. Jesli dobrze pamietam maja one inne nagrzewnice. I za cholere nie pamietam w ktorej mialem ten problem z nagrzewnica .
Ale pomoglem...
Oczywiscie powodow niedogrzania moze byc wiecej. Zaczalbym jednak od tego zaworka. Niestety trzeba puscic plyn.
Mialem GC coupe z 84 roku i 87 roku. Jesli dobrze pamietam maja one inne nagrzewnice. I za cholere nie pamietam w ktorej mialem ten problem z nagrzewnica .
Ale pomoglem...
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
Dobrze, że znalazłem ten temat.
Też kupiłem nowy termostat do mojej GD wraz z uszczelką.
Moje pytanie.
Czy trudno jest wymienić tą część?
Bo nie wiem czy brać się za to z rana, czy lepiej jechać z tym do kogoś.
Z rana czeka mnie też wymiana świec i kabli WN .
Dbamy o Madzie, dbamy....
Po za tym, bardzo mi się podoba ten stary system nazywania tematów.
Opis i w nawiasie model auta, tak powinno być i teraz!
Też kupiłem nowy termostat do mojej GD wraz z uszczelką.
Moje pytanie.
Czy trudno jest wymienić tą część?
Bo nie wiem czy brać się za to z rana, czy lepiej jechać z tym do kogoś.
Z rana czeka mnie też wymiana świec i kabli WN .
Dbamy o Madzie, dbamy....
Po za tym, bardzo mi się podoba ten stary system nazywania tematów.
Opis i w nawiasie model auta, tak powinno być i teraz!
- Od: 30 paź 2005, 06:23
- Posty: 294
- Skąd: Chicago
- Auto: '03 Ford Focus ZX3
andrev001 napisał(a):Czy trudno jest wymienić tą część?
odkręcasz górny wąż od chłodnicy, zdejmujesz, odkręcasz 2 śruby obudowy termostatu, wyciągasz stary termostat, docinasz nową uszczelkę pomiędzy obudowy termostatu, czyścisz, silikonujesz obie strony zakładasz termo, uszczelka docięta, kopułka, śruby, wąż, hmm powiedzmy godzina przerwy zalewasz silnik samej roboty godzinka
andrev001 napisał(a):Po za tym, bardzo mi się podoba ten stary system nazywania tematów.
a teraz tak nie jest
Waluś napisał(a):docinasz nową uszczelkę pomiędzy obudowy termostatu, czyścisz, silikonujesz obie strony zakładasz termo, uszczelka docięta,
Tego kompletnie nie kumam . Ja słyszałem, że jak wyciągnę termostat, to zakładam nowy, zakładam uszczelkę i resztę skręcam.
Taką mam uszczelkę:
- Od: 30 paź 2005, 06:23
- Posty: 294
- Skąd: Chicago
- Auto: '03 Ford Focus ZX3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6