Zimne powietrze, problem z ogrzewaniem – wadliwy termostat

Postprzez pldiego » 5 sty 2004, 02:01

Witam
Moje problemy sa chyba troszeczke inne ale nie wiem na 100% bo kompletnie sie na tym nie znam.
U mnie jest tak
Jeżeli auto stoi w miejscu to po jaiś 10 min temperatura przekracza ponad polowe i włacza sie wentylator. Ale powietrze jest nie za cieple.
W momencie kiedy rusze temperatura gwałtownie maleje to okolo 40 stopni a podmuch powietrza ma taka sama temperature jak wcześniej wymienilem.
A w momencie jak wylacze silnik a temperatura jest ponad polowe to z dmuchawy wieje zimą :(

Prosze napiszcie mi co to moze byc i jaktemu zaradzic bo nie dam rady jechac normalnie :(
Co mam zrobic zeby temperatura w silniku byla normalna i grzalo

Jeszcze raz przerpaszam jezeli jest to podobny watek

ps. A jezeli chodzi o chłodniece to mam minimalne wycieki
Chodnica byla klejona i wlewany był plyn zamulajacy

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 17:36
Posty: 146
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626GD 90Lpg Elegandzka:)

Postprzez Smirnoff » 5 sty 2004, 02:13

a jak dotkniesz (scisniesz) węza od silnik ado chłodnicy podczas gdy temp jest na tacho za połową, to wąz jest gorący, czy ledwo co letni?
A moze zamulacz do chłodnic zamulił Ci nagrzewnice?
A tak swoją drogą, czy nie zauwazyłeś nadmiernego zuzycia paliwa od chwili pojawienia się tej usterki z brakiem grzania?
Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez pldiego » 5 sty 2004, 02:15

Waz niedawno sprawdzalem ale to bylo chyba przed usterka to byl goracy
a co do paliwa to chyba nie na spalanie nie narzekam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 17:36
Posty: 146
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626GD 90Lpg Elegandzka:)

Postprzez nightcomer » 5 sty 2004, 06:45

oto jak sprawdzić, czy przyczyną braku ogrzewania jest zatkana nagrzewnica.
– nagrzać silnik do normalnej temperatury,
– odczekać jeszcze ok 10 minut w przypadku pracy na biegu jałowym,
– włączyć dmuchawę na 2 (przy Tpowietrza <0) lub 3.
suwak ustawić na max – czerwone pole.
– zmierzyć T powietrza na wylocie środkowym w dashboardzie – powinno być min 55st.
– jeżeli jest – usterki nie ma, jeżeli nie, sprawdzić po 5 minutach temperaturę wylotowego przyłącza nagrzewnicy,
– jeżeli jest wyraźnie niższa niż wlotowego przyłącza – nagrzewnica jest zatkana.
Przy ekstremalnym zatkaniu nagrzewnicy następuje przegrzewanie się silnika w zimie (ciągła praca went chłod).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez pldiego » 5 sty 2004, 07:55

No i chyba znalazlem przyczyne :| Ale musicie jeszcze mi powiedziec czy to moze byc na 100% w momencie jak nacisnolem na rure z chodnicy zaczal sikac plin i zaraz nie bylo w zbioticzku

Na szczescie znalazlem chlodnice i jak tylko otworza sklep jade kupie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 17:36
Posty: 146
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626GD 90Lpg Elegandzka:)

Postprzez XsiX » 5 sty 2004, 08:01

a może lepiej jechać do fachowców od chłodnic i spróbować ją załatać ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez pldiego » 5 sty 2004, 08:06

ona juz byla latana kilka krotnie a zmulaczy to tam chyba wiecej niz samego plynu wiedz wiesz poprostu porzyszla na nia pora

Jak lekko dotkne spiralek :| czy jakos tak to sie nazywa to noralnie sie sypie

Bylem w jednm sklepie to zaspieali mi 680zl za nowa
a teraz mam 410 miedziana ze sklepu wiedz chyba kupie nowa i nie bede ryzykowal kupujac uzywana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 17:36
Posty: 146
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626GD 90Lpg Elegandzka:)

Postprzez pldiego » 5 sty 2004, 10:40

Wiedz tak..... Byłem teraz u dwoch mechanikow i powiedziano mi ze to napewno termostat. Wiedz Chlodnice juz kupilem i termostate juz wlasnie wychodze

Potem napisze w razie czego czy sie udalo czy nie zebyscie mieli odpowedz jak was spodka takie cos ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 17:36
Posty: 146
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626GD 90Lpg Elegandzka:)

Postprzez nightcomer » 5 sty 2004, 14:54

pldiego napisał(a):Potem napisze w razie czego czy sie udalo


kupić to chyba ci sie uda, ale napisz koniecznie, czy grzanie wróciło :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez pldiego » 5 sty 2004, 15:59

Działa!!!! <jupi> okazalo sie ze to był termostat
Co do chłodnicy to nie wiem moze i by tez było dobrze zebym nie zmienil ale juz napisalem w jakim ona bytla stanie <killer>
ale mysle ze dziorawa chlodnica tez miala w tym jakis udzial bo przez to zapowietrzal mi sie uklad.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 17:36
Posty: 146
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626GD 90Lpg Elegandzka:)

Postprzez hubal » 10 sty 2004, 22:45

ile płaciłeś za termostat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2003, 18:01
Posty: 196
Skąd: POZNAŃ
Auto: mazda xedos 2,0 V6

Postprzez pldiego » 11 sty 2004, 00:28

hubal napisał(a):ile płaciłeś za termostat?


32 zl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 17:36
Posty: 146
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626GD 90Lpg Elegandzka:)

Postprzez hubal » 13 sty 2004, 21:22

nowy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2003, 18:01
Posty: 196
Skąd: POZNAŃ
Auto: mazda xedos 2,0 V6

Postprzez xXx » 13 sty 2004, 22:46

Nie, używany hahaha <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Gość » 15 lut 2006, 12:46

Witam ! Mam problem z ogrzewaniem wnetrza auta. Pomimo tego że wskaźnik temperatury pokazuje 70 stopni, oba wężę są gorące.Suwak jest ustawiony na gorące powietrze, a wydmuchiwane powietrze w kabinie nadal jest letnie :( CO JEST ?? POMOCY !!
Ostatnio edytowano 15 lut 2006, 14:14 przez Gość, łącznie edytowano 1 raz
Gość
 

Postprzez Grzyby » 15 lut 2006, 12:54

Nie wiem jak jest rozwiązane sterowanie nawiewem w GC – pewnie linki.
Sprawdziłbym (idąc za linką od "CIEPŁE-ZIMNE") czy w położeniu "ciepłe" przesuwa zawór do końca. Możliwe, że linka się trochę poluzowała i nie otwiera zaworu do końca.

Sprawdź też poziom płynu w chłodnicy (w przypadku GE to njczęstszy powód problemów z ogrzewaniem)

Jeżeli to nie pomoże, to prawdopodobnie będzie "zamulona" nagrzewnica.

P.S. Poprawiłem temat zgodnie z regulaminem. Przestrzegaj go na przyszłość.
I uzupełnij swój profil o silnik i miejscowość (chyba się nie wstydzisz? :P )
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez es » 15 lut 2006, 13:21

Jesli dobrze pamietam, to ogrzewaniem w tym aucie steruje oczywiscie linka, obracajaca magiczny zaworek w nagrzewnicy. Ten zaworek jest dostepny od strony kierowcy oczywiscie od dolu. Nie pamietam jak, ale udalo mi sie to cudo wyjac. Powodem demontarzu bylo z kolei grzanie na stale. "Ekspertyza" (moja wlasna) orzekla, ze rozszczelnienie zaworka wyniklo z nagromadzenia sie brudow na oringach uszczelniajacych, ktore sie upilowaly. Niestety wyszlo, ze latwiej jest kupic nowy zaworek niz dobierac oringi. W Twoim przypadku moze jest jeszcze czas na czyszczenie, a oringi sa cale.

Oczywiscie powodow niedogrzania moze byc wiecej. Zaczalbym jednak od tego zaworka. Niestety trzeba puscic plyn.

Mialem GC coupe z 84 roku i 87 roku. Jesli dobrze pamietam maja one inne nagrzewnice. I za cholere nie pamietam w ktorej mialem ten problem z nagrzewnica :(.

Ale pomoglem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez andrev001 » 30 lis 2006, 13:04

Dobrze, że znalazłem ten temat.

Też kupiłem nowy termostat do mojej GD wraz z uszczelką.

Moje pytanie.
Czy trudno jest wymienić tą część?
Bo nie wiem czy brać się za to z rana, czy lepiej jechać z tym do kogoś.
Z rana czeka mnie też wymiana świec i kabli WN :D.

Dbamy o Madzie, dbamy....

Po za tym, bardzo mi się podoba ten stary system nazywania tematów.
Opis i w nawiasie model auta, tak powinno być i teraz!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 06:23
Posty: 294
Skąd: Chicago
Auto: '03 Ford Focus ZX3

Postprzez Waluś » 30 lis 2006, 19:57

andrev001 napisał(a):Czy trudno jest wymienić tą część?

odkręcasz górny wąż od chłodnicy, zdejmujesz, odkręcasz 2 śruby obudowy termostatu, wyciągasz stary termostat, docinasz nową uszczelkę pomiędzy obudowy termostatu, czyścisz, silikonujesz obie strony zakładasz termo, uszczelka docięta, kopułka, śruby, wąż, hmm powiedzmy godzina przerwy zalewasz silnik :) samej roboty godzinka :)

andrev001 napisał(a):Po za tym, bardzo mi się podoba ten stary system nazywania tematów.

a teraz tak nie jest ?? :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez andrev001 » 30 lis 2006, 23:19

Waluś napisał(a):docinasz nową uszczelkę pomiędzy obudowy termostatu, czyścisz, silikonujesz obie strony zakładasz termo, uszczelka docięta,


Tego kompletnie nie kumam :|. Ja słyszałem, że jak wyciągnę termostat, to zakładam nowy, zakładam uszczelkę i resztę skręcam.

Taką mam uszczelkę:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 06:23
Posty: 294
Skąd: Chicago
Auto: '03 Ford Focus ZX3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6