Zimne powietrze, problem z ogrzewaniem – wadliwy termostat

Postprzez Waluś » 1 gru 2006, 18:19

aaa to inna rzecz hehe
ja jak kupiłem to nie było uszczelki <lol> za to było jakies doszczelnienie termostatu, które ni jak nie pasowało hehe. Ty masz ori termostat (podwójny) :) takiego szukałem
a wiec nic nie docinasz, poprostu składasz :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Grzyby » 1 gru 2006, 18:23

Waluś napisał(a):Ty masz ori termostat (podwójny)

oooo, a co on daje (taki podwójny)?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Waluś » 1 gru 2006, 18:33

oooo, a co on daje (taki podwójny)?

hgw, ale skoro był to pewnie powinien być <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Grzyby » 1 gru 2006, 18:39

Waluś napisał(a):hgw

ahaaaa hahaha
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez chudy » 1 gru 2006, 20:21

Waluś napisał(a):hgw

hahaha
Pewnie taka różnica co chip-rezystor kupiony w sklepie elektronicznym a kupiony naaukcji allegro :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Waluś » 1 gru 2006, 20:29

a tak na serio to myślę że chodzi o to że cały czas mamy ciepełko w układzie dużym, albo jakieś dodatkowe zabezpieczenie zapobiegające wieszaniu się termostatu
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Olo82 » 31 gru 2009, 20:10

Witam odświeżę trochę temat

w mojej Madzi nie działa sterowanie nawiewem, a dokładnie te przyciski co sterują kierunkiem nawiewu (szyba , nogi itd.) pozostałe działają . Niezależnie czy jest ustawione na szybę czy na nogi dmucha tak samo. Wie ktoś co to może być i jak to naprawić

Aha auto to 626 Comprex 94r z klimą
Początkujący
 
Od: 5 sty 2009, 19:02
Posty: 14
Auto: 626 Comprex

Postprzez mietek 111 » 31 gru 2009, 20:20

po prostu pewnie padło ci sterowanie , w mazdzie jest sterowanie elektryczne musisz podjechać do elektryka on ci to sprawdzi przyrządem. jak coś to napisz lub dzwoń do smirnofa on ci wytłumaczy dokładnie
Początkujący
 
Od: 11 cze 2009, 10:06
Posty: 14
Auto: mazda 626 1.8 16v 1996r,

Postprzez mufa1971 » 5 sty 2010, 22:28

Witam! Słuchajcie mam problem. Mam mazde 626 12V 2.2 rocznik 88'. Nie działa mi ogrzewanie, nadmuch jest sprawny, ale bez ciepłego powietrza. Nie wiem czy ma to może związek, ale jednocześnie wskaźnik temperatury silnika też nie reaguje. Nie wiem gdzie szukac usterki. Od czego zacząc? Czy będą to może sterowniki (prawdopodobnie są dwa), czy może termostat? Prosze o pomoc.
mufa1971
 

Postprzez PLaster » 5 sty 2010, 23:04

najpierw bym sprawdził czy układ ma płyn i nie jest zapowietrzony, a dalej termostat

ale to już gdzieś było napisane
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez jarsonik » 6 sty 2010, 00:45

podczas jazdy wkręć silnik na wysokie obroty. jeżlei po pewnm momenci eodczujesz ciepłe powietrze to znaczy że masz mało płynu w ukłazi echłodzenia
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 21:02
Posty: 148
Skąd: Białystok
Auto: Ford probe 2,5v6 93r.

Postprzez mufa1971 » 6 sty 2010, 22:35

Ok, a co ze wskaźnikiem temperatury?? Ani drgnie ;) Obydwie przypadłości tzn. brak ogrzewania i brak reakcji wskaznika nastapiły rownoczesnie. Płyn jest, ale byc może układ jest rzeczywiscie zapowietrzony. Sprawdze. Dzieki! ;)
mufa1971
 

Postprzez Hugo » 7 sty 2010, 00:42

Wymień termostat.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez SuperMario » 8 sty 2010, 15:51

witam.mam taki problem:nie mam ogrzewania w moim Xedzie :(
powodem zapewne jest zamulona nagrzewnica bo sprawdzalem uklad jest szczelny i termostat takze dziala bo czuje po rurach ze otwiera i zamyka.
czy ktos z was wie jak sie do niej mozna dobrac???
bo probowalem cos z dzialac i weszylem pod schowkiem u pasazera ale niestety tylko jest tam silnik dkuchawy i dolot plastykowy, a nagrzewnicy nie widac :(
domniemam ze zapewne jest po srodku za radiem... ale czy musze rozbierac cala deske zeby sie do nie dobrac zeby ja przeplukac lub wymienic???
pozdrawiam.S.M.
Początkujący
 
Od: 1 sty 2010, 17:43
Posty: 4
Auto: MazdaXedos6 2.0V6 '93 CA KF

Postprzez andrewx85 » 25 sie 2010, 10:19

Ta zima co była ostanio to masakra nie moglem porzadnie rozgrzac samochodu niby temp pokazywala 60-70 stopni,(czujnik pokazuje poprawnie a zreszta mam gaz to ponizej 40 stopni to nawet mi sie by nie przełączył) w kabinie był "mroz" na trasie musialem robic kilka postojow bo szrom na szybie mi sie robil od wew :| i teraz pytanie co mam wymienic?? albo sprawdzic czy wina mogl byc plyn do chlodnicy z hipermarketu?? nagrzewnica do wymiany?? termostat?? czy cos jeszcze?? a moze odkamieniacz dac bo w nagrzewnicy kamien jest ?? :D jak tak to ktoredy mam go wlac?? zasłoniecie chłodnicy tez nie pomogło, czy po prostu byly takie mrozy i to normalka w tych autach....
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez andrewx85 » 25 sie 2010, 12:22

faranek22 napisał(a):czasami pomaga zatkanie czymś chłodnicy


mam rozumiec zasłonic ją kartonami??? jezeli tak to nie pomogło
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez Szyna » 26 sie 2010, 07:29

Ja myślę ze to termostat :P U mnie było podobnie tylko ze jak jechałem to temp. zaczęła spadać. A może tez zapowietrzony układ chłodzenia ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez adam626 » 26 sie 2010, 08:30

radzę wypłukać nagrzewnicę
odłączyć przewody idące od silnika do nagrzewnicy i podłączyć do jednego z nich wodę ze węża
puścić wodę jak największym ciśnieniem raz w jedną raz w drugą stronę aż będzie wylatywała czysta
tam się całkiem sporo zbiera wszystkiego
ważny jest też termostat
fabrycznie miałem 88C
a większość zamienników ma 82C
te 6 stopni w zimie naprawdę robi różnicę
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez andrewx85 » 26 sie 2010, 09:41

adam626 napisał(a):radzę wypłukać nagrzewnicę
odłączyć przewody idące od silnika do nagrzewnicy i podłączyć do jednego z nich wodę ze węża
puścić wodę jak największym ciśnieniem raz w jedną raz w drugą stronę aż będzie wylatywała czysta
tam się całkiem sporo zbiera wszystkiego
ważny jest też termostat
fabrycznie miałem 88C
a większość zamienników ma 82C
te 6 stopni w zimie naprawdę robi różnicę


ok to kupie termostat na wszelki wypadek,
a takie glupie pytanie...
mam zamontowany gaz i czy moge od parownika odlaczyc przewody i przeplukac te ktore wchodza do nagrzewnicy?? czy lepiej nie?? czy zrobic tak jak ty napisales. w niedziele postaram sie za to zabrac:)
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez adam626 » 26 sie 2010, 23:25

kilka lat temu była zażarta dyskusja na temat podłaczenia gazu i ogrzewania
wynikła z niej jedna konkluzja że więcej osób z gazem marźnie
wtedy walczyłem właśnie z nowym termostatem 82C i było mi zimno
stary fabryczny po kilkunastu latach pracy odmówił współpracy i się nie otworzył
głupie uczucie ugotować silnik na drodze szybkiego ruchu przy trzaskającym mrozie
ale wracajac do tematu
padła propozycja aby parownik gazu łaczyć z nagrzewnicą szeregowo a nie równolegle jak to mają w zwyczaju gazownicy
trochę zamulona nagrzewnica czesto znajdująca się dalej od silnika ma wieksze opory przepływu niż parownik i większość ciepła idzie przez niego bokiem
wtedy też spróbowałem takiego podłączenia
czyli bezpośrednio z silnika idzie na nagrzewnicę z nagrzewnicy na parownik i z parownika powrót do pompy wody
był moment że jeden z parowników miałem na dole przed skrzynią biegów intensywnie chłodzony powietrzem wpadającym do komory, suma przewodów jaka do niego szła to było ponad półtora metra nieizolowanych węży i nic nie zamarzało nawet w największe mrozy
a co najważniejsze w środku było ciepło
w dodatku takie połączenie eliminuje trójniki w obiegu wody i upraszcza całość
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6